LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coulance woningbouwvereniging

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik vind het gewoon een 'raar' verhaal. Volgens mij heeft Portaal de plicht de woning op te leveren zonder asbest; lijkt me stug dat ze dat niet wisten. Dus doodleuk de woning laten huren, tekenen, betalen en er niet in kunnen. Zou inderdaad prettiger zijn als de TS even iets van zich liet horen want van haar verhaal begrijp ik ook niet veel. Dat akkoord willen gaan met een beetje huurvermindering. Ik zou dan zeggen: heb er niet in kunnen wonen, vandaag (gisteren dan) de sleutel: voor mij zou dan ook pas de huur ingaan.

volvoxl750
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2014 20:51

Re: Coulance woningbouwvereniging

Ongelezen bericht door volvoxl750 »

Nu huur ik sinds augustus een woning via Vestia, ook hier heel veel gedoe geweest rond deze woning die ons overigens uitstekend bevalt NU!
Begin augustus de sleutel gekregen maar de woning was nog niet klaar/af er moest nog van alles aan gebeuren en ook asbest hier! (veel woningen overigens uit de jaren zestig)
De aannemer(s) die in deze woning bezig waren vertelde dat ze zeker nog 3 á 4 weken werk nodig hadden om alles af te krijgen (ja met 1 man!) maar dat was bij Vestia helemaal niet bekend die hadden te horen gekregen dat de woning (op het asbest verwijderen na dan) de 2e week van augustus beschikbaar zou zijn, zodoende konden wij in het weekend alvast gaan verhuizen, wij moesten onze verkochte woning in de 2e week verlaten hebben en is de verhuizing in gang gezet.
Achteraf bleek dat wij de woning voorlopig niet in konden, we mochten er niet slapen etc. we moesten maar zien waar we heen gingen, kortom we mochten er niet in! en toen ben ik even heel boos geworden en heb via via een telefoonnummer gekregen van iemand op het hoofdkantoor bij Vestia, aan deze Mevr. het hele verhaal etc. uitgelegd en zij accepteerde niet dat er zo met huurders werd omgegaan, kortom veel beloven maar niets nakomen en zij zou direct met de aannemer(s) en dienstdoende vertegenwoordiger van Vestia contact gaan opnemen en ik zou binnen één uur worden teruggebeld, dat terugbellen was binnen een half uur al en alles zou nu binnen één week klaar en af zijn en ook het asbest zou in diezelfde week nog verwijderd gaan worden, kortom een prima oplossing waar wij mee konden leven en zowaar een man of zes liepen opeens van alles te doen en wij hebben daar ook nog hand en spandiensten voor gedaan om het werk te bespoedigen.

Maar dit was nog niet alles, wij kregen van iemand bij Vestia een telefoontje of wij nog diverse wensen hadden betrekkende op de huurwoning, nou die hadden wij wel maar moesten dit even op een rijtje zetten en zouden daar later op terugkomen, kortom de wensen waren zeker niet onredelijk en zijn allemaal ingewilligd en daar bovenop werd ons per brief medegedeeld dat wij één maand huur (van tevoren overgemaakt) retour kregen gestort op de rekening, over coulance gesproken!

Al met al kan je zeggen wat men wil over Vestia maar dit noem ik nu uitstekende service en niet alleen vanwege een maand huur gratis maar ook de hoeveelheid zand, tuinaarde en grind is allemaal geleverd zonder morren door Vestia, binnenshuis zijn al onze wensen voor 100% uitgevoerd en sommige items hebben we zelf aangepakt en neen we hebben onze wensen zeker niet uitgebuit, maar dat hadden we kunnen doen maar zo zitten wij niet in elkaar, wederzijds vertrouwen moet er zijn nietwaar.

Ik heb de opzichter en de dame van het hoofdkantoor later de foto's gestuurd van hoe de woning en daarbuiten, uiteindelijk was geworden met wat eerdere opnamen erbij van hoe het eerst was, dat werd zeer gewaardeerd door deze mensen en verder wonen wij hier prima naar onze zin en neen deze woningen gaan niet over naar de Duitse investeerder Patrizia die een fiks aantal woningen voornemens wil overnemen van Vestia.

Grt.

Gesloten