LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jvz-zh
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 sep 2012 20:51

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door jvz-zh »

Moneyman schreef:Ik sta de hele dag met de poten in de figuurlijke bagger, de uitzending van vanavond gaat niets nieuws laten zien.
Ja, ik begreep dat je gerechtsdeurwaarder bent.
Dan weet jij toch als geen ander hoeveel mensen door de schuld van iemand anders hun leven verwoest zien worden?
Wat doe jij daartegen of oefen je alleen maar je beroep uit?

Als Nederland claimt een rechtstaat te zijn, mag jij mij vertellen waar de uitdrukking Nederland Fraudeland vandaan komt.
Ken je dit artikel
Nederland doordesemd van Fraude
https://www.vno-ncw.nl/forum/fred-speij ... aude%C2%92

"Oh, dus ze moeten het zelf regelen?
‘Ja, omdat de overheid het laat liggen. Maar als ze het individueel doen, wegen de juridische kosten niet op tegen de schade die ze hebben geleden. Het heeft alleen zin als ze gezamenlijk in actie komen. Het probleem daarbij is dat je nu eerst een stichting moet oprichten, waarbij de deelnemers geen zeggenschap meer hebben. Het risico is dan dat de advocaat die wordt benoemd, de stichting financieel leeg trekt. Het moet gewoon makkelijker worden om zo’n collectief te vormen met één juridisch vertegenwoordiger.’

Wie gaat dat allemaal betalen?
‘Uiteindelijk de fraudeur, want met zijn geld moeten de schade van de slachtoffers en de juridische kosten worden betaald. Je zou kunnen denken aan een voorfinanciering door de overheid. Die krijgt dat geld terugbetaald als de zaak is afgehandeld.’"

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Niet voor niets zei ik al: ook in een rechtstaat gaan zaken mis. Utopia bestaat niet. Durf jij serieus met droge ogen te beweren dat Nederland geen rechtstaat is...?

jvz-zh
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 sep 2012 20:51

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door jvz-zh »

Moneyman schreef:Niet voor niets zei ik al: ook in een rechtstaat gaan zaken mis. Utopia bestaat niet. Durf jij serieus met droge ogen te beweren dat Nederland geen rechtstaat is...?
Het gaat er niet om dat Nederland Utopia moet zijn.
Nederland laat haar burgers in de steek die opgelicht zijn en dan heb ik het niet over oplichting met tickets (hoe balen dat ook is).
Dit gaat over mensen wiens hele leven verwoest is en die geen RECHT kunnen krijgen.
Noem jij dat een rechtstaat?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

jvz-zh schreef:
Moneyman schreef:Niet voor niets zei ik al: ook in een rechtstaat gaan zaken mis. Utopia bestaat niet. Durf jij serieus met droge ogen te beweren dat Nederland geen rechtstaat is...?
Het gaat er niet om dat Nederland Utopia moet zijn.
Nederland laat haar burgers in de steek die opgelicht zijn en dan heb ik het niet over oplichting met tickets (hoe balen dat ook is).
Dit gaat over mensen wiens hele leven verwoest is en die geen RECHT kunnen krijgen.
Noem jij dat een rechtstaat?
Krijgen ze geen recht of staat het recht hen niet aan? Even over nadenken, want hierin zit de crux.

Maar goed, als deze casus (en soortgelijke) voor jou voldoende is om de rechtstaat af te schrijven, weet ik wel genoeg. Mijn enige tip is dan: verruim je blik eens tot de wereld om ons heen, dichtbij en verder weg, en durf dan nog eens te stellen dat Nederland geen rechtstaat is...

jvz-zh
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 sep 2012 20:51

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door jvz-zh »

Moneyman kan mij heel goed voorstellen dat jij je werkgever niet gaat afvallen.
Gewoon lezen
https://www.vno-ncw.nl/forum/fred-speij ... aude%C2%92
En dan nog beweren dat we in een rechtstaat leven.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

jvz-zh schreef:Moneyman kan mij heel goed voorstellen dat jij je werkgever niet gaat afvallen.
Gewoon lezen
https://www.vno-ncw.nl/forum/fred-speij ... aude%C2%92
En dan nog beweren dat we in een rechtstaat leven.
Mijn werkgever? Wat heeft die in vredesnaam met dit topic te maken? Volgens mij heb je geen idee waar je over praat. Ik stop de discussie op dit punt, wij gaan het niet eens worden.

Ik hoop één ding voor je: dat je nooit hoeft te leven in een land dat géén rechtstaat is...

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door BL2 »

jvz-zh schreef:en vergeet niet extreem veel keer bekeken + 727000
Dat getal zegt weinig bij een topic dat zo lang loopt. Opzich is dat al uniek, immers er is de laatste jaren weinig of geen nieuwe ontwikkeling besproken. Je kan zeggen dat 1 op de 22 Nederlanders het topic heeft bekeken. Echter het meest opvallende in de statistiek van dit topic is dat er wel erg weinig plaatsers zijn vergeleken met andere topics op Radarforum.
Hooguit vijf verschillende echt actieve deelnemers / bericht plaatsers (bv Louise75 met 370 posts alhier) welke jarenlang een topic in leven houden geeft natuurlijk een compleet ander beeld van de waarde van het onderwerp bij de doorsnee Radar lezer.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door ciske »

BL2 schreef:
jvz-zh schreef:en vergeet niet extreem veel keer bekeken + 727000
Dat getal zegt weinig bij een topic dat zo lang loopt. Opzich is dat al uniek, immers er is de laatste jaren weinig of geen nieuwe ontwikkeling besproken. Je kan zeggen dat 1 op de 22 Nederlanders het topic heeft bekeken. Echter het meest opvallende in de statistiek van dit topic is dat er wel erg weinig plaatsers zijn vergeleken met andere topics op Radarforum.
Hooguit vijf verschillende echt actieve deelnemers / bericht plaatsers (bv Louise75 met 370 posts alhier) welke jarenlang een topic in leven houden geeft natuurlijk een compleet ander beeld van de waarde van het onderwerp bij de doorsnee Radar lezer.

Waarom in een belangrijk topic van Louise zo lopen te zeuren? Sla dit topic over als je er niks te vertellen hebt!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

ciske schreef:
BL2 schreef:
jvz-zh schreef:en vergeet niet extreem veel keer bekeken + 727000
Dat getal zegt weinig bij een topic dat zo lang loopt. Opzich is dat al uniek, immers er is de laatste jaren weinig of geen nieuwe ontwikkeling besproken. Je kan zeggen dat 1 op de 22 Nederlanders het topic heeft bekeken. Echter het meest opvallende in de statistiek van dit topic is dat er wel erg weinig plaatsers zijn vergeleken met andere topics op Radarforum.
Hooguit vijf verschillende echt actieve deelnemers / bericht plaatsers (bv Louise75 met 370 posts alhier) welke jarenlang een topic in leven houden geeft natuurlijk een compleet ander beeld van de waarde van het onderwerp bij de doorsnee Radar lezer.
Waarom in een belangrijk topic van Louise zo lopen te zeuren? Sla dit topic over als je er niks te vertellen hebt!
Tsja,jvz-zh brengt het zelf als argument in om de waarde en/of relevantie van het topic te benadrukken. Dan is het vrij logisch dat iemand de handschoen oppakt en het getal in de juiste context plaatst. En dan mis ik nog het feit dat ik in mijn eentje in korte tijd al minstens 100 views heb veroorzaakt. Laat staat hoeveel van de 727000 views door Louise zelf en haar medestanders veroorzaakt zijn. Zoals BL2 al zegt: een dergelijk getal zegt zo weinig dat je daar geen waarde-oordeel over de relevantie aan kunt ontloenen, zoals jvz-zh doet.

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Verhuurder;

Heeft u een verhuurmakelaar ingeschakeld en betaald om een betrouwbare huurder voor uw woning/bedrijfspand te vinden en het blijkt een wietteler/crimineel te zijn, dan heeft u "DIKKE PECH."

http://www.sbs6.nl/programmas/stegeman- ... levering-6

Dat zijn de "troostende" woorden van 1 van de verantwoordelijke verhuurmakelaars, Domica Rotterdam.

https://nl.linkedin.com/in/drs-esther-dekker-75946096

https://www.vbo.nl/makelaars-taxateurs/ ... erdam.html

Nu heeft deze dame wel meer verhuurders "DIKKE PECH" bezorgd;

http://tenholternoordam.nl/images/faill ... 150227.pdf

Nummer 2 is de verantwoordelijke van Huurintermediair Rotterdam en geen steek beter;

http://makelaars.site/zh/rotterdam/huur ... diairnl-bv


Liegen alsof het gedrukt staat om maar geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
Het interesseert deze dames echt helemaal niets wat voor ellende ze aanrichten bij de verhuurders en of verhuurders verdacht gaan worden van criminele aktiviteiten.
En dit soort van arrogante leugenaars maken dan deel uit van de Verhuurmarkt in Nederland, terwijl ze weten wat voor ellende er kan ontstaan als er niet goed gescreend wordt en/of de verhuurder op het verkeerde been gezet wordt.
Zo fijn geregeld die deregulering!

FYI:

HoppyF ‏@fHoppy Oct 2
Waarom hebben de verhuurders niet gewacht op een uitspraak van de rechter en zijn ze akkoord gegaan met een schikking? @AlbertoStegeman

SBWH ‏@SBWHnl Oct 3
@fHoppy de schikking was bij de rechter, makelaar wilde voor hogere vergoeding de uitzending blokkeren

HoppyF ‏@fHoppy Oct 3
@SBWHnl Lijkt meer op chantage dan een serieuze schikking!

SBWH ‏@SBWHnl Oct 3
@fHoppy @SBWHnl dus geen vonnis afgewacht en akkoord gegaan met lagere schikking... gevolg naam makelaars uitgebreid in beeld

Verhuurders wees ook gewaarschuwd;

SBWH ‏@SBWHnl 5h5 hours ago
huurintermediair is gelijk aan Ben Housing is gelijk aan Rotterdam Expat dus verhuurder pas op, eis van deze makelaar een screeningsrapport

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door BL2 »

FYI:

HoppyF ‏@fHoppy Oct 2
Waarom hebben de verhuurders niet gewacht op een uitspraak van de rechter en zijn ze akkoord gegaan met een schikking? @AlbertoStegeman

SBWH ‏@SBWHnl Oct 3
@fHoppy de schikking was bij de rechter, makelaar wilde voor hogere vergoeding de uitzending blokkeren

HoppyF ‏@fHoppy Oct 3
@SBWHnl Lijkt meer op chantage dan een serieuze schikking!

SBWH ‏@SBWHnl Oct 3
@fHoppy @SBWHnl dus geen vonnis afgewacht en akkoord gegaan met lagere schikking... gevolg naam makelaars uitgebreid in beeld

SBWH ‏@SBWHnl 5h5 hours ago
huurintermediair is gelijk aan Ben Housing is gelijk aan Rotterdam Expat dus verhuurder pas op, eis van deze makelaar een screeningsrapport
Ik denk dat vele Radar lezers dit soort berichten absoluut niet kunnen ontcijferen.
Welke doel heeft het om dit soort codeberichten te plaatsen ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef:
jvz-zh schreef:Moneyman kan mij heel goed voorstellen dat jij je werkgever niet gaat afvallen.
Gewoon lezen
https://www.vno-ncw.nl/forum/fred-speij ... aude%C2%92
En dan nog beweren dat we in een rechtstaat leven.
Mijn werkgever? Wat heeft die in vredesnaam met dit topic te maken? Volgens mij heb je geen idee waar je over praat. Ik stop de discussie op dit punt, wij gaan het niet eens worden.

Ik hoop één ding voor je: dat je nooit hoeft te leven in een land dat géén rechtstaat is...

Ik denk dat jij "open " moet staan voor het feit dat er GEEN recht in Nederland terecht is. Juist door jouw beroep zou je zulk soort dingen neutraal moeten bekijken, helaas doe je dat niet.

Er gebeuren zoveel dingen in Nederland dat je wel eens denkt....waar blijft het recht!!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

ciske schreef:
Moneyman schreef:
jvz-zh schreef:Moneyman kan mij heel goed voorstellen dat jij je werkgever niet gaat afvallen.
Gewoon lezen
https://www.vno-ncw.nl/forum/fred-speij ... aude%C2%92
En dan nog beweren dat we in een rechtstaat leven.
Mijn werkgever? Wat heeft die in vredesnaam met dit topic te maken? Volgens mij heb je geen idee waar je over praat. Ik stop de discussie op dit punt, wij gaan het niet eens worden.

Ik hoop één ding voor je: dat je nooit hoeft te leven in een land dat géén rechtstaat is...

Ik denk dat jij "open " moet staan voor het feit dat er GEEN recht in Nederland terecht is. Juist door jouw beroep zou je zulk soort dingen neutraal moeten bekijken, helaas doe je dat niet.

Er gebeuren zoveel dingen in Nederland dat je wel eens denkt....waar blijft het recht!!
Je mist duidelijk het punt. Ik zeg uitdrukkelijk NIET dat er geen dingen fout gaan. Ik bestrijd alleen de conclusie dat Nederland geen rechtstaat zou zijn - en dat doe ik juist vanuit mijn beroepsmatige ervaringen. Misschien moet je even googelen wat de grondbeginselen van een rechtstaat zijn, dan begrijp je mijn punt wellicht wel.

jvz-zh
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 sep 2012 20:51

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door jvz-zh »

Ben het met Ciske eens en op papier is het allemaal mooi geregeld.
Praktijk is anders.
Om alleen al even bij dit topic te blijven.

Onderwereld kan al jaren woningen huren van particulieren omdat onze politici de deregulering erdoor gedramd hebben in 2001 zonder zaken in de wet te regelen.
Verhuurders staan met de rug tegen de muur.
Waar moeten zij hun recht halen?
Bij rechtbanken die onbetaalbaar zjjn geworden en niet verder kijken dan hun neus lang is?
Bij de criminele huurders? Ga jij je gezin blootstellen aan gevaar?

In een rechtstaat is iedereen voor de wet gelijk, heeft iedereen recht op veiligheid en is recht toegankelijk (ook financieel) voor iedereen.
In een rechtstaat lopen de criminelen niet los rond en zijn taakstrafjes de trend.

Het is een centenkwestie.
Bezuinigen over de ruggen slachtoffers en strafrecht is uitgehold

rotterdam2003
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:03

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door rotterdam2003 »

Beste Lezers,

De uitzending http://www.sbs6.nl/programmas/stegeman- ... levering-6

was nog geen 3 dagen oud of de volgende gedupeerde verhuurder diende zich alweer aan.
Via http://www.sbwh.nlStichting bestrijding woonfraude en hennepteelt;


SBWH ‏@SBWHnl Oct 5
"Weer verhuurder slachtoffer van malafide huurder met hennepplantage, Morgen kijken en hulp bieden inzake juridische afwikkeling"

Hoe lang gaat dit nog door dames en heren politici?
Tot er ongelukken gebeuren en gaat iedereen zich dan af vragen "hoe het zover heeft kunnen komen".

En dames en heren rechters; moeten al deze gedupeerde verhuurders zelf voor hun gerechtelijke kosten en schades opdraaien omdat ze niet kunnen aantonen "ANDERS" wel een bonafide huurder gehad te hebben.

viewtopic.php?f=18&t=120838

Vervolgens dient zich nu het volgende probleem aan; de illegale screeningsbureau's.

Hadden we in 2014 het geduvel met http://www.huurtoets.nl van o.a. Direct Wonen, waar persoonlijke gegevens van huurders naar Zuid Afrika gestuurd werden om te screenen;

viewtopic.php?f=18&t=120838&p=2103646#p2103646

Nu schieten de "screeningsbureau's" als paddenstoelen uit de grond om huurders te screenen.

Vandaag via @Huurderscontrol
Huurderscontrole ‏@Huurderscontrol
"in ieder geval 1 illegale aanbieder van complete screening huurders biedt deze nu niet meer aan. Verstandig! @HUURCHECK @VBOMakelaar @nvmog"

Ook de website van @huurcheck http://www.huurchecknederland.nl is nu uit de lucht;

Dus pas op verhuurders en huurders, er zijn behoorlijke strenge eisen aan het screenen van huurders en het overtreden van de wet WPBR is al jaren aan de gang.


Het doen van onderzoek naar personen In opdracht van derden valt onder de Wet particuliere beveilingsbedrijven en recherchebureaus (WPBR). De dienst Justis van het min. van just. en veiligheid heeft schriftelijk bevesgtigd dat de uitvoering van dergelijke werkzaamheden onder die wet valt en dat betekent weer dat die werkzaamheden uitsluitend mogen worden uitgevoerd door bedrijven die beschikken over een zgn. POB-vergunning (particulier onderzoeks bureau), en mogen de werkzaamheden uitsluitend uitgevoerd worden door medewerkers die beschikken over een diploma Particulier Onderzoeker (PO) en over een POB-legitimatiebewijs.

De Wet WPBR is al in werking sinds 1997
http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/g ... #Opschrift

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Lezers,

Via de Stichting Bestrijding Woonfraude & Hennepteelt http://www.sbwh.nl

SBWH ‏@SBWHnl Sep 20
man met uitkering betaald 6500 cash bij makelaar voor huur vrijstaande woning in het bos.... we zien door de plantjes het bos niet meer

SBWH ‏@SBWHnl Sep 30
huurder noemt 20 hennepplanten, 300 gr coke, amfetamine en 900 gr MDMA alleen eigen gebruik. al het bezoek waren vrienden. hoezo dealen

SBWH ‏@SBWHnl Oct 5
Weer verhuurder slachtoffer van malafide huurder met hennepplantage, Morgen kijken en hulp bieden inzake juridische afwikkeling

SBWH ‏@SBWHnl Oct 14
hennepplantage ontdekt in uitgegraven kruipruimte woning... gevolg: fundering verzakt, scheuren in de muren. Huurder aansprakelijk gesteld

VerHuurVeilig ‏@VerHuurVeilig Oct 12
Hoezo @VerHuurVeilig ? @Politie vindt honderden hennepplanten na brand in appartement in Tilburg http://brabantn.ws/ige via @Omroepbrabant

VerHuurVeilig ‏@VerHuurVeilig Oct 13
Hennepkwekerij ontdekt na uitslaande brand in woning Waalre

VerHuurVeilig ‏@VerHuurVeilig Sep 29
Veel drugscriminaliteit in luxe woontorens http://www.crimesite.nl/veel-drugscrimi ... ntorens/ … via @Crimesite

Bovenstaand zijn maar enkele meldingen uitgelicht uit een enorm maatschappelijk probleem, waar al jaren de aandacht voor gevraagd wordt en wat maar niet opgelost lijkt te kunnen worden.
De Onderwereld zit letterlijk bij de Bovenwereld in huis.
Hele gezinnen gaan kapot aan financiele en emotionele schades.

Mijn dossier heb ik na de onredelijke vonnissen uit de Civiele procedures (viewtopic.php?f=18&t=120838 ) voorgelegd aan de Fraudehelpdesk. http://www.fraudehelpdesk.nl

Van hen kreeg ik het advies aangifte te doen tegen verhuurmakelaar Direct Wonen (QMULUS http://qmulus.nl/ ) vanwege strafbare feiten.
Alleen al het aangifte doen nam al 1 jaar in beslag. Zoekraken van je aangifte, het is een ontmoedigingsbeleid.
Uiteindelijk vertelde het Openbaar Ministerie mij dat ik maar moest begrijpen dat er ergere misdaden waren.
Ja natuurlijk begrijp ik dat, maar houdt dat dan in dat bedrogen verhuurders maar hun levens moeten laten verwoesten en bedriegers zoals die 2 verantwoordelijken van Direct Wonen (QMULUS) zaken kunnen blijven doen en klanten beduvelen?
Ik ben echt de enige niet en Direct Wonen heeft al veel meer rechtszaken moeten voeren.
Volgens mij is er geen ander bedrijf in Nederland wat zoveel rechtszaken en klachten op het internet heeft als Direct Wonen en haar zusterbedrijven (o.a. Kamernet).

Een Hof in Den Haag wat bewezen leugens van verhuurmakelaar Direct Wonen tegenover mij, een gedupeerde verhuurder, "onzorgvuldig handelen" noemt, terwijl ik heb kunnen bewijzen in de Civiele Bodemprocedure en Hoge Beroep dat ik door Direct Wonen bedrogen ben.
Bedrog is gewoon strafbaar!

En dan als Hof ook nog niet doorhebben hoe groot het maatschappelijke probleem is van wiettelers/criminele huurders en hoeveel ellende het meebrengt voor particuliere verhuurders.

"De beoordeling van het beklag

Ter beoordeling staat thans de vraag of de beslissing van
de officier van justitie om beklaagde niet te vervolgen op
goede gronden is genomen.
Het hof is van oordeel dat de sepotbeslissing waartegen
de klacht zich richt op goede gronden berust, aangezien
het handelen van beklaagde niet valt te brengen onder de
delictsomschrijving van artikel 326 van het Wetboek van
Strafrecht, noch onder die van enige andere
strafbepaling. De gedragingen van Direct Wonen zijn niet
van een dergelijke aard dat deze vallen te brengen onder
de delictsomschrijving van artikel 326 van het Wetboek
van Strafrecht.
Er is weliswaar onzorgvuldig gehandeld door beklaagde,
maar een vervolging ter zake van oplichting heeft naar het
oordeel van het hof onvoldoende kans van slagen, nog
daargelaten de omstandigheid dat de feiten zich inmiddels
ruim vijf jaar geleden hebben afgespeeld. Naar het oordeel
van het hof is er daarnaast ook onvoldoende
gemeenschapsbelang aanwezig voor het thans alsnog bevelen
van een vervolging."


Als iemand een agent pannenkoek noemt komt er een rechtszitting, maar dat notoire oplichters/criminelen jarenlang vrij kunnen rondlopen en woningen kunnen huren om hun misdadige praktijken uit te oefenen dat gaat maar door.

rob zijlstra ‏@zittingszaal14 Oct 13
Een man moet terechtstaan omdat hij in Delfzijl een agent zou hebben beledigd. Hij riep (zou hebben geroepen): pannenkoek. #z14 #strafrecht

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door BL2 »

Zondagochtend, 06.00 uur...........
Alles wat je schrijft, stond al in dit topic.
Zou het niet een idee zijn alleen bij echt nieuwe feiten weer een berichtje te plaatsen ?

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door Louise75 »

Klopt helemaal BL2 en de reden is dat het probleem niet aangepakt en opgelost wordt.
Tot op de dag van vandaag vallen er slachtoffers.
Heb jij een oplossing ?
Constructieve bijdragen zijn welkom.

rotterdam2003
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:03

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door rotterdam2003 »

Beste Lezers,

Naast de malafide verhuurmakelaars en illegale screeningsbureau's van huurders
( viewtopic.php?f=18&p=2310685#p2310685 ) hebben we nu ook de Onbetrouwbare Vastgoed Beheerders.

Simpele truc,maar levert jaarlijks honderden gedupeerde verhuurders en huurders op.

Verhuurmakelaars zoals Nu Wonen (failliet), Domica (ook bekend van televisie met "dikke pech bij hennephuur" ( viewtopic.php?f=18&t=120838&p=2310041#p2310041), Duinzicht Exploitatie BV, Easy Living en Perfect Housing ( ook failliet, maar gewoon weer gestart onder een andere naam) doen het beheer van verhuurde woningen via aparte B.V.'s.


Het gaat heel slim;

De eerste maanden worden de door de huurder gestorte huurpenningen, minus de fee voor de beheerder, doorgestort naar de verhuurder.
Vervolgens komt daar de klad in tot het moment dat de door de huurder gestorte huurpenningen helemaal niet meer doorgestort worden naar de verhuurder.
Het blijkt dan dat de B.V. van de beheerder "financieel" leeg is, terwijl natuurlijk wel de door huurder gestorte huurpenningen binnengegraaid blijven worden.
De huurder heeft pech als hij bij beeindiging van zijn huurcontract de borg niet meer terug kan krijgen.

Dit levert uiteraard een behoorlijke schade op voor de verhuurder en huurder, maar deze vastgoedbeheerders rekenen erop dat gedupeerden toch niet naar de rechter zullen stappen, daar de gerechterlijke kosten te hoog zijn in verhouding met de schade.

Zoals met alles in Nederland moeten de slachtoffers zich weer verenigen in een stichting; http://www.stichtingsov.nl. om naar de rechter te kunnen stappen.

Bent u ook slachtoffer van een verhuurmakelaar die een crimineel/wietteler in uw woning stopte, een screeningsbureau dat illegaal huurders screent en/of een vastgoedbeheerder die huren/of borg niet doorstort kunt u contact opnemen met:

http://www.sbwh.nl/

http://www.stichtingsov.nl/

Ook deze posting zullen wij weer doorsturen naar alle politieke partijen, makelaars, vastgoedbeheerders, media, rechtbanken, consumentenbond, woonbond etc. in de hoop dat er eindelijk eens iets structureels gaat gebeuren en we een verhuurveilige markt gaan krijgen.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Direct Wonen wederom door Hof veroordeeld

Ongelezen bericht door BL2 »

De stichting SOV mag wel eens wat meer openheid geven over wie ze zijn:

- Ondertekend met: "de stichting"...........
- Geen adresgegevens (NAW)
- Geen telefoonnummer
- Geen rekeningnummer

Daar zou ik als getroffen verhuurder niet blindelings Euro 250,00 naar overmaken........

Gesloten