LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Discriminatie bij Woongaard om Molukse afkomst

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Discriminatie bij Woongaard om Molukse afkomst

Ongelezen bericht door kweenie »

En waarom zou deze 'kleurrijke' woningstichting dan niet een vergelijkbare bijzondere status kunnen hebben?

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Discriminatie bij Woongaard om Molukse afkomst

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:En waarom zou deze 'kleurrijke' woningstichting dan niet een vergelijkbare bijzondere status kunnen hebben?
Simpel. Omdat de Grondwet die wel aan scholen, maar niet aan woningbouwverenigingen toekent.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Discriminatie bij Woongaard om Molukse afkomst

Ongelezen bericht door kweenie »

Het klopt dat die afspraken niet in de grondwet staan. Maar er zijn zo'n 60 jaar geleden wel afspraken gemaakt over de speciale status die de Molukse wijken zouden hebben. Afspraken die niet zomaar even genegeerd kunnen worden en die dus vooralsnog nog steeds gelden.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Discriminatie bij Woongaard om Molukse afkomst

Ongelezen bericht door Alex E »

witte angora schreef:Vreemd dat zwarte Piet niet mag maar Molukse wijken weer wel.
Kijk maar uit, straks moet jij je naam 'Witte Angora' aanpassen naar 'Regenboog Angora'. Zonder gekkigheid, natuurlijk is discriminatie niet goed te praten en wie bepaalt waardoor iemand zich wel of niet gediscrimineerd voelt maar ik heb toch sterk de indruk dat de therm discriminatie tegenwoordig te pas en onpas gebezigd wordt en er eerder sprake is van een hype. Nu zijn er ook actievoerders die zich storen aan (o.a) het straatnaambordje Witte de Withstraat. Met alle respect, ik denk dat als je aan 100 mensen, die door die straat lopen, vraagt wie Witte de With was je er misschien ééntje treft met het juiste antwoord. Maar als je een hond wilt slaan vind je altijd wel een stok en zo lijkt tegenwoordig Jan en alleman zich gediscrimineerd te voelen. Overigens Witte Angora, ik waardeer ten zeerste je reacties en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Gesloten