LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ToeterToet
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2020 02:55

Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door ToeterToet »

HUUR NOOIT EEN WONING BIJ FRESCH REAL ESTATE❗❗❗❗

Altijd gezeik met service. Heb al meerdere keren de huurcommissie in moeten schakelen (en gelijk gekregen) omdat ze je gewoon in de ellende laten zitten!
Lekkages, afbrokkelende stukken beton, ze doen gewoon helemaal niets!

Sinds de verbouwing van het pand boven mijn woning (ook van Fresch Real Estate) heb ik last van een defect aan mijn aluminium systeemplafond in mijn woonkamer. Er zit ergens iets niet goed waardoor het plafond op een bepaalde plek, als mijn bovenburen door het huis lopen (en dat doen ze nogal veel), vreselijk piept en kraakt. Het geluid gaat door merg en been en komt boven mijn tv uit.

Ik heb dit aangegeven via de mail bij Fresch Real Estate met een geluidsopname erbij en Fresch zegt doodleuk dat dit bij de normale woongeluiden hoort.
NEE, HET IS EEN DEFECT AAN HET PLAFOND VAN DE WONING DIE IK BIJ JULLIE VOOR VEEL GELD HUUR❗❗
Nogmaals het probleem uitgelegd, krijg ik een link doorgestuurd van een site waar ik een geluidsmeting a €450,- kan doen. Die ik zelf mag gaan betalen!

ZE KOMEN NIET EENS KIJKEN❗❗
Ze schuiven het probleem en de daarbij behorende kosten gewoon af op de huurder! ABSURD!

Wil je zeker weten dat je NIET geholpen wordt bij problemen? Dan moet je bij Fresch Real Estate zijn.
Wil je wel normale service? BLIJF HIER DAN HEEL VER UIT DE BUURT!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door berndv »

ToeterToet schreef:
10 mar 2020 02:58
krijg ik een link doorgestuurd van een site waar ik een geluidsmeting a €450,- kan doen. Die ik zelf mag gaan betalen!
U eist dat zij in actie komen, maar daarvoor zult u schijnbaar bewijs moeten aanleveren dat het geluid dat geproduceerd wordt buiten proporties is. Alleen maar zeggen dat u er last van heeft is daarin geen feitelijke constatering van overlast, een geluidsmeting is dat wel. Mensen die "last" hebben van toelaatbare woongeluiden zijn vaak genoeg te zien bij de rijdende rechter. Soms is het geluid ook buitenpropotioneel en moet er ingegrepen worden, maar ook vaak vallen deze geluiden onder geluiden die je maar hebt te accepteren.

ToeterToet
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2020 02:55

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door ToeterToet »

Dat heb ik. Een opname. Die hebben zij ook in de mail gekregen.

Ook hier te beluisteren. Ik weet niet hoe ik hem hier kan plaatsen maar in de link hieronder staat een geluidsopname.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... ef=m_notif

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door berndv »

ToeterToet schreef:
10 mar 2020 11:58
Dat heb ik. Een opname. Die hebben zij ook in de mail gekregen.
Een opname is niets aan af te leiden :wink:

U moet met feiten komen. Dat het plafond geluid maakt heeft u aangetoond met de opname. Of het geproduceerde geluid geclassificeerd kan worden als overlast kunt u echter alleen aantonen middels een geluidsmeting.

ToeterToet
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2020 02:55

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door ToeterToet »

Ik woon hier al 8 jaar. Nooit last van gehad. Het geluid is ineens na een verbouwing van het pand (van dezelfde verhuurder) hierboven ontstaan. Daarvoor was het geluid er niet. En als het geluid boven mn tv uitkomt mag ik toch aannemen dat het overlastgevend is.

Gisteravond een aannemer over de vloer gehad en die heeft geconstateerd dat het geluid afkomstig is van een loszittend ophangdingetje. Geen idee hoe dat heet. En dat kan alleen opgelost worden door de vloer boven open te maken of mijn plafond.

Ik huur de woning voor heel veel geld. Volgens mij mag ik op z'n minst verwachten dat een verhuurder, van wie het pand is, langskomt om te luisteren ipv mij op kosten te jagen die ik nooit kan betalen.
Ik ben een alleenstaande met een laag inkomen. Ik heb geen €450,- liggen voor een geluidsmeting. Het is een sociale huurwoning.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ligt eraan hoe hard de tv staat, lijkt me. Op mijn slaapkamer wordt de tv overdag ook overstemd door de vele auto's die voorbij rijden als ik de tv op een normaal volume heb staan.

ToeterToet
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2020 02:55

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door ToeterToet »

Nogmaals, het zijn geen gewone woongeluiden. Het is een irritant nagels over het schoolbordachtig geluid dat door merg en been gaat die er eerst niet was, maar pas sinds kort nav een defect aan het aluminium systeemplafond.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door berndv »

ToeterToet schreef:
10 mar 2020 13:10
En als het geluid boven mn tv uitkomt mag ik toch aannemen dat het overlastgevend is.
dat mag u aannemen, maar is geen objectieve constatering.

Voor overlast zijn gewoon vastgesteld normen, die toon je niet aan door een opname te maken met het geluid van je tv aan.
ToeterToet schreef:
10 mar 2020 13:10
Gisteravond een aannemer over de vloer gehad en die heeft geconstateerd dat het geluid afkomstig is van een loszittend ophangdingetje. Geen idee hoe dat heet. En dat kan alleen opgelost worden door de vloer boven open te maken of mijn plafond.
Lijkt me geen lastige klus dan, aangezien:
ToeterToet schreef:
10 mar 2020 02:58
mijn aluminium systeemplafond
geen idee wat ik me er bij moet voorstellen, maar als ik dit lees denk ik aan een plafond met alu profielen, meestal maat 60x60 of 60x120 met losse platen. Op zich zou een reparatie aan de ophanging hiervan niet heel veel moeite moeten kosten.

ToeterToet
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2020 02:55

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door ToeterToet »

Zojuist contact gehad met Juridisch Loket en die gaven me gelijk.
Dit valt niet onder woongeluiden veroorzaakt door bovenburen maar onder een defect van het in mijn huis aanwezige plafond en volgens het besluit kleine herstellingen valt deze herstelling voor de verhuurder.
Hiermee kan ik naar de huurcommissie. Wat ik ook ga doen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hier klagen helpt niet, Huurcommissie wel, en hopelijk wegens hun weigering een tijdelijke verlaging tot ze het wel oplossen.

Ja, als ze voor elk probleem de Huurcommissie willen, zijn die daar ook niet blij mee en komt er vaak een erg hoge huur korting op tafel die ze moeten accepteren.

Dan is die krakende vloer juist extra voordelig wonen!

NousB
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2020 15:27

Re: Fresch Real Estate Den Haag helpt niet bij defecten

Ongelezen bericht door NousB »

Mee eens. Ook zakelijk huren zou ik iedereen afraden en probeer ik mensen en bedrijven ook voor te waarschuwen.
We hebben de meeste ellende met hen meegemaakt en ze probeerden gewoon onze borg in hun zakken te kloppen, door uit het niets een advocaat voor ontruiming te sturen.

Een gewaarschuwd bedrijf telt voor 2!

Gesloten