LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldt huurbevriezing voor sociale huren ook bij vastgoedbeheerder?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Iscira
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2021 18:31

Geldt huurbevriezing voor sociale huren ook bij vastgoedbeheerder?

Ongelezen bericht door Iscira »

Hallo Radar,

Ik wil graag weten of de huurbevriezing voor sociale huren ook geld voor als je huurt via een vastgoedbeheer. De woningen in mijn straat zijn door de woningbouw verkocht aan een vastgoedbeheerder. Het moet toch niet zo wezen dat ik buiten mijn schuld om buiten de boot val? Ik vraag dit naar aanleiding van een artikel in het AD.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2021 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast door moderator

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geldt huurbevriezing voor sociale huren ook bij vastgoedbeheerder?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De huurbevriezing geldt ook voor u. Dat is geregeld door de overheid.
De huurbevriezing is ook van toepassing op gereguleerde woningen bij particuliere verhuurders.
https://www.aedes.nl/artikelen/klant-en ... aties.html

Gereguleerde huur = sociale huur

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Geldt huurbevriezing voor sociale huren ook bij vastgoedbeheerder?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Waaom moet er eigenlijk huurbevriezing komen? Betekent dit ook dat medewerkers en leveranciers van verhuurder geen loonsverhoging krijgen? Het geld moet immers toch ergens vandaan komen. Of gaan verhuurders gewoon minder onderhoud doen om de lagere inkomsten te compenseren?

Oftewel: het klinkt leuk, maar weer een totaal ondoordachte maatregel. En ook nergens voor nodig. De meeste mensen hebben immers nog steeds hun normale inkomen.

Fedor1998
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:17

Re: Geldt huurbevriezing voor sociale huren ook bij vastgoedbeheerder?

Ongelezen bericht door Fedor1998 »

aan PeterPeters1966.

Vreemde opmerkingen worden door u gemaakt over de huurbevriezing. De loonsverhoging en het onderhoud kunnen gewoon doorgaan. De verhuurder zal alleen wat minder winst maken. Het normale inkomen van de huurder gaat inderdaad gewoon door, maar de huurverhogingen zijn altijd hoger dan de inflatie.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geldt huurbevriezing voor sociale huren ook bij vastgoedbeheerder?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De huurbevriezing wordt door de overheid gecompenseerd door middel van de verhuurdersheffing.

Gesloten