LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gigantische schade na fout monteur/huisbaas

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jjbuit
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2014 13:22

Gigantische schade na fout monteur/huisbaas

Ongelezen bericht door jjbuit »

Afgelopen weekend waren er hier problemen met de C.V. ketel, deze maakte erg veel lawaai waarna de huisbaas in ingelicht. Deze gaf keurig aan z.s.m. een monteur langs te laten komen. De monteur is meteen een dag later langsgekomen, welke dacht het gerepareerd te hebben. Echter had hij hierna de wasmachine verkeerd aangesloten waardoor er bij mij een gigantische lekkage ontstond. Er kwam zo'n 12/15 liter door het plafond naar beneden, waardoor er een hoop schade op mijn kamer is ontstaan. Waaronder, tv, vloer, matras, computer en kleding zeiknat. Ik neem aan dat dit via de verzekering van de huisbaas vergoed wordt? Aangezien het een fout van huisbaas/monteur betreft waarin ik echt compleet machteloos sta. Het lijkt me dus ook niet dat dit via mijn inboedelverzekering verloopt. Wat voor stappen kan ik nu het beste nemen om zorg te dragen dat alles zo snel mogelijk en zo goed mogelijk opgelost wordt?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gigantische schade na fout monteur/huisbaas

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zou het gewoon eerst met de inboedelverzekering bespreken en kijken wat zij adviseren. Kan je aantonen dat de monteur een fout gemaakt heeft? Ook al heeft hij een fout gemaakt, dan zal de verhuurder daartegenin kunnen brengen dat je voordat je gaat wassen altijd de boel moet controleren (net zoals je voor iedere autorit de goede werking van alles dient te controleren, wat we ook allemaal doen natuurlijk....).

jjbuit
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2014 13:22

Re: Gigantische schade na fout monteur/huisbaas

Ongelezen bericht door jjbuit »

Monteur gaf zelf aan dat hij vergeten was de afvoer van de wasmachine aan te sluiten, na het repareren van de C.V. ketel, welke in dezelfde ruimte staan. Daarbij komt het feit dat het een studentenhuis betreft, ik was niet thuis op het moment dat het gebeurde. Dus een huisgenoot heeft de wasmachine aangezet, waardoor ik ook niets hebben kunnen controleren. De douchestraal die uit het plafond kwam werd dus ook pas vele uren later opgemerkt

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gigantische schade na fout monteur/huisbaas

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het een "echte" monteur is , (lees bedrijf) heeft hij vast een aansprakelijkheidsverzekering.
Maar ik zou eerst ook contact opnemen met je inboedelverzekering.

jjbuit
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2014 13:22

Re: Gigantische schade na fout monteur/huisbaas

Ongelezen bericht door jjbuit »

In de voorwaarden van de inboedelverzekering staat het volgende; Niet verzekerd is waterschade ontstaan door:
- slecht onderhoud of constructiefouten aan de woning of pand
waarin zich de inboedel bevindt;
- bevriezing van de binnen de woning gelegen waterleiding, de
daarop aangesloten toestellen en sanitair met bijbehorende aanen
afvoerleidingen, alsmede de centrale verwarming-,
airconditioning- of sprinklerinstallatie, wanneer dit te wijten
is aan nalatigheid of onzorgvuldigheid in het treffen van
voorzorgsmaatregelen.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Gigantische schade na fout monteur/huisbaas

Ongelezen bericht door harley68 »

Laat ik dan de derde zijn die je het advies geeft om eerst de schade te melden op de eigen inboedelverzekering. Je krijgt op basis nieuwwaarde, op de AVB van de monteur enkel de dagwaarde. Daarnaast kan je inboedel het verhalen op de veroorzaker.

jjbuit
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2014 13:22

Re: Gigantische schade na fout monteur/huisbaas

Ongelezen bericht door jjbuit »

Ok dank jullie wel voor de reacties. Dan zal ik dit gaan doen, het klonk me alleen een beetje apart in de oren. Maar drie weten inderdaad meer dan 1

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gigantische schade na fout monteur/huisbaas

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:Als het een "echte" monteur is , (lees bedrijf) heeft hij vast een aansprakelijkheidsverzekering.......
Met die monteur heb je eigenlijk niets te maken, die is door de huisbaas ingehuurd.
Voor schade door ondeskundige werkzaamheden, verzorgd door de huisbaas, is die huisbaas je aanspreekpunt.

De huisbaas kan iemand anders sturen om schade te verhelpen (bijv witten van plafond), dat zie ik je inboedelverzekering niet doen

Gesloten