LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groot onderhoud badkamer en toilet

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar vragen of ze de oude weer installeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Officieel moet je hem zelf monteren......
Maar als je dezelfde maat 12 of 15 cm hebt doen ze het vaak wel even, en laten de nieuwe kraan er naast leggen....
Het vast schroeven is maar 2 moeren, en maakt voor hun niets uit.
Wel bij verlaten woning de gewone kraan terug zetten, en als ze weigeren, 2 moeren los en 2 vast draaien...
na eerst de hoofdkraan even dichtgedraaid te hebben....

Het kan zijn dat de oude 12 cm is en de nieuwe 15 cm moet zijn... maar dat kun je nu al nameten...

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Komkommertijd, ze gaan echt die leidingen niet veranderen, afstand blijft gewoon hetzelfde. Moet allemaal weer zo goedkoop mogelijk, zelfs als die oude meuk er al 30 jaar in zit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is maar de vraag.

sandex
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2015 19:19

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door sandex »

De hartafstand is nu 12 cm, ik weet nog niet wat erin komt, 11 november komen ze slopen
Maar had het al aan de aannemer gevraagd of ze een kraan erop wilde zetten die ik zelf koop, nou, dat was toch een moeilijk iets, wat als ie beschadigd is en meer van die onzin, dus wordt vervolgd.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
03 nov 2019 21:07
Dat is maar de vraag.

Voor mij niet, zeker na het lezen van alles wat TS schrijft.

TS, sterkte tijdens de onderhoudsweek.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door witte angora »

sandex schreef:
03 nov 2019 21:08
Maar had het al aan de aannemer gevraagd of ze een kraan erop wilde zetten die ik zelf koop, nou, dat was toch een moeilijk iets, wat als ie beschadigd is en meer van die onzin, dus wordt vervolgd.
Heb je een 'handige Harry' in de buurt wonen? Het is hooguit 10 minuutjes werk, misschien niet eens. En misschien zijn er wel meer mensen die een andere kraan willen? Kan hij alles in één keer meepakken.

sandex
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2015 19:19

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door sandex »

We gaan het zien, allemaal bedankt voor jullie berichten / adviezen en jullie tijd 👍

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sandex schreef:
03 nov 2019 21:08
Maar had het al aan de aannemer gevraagd of ze een kraan erop wilde zetten die ik zelf koop, nou, dat was toch een moeilijk iets, wat als ie beschadigd is en meer van die onzin, dus wordt vervolgd.
Diegene die monteert is aansprakelijk. Dus stel u koopt een goedkope kraan met problemen, dan moet de aannemer dit oplossen als er problemen zijn. Vandaar dat er maar zeer weinig klusjesmannen zijn die materialen van derde verwerken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Groot onderhoud badkamer en toilet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe zit de leiding?

Bij een 12 cm muur is het op de muur even 1 los schroeven, 3 cm verplaatsen en klaar... maar in de muur is veel meer werk.
Dan koop je de grote sprong verloop om er 15 cm van te maken, maar 12 cm kranen worden zeldzaam en ik vermoed dat ze die wel aanpassen omdat op de OK huismerk kranen bij Gamma & Karwei na de keuze steeds kleiner zal worden.
IKEA heeft een betere blijft lekker koud Thermo kraan en die is alleen in 15 cm leverbaar!
Duurder maar ook gaan die niet vast zitten.

Elke Thermo kraan wekelijks even de temperatuur knop van Heet naar Koud draaien zodat kalk gekraakt word en weggespoeld word met eerste douche beurt want anders gaan die muur vast zitten.... en soms moet je nieuwe kopen omdat Azijn niet meer helpt.
Verder bewust voor Ikea gekozen, geen gladde knop maar flipper en je kunt er fles shampoo bovenop zetten!
Dit model is net iets betere en word niet heet aan linker kant... Over de OK en andere Budget kranen zit maar 2 jaren garantie en hoorde vele klagen bon zoek.... Maar ik hoop dat deze woningbouw een 12 CM aansluiting aanpassen.
Of dat leiding op de muur verplaatsen of grotere S koppeling is maakt nauwelijks uit.. als ze maar op 15 CM uit komen!

Gesloten