LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kosten gas berekenen?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Hoe kosten gas berekenen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gelijke appartementen?

Ja, als je op 14 stookt en naar 19 wilt en de ketel daarvoor op 80 graden laat branden moet hij 5 graden bij verwarmen dagelijks..... als je thuis komt.

Maar 2 of meerdere?
Mijn zoon zit in groot gebouw, als onder tijdelijk leeg is dat koude vloer dus flink stoken.
En bij buren leeg zal de muur al snel 4 graden verliezen, niet geïsoleerd, alleen de buiten muren.
Maar ook boven leeg is warmte via plafond weg en koud plafond is dus ook verlies aan warmte.

En als je buren 18 graden stoken en jij 20 gaat dat ook dus gratis naar de koelere.. dus trui aan?

Ventileren? Ja dan verlies je warmte maar..... als je vocht huis hebt wegens tekort ventilatie, droge lucht is makkelijker te verwarmen.

En hoeveel kamers heb je? Mijn zoon heeft Keuken hal en slaapkamer radiator uit en alleen woonkamer en badkamer aan.
Tevens kun je de ketel temperatuur lager zetten, op 50 graden worden radiatoren minder warm maar is de kachel zuiniger, het duurde dan wel langer als je thuis komt maar ook daar kun je op besparen.

En de meter, is vorig jaar wel de goede stand doorgegeven?
Ook kan het in plaats van per jaar ook 11 om 13 maanden zijn, doet de netbeheerder ook vaak, ik had 13 maanden + 1 week afrekening.....
Vorige keer opgave zelf gedaan en nu digitale meter en dan bepalen zij opname datum.

En ik zie niet of deze woningen gelijk zijn of zit er een hoek woning bij?
Ook de tocht strippen, sluiten die nog goed want niet elk huis is gelijk als je goed kijkt.

lynden
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:49

Re: Hoe kosten gas berekenen?

Ongelezen bericht door lynden »

witte angora schreef:
Starr schreef:Ja, maar dat verklaart toch niet waarom mijn verbruik ineens anderhalf keer zo hoog is? Daarbij zijn buren hele dagen thuis en ik werk fulltime, dus dan moeten ze toch echt zelf verwarmen.
Toch wel. Overdag schijnt de zon, en dan hebben de buren in verhouding maar weinig warmte nodig van de cv. 's Avonds kom jij thuis, je zet je cv van 14 naar 19, en het ding is de hele avond de vloer van je bovenburen aan het verwarmen, en als je geluk hebt heb jij tegen een uur of 9 ook nog eens wat warmte op schouderhoogte. Het verbaast me niks dat hun verbruik inderdaad erg laag ligt.

Je zou eens kunnen overwegen wat mevr. Doomernik aangeeft.

Begrijp je het niet!

TS heeft meer verbruik, dan de andere jaren.
Ook vorig jaar was waarschijnlijk de zon, maar het verbruik minder! :wink:

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Hoe kosten gas berekenen?

Ongelezen bericht door Starr »

De verdeelsleutel zou gunstig zijn voor mij, maar de huisbaas wil natuurlijk de tussenmeter volgen!

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Hoe kosten gas berekenen?

Ongelezen bericht door Starr »

Vorig jaar ben ik in de winter drie weken weg geweest, dit jaar ook maar daarnaast ben ik november tm januari geen enkel weekend thuis geweest. Ik ben ook niet elke avond thuis, denk dat verwarming in die maanden drie, hoogstens vier avonden per week aanstond.

Ik was 9 dagen op vakantie en tussen de dag voor de vakantie en twee dagen erna had ik twee keer zo veel gas verbruikt!

Gesloten