LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Jbrands
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2015 14:06

Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door Jbrands »

Geachte Mensen.
ik wil jullie even wat laten weten wat ik heb meegemaakt met mijn verhuurder Woningbouw Welbions hier in hengelo.
ik heb op mijn verjaardag 15 september J.L.ik woon twee hoog in een 55+ woning hier in hengelo en heb toen ik savonds mijn visiete uit liet mijn sleutels in de lift laten vallen en die liggen onder in de liftschacht en had mij buiten gesloten en daar sta de dan met lege handen heb alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat ik heb dankzij een buurvrouw hulp gehad die heeft de woningbouw gebeld maar omdat het al laat was kregen we de storings dienst er kwam een monteur die de deur heeft open gemaakt Kosten 75 Euro maar nu het ergste ik heb de woningbouw gebeld en gevraagd of ze de sleutels voor mij uit de lift konden halen maar dat deden ze niet ik moest Kone bellen die de lift in onderhoud heeft dat heb ik gedaan maar als de monteur kwam kost dat twee Honderd euro ik vind dit niet normaal ik huur de woning en betaal ook nog voor onderhoud een bepaald bedrag van 4 euro in de maand maar de woningbouw doet niets ik betaal netjes de huur elke maand dan moet toch de woning bouw ook zorgen dat de sleutels weer uit de lift komt maar ze zeggen bikkel hard wacht maar tot er weer onderhoud aan de lift komt anders moet ik 200 euro betalen ik vind dit niet goed ik heb mijn sleutels niet expres laten vallen ik vind dit wel een vermelding waard ik ben een vrouw van 71 jaar maar de Woningbouw laat me met lege handen staan ik ben mijn auto sleutels huissleutels alles kwijt ik hoop dat jullie dit plaatsen.
M.V.G.
Mevrouw J.Brands.
[persoonsgegevens verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2017 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, persoonsgegevens verwijderd

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jbrands schreef:Geachte Mensen.
ik wil jullie even wat laten weten wat ik heb meegemaakt met mijn verhuurder Woningbouw Welbions hier in hengelo.
ik heb op mijn verjaardag 15 september J.L.ik woon twee hoog in een 55+ woning hier in hengelo en heb toen ik savonds mijn visiete uit liet mijn sleutels in de lift laten vallen en die liggen onder in de liftschacht en had mij buiten gesloten en daar sta de dan met lege handen heb alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat ik heb dankzij een buurvrouw hulp gehad die heeft de woningbouw gebeld maar omdat het al laat was kregen we de storings dienst er kwam een monteur die de deur heeft open gemaakt Kosten 75 Euro maar nu het ergste ik heb de woningbouw gebeld en gevraagd of ze de sleutels voor mij uit de lift konden halen maar dat deden ze niet ik moest Kone bellen die de lift in onderhoud heeft dat heb ik gedaan maar als de monteur kwam kost dat twee Honderd euro ik vind dit niet normaal ik huur de woning en betaal ook nog voor onderhoud een bepaald bedrag van 4 euro in de maand maar de woningbouw doet niets ik betaal netjes de huur elke maand dan moet toch de woning bouw ook zorgen dat de sleutels weer uit de lift komt maar ze zeggen bikkel hard wacht maar tot er weer onderhoud aan de lift komt anders moet ik 200 euro betalen ik vind dit niet goed ik heb mijn sleutels niet expres laten vallen ik vind dit wel een vermelding waard ik ben een vrouw van 71 jaar maar de Woningbouw laat me met lege handen staan ik ben mijn auto sleutels huissleutels alles kwijt ik hoop dat jullie dit plaatsen.
M.V.G.
Mevrouw J.Brands.
[persoonsgegevens verwijderd]
Vervelend, maar wel terecht. De woningbouwvereniging mag of kan waarschijnlijk zelf niet eens in de liftruimte komen. Je betaalt huur en servicekosten, maar die zijn niet voor dit soort zaken bedoeld.

Heel kort door de bocht: het laten vallen is uw verantwoordelijkheid, daar hoeft de woningbouwvereniging toch niet voor op te draaien? Als zij Kone laten komen, krijgen ze gewoon een rekening.

Misschien een gekke vraag, maar... zijn ze er niet door middel van een magneet aan een touwtje of iets dergelijks uit te krijgen? Of met een stuk ijzerdraad ofzo?

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U betaald huur om in de woning te mogen wonen. Serivcekosten zijn voor gemeenschappelijke kosten. U heeft uw sleutels laten vallen, dat heeft niets met de huur of algemene kosten te maken. Een lift is een afgesloten gedeelte waar niet zomaar iemand in mag. Sterker, er zijn strakke richtlijnen voor wanneer en hoe iemand in de liftschacht mag. Een medewerker van de woningbouw mag daar niet in. Dus ja, er zal een monteur moeten komen van Kone die de lift moet uitzetten, die alle bewoners moet waarschuwen en voor u de liftschacht in moet klimmen. Gezien het tijdstip is €200 echt niet teveel voor dat werk.
Beter is om een reservesleutel bij de buren neer te leggen, dan kunt u altijd het huis in.
De woningbouw kan niets voor u doen, u heeft die sleutels zelf laten vallen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door Frantic2 »

die sleutels zijn dus economisch total loss.... nieuwe laten maken is goedkoper dan de recovery van de oude sleutels.... U krijgt minimaal 2 setjes toch? Namaken kan geen probleem zijn en zal ook veel goedkoper zijn.

De keuze zal aan u zijn.... Dus nou beter niet de hakken in het zand zetten, accepteren dat je dom bent geweest. Wat wil je gaan doen als je ze ergens in de stad hebt verloren? Een peloton ME inhuren met een metaaldetector? En wie moet dat betalen??

P.s. vaak is dit verzekerd op een All Risk inboedel verzekering.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door reggie2 »

200 euro vind ik belachelijk veel geld. Kan je niet een ander slot er in laten zetten?

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij hebben we dit al eerder gehad... sleutel in de lift laten vallen, en dan verwachten dat de wbv hem er wel even uitvist...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door renewouters »

En draai het eens om: stel dat iemand anders zijn sleutels had laten vallen, de verhuurder had de kosten op zich genomen om die vervolgens via de servicekosten weer verrekent met alle huurders (dat mag gewoon, en wordt ook zo gedaan). Hoe had je dan gereageerd? Was je dan blij geweest met zo'n behulpzame verhuurder?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door kweenie »

ik huur de woning en betaal ook nog voor onderhoud een bepaald bedrag van 4 euro in de maand maar de woningbouw doet niets
Terecht. Het verliezen van sleutels heeft ook weinig te maken met onderhoud of het huren van de woning.
ik betaal netjes de huur elke maand dan moet toch de woning bouw ook zorgen dat de sleutels weer uit de lift komt
Dat kunnen ze ook, maar niet kosteloos. Die kosten horen immers niet bij de normale kosten van een verhuurder.
maar ze zeggen bikkel hard wacht maar tot er weer onderhoud aan de lift komt anders moet ik 200 euro betalen
Waarom zou de liftmonteur special voor jou, ,op kosten van de gezamenlijke huurders, moeten komen omdat jij je sleutels bent kwijtgeraakt?

Mucha

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door Brahms »

reggie2 schreef:200 euro vind ik belachelijk veel geld. Kan je niet een ander slot er in laten zetten?
Goed idee, in huis en auto........!
Beter even een paar nieuwe sleutels laten bijmaken, dat kost ruim minder dan de helft van E 200,-

Komt de liftmonteur weer eens langs voor onderhoud, laat ze er even uithalen, dan heb je voorlopig wer genoeg sleutels.

Helaas, ook al ben je jarig bent en ook nog 71 bent geworden, dan zit het wel eens even tegen, maar toch van Harte GEFELiCTEERD :D

stofzuigertje

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

na indrukken noodstop en deuren openen met pen sleutel kan elke plaatselijke brandweer deze vaak openen...
Ik heb die ook nog over en heb al eens eerder andere spullen gepakt.

Helaas kom ik zelden in Hengelo maar vraag eens de plaatselijke brandweer....
Lift stoppen met noodstop, deuren openen en bij half voor de onder deur staande even de sleutels pakken....
De meeste liften hebben dit soort overal passende sleutels, mag niet, kan wel.

Ze hoeven dan niet met zware wagen te komen maar als ze even langs komen als ze tijd hebben, kost je wel een flinke pot koffie met taart , de meeste brandweer korpsen kennende....

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door newmikey »

Mucha schreef:Ik heb zo'n deja vu gevoel. Hebben we deze topic al niet al eerder gehad ?
Ik weet het wel zeker!


alouis
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:14

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door alouis »

Beste mevrouw Brands,

Ik heb met u te doen dat u de sleutels in de liftschacht heeft laten vallen.
Ik raad u aan om in de lift het nummer van Kone te noteren en deze firma te bellen, uitleggen wat er is gebeurd en vragen of niet
een monteur die daar in de buurt komt even die sleutels uit de liftschacht kanhalen.
Zonder kosten voor het voorrijden is dit een werkje van ongeveer 10 minuutjes.
Veel succes.
Alouis (gepens. onderhoudsmonteur)

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Toch vreemd dat er nog altijd mensen zijn die dit soort zaken en ook andere er niet bij nadenken dat zoiets heel simpel voorkomen kan worden, neem een polsbandje en haak daar je sleutelbos aan of haak ze aan je broekriem o.i.d. mocht dat voorhanden zijn.
Het zelfde geldt voor telefoons (smart etc.) en ook camera's e.d. een handig polsbandje kost geen drol en je bespaart jezelf hiermee een hoop ellende en vooral geld.
Ik heb en gebruik diverse polsbandjes en/of een kettinkje met handige snelsluiter om de sleutels of sleutelbos aan te bevestigen, zelfs mij bril zit aan zo'n soort "touwtje" je wilt niet weten wat mensen allemaal verliezen of laten vallen etc. dus koop een setje polsbandjes en je bent uit de brand, simpel en doeltreffend.

Mucha

Re: Hoge kosten Woningbouw Welbions bij kwijtraken sleutel

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten