LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HouseHunting malafide praktijken

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
EMunckhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2020 15:03

HouseHunting malafide praktijken

Ongelezen bericht door EMunckhof »

Van oktober 2019 tot oktober 2020 heb ik een woning gehuurd via House Hunting/B&B beheer. Het zijn 2 aparte bedrijven met dezelfde eigenaar en ingeschreven op hetzelfde adres.
Het beheer bestond enkel op het innen van de maandelijkse huur, verzoeken voor noodzakelijk onderhoud aan de woning werden genegeerd. Bij de bezichtigingen in september/oktober werden Corona regels regelmatig aan de laars gelapt, zelfs eenmaal met 6 bezoekers in huis zonder mondkapje. Uiteraard heb ik daarover geklaagd. Vervolgens werd ik niet toegelaten bij de eindinspectie vanwege ‘Corona’. Ik had aangegeven dat ik niets had gewijzigd aan de woning en dus geen kosten verwachtte. Ik zorgde ervoor dat alles goed schoon was om daar geen problemen mee te krijgen. Vervolgens kreeg ik de waarborgsom niet teruggestort en kreeg ik argwaan.

Ik vond na ruim een week een eindrapport ik mijn junkmail (gestuurd van een ander e-mail adres dan gebruikelijk) wat vol onwaarheden stond. Per e-mail heb ik aangegeven dat het niet klopte en dat er enkel wat bladeren in de achtertuin lagen ivm de herfst. Aan het begin van de volgende maand werd op mijn aandringen de waarborgsom teruggestort maar hielden ze een hoog bedrag in. Tot op vandaag heb ik 729 Euro van ze te goed, wat ze weigeren terug te betalen op basis van onwaarheden en foutieve foto’s. Ik had aangegeven dat de tuinfoto’s van de beginsituatie van een ander jaargetijde waren, waarop ze toegaven dat er foto’s ‘door elkaar waren geraakt’. De zogenaamde facturen ter onderbouwing van de inhouding op de waarborgsom zijn ook op zijn minst dubieus. Afgelopen week heb ik ze een brief met ingebrekestelling gestuurd maar nog geen schriftelijk antwoord ontvangen.
Uit de hele communicatie is het voor mij duidelijk dat dit hun standaard aanpak is en dat ze op deze manier zeer waarschijnlijk meer klanten hebben benadeeld.
Graag jullie advies hoe hier mee om te gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: HouseHunting malafide praktijken

Ongelezen bericht door berndv »

zoals ik het lees claimen zij bewijs te hebben dat de kosten gerechtvaardigd zijn. Ik lees iets over foto's en ik lees iets over facturen. Heeft u ook bewijs dat dit bewijs zou kunnen ontkrachten?

Dat u niet aanwezig mocht zijn bij de eindinspectie, vind ik wel zeer dubieus. Zij claimen dat zij gerechtigd zijn om 729 euro in te houden. Dat is niet alleen maar voor bladeren in de tuin, welke kosten menen zij te kunnen claimen? Waar zijn deze kosten op gebaseerd?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HouseHunting malafide praktijken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: HouseHunting malafide praktijken

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

zij hadden u in de gelegenheid moeten stellen om de eventuele ongerechtigheden ongedaan te maken, nu ze dit niet hebben gedaan blijkbaar moeten zij u de waarborgsom terug geven, doen ze dit niet schrijf ze een brief met daarin een termijn van 15 dagen dit alsnog te doen, weigeren ze zet er een deurwaarder op....

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: HouseHunting malafide praktijken

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bekend probleem, wat vaker voorkomt. Je staat heel sterk.

Een rechtsbijstandverzekering kan bemiddelen in deze zaak. Als je dit niet hebt, een deurwaarder inschakelen is heel eenvoudig.

Een blaadjes op de grond is geen gebrek. Als je onder een boom woon dan vallen er in de herfst elke dag bladeren.

Househunting
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2020 09:46

Re: HouseHunting malafide praktijken

Ongelezen bericht door Househunting »

Beste Erik,

Namens Househunting Eindhoven reageren wij graag op uw klacht.

Allereerst willen wij u aangegeven dat u de brief, betreffende de ingebrekestelling op 8 december 2020 aan ons kenbaar heeft gemaakt. Na het lezen van deze brief hebben wij telefonisch contact met u opgenomen. Tijdens het telefonisch contact bleek dat u niet openstond voor een dialoog.

De communicatielijnen die u nu kiest zijn naar onze mening niet redelijk. Zoals al eerder aangegeven kunnen wij de gemaakte kosten met facturen aantonen. Desalniettemin betreuren wij uw onvrede.

Wij hopen op een goede afloop voor beide partijen en nodigen u alsnog graag uit om het gesprek aan te gaan.

Met virendelijke groet,
Househunting / b&b beheer

Gesloten