LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Olaf90
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2017 12:31

Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Olaf90 »

Oplichter ‘Housess.eu’
De website Housess.eu is pure oplichterij. Op de website worden verschillende woningen aangeboden in steden verspreid door heel nederland. Echter zijn deze woningen nep. De straatnaam klopt wel met de stad, maar de foto’s die gebruikt worden zijn van hele andere woningen. Ook zijn de prijzen heel laag (te mooi om waard te zijn) en worden gebruikt als lokkertje.

Om te mogen reageren moet je inschrijfgeld betalen, waarna je vervolgens nooit meer hoort van de verhuurder, omdat die simpelweg niet bestaat.

Dit trucje is eerder gebruikt, omdat de eigenaar van Housess.eu eerst ook 123kamer.nl en huurwensen.nl had opgericht. Het begon bij 123kamer.nl waar je 25 euro moest betalen om te mogen reageren, en nadat de oplichterij aan het licht kwam ging de website offline, dag geld.

Iets later kwam huurwensen.nl online en hier moest je 20 euro betalen om onbeperkt op woningen mogen te reageren. Nadat de website hoster erachter kwam dat dit een oplichter was, had deze zelf de site offline gehaald.

Nu is housess.eu de nieuwste website. Alle 3 de websites hebben dezelfde opbouw, en dezelfde manier van woningen adverteren. Ze hebben op facebook een hele kenmerkende manier, door middel van veel emoticons in de advertentie te gebruiken. Je kan deze vinden door bv op facebook te zoeken naar housess apeldoorn (of nijmegen, rotterdam, of een andere grote stad) en daar zie je de typische manier hoe deze woningen worden aangeboden. Dit was precies hetzelfde als met 123kamer en huurwensen.

De eigenaar is ene [verwijderd door moderatie]; zie hier een hele reeks aan bewijs van eerdere onderzoeken;

https://www.sikkom.nl/trap-niet-in-huur ... gle.com%2F

https://www.sikkom.nl/ontmaskering-van- ... gle.com%2F

https://www.destentor.nl/zwolle/woningz ... ~ab1657a8/

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... rwensen-nl

Als je googelt op 123kamer, huurwensen, of housess dan krijg je genoeg resultaten waaruit blijkt dat mensen opgelicht worden.
Ik zelf heb destijds aangifte gedaan, maar de politie heeft dit niet verder opgepakt. Te weinig mankracht of niet genoeg aangiftes was het antwoord…

Deze oplichter blijft doorgaan, elke keer weer onder een andere naam, en maakt pagina’s op facebook aan waar iedereen elkaar in tagt en ‘het is maar 20 euro’, dus uiteindelijk doet niemand aangifte want die ga je toch nooit terug krijgen en kan deze oplichter maar onbeperkt door blijven gaan.

Kan hier alsjeblieft door een instantie wat mee gedaan worden??

Mvg,

Olaf

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u benadeeld bent kunt u aangifte doen. Als er genoeg aangiftes komen kan het OM er wat aan doen.

Olaf90
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2017 12:31

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Olaf90 »

Ik heb aangifte gedaan, en de reactie is 'te weinig mankracht' of idd 'niet genoeg aangiftes, we richten ons op grotere zaken'.... maar gezien deze oplichter voornamelijk jongeren target (via facebook) en het om een bedrag van 20 euro gaat.... zijn er zeeeeer weinig mensen die aangifte doen, maar harkt deze persoon wel grote hoeveelheden geld binnen gezien er duizenden jongeren betalen, 20 euro per keer.

Hier ligt het grote probleem. En gezien dit nu al de derde website is die hij gestart heeft, blijft dit gewoon continue doorgaan.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar alles en iedereen via Facebook waarschuwen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
04 feb 2019 18:42
Als u benadeeld bent kunt u aangifte doen. Als er genoeg aangiftes komen kan het OM er wat aan doen.
Aangifte waarvan dan? Lijkt mij meer een civiele kwestie tussen aanbieder en afnemer.Zoals TS meldt zijn de prijzen te mooi om waar te zijn, dan weet je toch eigenlijk al voldoende.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
04 feb 2019 20:40
Aangifte waarvan dan?
Schermen met niet bestaand aanbod lijkt me misleiding danwel oplichting.

TS schrijft dat de webhoster eerdere sites offline gehaald heeft. Als politie niet meewerkt....dan de webhoster contacten
transip.nl

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sylvesterb schreef:
04 feb 2019 20:40
NeoDutchio schreef:
04 feb 2019 18:42
Als u benadeeld bent kunt u aangifte doen. Als er genoeg aangiftes komen kan het OM er wat aan doen.
Aangifte waarvan dan? Lijkt mij meer een civiele kwestie tussen aanbieder en afnemer.Zoals TS meldt zijn de prijzen te mooi om waar te zijn, dan weet je toch eigenlijk al voldoende.
Iemand die iets aanbiedt zonder te leveren is inderdaad een civiele kwestie. Iets bewust aanbieden wat je niet hebt of niet zou kunnen leveren is gewoon (poging tot) oplichting.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo 'grootschalig' vind ik het trouwens niet. Ze hebben in het hele land maar 58 huizen op de site staan.

Lowieze
Berichten: 6537
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Lowieze »

kweenie schreef:
05 feb 2019 10:50
Zo 'grootschalig' vind ik het trouwens niet. Ze hebben in het hele land maar 58 huizen op de site staan.
Het is wel grootschalig, want als u de links bekijkt die TS geeft en zelf deze naam in Google op zoekt, ziet u dat deze “meneer” al jaren mensen oplicht.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zo iemand hier mee weg komt.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Erthanax »

VERWIJDERD schreef:
06 feb 2019 16:17
@olaf90

Ik heb zojuist een KVK uittreksel opgevraagd en daar staat niet de eigenaar die jij noemt.
[verwijderd], van welk genoemd bedrijf/bedrijfsnaam heeft u een uittreksel van de KvK-gegevens opgevraagd? Er worden namelijk verschillende genoemd.

Wat ik me ook afvraag, is wanneer u dat uittreksel heeft opgevraagd. Als dat een tijdje geleden is, dan is de informatie die hier gegeven wordt mogelijk van recentere datum, en dus correct.

Of heeft u dat uittreksel vandaag opgevraagd? Waarom dan? En waarom meldt zich dan hier aan om dat te melden? Hoe weet u eigenlijk dat hier iemand genoemd wordt als eigenaar van een reeks bedrijven die er op zijn minst een twijfelachtige manier van zaken doen op na houden? Dat Maximiliaan Hasselmans een oplichter is, zult u van mij niet horen, maar er worden op dit forum zoveel bedrijven of personen als oplichter genoemd, dat ik me afvraag waarom u speciaal geïnteresseerd bent als Maximiliaan Hasselmans in verband wordt gebracht met oplichting. Of heeft u van die andere bedrijven ook uittreksels opgevraagd en waren de eigenaars daarvan wel oplichters?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die naam is wel opvallend vaak in Google te vinden. Daarvoor hoeft hij niet perse als eigenaar bij de KvK bekend zijn. Het begrip stroman is welbekend.

frederieke1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2019 11:31

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door frederieke1990 »

Hallo,

Ik lees hier een hoop negativiteit over de website van Housess.
Mijn man en ik waren eind December opzoek naar een woning in Rotterdam aan de Generaal van der Heijdenstraat en werden binnen 4 werkdagen netjes van een reactie voorzien. Binnen 3 weken hadden wij alles rond en waren wij de trotse nieuwe bewoners van de woning aan de Generaal van der Heijdenstraat. De naam Hasselman zegt ons bij deze dan ook helemaal niets, ons contact liep via Remco. Wij kunnen wel concluderen dat wij in ieder geval een zeer prettige ervaring hebben gehad bij Housess.eu

Friederieke en Karim

Olaf90
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2017 12:31

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Olaf90 »

@frederieke dan heb je denk ik heel erg veel geluk maar als je alle reacties op de facebookpagina's leest, en google afstruint, en de woningen ziet met hun huurprijzen dan denk ik dat jouw verhaal niet klopt.

Of dit nu een civiele of strafrechtelijke zaak is, ik wil zoveel mogelijk publiciteit creëren om enerzijds mensen te behoeden, en anderzijds toch deze kwestie aan te kaarten want als housess straks offline gaat komt over anderhalve maand wel een volgende online waarbij hij weer mensen op zal lichten.

En grootschalig als in; honderden, dan wel niet duizenden mensen betalen lidmaatschap om op die 'enkele' woningen te reageren en omdat die 'enkele' woningen door heel nederland verspreid liggen vist bij dus in een grote markt mensen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Friederike, je achternaam is niet toevallig Hasselman? Alles is mogelijk.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een beetje huisjesmelker heeft natuurlijk wel iemand in dienst die contact heeft met potentiële klanten. En ook een slimme "oplichter" verhuurt natuurlijk wel eens wat.

Frederieke1990, als u ergens in januari of per 1 februari naar volle tevredenheid een huis gehuurd hebt, hoe komt u nu dan op dit forum terecht? Heeft u voor u in zee ging met dit bedrijf gezocht op ervaringen van anderen?

U hebt ook wel enorm veel geluk gehad dat u een woning zoekt in een specifieke straat, en die ook nog direct gevonden hebt. Op dit moment worden er maar twee woningen aangeboden in Rotterdam. U heeft echt een engeltje op uw schouder hoor!

Ik vraag me nu ineens af of er ook tevreden mannelijke klanten zijn. Of zouden alleen vrouwen positieve berichten plaatsen?

Olaf90
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2017 12:31

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door Olaf90 »

En wat apart ook is; in zn algemene voorwaarden staat t volgende:

1. Housess: Housess.eu, de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan Ericssonstraat 2, 5121 ML te
Rijen, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 72597372. Met het gevoerde BTW nummer: NL212873106B01


Terwijl t kvk register een ander adres opgeeft namelijk:
Acaciastraat 21
8091TW Wezep

lisad95
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2018 14:12

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door lisad95 »

Hi Olaf90!

Zou je misschien via mijn profiel even contact met mij willen opnemen? Het lukt niet om jou te contacteren.

Groet!

danzondernaam
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2008 23:37

Re: Housess.eu grootschalige internet oplichterij!!!

Ongelezen bericht door danzondernaam »

Meneer Hasselman is sinds kort opnieuw aan het oplichten met Woontarget. com (kvk 77018117) (website ) en op facebook.
De eenmanszaak staat op naam van Parceval Maximilliaan Hasselman. Ik weet niet of hij ook achter Housses.u zat.

Gesloten