LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

ciske schreef:
Dit is wel positief toch. Hopelijk is die opzichter een beetje welwillend.
denk wel dat die positief zal zijn, je hebt al voor elkaar dat je er eerst nog een rondje mag doen, dan lukt het ook bepaalde dingen te vragen. succes!

Ik had niks aan de woningbouw voorgesteld. Ze belde me vanochtend en zei dat ik eerst het huis nogmaals mocht bekijken, maar dan nu met de opzichter, en alles op papier laten zetten wat er nog gedaan moest worden. Dus dat vond ik wel fijn om te horen. Geeft toch een iets beter gevoel. Maar ben benieuwd wat de opzichter allemaal gaat zeggen. Ik laat het jullie weten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

top dat het zo gaat , ze zullen heus wel open staan, veel plezier met bezichtigen.
Laatst gewijzigd door ciske op 16 aug 2011 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

:?: Zouden ze heel misschien dit topic mee hebben gelezen?
Kleine tip, neem iemand mee twee zien en horen er meer dan één.
Iemand anders kijkt er heel anders tegen aan, omdat jij er te emotioneel bij betrokken bent, wat logisch is.
Jij gaat er in de toekomst wonen.
Succes

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Als jij de 7e bezichtiger bent, betekent dat dus dat de woning al 6x is afgewezen en er wel degelijk iets niet goed is aan de woning.
De woningbouw wil toch het liefst weer een normale huurder lijkt me.
Daarom zou het toch niet meer dan normaal zijn dat ze tegemoet komen aan jouw wensen/eisen.

Succes!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door witte angora »

Roosje1957 schreef:Als jij de 7e bezichtiger bent, betekent dat dus dat de woning al 6x is afgewezen en er wel degelijk iets niet goed is aan de woning.
De woningbouw wil toch het liefst weer een normale huurder lijkt me.
Daarom zou het toch niet meer dan normaal zijn dat ze tegemoet komen aan jouw wensen/eisen.

Succes!
Hoeft niet perse 6 x afgewezen te zijn. Veel kandidaat-huurders komen niet op dagen, of laten niets van zich horen.

In Leiden is het (was het 4 jaar geleden, toen ik er een woning aangeboden kreeg) de gewoonte om, als er kandidaat-huurders worden uitgenodigd om een (lege) woning te bezichtigen, dit meteen met 15 tegelijk te doen, omdat een hele hoop toch niet komen. En dat bleek ook het geval te zijn.

Zelfde als hier in de flat, toen deze op werd geleverd, hebben de nummers 1 en 2 een woning geaccepteerd, en degene die op de 12e plaats stond, kwam uiteindelijk als 4e aan de beurt. Dus 8 afmelders tussen nummer 1 en 12. Ondanks dat het om nieuwe woningen ging. En daar kan toch niet zoveel mis mee zijn, of wel dan?

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Inderdaad hoeft er niets aan mis te zijn, wij stonden nr 10, en die onder ons stonden kwamen simpelweg alle 9!! niet opdagen! ( nu staan er gemiddeld 245 reacties voor dit type huis) De woonmakelaar vertelde dat dit ( helaas) normaal gedrag was. Gelukkig hebben ze nu hiertegen actie ondernomen.
Blokkade na drie keer
Als u niets laat horen of zonder afbericht niet komt opdagen bij een (groeps)bezichtiging, dan loopt u het risico te worden geblokkeerd. Als u drie keer niets laat horen, dan blokkeren wij uw inschrijvinghttp:
//www.svnk.nl/
Wij blij dat de andere niet kwamen opdagen, en wij wel!

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Jeetje, wat erg.
Tja, ik woon alweer meer dan 14 jaar in dit huis, dus ben er een beetje uit, das wel duidelijk :oops:

lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

Roosje1957 schreef:Als jij de 7e bezichtiger bent, betekent dat dus dat de woning al 6x is afgewezen en er wel degelijk iets niet goed is aan de woning.
De woningbouw wil toch het liefst weer een normale huurder lijkt me.
Daarom zou het toch niet meer dan normaal zijn dat ze tegemoet komen aan jouw wensen/eisen.

Succes!

Dit kan best kloppen hoor, dat alle 6 personen voor mij het huis hebben afgewezen.

In de uitnodigingsmail stond dat je het huis niet mocht accepteren, als je het huis niet bezichtigd hebt, dus ik had al gehoopt dat er weinig mensen aanwezig zouden zijn bij de bezichtiging, maar we waren toch bijna compleet geloof ik.

Maar ja hoe de staat van het huis was, iedereen was er negatief over. Daarom ben ik eerste kandidaat geworden denk ik.

lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

Nou heb opnieuw het huis bekeken met de opzichter. Zo welwillend was die man niet. Ik zei al die gaten in de muren moeten toch gedicht zijn, zegt hij: nee dat hoeft niet meer van ons, terwijl het toch echt in hun formulieren staat als je huur beeindigd. Ik heb die formulieren van hoe je het huis moet achterlaten, uitgeprint en meegenomen.

Dus hij wil alleen de grote gaten laten vullen, alle overige gaten moeten we zelf doen. Overal stickers op de muren geplakt, dat moeten we zelf weghalen. Oranje muren in de woonkamer, dat moet zelf overnieuw geverfd worden.

Eerst wou hij alle vloerbedekking laten liggen, uiteindelijk is hij toch mee akkoord gegaan om die eruit te laten halen.

Er mist een lade van een keukenkast, dat wordt besteld. 2 kachels worden vervangen, die waren helemaal blauw geschilderd. De hendel van de kelderdeur ontbrak, dus dat wordt opnieuw geplaatst. Een raam had een scheur erin, dus die wordt ook verbeterd.

Dit is zo'n beetje alles wat hij nog gaat laten verbeteren. Er zaten op alle luchtverversers dikke lagen schimmel, zo vies. Dat moeten we zelf schoon zien te krijgen.

Alle punten wat hij heeft opgeschreven zouden binnen nu en 10 dagen gedaan worden.

Maar nu de vraag, ik moet straks al het huurcontract gaan ondertekenen. Als ik heb getekend, wanneer gaan ze dan die punten verbeteren. Ik wil het liefst pas tekenen als ze alle punten hebben verbeterd die we overeengekomen zijn, maar ja ik weet niet of ze dat gaan accepteren. Kan ik dus het huurcontract later dan vandaag in laten gaan?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je zou het huurcontract kunnen tekenen mits er de punten in staan die woningbouw gaat veranderen/vernieuwen.
Vind dat je nog heel veel zelf moet doen. :shock:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus hij wil alleen de grote gaten laten vullen, alle overige gaten moeten we zelf doen.
Eerst wou hij alle vloerbedekking laten liggen, uiteindelijk is hij toch mee akkoord gegaan om die eruit te laten halen.
Dit betekent eigenlijk dat je nog niet aan het werk kunt. Immers, om te behangen, zul je gladde muren moeten hebben. Om vloerbedekking te leggen, moet je...? Het enige wat je dus kunt doen is de ruimten opknappen waar je wel aan de gang kunt.

De rest van het verhaal is niet zo'n probleem, die kachels heb je niet direct nodig, en die handgreep, ach, dat is zo'n zorg niet. Tenzij je tapijt gaat leggen, dan is het wel zo fijn dat die kachels vóór die tijd al geplaatst zijn.

Ik zou het met de wbv toch even overleggen, zolang je niet aan het werk kunt, lijkt het me niet dat je huur zou moeten betalen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door snepke »

Normaal krijg je de sleutel(huurcontract wordt eerder ondertekend)als alles is vervangen .
Pas als jij hebt getekend gaan ze de woning opknappen,en als het klaar is ,krijg jij de sleutel, en gaat de huur in

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Normaal krijg je de sleutel(huurcontract wordt eerder ondertekend)als alles is vervangen .
Pas als jij hebt getekend gaan ze de woning opknappen,en als het klaar is ,krijg jij de sleutel, en gaat de huur in

precies , en ik vind dat ze redelijk tegemoed komen, verven en dergelijke moet je natuurlijk allemaal zelf.
ik wens je als je het huis wel neemt veel plezier daar, je zal zien als het opgeknapt is je er waarschijnlijk heel trots zal voelen.

lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

Chocomelk schreef:Je zou het huurcontract kunnen tekenen mits er de punten in staan die woningbouw gaat veranderen/vernieuwen.
Vind dat je nog heel veel zelf moet doen. :shock:
Ja we moeten zeker nog heel veel doen aan het huis. Het is echt niet normaal. Helaas heb ik weinig keuze, anders zou ik dit huis echt niet willen accepteren, ook na alle verbeterpunten.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik zou ook alles opschrijven én foto's maken! Stel dat je zelf weer vertrekt en ze gaan ergens over zeuren (blauwe muren of zo). Dan kan je bewijzen dat je zelf de oranje muur moest overschilderen, als nieuwe huurder, zodat degene die na jou komt hetzelfde moet doen.
Toen wij jaren geleden een duur, particulier huis huurden, hadden alle kamers een andere kleur! Donkerblauw, donkergroen, geel, oranje, paars. Allemaal heel netjes gedaan hoor, daar niet van... Maar wij moesten toen ook zélf alles verven. Daarom konden wij later, toen wij er uit gingen, bedingen dat wij ons huis mochten achterlaten met mooie zachtgele muren en donkerrode deuren (wat een ander dan weer niet mooi kan vinden :wink: ).

lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

snepke schreef:Normaal krijg je de sleutel(huurcontract wordt eerder ondertekend)als alles is vervangen .
Pas als jij hebt getekend gaan ze de woning opknappen,en als het klaar is ,krijg jij de sleutel, en gaat de huur in
Dus ik ga zometeen tekenen, maar ik krijg de sleutels nog niet mee, heb ik dit goed begrepen?

Maar ik moet al wel huur betalen? Maar vanaf welke datum gaat de huur in dan, per vandaag?

Ik wil dus pas huur betalen als alle zaken zijn gedaan, maar weet niet of ze ermee akkoord gaan.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus ik ga zometeen tekenen, maar ik krijg de sleutels nog niet mee, heb ik dit goed begrepen?

Maar ik moet al wel huur betalen? Maar vanaf welke datum gaat de huur in dan, per vandaag?

Ik wil dus pas huur betalen als alle zaken zijn gedaan, maar weet niet of ze ermee akkoord gaan.
Alleen de wbv kan je precies uit leggen wat er gaat gebeuren. Als je het er niet mee eens bent, zorg dan dat je duidelijke argumenten hebt waarom je het er niet mee eens bent. Dan heb je namelijk een onderhandelingspositie.

Eén van die argumenten heb ik je al gegeven: zolang je niet kunt behangen of geen vloerbedekking kunt leggen, kun je ook niet klussen. Zolang je niet kunt klussen, is het niet redelijk dat de wbv huur vraagt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Witte Angora heeft een goed punt: de woning is nog niet in een dusdanige staat dat je er huurgenot van kunt hebben en ook nog niet fatsoenlijk aan de gang kunt.
De datum van ondertekening en ingaan van het huurcontract hoeft niet perse gelijk te zijn aan de datum van ingang van huurbetaling?
Misschien is er de mogelijkheid van tekenen onder voorbehoud van (op papier vastgelegde) verbeterpunten?
Schimmel op luchtverversers: wat voor soort luchtverversers zijn dat?
Die dingen bovenin een raam? Of kokers van een ventilatiesysteem?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door snepke »

De huur gaat pas in als je de sleutel hebt

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lon_cocacola schreef:
Chocomelk schreef:Je zou het huurcontract kunnen tekenen mits er de punten in staan die woningbouw gaat veranderen/vernieuwen.
Vind dat je nog heel veel zelf moet doen. :shock:
Ja we moeten zeker nog heel veel doen aan het huis. Het is echt niet normaal. Helaas heb ik weinig keuze, anders zou ik dit huis echt niet willen accepteren, ook na alle verbeterpunten.
Helaas, maar dat is wel normaal.
Schoonmaak, schilderen en 'kleinere' gaten in de muur komen inderdaad voor rekening van de nieuwe huurder.
Is hier ook zo.
Stickers verwijderen, tja, rotklus, maar smeer er wat mayo overheen, even in laten trekken en met een plamuurmes haal je hem er zó af.
Succes met klussen!

Gesloten