Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
MatroxNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2022 11:27

Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Ongelezen bericht door MatroxNL »

Hallo allemaal,

Begin deze maand is ons nieuwbouw huurhuis opgeleverd. We zijn een van de eerste die in de wijk komen wonen dus vanzelfsprekend is nog lang niet alles op orde.
Echter, de bouwplaats is een dusdanige modderpoel dat ons huis niet bereikbaar is en dat we dus ook ons meubilair niet naar ons huis kunnen brengen en ook met de kinderwagen is er geen doorkomen aan. Er is hier en daar wel een vorm van rudimentaire bestrating in de vorm van stalen platen, echter, bij ons huis ontbreken die.

De verhuurder wijst naar de aannemer die dit project uitvoert, maar die vind dat we het zelf op moeten lossen.
Klopt dat? Moeten we zelf zorgen voor de bereikbaarheid van onze woning of kan ik de aannemer hier op aanspreken en moeten zij iets doen?

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Ongelezen bericht door Moneyman »

De verhuurder is verantwoordelijk voor jouw woongenot. Primair moet je dus die aanspreken, zodat de verhuurder op zijn beurt met de aannemer kan schakelen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik neem toch aan dat de verhuurder de opdrachtgever van de aannemer/projectontwikkelaar is, of begrijp ik iets verkeerd?

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Ongelezen bericht door BL2 »

Gaat het over de openbare straat, of je pad door je eigen voortuin ?

rwolters
Berichten: 1530
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik weet eerlijk gezegd niet anders dan dat dit vrijwel altijd zo gaat in nieuwbouwwijken. Ik ben regelmatig verhuisd naar nieuwbouw en de eerste weken was het altijd gedoe met de bereikbaarheid. De opdrachtgever wil het zo snel mogelijk opleveren, maar zolang er nog bouwverkeer is gaat de gemeente geen straten aanleggen.

SWNL
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2021 10:19

Re: Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Ongelezen bericht door SWNL »

Toen wij in 1983 in waterwijk Almere Stad gingen wonen was dat nog een grote zandvlakte en bij regen soms moeilijk begaanbaar. Ik was toen nog kind en heb zeer goede herinneringen aan die tijd, ook al was het lange fietspad naar school in stedenwijk een zandpad met enorm veel tegenwind en plassen. In plaats van dit als tegenslag te zien kun je natuurlijk ook van het avontuurlijke uitgaan en ook eens vindingrijk proberen te zijn en te "genieten" van een pioniersgeest en de "maakbaarheid" van jouw nieuwe omgeving. Het komt tenslotte vast wel in orde en je wist ergens dat het een nieuwe woning in een nieuwe wijk was. Zelfredzaamheid hoeft geen toverwoord te zijn dan toch?

Later zul je er hopelijk met veel vreugde en sentiment naar terug kijken of anecdotes over vertellen...!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Ongelezen bericht door moederslink »

In 1983 kwamen wij wonen in een net opgeleverd nieuwbouw huis.
( Nijmegen)
Geen straat, geen stoep, geen tuin.
Wat een zooitje! :D
Met laarzen banjeren door de blubs.
Uiteindelijk kregen we toch allemaal platen en planken vd aannemer.
Maar ik heb er geen nare herinneringen aan hoor :wink: .
De kinderen ook niet trouwens en de wasmachine draaide overuren....

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Ongelezen bericht door Ivo.w »

moederslink schreef:
23 nov 2022 19:38
De kinderen ook niet trouwens en de wasmachine draaide overuren....
De wasmachine had er dus wel nare herinneringen aan. Alsmaar werken, nooit een dagje rust. Totdat uiteindelijk de openbare ruimte in de wijk door de gemeente werd ingericht. Eindelijk kon de overwerkte wasmachine het toen iets rustiger aan gaan doen.

MatroxNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2022 11:27

Re: Huis opgeleverd maar niet te bereiken

Ongelezen bericht door MatroxNL »

Grootste probleem is dat we de grote stukken niet bij de woning kunnen krijgen.
Daarnaast gaat het met de kinderwagen ook een probleem worden als het zo blijft. Voorlopig wonen we nog even noodgedwongen in bij ouders.

Maar ik begrijp dat ik dus de verhuurder kan aanspreken.
Ze hoeven voor mij niet direct een snelweg aan te leggen , maar een paar stalen platen lijkt me biet teveel gevraagd.

Plaats reactie