LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
FritzTheCat

CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Onze huidige ketel is aan vervanging toe en nu bestaat de mogelijkheid tot het huren van dergelijk apparaat.

Wat is jullie ervaring middels deze constructie.

Essent, Nuon en Q-Energy staan op mijn ljistje als mogelijke kandidaten.

:idea:
PS: Niet beginnen over veel te veel betalen bij huur, ik kan zelf rekenen.

gast1900

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door gast1900 »

Hallo,

ik heb ervaring met het huren van ketels en geiser. Ik ben inmiddels overgestapt naar een eigen ketel (oude was aan vervanging toe)> De reden dat ik een eigen ketel heb aangeschaft is voornamelijk een financiele kwestie.

Voor het plaatsen van een ketel rekenen de bedrijven ook een bepaald bedrag. Deze was ik ook kwijt als ik hem zelf liet plaatsen door een ander instalatie bedrijf. Een zeer goede ketel heb je dan al voor 1100 euro.

Het huren bevalt wel goed. indien je er iets aan hebt, komen ze direct en helpen ze je. Dit zal natuurlijk per regio verschillend zijn.

veel sucses met je keuze. Laat even weten wat je hebt gedaan

FritzTheCat

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

€ 1100,- is niet echt veel, ik dacht dat ik mintens € 2000,- kwijt zou zijn voor dergelijk apparaat. (ruime rijtjeswoning)

Ik heb heb slechte ervaring met ketels zowel nieuwe als oudere en heb geen zin in hoge reparatiekosten of een paar dagen zonder warm water.

Voor € 25,- per maand kan ik er een huren maar ja........ik wacht verdere response even af.

Bedankt alvast.

Gast

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben sinds een jaar of 2 ook een lease ketel en dat bevalt ons prima.

Ik zal je wel aanraden om het mij een bekend en/of erkend bedrijf zoals bv. de Nuon te doen. Wij hebben het toen die tijd via een advertentie door Warmtegarant laten doen. 3 Maanden later waren die failliet en gelukkig had de bank ons geholpen met het èèn en ander. Wel moesten we alsnog een onderhouds contrakt met in ons geval de Nuon, opnieuw afsluiten.

Er heeft hier ooit een topic (Garantie) over opgestaan van de gedupeerde mensen van Warmtegarant, die weer verder is gegaan onder de naam Nevema. Niet doen dus!

Om een lang verhaal kort te maken, huur niet bij de eerte de beste. Vraag hier en daar wat offertes aan en laat een berekening maken.

ANK

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door miraltje »

het voordeel is dat je geen onderhouds kosten hebt op de ketel en gerelateerde onderdelen.
eventueele nadelen
1 wanneer je een ketel gaat huren zit je ervoor een langere tijd aan vast.
2 let er wel op wanneer je een storing hebt buiten de kantoor uren je extra moet betalen.
3 na 10 jaar word het contract ontbonden en moet je een duurder contract afsluiten ivm de leeftijd van de ketel.(storings gevoeligheid neemt toe)
4 wanneer je een probleem of geschil hebt met het bedrijf, kun je niet naar een andere installateur toe.
je zit er namelijk 10 jaar aan vast.
5 Ga je toch naar een andere installateur , zit je met dubbele kosten. het onderhoudsabbonement zit nm. in het huurcontract verweven

Gast

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door Gast »

Dat klopt allemaal voor zover. In ons geval is vermindering van de huur overeen gekomen en hebben alsnog een onderhoudscontrakt met de Nuon kunnen regelen, zonder problemen of dubbele kosten.

Verder zijn wij tot nu toe tevreden.
ANK

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door miraltje »

@gast 16.51u

bij jullie is het betreffende onderhoudsbedrijf failliet gegaan en heeft het energie bedrijf deze verplichting overgenomen.
:roll:

FritzTheCat

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

@miraltje

na 10 jaar word het contract ontbonden en moet je een duurder contract afsluiten ivm de leeftijd van de ketel.(storings gevoeligheid neemt toe)

Kan na die 10 jaar toch gewoon weer een nieuwe huren/leasen/kopen..?

Gast

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door Gast »

Ja Miraltje. Daar komt het wel op neer. Ik had zelf al een nieuw servicecontract afgesloten, maar kregen later alsnog die aanbieding op over te gaan naar NUON. Waar ik trouwens met mijn oude ketel ook al 25 jaar een contract had gehad.

Ze hebben in ons geval dan, een schrijven gestuurd om de service over te nemen van wat eigenlijk dus Warmtergarant had horen te doen. Daarom ook die korting op de huur van de nieuwe ketel. Maar zoals je misschien wel weet, gaat dat leasen via een bank. In dit geval met een comford card. En die bank heeft samen met de curator,dacht ik,die huursverlaging tot stand kunnen brengen.

Al met al, van dat leasen heb ik geen spijt, maar zal de volgende keer wel beter opletten bij wie of waar we het laten doen. Je mag trouwens een gedeelte van je huur van de belasting aftrekken ivm. verbetering van de woning.

Nu, mocht je nog wat willen weten, zet het hier op!
ANK

FritzTheCat

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

@gast

Je mag trouwens een gedeelte van je huur van de belasting aftrekken ivm. verbetering van de woning.

Ondergrens € 5000,-

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door miraltje »

Kan na die 10 jaar toch gewoon weer een nieuwe huren/leasen/kopen..?
bij huren of kopen kan het idd..

maar bij leasen blijf je met een restschuld zitten, is niet zo hoog voor een cv ketel maar toch :wink:
dus wil je al zo'n constructie kies dan voor huur of koop :twisted:

yuppie

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door yuppie »

Ik werk zelf op een installatieburo (wij leasen overigens niets omdat de kosten voor een klein bedrijf te hoog zijn) en ik kan mededelen dat een nieuwe HR combiketel zonder plaatsen tussen de 700 en 1500 euro kost je hebt er 1 en in sommige gevallen 2 jaar fabrieksgarantie op dat is voldoende om de schoonheidsfoutjes te ontdekken. Het is goedkoper om een ketel te kopen als te leasen maar dat wist je al. Je least een ketel voor een x aantal jaar en dan zitten de reparaties en het onderhoud erbij inbegrepen neem ik aan. Nou is het onderhoud wel handig hoor maar de ketels van tegen woordig zijn zo goed dat ze vaak pas kuren gaan vertonen als het lease contract als is afbetaald. (na een jaar of 8 en soms zelfs langer) Ik zou er zelf voor kiezen om een ketel te kopen. De aanschafsprijs is niet zo hoog en met leasen is het altijd duurder.

FritzTheCat

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Kijk, aan die info heb ik wat.

Thanks.

PatriciaD

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door PatriciaD »

Toen ik 2 maand geleden mijn net gekochte woning binnen ging vond ik het onwijs naar gas stinken (gezien ik nog een ketel had). Toen heb ik contact op genomen met Energie Service die iemand langs stuurde en mij adviseerde om of een andere ketel te nemen of een boiler te nemen. Alleen zou de installatie mij geld kosten maar voor de rest was het voor een ketel 6 euries en voor een boiler 25 euries. Dus als je huurt en dat ding dut nie zo goed meer kan deze laten vervangen.....

Suc7

7tal

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door 7tal »

beetje late reactie misschien maar toch. Wij huren de cv ketel en de wasdroger bij het nuon. Mij bevalt het prima. De droger is nu 10 jaar oud en dus krijgen we de keuze, over kopen voor 25 euro of een nieuwe droger huren. de huurprijs is nu wel hoger. De cv ketel die wij in eigendom hadden hebben we wel 3 keer betaald want er was steeds wat aan. Nu kwamen ze bij de huurketel en er moest een reparatie gebeuren. Prima lig er niet van wakker want het kost niets extra,s

Gast

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door Gast »

Bij huren van een cv ketel zijn de reparaties altijd voor uw rekening.

Gast

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door Gast »

Eg nie!

ejwedje1

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door ejwedje1 »

ik huur al meer dan drie jaar bij Essent. Petje af. Een keer wat aan gehad en binnen een uur verholpen. Ik huur de beste ketel die drie jaar geleden te krijgen was. Perfecte aanleg (dit moet je wel betalen) maar echt een aanrader. Het ging mij niet voor het geld maar de moderne ketels zijn erg storingsgevoelig als ze wat ouder worden. Vandaar dat ik naar huren ben gegaan

Gast

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door Gast »

De droger is nu 10 jaar oud en dus krijgen we de keuze, over kopen voor 25 euro of een nieuwe droger huren.

En heb je wel eens serieus berekend wat de wasdroger je nu in 10 jaar gekost heeft ?? Leg dat eens naast de prijs van een nieuwe dan kan je kijken of je er echt goed aan gedaan hebt.

Ter info: Een willekeurige M**LE driger kost zo'n 800 euro. Mogelijkheid voor 10 jaar garantie is 125 euro. 925/10=92 euro per jaar. Als de huurdrioger dus meer als 8 euro per maand kost had je dus beter kunnen kopen (even los van rente e.d.)

Zo'n zelfde berekening kan je natuurlijk ook maken voor een nieuwe CV.

FritzTheCat

Re: CV-Ketel huren (ervaring hiermee)

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Goed, na lang denken en zoeken op internet is het InHome geworden.

De firma Kemkens heeft de ketel (Remeha Quinta 28c) keurig geplaatst. Echt vakwerk.

De kosten vallen mij reuze mee t.o.v. het gebodene.

Alle kosten zijn inclusief:

Huur
Service en onderhoud
Installatiemateriaal
Uurtarief
Voorrijdkosten

Uiteraard ben ik na de huurperiode duurder uit maar ben wel verzekerd van een goed onderhouden ketel met NUL bijkomende kosten.

Wie niet wil/kan investeren in een nieuwe CV kan ik deze constructie wel adviseren.

Gesloten