LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuurder dwingen tot uitzetting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ptbds
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2003 23:49

verhuurder dwingen tot uitzetting

Ongelezen bericht door ptbds »

Ik woon nu voor 2 jaar met mijn partner en dochtertje in ee flat van een woningbouwvereniging, gedurende deze eerste 1,5 jaar van het leven van mijn dochtertje worden wij overstemt met overlast, schreeuwende buren, slaan met deuren, blaffende en jankende honden. Het is zelf zo dat een andere bewoner z'n bed maar in de keuken heeft geplaatst en wij hebben diverser klachten ingediend en kregen nu een brief dat de woningbouw geen juridische stappen tegen de overlastveroorzaker kan nemen, daar wij de enige zijn die klagen.

Nu heb ik her en der vernomen dat er vanuit de neuwe huurwet mogelijkheden zijn om als huurder te eisen van de verhuurder dat de notoire overlast veroorzaker eruit gezet wordt.

Hoe doe ik dat en kan ik anders niet voor huurverlaging gaan ?

Alvast bedankt,

PTBDS

Gast

Re: verhuurder dwingen tot uitzetting

Ongelezen bericht door Gast »

Leg je klacht voor bij de Huurcommissie.

Syntraxx

Re: verhuurder dwingen tot uitzetting

Ongelezen bericht door Syntraxx »

Zou het mischien niet eerst een idee te zijn dat je met de persoon in kwestie een babbeldje maakt want ik denk niet dat hij die actie van jou zomaar in dank zal af nemen mooier nog het zou er alleen maar erger op worden zelf zou ik dan ook liever hebben dat iemand eerst even langs komt . jij zou het ook NIET op prijs stellen als je ineens een brief thuis krijgt dat de hele buurt over je klaagt en dat je je woning maar moet verlaten zou je ook zeggen waarom komen ze dan niet eerst bij mij .beetje laf eigenlijk wel ook

mijn advies praat er met de buurt over ,maar Praat vooral met hun

Gast

Re: verhuurder dwingen tot uitzetting

Ongelezen bericht door Gast »

nou wij hebben ook erg last van de buren woningstichting wil er niks aan doen die geven ons de schuld zij doen vriendjespolitiek met de buren met buren en woningstichting valt niet te praten
wij gaan daarom maar zelf verhuizen en daar betaal je nou huur voor
alleen voor ellende :twisted: :evil: :evil: :evil: :x :x :x :x :x

mollie3
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2004 17:10

Re: verhuurder dwingen tot uitzetting

Ongelezen bericht door mollie3 »

Volgens mij als je regelmatig klaagt bij de politie gaan ze je wel geloven (moet je dan alleen wel doen met de hele flat, dan sta je sterker) en dan gaat de politie bij de woningbouw aankloppen (hoop ik voor jullie). Vraag anders huurverlaging aan.

Maarten43

Re: verhuurder dwingen tot uitzetting

Ongelezen bericht door Maarten43 »

Praat met de buren. Ligt de woningbouw schriftelijk, maar ook de wijkagent. Is de overlast onverdraagzaam, bel dan de politie. Zij kunnen de buurman bezoeken. De politie stuurt het rapport altijd naar de woningbouwver. toe. Is de klacht gegrond? Praat dan met de andere buren van de veroorzaker. Samen sta je sterker.

Wees er wel zeker van dat de buurman echt de overlast ervaart, zoals jij dat doet. Soms zijn ze zich niet bewust van wat jij allemaal hoort. of hoe erg. Harde muziek of geluid? Laat het 'm zelf horen vanuit jouw woning!
Praten is nog steeds de beste remedie. :idea:

flapstra

Re: verhuurder dwingen tot uitzetting

Ongelezen bericht door flapstra »

In gesprek gaan met de buurman lijkt me niet zinvol,probeer maar eens een roker er op te wijzen dat er een bordje niet roken boven z'n hoofd hangt je riskeerd een klap voor je kanis !

Gast

Re: verhuurder dwingen tot uitzetting

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben ook ruim een half jaar last gehad van onze buurvrouw. In eerste instantie hebben wij een poging gedaan om met haar te praten, maar dat hielp niet echt. Toen geklaagd bij de woningbouwvereniging. Die zeiden zolang mevrouw huur betaald kunnen wij er niets aandoen.

Op een gegeven moment hebben we gewoon elke keer, als 's avonds en 's nachts de muziek weer aanging, de politie gebeld. De politie kwam elke keer kijken en luisteren. Na ong. 6 maanden zei de politie ook dat dit niet langer kon, want mevrouw reageerde ook niet op het politiebezoek. Toen is de buurvrouw uiteindelijk uit huis gezet en kunnen wij 's nachts weer fatsoenlijk slapen.

Als je maar lang genoeg blijft klagen bij de politie, dan komt het allemaal goed.

isbo

Re: verhuurder dwingen tot uitzetting

Ongelezen bericht door isbo »

Ik raad je aan om de nieuwe algemene huurvoorwaarden bij de woningstichting aan te vragen. Heb ik ook gedaan, daarin onderstreep je het gedeelte over overlast. Bij ons staat erin "huurder zal ervoor zorgdragen dat aan omwonenden geen overlast of hinder wordt veroorzaakt door huurder, huisgenoten, dieren, of derden die zich vanwege huurder in de gehuurde of in de gemeenschappelijke ruimten bevinden". Dat zijn de regels van de Woonbron in Rotterdam. Hoe dat bij jullie is weet ik niet vandaar dat ik zeg vraag de huurvoorwaarde aan. Misschien dat dat helpt. VEEL STERKTE. :roll:

Gesloten