LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

Ook goed antwoord, wil graag ongezien door de gangen. !!!

Alle camerabeelden worden ook opgenomen !! Ik zou nog een poging wagen

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door Student90 »

Wat voor soort contract heb jij?

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

huurovereenkomst voor zelfstandige woonruimte

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door Student90 »

Bepaald of onbepaald? Indien bepaald, wat is de overeengekomen termijn?

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

contract voor een jaar beginnend op 1-5-17 , daarna automatisch verlengd per 2 maanden

opzeg 1 maand voor mij

3 voor verhuurder

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door moederslink »

jos737373 schreef:huurovereenkomst voor zelfstandige woonruimte
Zoals ik al eerder zei : dit klopt niet.
U heeft een gezamenlijke voordeur en trapopgang.
U moet gezamenlijke schoonmaak- servicekosten betalen .
U woont in een voormalig hotel , 1 ingang, meerdere verdiepingen.
Via de 1e etage gaat u naar uw eigen, 2e , etage .

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

ja wat klopt er niet dan ?

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

wat je zegt is wel de situatie

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

Jullie hebben ook een verkeerd van mij. Ik vraag om een ractie van het handelen van de verhuurder. Is dit uit te leggen als niet persoonlijk, wil ik hier blijven wonen, en zelf wat aanpassen. Maar ik wil niet in conflict situatie zitten , ongeacht wie daar schuldig aan is. Voel me daar niet prettig bij. En wordt nu beoordeeld als onrustzaaier en onfatsoenlijk gedrag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door moederslink »

jos737373 schreef:ja wat klopt er niet dan ?
Een zelfstandige woonruimte = eigen voordeur, eigen opgang , eigen keuken en badgelegenheid , eigen nuts rekeningen, gem- belastingen , eventueel huurtoeslag etc .
jos737373 schreef:contract voor een jaar beginnend op 1-5-17 , daarna automatisch verlengd per 2 maanden

opzeg 1 maand voor mij

3 voor verhuurder
Een eenmaal getekend contract , na dat 1e jaar dus na 01-05-2018 kan niet iedere 2 maanden worden verlengd :roll:

En wat dat handelen vd verhuurster betreft : ga in gesprek met haar, persoonlijk , en vraag haar naar haar redenen om daar camera.s op te hangen op die 1e etage.
Het zou kunnen dat zo.n voordeur de hele dag open staat ( voormalig hotel) en dat in theorie iedereen daar naar binnen kan lopen.
En dat alleen de eigen kamers een slot hebben.

Maar dat is een aanname, dat weet ik dus niet.

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

dank je wel..nogmaals heb niets tegen die camera's , ben voorstander van beveiligen via camera.

Zie alleen het nut van " live kijken ": door de verhuurder niet in,
omdat ik mezelf en andere bewoners wil behouden van een beschuldiging vanuit een vakantieland zonder dat beeld daarvan opgeslagen blijft.

Dan voel je machteloos in verweer, omdat die kans normaal gesproken standaard aanwezig moet zijn. Dat voelt dan persoonlijk. Meerwilde ik niet vragen

En vroeg pas om optie niet meer te gebruiken, NADAT ZIJ AANGAF Van deze optie geen gebruik te maken. Mijn vraag zorgde niet voor een verandering van gebruik.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door arvandongen »

jos737373 schreef: Wel beschuldigd van diefstal, pas na vragen van mijn kant kwam ik pas erachter dat niets weg was genomen.
Als er niets is weggenomen, wie heeft dan melding gemaakt van diefstal?

Als er wel wat is weggenomen, dan zou je de titel van dit topic moeten aanpassen. Suggestie: “Huurcontract wordt niet verlengd vanwege vermoeden van diefstal. “

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door moederslink »

@TS:
Ik neem aan dat zij echt niet de hele dag zit te koekeloeren op dat ding, ze zal toch ook nog wel het een en ander zo te doen hebben? 8)
Ze kan niet in je kamer kijken , helemaal zelfs niet op de 2e etage , dus hou je gedeisd en maak gebruik van je eigen ruimtes en op uitnodiging ga je naar de 1e etage en klaar dan toch?
Laatst gewijzigd door moederslink op 31 mar 2018 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

mij richting de keuken zien gaan , was voldoende voor de beschuldiging van diefstal. Simpel weg omdat er geen andere reden was in haar ogen. en heb de hele avond al gehoord dat iedereen hetzelfde zou doen als de verhuurder. Tijdstip half 12 is apart, maar die bewoner is pas rond 10 uur thuis s avonds. Maar zou toch belachelijk zijn dat tijdstip bepaald of je schuldig bent of niet

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

ergens van beschuldigd worden zonder dat je dat aan voelt komen door camerabeelden is een heel vervelend gevoel. Dan kan het ieder moment weer gebeuren en dat zorgt toch voor een spanning. Vandaar mijn verzoek

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door arvandongen »

jos737373 schreef:mij richting de keuken zien gaan , was voldoende voor de beschuldiging van diefstal. Simpel weg omdat er geen andere reden was in haar ogen. en heb de hele avond al gehoord dat iedereen hetzelfde zou doen als de verhuurder. Tijdstip half 12 is apart, maar die bewoner is pas rond 10 uur thuis s avonds. Maar zou toch belachelijk zijn dat tijdstip bepaald of je schuldig bent of niet
Je mist het punt.

Je maakt jezelf verdacht met je eigen reacties. De verhuurder heeft geen zin in deze **** en gebruikt haar recht om je contract niet te verlengen.

NB Ik ben het eens met je dat cameras in een verhuurd pand ongepast zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door moederslink »

jos737373 schreef:ergens van beschuldigd worden zonder dat je dat aan voelt komen door camerabeelden is een heel vervelend gevoel. Dan kan het ieder moment weer gebeuren en dat zorgt toch voor een spanning. Vandaar mijn verzoek
Ik heb het al een paar x gezegd, waarom heb je die gast niet gebeld en het hem gewoon gevraagd? Waarom moest jij zo nodig die keuken in om te checken of hij wel de boodschappen had gedaan? Nogmaals je had daar niets te zoeken op dat moment.
Ga nog een x in gesprek met de verhuurster en vraag nog eens waarom die camera.s daar hangen ( staat de voordeur soms de hele dag open ? [ had ik al gevraagd.] .) en hou je gedeisd en doe geen rare dingen en loop gewoon rechtstreeks naar jouw etage dan is er toch niets ad hand?
Ik hou er nu verder over op.

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

vind het de hele avond al apart dat hoe mijn reacties ook zijn, het is altijd wel duidelijk of iets goed of slecht bedoeld is. En hoe ik mezelf ook tegenspreek en hoe raar de aktie was, het kan toch niet zijn dat die mij veranderen als totaal onschuldig naar bewezen diefstal. maar toch de hele avond gaat het daarheen. Vind dat frustrerend om te lezen en dat ik het niet kan uitleggen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door tttlocke »

arvandongen schreef: Je maakt jezelf verdacht met je eigen reacties. De verhuurder heeft geen zin in deze **** en gebruikt haar recht om je contract niet te verlengen.
De verhuurder heeft in een conflictsituatie iets geroepen. Of dat inderdaad betekent dat zij van huurder af wil, valt te bezien.

Daarnaast zou er inmiddels wel eens sprake kunnen zijn van huur voor onbepaalde tijd waarbij het idee van het bestaan van een aflopend contract dat niet verlengd wordt naar de prullenbak kan worden verwezen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door moederslink »

Niemand heeft u vanavond beschuldigd van diefstal, wel van ongeoorloofd die keuken inlopen en daar ben je ook " op gepakt en aangesproken " door de verhuurster en zij beschuldigde u wel van boodschappen pakken en dat is niet terecht en al helemaal geen grond om u de huur op te zeggen.

Gesloten