LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

Beste mensen,

Ik had een paar maanden een huisje gehuurd bij woningbedrijf Velsen. Op 19 januari 2010 heb ik de huur opgezegd. Er is een maand opzegtermijn. De huurbetaling liep tot 18 februari. Ik heb een automatische incasso door het woningbedrijf laten instellen. Zij halen elke eerste van de maand de huur af van de betreffende maand. Dus op de 1ste van februari had ik verwacht dat ze maar een deel van de huur van mijn rekening af zouden halen. Maar ze hebben gewoon het hele bedrag afgehaald wat ik normaal moet betalen. Ik hen dus gebeld en een medewerker van de afdeling incasso zei dat er een vergissing is gemaakt en dat het bedrag van 136 eur binnen een week teruggestort zou worden. Een andere optie was dat ik het hele bedrag zelf terug kon boeken en dan een deel van de huur zelf kan overmaken. Maar ik dacht, zij hebben die fout gemaakt, laat hen maar mijn deel terug storten. Een week vloog voorbij en nog steeds geen geld op mijn rekening. Dus weer gebeld en dit keer met iemand anders gesproken. Hij zegt, die 136 eur wordt de 1e van maart op mijn rekening gestort. Nou inmiddels is het al 2 maart en ik heb nog steeds geen cent gezien. Ik had ze vandaag dus ook weer gebeld en kreeg weer iemand anders aan de lijn, ze zei dat ze het zou overleggen met haar collega die erover ging, maar hij was op dat moment met lunchpauze, en hij zou me terugbellen. Nou raad eens, geen telefoontje gehad van woningbedrijf velsen. Ze houden me gewoon aan het lijntje en ben bang dat ik mijn geld niet eens terugkrijg.

Mensen wat kan ik doen? Kan ik het hele bedrag nog terug laten boeken, en dan het deel op hun rekening storten waar ze recht op hebben? En zal de bank wel akkoord gaan met een terugboeking, omdat het om een maandelijkse automatische incasso ging?

Sorry voor het lange verhaal, maar zo vergeet ik geen belangrijke details.

Graag jullie reacties.

Groetjes.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door Athoz »

Als het meer dan 30 dagen terug is dat de incasso gedaan is kan je het niet meer storneren, daar ben je nu te laat mee. Het ligt aan wat voor bank je verhuurder en jijzelf heb, er kunnen 2 of 3 dagen overheen gaan..

Bel morgen nog even terug en vraag om de bevestiging dat de betaling gedaan is 1 maart, dan zul je het morgen of overmorgen echt wel op je rekening hebben..

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Terugboeken van een incasso is een storno. Dit kan inderdaad binnen 30dagen. Dan geeft de corporatie ook pas een uitbetaalopdracht nadat de storno-termijn van 30 dagen voorbij is (het geld definitief betaald is, niet meer teruggeboekt kan worden)

En omdat automatische incasso opdrachten worden verzonden in 1 bulk, kan het best zo zijn dat je tegen 18 februari opzegd, maar in eerste instantie voor een volledige maand huur wordt afgeschreven. Meestal komt dit goed bij de eindafrekening, maar soms al eerder.

Maar juist vanwege die lange wachttijd heeft de medewerker u 2 opties gegeven? Dan is uw klacht/vraag toch toch te wijten aan uw eigen actie (of eigenlijk niet-actie?)

Maar kijk vandeweek of het geld er is, bel desnoods de woningcororatie even.

lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

Bosjesman schreef:Terugboeken van een incasso is een storno. Dit kan inderdaad binnen 30dagen. Dan geeft de corporatie ook pas een uitbetaalopdracht nadat de storno-termijn van 30 dagen voorbij is (het geld definitief betaald is, niet meer teruggeboekt kan worden)

En omdat automatische incasso opdrachten worden verzonden in 1 bulk, kan het best zo zijn dat je tegen 18 februari opzegd, maar in eerste instantie voor een volledige maand huur wordt afgeschreven. Meestal komt dit goed bij de eindafrekening, maar soms al eerder.

Maar juist vanwege die lange wachttijd heeft de medewerker u 2 opties gegeven? Dan is uw klacht/vraag toch toch te wijten aan uw eigen actie (of eigenlijk niet-actie?)

Maar kijk vandeweek of het geld er is, bel desnoods de woningcororatie even.
U leest niet goed he, ik heb al zo vaak met het woningbedrijf gebeld.

En dat ik mijn geld niet liet terugstorten, is omdat zij die fout hebben gemaakt. Dan konden zij hun fout ook herstellen. Bij mijn bank is het storno termijn verlengd naar 56 dagen, dus als ik 1 dezer dagen mijn geld nog niet zie op mijn rekening, dan zal ik zeker actie ondernemen. Het is belachelijk dat ik achter mijn geld aan moet, terwijl zij dit zo makkelijk terug kunnen storten. En dat is het punt waar het hier omdraait.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door Athoz »

Om nog meer ergenis en irritatie te voorkomen zou ik dus zelf (als het inderdaad 56 dagen is?! wou dat de abn dat deed) z.s.m. dat bedrag storneren en een email sturen..

Want reken maar dat ze rap zijn met reageren als ze hun geld niet krijgen. Probleem meteen opgelost..

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door Waterlelie »

lon_cocacola schreef:
Bosjesman schreef:Terugboeken van een incasso is een storno. Dit kan inderdaad binnen 30dagen. Dan geeft de corporatie ook pas een uitbetaalopdracht nadat de storno-termijn van 30 dagen voorbij is (het geld definitief betaald is, niet meer teruggeboekt kan worden)

En omdat automatische incasso opdrachten worden verzonden in 1 bulk, kan het best zo zijn dat je tegen 18 februari opzegd, maar in eerste instantie voor een volledige maand huur wordt afgeschreven. Meestal komt dit goed bij de eindafrekening, maar soms al eerder.

Maar juist vanwege die lange wachttijd heeft de medewerker u 2 opties gegeven? Dan is uw klacht/vraag toch toch te wijten aan uw eigen actie (of eigenlijk niet-actie?)

Maar kijk vandeweek of het geld er is, bel desnoods de woningcororatie even.
U leest niet goed he, ik heb al zo vaak met het woningbedrijf gebeld.

En dat ik mijn geld niet liet terugstorten, is omdat zij die fout hebben gemaakt. Dan konden zij hun fout ook herstellen. Bij mijn bank is het storno termijn verlengd naar 56 dagen, dus als ik 1 dezer dagen mijn geld nog niet zie op mijn rekening, dan zal ik zeker actie ondernemen. Het is belachelijk dat ik achter mijn geld aan moet, terwijl zij dit zo makkelijk terug kunnen storten. En dat is het punt waar het hier omdraait.
Fouten maken is menselijk, maar u kunt uw probleem snel oplossen maar vertikt het te doen. Als u het bedrag had teruggeboekt en het bedrag waar ze recht op hebben overgemaakt dan was het probleem allang opgelost. Ik begrijp dat de woningbouw de fout moet herstellen maar als het anders kan waarom niet ipv zich zitten ergeren??

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Ik begrijp dat de woningbouw de fout moet herstellen maar als het anders kan waarom niet ipv zich zitten ergeren??
En dat is precies mijn punt.

lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

Athoz schreef:Om nog meer ergenis en irritatie te voorkomen zou ik dus zelf (als het inderdaad 56 dagen is?! wou dat de abn dat deed) z.s.m. dat bedrag storneren en een email sturen..

Want reken maar dat ze rap zijn met reageren als ze hun geld niet krijgen. Probleem meteen opgelost..
Ik zit bij de ABN AMRO bank. Zij hebben het storno termijn verlengd naar 56 dagen.

Even een update, ik heb gister weer gebeld met het woningbedrijf. En nu weer eens met een andere medewerker gesproken. Ze zei dit keer dat ze het zou doorgeven aan de financiele administratie dat ik een deel van mijn geld nog terug moet krijgen. Zij zit zelf bij de afdeling incasso. Ik vroeg ok en hoe lang gaat het duren voordat ik dan mijn geld op de rekening ontvang. Daar kon ze mij geen antwoord op geven, het kon een week of 2 duren. Dus ik vroeg aan haar, laat me dan met iemand spreken van de administratie, maar dat kon ook niet volgens haar. Toen heb ik maar opgehangen.

En meteen het bedrag terug laten boeken door de bank. En vandaag zie ik inderdaad dat het geld teruggeboekt is (het hele bedrag). Dank je wel bank.

Dus ik heb nu gewoon hun deel van de huur betaald waar ze recht op hebben. Het is toch ongelooflijk dat ze mijn geld weigeren terug te betalen. Echt schandalig. Bij andere woningbedrijven heb ik dit gelukkig niet meegemaakt. Daar kreeg ik netjes mijn geld terug. En ergens in april worden de servicekosten nog afgerekend. Als ik geld terug krijg van de service kosten, denk ik dat ik geen cent zal zien als ze op deze manier te werk blijven gaan.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door marietje224 »

mijn bank is nu ook langer storneren...doen die handel! en boek zelf het bedrag over,storten ze het alsnog terug....ook ff paar weken laten wachten,,..
ben je net met lunchpauze.ben je er net mee bezig..
als wij wat moeten teurg krijgen..duurd het eeuwen!!! maar andersom zijn ze er als de kippen bij!
ik hoop dat je het gestorneerd hebt??
zo niet doen.....want dit wordt een gevecht!

mvg

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Je verhuist nog al wat!
Zo huur je bij woningbouw Velsen zo huur je bij pre wonen.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had een paar maanden een huisje gehuurd bij woningbedrijf Velsen. Op 19 januari 2010 heb ik de huur opgezegd.
Dus eerst huur je een huis, dat zeg je na een paar maanden op om op een kamer te gaan, waar je er op een gegeven moment weer af moet, vervolgens huur je een bouwval terwijl je weet waar je aan begint, om het na een paar dagen weer op te zeggen?

Dus over een paar maanden krijgen we weer een topic dat de particulier niet mee wil werken als je opzegt?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huur opgezegd, maar een deel van de huur niet terugkrijgen

Ongelezen bericht door ciske »

GloriusWorld schreef:Je verhuist nog al wat!
Zo huur je bij woningbouw Velsen zo huur je bij pre wonen.
:lol: Valt het jou ook op, is vast een hobby van TS :lol:
Dus over een paar maanden krijgen we weer een topic dat de particulier niet mee wil werken als je opzegt?
die kans is groot :mrgreen:

Gesloten