LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HUURALARM !!!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
Als de grote eengezinswoning niet meer wordt gebruikt ( als gezin ) zou het mijn inziens niet meer als normaal zijn dan doortestromen naar een kleinere woning zodat er ruimte vrij komt voor een nieuw gezin
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, eerst een tijd wachten en dan moet je doorstromen? ( in plaats van opzouten :mrgreen: )

Nee hoor van mij mogen ook mensen zonder kids in dat soort woningen komen , of er wel of niet nog kids komen .

Maar dat is mijn mening , in mijn wijk wonen ook mensen zonder kids, niks geen probleem mee.

Een ieder mag zijn mening hebbenn, ik deel de jouwe in deze dus niet.
Inderdaad, gewoon doorstromen.......wat heeft het wachten er dan mee te maken ? Dat is ook weer verschillend per regio.

Ik ben van mening dat een hoop dit best wel willen maar dan wel met enig hulp van een woningbouw oid. Ik zeg nergens dat moet maar dat het een idee kan zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zou, en velen met mij in dezelfde situatie zitten willen zeggen: teken dat huuralarm. Of het wat uithaalt is een tweede. Heb het vanmorgen zelf ook ingevuld.
http://www.petities.nl/ondertekening/15 ... 2536d84f6e
Als u op de link drukt bent u er nog niet, maar even intikken huuralarm en dan verder invullen. Na het invullen ontvangt u een bevestigingsmail. En nu maar duimen dat het iets uitmaakt.
Laatst gewijzigd door tenormin op 29 jan 2013 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

L.M. Lembeck schreef:
mcmodd schreef:Als ik zo de reacties lees die op dit topic worden gegeven, gaat de discussie niet over het beleid van de overheid dat ertoe leidt dat straks niemand meer zijn huur kan opbrengen. Maken de mensen die reageren zich niet druk om hen die in een tochtig huis wonen, waar bovendien de emmers al klaar staan om het hemelwater in de woonkamer te verzamelen.
Deze mensen wonen in slechte huizen waar de corporaties geen investeringen ter verbetering aanbrengen, doodgewoon omdat ze met zijn allen 2 miljard moeten afdragen aan de staat, de zogenaamde verhuurdersheffing. Er zullen ook niet meer sociale huurwoningen worden bijgebouwd, terwijl de wachtlijsten in de steden tot wel 10 jaar wachttijd kunnen leiden.

Daarentegen gaan mensen voor de niet goed onderhouden huizen de hoofdprijs betalen. Als dit kabinet zijn zin krijgt dan betaal je voor zo'n lekkend en tochtig huis binnen de kortst mogelijke tijd 700 euro. Een vraag bij de woningbouwcorporatie om de zaak te dichten zal dan immer worden beantwoord, als je al antwoord krijgt, met: Ja, kijk eens hier. We moeten de verhuurdersheffing betalen en hebben daar het geld niet voor. De mensen die deze hoge huren betalen (let wel, voor een sociale huurwoning), zullen om droog en warm te wonen dus eigen (spaar-)geld moeten investeren? Kopen is geen optie, ze krijgen er de hypotheek niet voor. Dat willen ze ook helemaal niet, maar ziek worden in je huurhuisje wil ook niemand.
Helemaal mee eens. Het gesprek verzand weer in ruis. En aan ruis hebben we niets. Huiseigenaren weten doorgaans niets af van huurders en huren dus ik wil ze verzoeken buiten de discussie te blijven. Jullie mogen je HRA lekker houden en in het ergste geval ga je er per jaar een half procentje op achteruit. De hypotheekrenteaftrek bedroeg in 2011 wel even 33½ MILJARD (!!) Euro. De helft daarvan ging naar 20% rijkste huiseigenaren en de andere helft naar de overige 80% De meeste huiseigenaren hebben hun overwaarde al opgesnoept en ze wonen ook vaak aflossingsvrij. Al deze mooie dingen worden mede betaald door werkende huurders. Het gezeur van dat de huursector altijd zoveel subsidie krijgt, heeft een baard die langer is dan die van Sinterklaas. In 1994 zijn de woningcorporaties verzelfstandigd, Vanaf dat moment was de enige subsidie huursubsidie, tegenwoordig Huurtoeslag geheten. Het totale bedrag dat aan Huurtoeslag betaald werd in 2011 was 2,4 Miljard Euro. Me dunkt, nogal een verschil met de koopmarkt. Daarnaast is de Huurtoeslag dringend noodzakelijk. En wie te duur gekocht heeft heeft uiteraard de HRA hard nodig. Maar dat was een keuze. Huurders hebben amper keuze. De afgelopen 10 jaar is enorm veel gesloopt en daar moest nieuwbouw voor terugkomen. Dankzij grondspeculanten en projectontwikkelaars zijn de grondprijzen de pan uit gerezen. Ergo, de huren moesten omhoog en dus ook meer huurtoeslag.

Huiseigenaren worden op ALLE fronten voorgetrokken. Huurders bestaan amper voor de media en te veel huiseigenaren vinden huurders losers en uitkeringstrekkers en dies meer zij. Terwijl ze geen draad verstand van zaken hebben.

Voor alle duidelijkheid: er ZIJN geen goedkope huurwoningen meer. Nergens meer. En moet je een huurwoning gaan huren, schrijf je in en je merkt dat je een wachttijd hebt tussen de 7 en 15 jaar voor je misschien een woning toegewezen krijgt. Kopers hebben ruime keuze.... Huurders niet. Mensen die nu dus in duurdere woningen wonen kunnen niet anders. De Gluurverhoging is ronduit belachelijk. Mag zelfs niet eens ivm de privacy wetgeving. Ministerie en verhuurders mogen NIET via de belastingdienst uit laten zoeken of iemand een inkomen heeft tussen de 33.000 en 43.000 euro of daarboven of daaronder. Officieel is dus niet bekend hoeveel mensen met zo'n inkomen huren.

Daarnaast zijn veel ouderen op zoek naar een sociale huurwoning, omdat de eengezinswoning te veel wordt voor ze. Door o.a. de Donnerpunten en de extra huurverhogingen van 5 en 9 procent wordt het voor hen ook onmogelijk om te verhuizen.

OPROEP dus aan sympathisanten: TEKEN het Huuralarm. Laat ons geen verschil maken tussen huren en kopen, want we moeten allemaal WONEN. En bouw alsjeblieft niet telkens die nare VVDers na. Want als die eerlijk zijn moeten ze toegeven er ook geen bal van te begrijpen.

Zo en dat komt net binnen en maakt meteen uit wie wel niet in de discussie mag mengen :roll: :roll:

Wel, inderdaad schuiven we teveel af naar een andere discussie dus weer ontopic, maar ik ben vroeger ook huurder geweest en nu koper en weet best nog wel goed hoe een en ander in elkaar steekt voor zowel huurders als kopers en beide hebben voor en nadelen.

De HRA maak ook ik gebruik van, net als KOT en alles wat maar op mijn weg komt wat mij wordt aangeboden. Je gaat ff gemaskhalve voorbij dat een en ander reeds meer en meer en meer op wordt beknibbeld al dan niet terecht das ook weer een andere discussie.

Hoeze draait de werkende huurder op voor de HRA van huiseigenaar ??? Wat een kul zeg, draait de huiseigenaar soms op voor alle huurtoeslagen ?
En niet alleen de huren zijn omhoog gegaan wat te denken van de huizenprijzen welke nu naar beneden kelderen ??

Weet niet waar jij vandaan haalt dat huiseigenaaren huurders maar losers vinden maar als er iemand geen verstand hebt ben jij het nu wel.....****** wat sla je door zeg.
Nou, wat wordt ik voorgetrokken zeg........mn ketel gaat stuk mag ik zelf betalen, huurders --> hallo woningbouw, mn dak lekt, mag ik zelf betalen, huurders hallo woningbouw......moet ik doorgaan ?

In jouw huur zitten deze kosten verrekend en bij een koophuis niet.


Voor de rest laat maar zitten maar wel ben ik met je eens dat huurders en kopers gelijke rechten moeten hebben....maar dan ook in alle opzichten !!!!!!!!! Dus ook als de ketel stuk gaat, dak lekt oid.

S6

L.M. Lembeck
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2013 15:03

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door L.M. Lembeck »

ciske schreef:
ik wil ze verzoeken buiten de discussie te blijven
Sho hee , das een binnenkomer :lol:

Van mij mag iedereen wonen waar die wil. Overigens is het geroep over doorstromen pure onzin. Er ZIJN geen goedkope huurwoningen meer. Lekker mensen laten wonen. Alternatief is een winkelwagentje duwen met je laatste spullen erin. De VVD ers in mijn omgeving zien dat wel zitten. Ik niet dus.

L.M. Lembeck
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2013 15:03

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door L.M. Lembeck »

Teunbosseman schreef:
L.M. Lembeck schreef:
mcmodd schreef:Als ik zo de reacties lees die op dit topic worden gegeven, gaat de discussie niet over het beleid van de overheid dat ertoe leidt dat straks niemand meer zijn huur kan opbrengen. Maken de mensen die reageren zich niet druk om hen die in een tochtig huis wonen, waar bovendien de emmers al klaar staan om het hemelwater in de woonkamer te verzamelen.
Deze mensen wonen in slechte huizen waar de corporaties geen investeringen ter verbetering aanbrengen, doodgewoon omdat ze met zijn allen 2 miljard moeten afdragen aan de staat, de zogenaamde verhuurdersheffing. Er zullen ook niet meer sociale huurwoningen worden bijgebouwd, terwijl de wachtlijsten in de steden tot wel 10 jaar wachttijd kunnen leiden.

Daarentegen gaan mensen voor de niet goed onderhouden huizen de hoofdprijs betalen. Als dit kabinet zijn zin krijgt dan betaal je voor zo'n lekkend en tochtig huis binnen de kortst mogelijke tijd 700 euro. Een vraag bij de woningbouwcorporatie om de zaak te dichten zal dan immer worden beantwoord, als je al antwoord krijgt, met: Ja, kijk eens hier. We moeten de verhuurdersheffing betalen en hebben daar het geld niet voor. De mensen die deze hoge huren betalen (let wel, voor een sociale huurwoning), zullen om droog en warm te wonen dus eigen (spaar-)geld moeten investeren? Kopen is geen optie, ze krijgen er de hypotheek niet voor. Dat willen ze ook helemaal niet, maar ziek worden in je huurhuisje wil ook niemand.
Helemaal mee eens. Het gesprek verzand weer in ruis. En aan ruis hebben we niets. Huiseigenaren weten doorgaans niets af van huurders en huren dus ik wil ze verzoeken buiten de discussie te blijven. Jullie mogen je HRA lekker houden en in het ergste geval ga je er per jaar een half procentje op achteruit. De hypotheekrenteaftrek bedroeg in 2011 wel even 33½ MILJARD (!!) Euro. De helft daarvan ging naar 20% rijkste huiseigenaren en de andere helft naar de overige 80% De meeste huiseigenaren hebben hun overwaarde al opgesnoept en ze wonen ook vaak aflossingsvrij. Al deze mooie dingen worden mede betaald door werkende huurders. Het gezeur van dat de huursector altijd zoveel subsidie krijgt, heeft een baard die langer is dan die van Sinterklaas. In 1994 zijn de woningcorporaties verzelfstandigd, Vanaf dat moment was de enige subsidie huursubsidie, tegenwoordig Huurtoeslag geheten. Het totale bedrag dat aan Huurtoeslag betaald werd in 2011 was 2,4 Miljard Euro. Me dunkt, nogal een verschil met de koopmarkt. Daarnaast is de Huurtoeslag dringend noodzakelijk. En wie te duur gekocht heeft heeft uiteraard de HRA hard nodig. Maar dat was een keuze. Huurders hebben amper keuze. De afgelopen 10 jaar is enorm veel gesloopt en daar moest nieuwbouw voor terugkomen. Dankzij grondspeculanten en projectontwikkelaars zijn de grondprijzen de pan uit gerezen. Ergo, de huren moesten omhoog en dus ook meer huurtoeslag.

Huiseigenaren worden op ALLE fronten voorgetrokken. Huurders bestaan amper voor de media en te veel huiseigenaren vinden huurders losers en uitkeringstrekkers en dies meer zij. Terwijl ze geen draad verstand van zaken hebben.

Voor alle duidelijkheid: er ZIJN geen goedkope huurwoningen meer. Nergens meer. En moet je een huurwoning gaan huren, schrijf je in en je merkt dat je een wachttijd hebt tussen de 7 en 15 jaar voor je misschien een woning toegewezen krijgt. Kopers hebben ruime keuze.... Huurders niet. Mensen die nu dus in duurdere woningen wonen kunnen niet anders. De Gluurverhoging is ronduit belachelijk. Mag zelfs niet eens ivm de privacy wetgeving. Ministerie en verhuurders mogen NIET via de belastingdienst uit laten zoeken of iemand een inkomen heeft tussen de 33.000 en 43.000 euro of daarboven of daaronder. Officieel is dus niet bekend hoeveel mensen met zo'n inkomen huren.

Daarnaast zijn veel ouderen op zoek naar een sociale huurwoning, omdat de eengezinswoning te veel wordt voor ze. Door o.a. de Donnerpunten en de extra huurverhogingen van 5 en 9 procent wordt het voor hen ook onmogelijk om te verhuizen.

OPROEP dus aan sympathisanten: TEKEN het Huuralarm. Laat ons geen verschil maken tussen huren en kopen, want we moeten allemaal WONEN. En bouw alsjeblieft niet telkens die nare VVDers na. Want als die eerlijk zijn moeten ze toegeven er ook geen bal van te begrijpen.

Zo en dat komt net binnen en maakt meteen uit wie wel niet in de discussie mag mengen :roll: :roll:

Wel, inderdaad schuiven we teveel af naar een andere discussie dus weer ontopic, maar ik ben vroeger ook huurder geweest en nu koper en weet best nog wel goed hoe een en ander in elkaar steekt voor zowel huurders als kopers en beide hebben voor en nadelen. Dat is dus te lang geleden en de zaken zijn echt veranderd sinds jij huurde.

De HRA maak ook ik gebruik van, net als KOT en alles wat maar op mijn weg komt wat mij wordt aangeboden. Je gaat ff gemaskhalve voorbij dat een en ander reeds meer en meer en meer op wordt beknibbeld al dan niet terecht das ook weer een andere discussie. En op huurders en minima wordt minder beknibbeld dan? Strakjes kunnen veel van deze mensen niet eens meer wonen. Jij dus wel.

Hoeze draait de werkende huurder op voor de HRA van huiseigenaar ??? Wat een kul zeg, draait de huiseigenaar soms op voor alle huurtoeslagen ? Betalen werkende huurders ook aan mee. Heb je het gigantische verschil in rijksuitgaven voor beide subsidies wel gezien en begrepen? Een verschilletje van 31 MILJARD euro. 6 miljoen huurders hebben samen 2,4 miljard huurtoeslag te verdelen. Me dunkt dat er een heel groot probleem ontstaat als dat verder afgebouwd wordt.
En niet alleen de huren zijn omhoog gegaan wat te denken van de huizenprijzen welke nu naar beneden kelderen ?? Dat is vervelend ja. Maar de sterk gestegen prijzen waren eigenlijk alleen gebakken lucht. Kan je blijven wonen en eten? Steeds meer huurders wonen, maar mioeten naar de voedselbank. Geld is op om nog te kunnen eten.

Weet niet waar jij vandaan haalt dat huiseigenaaren huurders maar losers vinden maar als er iemand geen verstand hebt ben jij het nu wel.....****** wat sla je door zeg. Helaas niet Het wordt overal gezegd, maar kennelijk heb jij het niet gehoord.
Nou, wat wordt ik voorgetrokken zeg........mn ketel gaat stuk mag ik zelf betalen, huurders --> hallo woningbouw, mn dak lekt, mag ik zelf betalen, huurders hallo woningbouw......moet ik doorgaan ?

In jouw huur zitten deze kosten verrekend en bij een koophuis niet. Als dat niet verrekend zou zijn in de KALE huur, dan hadden we het moeten betalen via een vorm van servicekosten. Hoe dan ook, linksom of rechtsom betalen huurders ervoor. De kapotte ketel vervangen is geen krijgertje, maar er is voor betaald, middels het verzekeringssysteem: solidariteit. Doe jij ook met je inboedel- en auto verzekering.


Voor de rest laat maar zitten maar wel ben ik met je eens dat huurders en kopers gelijke rechten moeten hebben....maar dan ook in alle opzichten !!!!!!!!! Dus ook als de ketel stuk gaat, dak lekt oid. Oh, mee eens, maar we betalen er ook al voor. Dat was je vast vergeten, nietwaar? En kopen doe je uit vrije wil, maar de meeste huurders kunnen nu eenmaal niet anders dan huren.

S6

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door riddert »

Huiseigenaren worden op ALLE fronten voorgetrokken. Huurders bestaan amper voor de media en te veel huiseigenaren vinden huurders losers en uitkeringstrekkers en dies meer zij. Terwijl ze geen draad verstand van zaken hebben.
doe eens normaal man, wat kan jou het schelen wat huiseigenaren van huurders vinden. Alles heeft zijn voor- en nadelen. In een koopwoning kun je lagere lasten hebben, een hoger comfort, maar een huurder hoeft zich geen zorgen te maken over onderhoud.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door ciske »

L.M. Lembeck schreef: Van mij mag iedereen wonen waar die wil. Overigens is het geroep over doorstromen pure onzin. Er ZIJN geen goedkope huurwoningen meer. Lekker mensen laten wonen. Alternatief is een winkelwagentje duwen met je laatste spullen erin. De VVD ers in mijn omgeving zien dat wel zitten. Ik niet dus.

Tjonge wat een negatieve instelling heb jij zeg.

mcmodd
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2005 15:03

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door mcmodd »

Ik vind het naar dat nu mensen elkaar verwijten huurder of koper te zijn. Ieder heeft destijds dr balans opgemaakt: kan ik kopen? Zo ja, dan koop je toch gewoon, niets aan de hand. Maar kan je niet kopen, blijft er geen keus, anders dan huren. Dat is jammer, maar echt geen schande. Het is pas schande als je huurt en de eigenaar (corporatie) komt onderhoudsverplichting niet na. Als de overheid daaraan schuldig is, dan moet elke Nederlander rechtop gaan staan, kopers en huurders. Een overheid die huurders naait, naait de volgende keer kopers. Tegen onrecht moet iedereen vechten, dus ook kopers: teken aub die petitie, jullie kennen vast allemaal huurders die zwaar in de problemen komen nu.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ik heb net ook ondertekend, wij zullen door deze maatregel ongeveer €60 p/m meer gaan betalen aan huur.
Ik vind dit gewoon pure uitmelkerij. Wij verdienen goed, maar werken er ook hard voor. Wij kunnen niet kopen en kunnen ook niet zo makkelijk iets anders huren.
Wij zitten al in de duurste categorie.
Moeten we dan verplicht in een omgeving gaan wonen waar wij niet willen????

Ik ben geen melkkoe, wij werken hard om wat makkelijker te kunnen leven niet om de staatskas te spekken om het weer aan griekenland of brussel weg te geven.

Dan stop ik nog liever met werken en ga de bijstand in. Krijg ik nog ovrral subsidies op ook.

bearitz
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2013 11:16

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door bearitz »

teken allemaal de petitie huuralarm
want huren worden onbetaalbaar
en een hoop mensen kunnen niet kopen of verhuizen
en zien jaarin -jaaruit de huren duurder worden
Laatst gewijzigd door bearitz op 31 jan 2013 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door Moedt »

GJvdZ schreef:Voor de extra verhoging voor mensen met een hoger inkomen is wel wat te zeggen. Er is een bepaalde hoeveelheid sociale woningbouw in Nederland, bestemd voor mensen met lage inkomens. Dan is het niet redelijk dat mensen die meer kunnen betalen deze woningen bezet houden waardoor anderen op de lange wachtlijsten komen. Door de huren extra te verhogen voor de mensen met die hogere inkomens wordt gestimuleerd dat zij verhuizen naar vrije sector woningen. Lijkt me niet onredelijk.
In jouw sociale huurwoning markt hebben mensen huursubisdie nodig om de huur te betalen.
Dat is ook wel logisch als de huurgrens voor sociale huurwoningen nu € 681,02 is.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door Moedt »

Teunbosseman schreef:
Hoeze draait de werkende huurder op voor de HRA van huiseigenaar ???
HRA = belastinggeld.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moedt schreef:
Teunbosseman schreef:
Hoeze draait de werkende huurder op voor de HRA van huiseigenaar ???
HRA = belastinggeld.

Oh en wat is Huurtoeslag dan ? En Zorgtoeslag en Kindgebonden toeslag etc etc etc

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

L.M. Lembeck schreef:
Teunbosseman schreef:Zo en dat komt net binnen en maakt meteen uit wie wel niet in de discussie mag mengen :roll: :roll:

Wel, inderdaad schuiven we teveel af naar een andere discussie dus weer ontopic, maar ik ben vroeger ook huurder geweest en nu koper en weet best nog wel goed hoe een en ander in elkaar steekt voor zowel huurders als kopers en beide hebben voor en nadelen. Dat is dus te lang geleden en de zaken zijn echt veranderd sinds jij huurde.

Oh, en jij denkt dat ik niet op de hoogte zou zijn van deze veranderingen ?? Blijkbaar ken jij mij goed ??


De HRA maak ook ik gebruik van, net als KOT en alles wat maar op mijn weg komt wat mij wordt aangeboden. Je gaat ff gemaskhalve voorbij dat een en ander reeds meer en meer en meer op wordt beknibbeld al dan niet terecht das ook weer een andere discussie. En op huurders en minima wordt minder beknibbeld dan? Strakjes kunnen veel van deze mensen niet eens meer wonen. Jij dus wel.

Dat zeg ik nergens, aub geen woorden in mijn mond leggen, doe ik bij jou ook niet he. Wederom ken jij mij blijkbaar ??? Jij kent mijn woonlasten niet, prive niet en overige ook al helemaal niet. Er moet niet veel meer te gebeuren of ook voor vele wordt het koophuis te duur en kunnen deze niet eens meer wonen. Is niet veel verschillend met een huurder hoor.


Hoeze draait de werkende huurder op voor de HRA van huiseigenaar ??? Wat een kul zeg, draait de huiseigenaar soms op voor alle huurtoeslagen ? Betalen werkende huurders ook aan mee. Heb je het gigantische verschil in rijksuitgaven voor beide subsidies wel gezien en begrepen? Een verschilletje van 31 MILJARD euro. 6 miljoen huurders hebben samen 2,4 miljard huurtoeslag te verdelen. Me dunkt dat er een heel groot probleem ontstaat als dat verder afgebouwd wordt.
En niet alleen de huren zijn omhoog gegaan wat te denken van de huizenprijzen welke nu naar beneden kelderen ?? Dat is vervelend ja. Maar de sterk gestegen prijzen waren eigenlijk alleen gebakken lucht. Kan je blijven wonen en eten? Steeds meer huurders wonen, maar mioeten naar de voedselbank. Geld is op om nog te kunnen eten.


Ik heb prima gezien en begrepen. En dan ...wat wil je ermee zeggen ?? Dat kopers het zo enorm goed hebben ??? Dat ze niet moeten zeikzeuren ???
Gebakken lucht voor gestegen huizenprijzen ?? Nu wel onderhand ja voorheen niet en tegenwoordig staan er ook huiseigenaren bij de voedselbank hoor, dus niet zo bagattaliseren, is tegenwoordig in iedere laag van de bevolking.



Weet niet waar jij vandaan haalt dat huiseigenaaren huurders maar losers vinden maar als er iemand geen verstand hebt ben jij het nu wel.....****** wat sla je door zeg. Helaas niet Het wordt overal gezegd, maar kennelijk heb jij het niet gehoord.

Oh, en weer ken je mij als geen ander......wellicht dat in jouw omgeving men zo denkt maar niet in mijn omgeving.

Nou, wat wordt ik voorgetrokken zeg........mn ketel gaat stuk mag ik zelf betalen, huurders --> hallo woningbouw, mn dak lekt, mag ik zelf betalen, huurders hallo woningbouw......moet ik doorgaan ?

In jouw huur zitten deze kosten verrekend en bij een koophuis niet. Als dat niet verrekend zou zijn in de KALE huur, dan hadden we het moeten betalen via een vorm van servicekosten. Hoe dan ook, linksom of rechtsom betalen huurders ervoor. De kapotte ketel vervangen is geen krijgertje, maar er is voor betaald, middels het verzekeringssysteem: solidariteit. Doe jij ook met je inboedel- en auto verzekering.


Servicekosten zijn niet overal in het land berekend. Ken er wel een paar welke geheel geen servicekosten berekenen. Je opmerking dat de ketel geen krijgertje is maar betaald middels verzekeringssysteem is pure onzin. Sommige verzekeringen zijn verplicht hoor maar daar hoort een ketel niet bij.



Voor de rest laat maar zitten maar wel ben ik met je eens dat huurders en kopers gelijke rechten moeten hebben....maar dan ook in alle opzichten !!!!!!!!! Dus ook als de ketel stuk gaat, dak lekt oid. Oh, mee eens, maar we betalen er ook al voor. Dat was je vast vergeten, nietwaar? En kopen doe je uit vrije wil, maar de meeste huurders kunnen nu eenmaal niet anders dan huren.

S6

Ik vergeet niets maar jij denkt alleen binnen je eigen kader en kijkt niet verder dan je neus lang is.
Kopen is inderdaad vrije wil maar daar is wel wat aan vooraf gegaan voordat ik dat kon.

Maar ja, jij weet het allemaal prima hoe kopers denken en doen....dus s6 ermee !

btw: Ik heb wel de petitie ondertkend opdat ik met de strekking wel eens ben dat sommige huren exorbitant zijn.

L.M. Lembeck
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2013 15:03

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door L.M. Lembeck »

Teunbosseman schreef:
L.M. Lembeck schreef:
Teunbosseman schreef:Zo en dat komt net binnen en maakt meteen uit wie wel niet in de discussie mag mengen :roll: :roll:

Wel, inderdaad schuiven we teveel af naar een andere discussie dus weer ontopic, maar ik ben vroeger ook huurder geweest en nu koper en weet best nog wel goed hoe een en ander in elkaar steekt voor zowel huurders als kopers en beide hebben voor en nadelen. Dat is dus te lang geleden en de zaken zijn echt veranderd sinds jij huurde.

Oh, en jij denkt dat ik niet op de hoogte zou zijn van deze veranderingen ?? Blijkbaar ken jij mij goed ??


De HRA maak ook ik gebruik van, net als KOT en alles wat maar op mijn weg komt wat mij wordt aangeboden. Je gaat ff gemaskhalve voorbij dat een en ander reeds meer en meer en meer op wordt beknibbeld al dan niet terecht das ook weer een andere discussie. En op huurders en minima wordt minder beknibbeld dan? Strakjes kunnen veel van deze mensen niet eens meer wonen. Jij dus wel.

Dat zeg ik nergens, aub geen woorden in mijn mond leggen, doe ik bij jou ook niet he. Wederom ken jij mij blijkbaar ??? Jij kent mijn woonlasten niet, prive niet en overige ook al helemaal niet. Er moet niet veel meer te gebeuren of ook voor vele wordt het koophuis te duur en kunnen deze niet eens meer wonen. Is niet veel verschillend met een huurder hoor.


Hoeze draait de werkende huurder op voor de HRA van huiseigenaar ??? Wat een kul zeg, draait de huiseigenaar soms op voor alle huurtoeslagen ? Betalen werkende huurders ook aan mee. Heb je het gigantische verschil in rijksuitgaven voor beide subsidies wel gezien en begrepen? Een verschilletje van 31 MILJARD euro. 6 miljoen huurders hebben samen 2,4 miljard huurtoeslag te verdelen. Me dunkt dat er een heel groot probleem ontstaat als dat verder afgebouwd wordt.
En niet alleen de huren zijn omhoog gegaan wat te denken van de huizenprijzen welke nu naar beneden kelderen ?? Dat is vervelend ja. Maar de sterk gestegen prijzen waren eigenlijk alleen gebakken lucht. Kan je blijven wonen en eten? Steeds meer huurders wonen, maar mioeten naar de voedselbank. Geld is op om nog te kunnen eten.


Ik heb prima gezien en begrepen. En dan ...wat wil je ermee zeggen ?? Dat kopers het zo enorm goed hebben ??? Dat ze niet moeten zeikzeuren ???
Gebakken lucht voor gestegen huizenprijzen ?? Nu wel onderhand ja voorheen niet en tegenwoordig staan er ook huiseigenaren bij de voedselbank hoor, dus niet zo bagattaliseren, is tegenwoordig in iedere laag van de bevolking.



Weet niet waar jij vandaan haalt dat huiseigenaaren huurders maar losers vinden maar als er iemand geen verstand hebt ben jij het nu wel.....****** wat sla je door zeg. Helaas niet Het wordt overal gezegd, maar kennelijk heb jij het niet gehoord.

Oh, en weer ken je mij als geen ander......wellicht dat in jouw omgeving men zo denkt maar niet in mijn omgeving.

Nou, wat wordt ik voorgetrokken zeg........mn ketel gaat stuk mag ik zelf betalen, huurders --> hallo woningbouw, mn dak lekt, mag ik zelf betalen, huurders hallo woningbouw......moet ik doorgaan ?

In jouw huur zitten deze kosten verrekend en bij een koophuis niet. Als dat niet verrekend zou zijn in de KALE huur, dan hadden we het moeten betalen via een vorm van servicekosten. Hoe dan ook, linksom of rechtsom betalen huurders ervoor. De kapotte ketel vervangen is geen krijgertje, maar er is voor betaald, middels het verzekeringssysteem: solidariteit. Doe jij ook met je inboedel- en auto verzekering.


Servicekosten zijn niet overal in het land berekend. Ken er wel een paar welke geheel geen servicekosten berekenen. Je opmerking dat de ketel geen krijgertje is maar betaald middels verzekeringssysteem is pure onzin. Sommige verzekeringen zijn verplicht hoor maar daar hoort een ketel niet bij.



Voor de rest laat maar zitten maar wel ben ik met je eens dat huurders en kopers gelijke rechten moeten hebben....maar dan ook in alle opzichten !!!!!!!!! Dus ook als de ketel stuk gaat, dak lekt oid. Oh, mee eens, maar we betalen er ook al voor. Dat was je vast vergeten, nietwaar? En kopen doe je uit vrije wil, maar de meeste huurders kunnen nu eenmaal niet anders dan huren.

S6

Ik vergeet niets maar jij denkt alleen binnen je eigen kader en kijkt niet verder dan je neus lang is.
Kopen is inderdaad vrije wil maar daar is wel wat aan vooraf gegaan voordat ik dat kon.

Maar ja, jij weet het allemaal prima hoe kopers denken en doen....dus s6 ermee !

btw: Ik heb wel de petitie ondertkend opdat ik met de strekking wel eens ben dat sommige huren exorbitant zijn.


Ooit van pot en ketel gehoord? Overigens gaat het hier om huurders die knel komen te zitten. En die huurders wordt gevraagd te tekenen op de website Huuralarm. Kopers mogen ook tekenen, als ze solidair willen zijn.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door riddert »

Ooit van pot en ketel gehoord? Overigens gaat het hier om huurders die knel komen te zitten. En die huurders wordt gevraagd te tekenen op de website Huuralarm. Kopers mogen ook tekenen, als ze solidair willen zijn.
Mag je ook tekenen als je VVD gestemd hebt?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door tenormin »

riddert schreef:
Ooit van pot en ketel gehoord? Overigens gaat het hier om huurders die knel komen te zitten. En die huurders wordt gevraagd te tekenen op de website Huuralarm. Kopers mogen ook tekenen, als ze solidair willen zijn.
Mag je ook tekenen als je VVD gestemd hebt?
Ja, je mag ook tekenen als je VVD gestemd hebt. Hier zit er zo eentje (spijt als haren op mijn hoofd) maar ik werd keurig behandeld in het stembureau, over huuralarm dan!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

L.M. Lembeck schreef:Ooit van pot en ketel gehoord? Overigens gaat het hier om huurders die knel komen te zitten. En die huurders wordt gevraagd te tekenen op de website Huuralarm. Kopers mogen ook tekenen, als ze solidair willen zijn.

Jawel hoor jij ook ? Maaruh de rest doet niet meer terzake ?? Want je denkt alleen in je eigen huurders straatje terwijl ik zoals je zelf reeds zo mooi zegt.....solidair ben, althans probeer te zijn.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Wij wonen ook in een huurwoning en zouden graag kopen, maar dat is gewoonweg niet mogelijk. Een beetje huis kost aan hypotheek zoveel dat dat voor ons inkomen niet op is te brengen.
Daardoor wonen we nu scheef (net iets meer dan de 33.000), maar verhuizen kunnen we ook niet. Waarom niet?
Nou dan moeten we minimaal het dubbele aan huur gaan betalen en dat is met ons inkomen niet mogelijk. Vrije sector woningen zijn met ons inkomen ook weer niet te betalen.
Dus zitten we verplicht scheef te wonen volgens de regering...

yvonne baas
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2013 20:58

Re: HUURALARM !!!

Ongelezen bericht door yvonne baas »

De bestedingskracht van de huurders loopt dramatisch terug met alle gevolgen van dien. Huren zullen stijgen tot boven de huuroeslaggrens. Er zijn jaarlijkse huurverhogingen in aantocht die kunnen oplopen tot 9%! Kennelijk denkt men in Den Haag: "Van een kale kip kun je geen veren plukken maar je kunt ze nog wel en poot uitdraaien". Corporaties klagen steen en been, die huisvesten straks nog uitsluitend kommer en kwel. De verschraling in de zorg, toenemende werkeloosheid omdat projecten op hun rug liggen. De onderkant van de maatschappij wordt in razend tempo een stuk breder op deze manier. Wonderlijk dat dit er toch zomaar doorgejast wordt, terwijl de keutel van de inkomensafhankelijke zorgpremie binnen enkele dagen werd ingetrokken! Wat zullen wij samen met de Nederlandse Woondbond keihard knokken om het tij te doen keren! Teken de petitie op www.actiehuuralarm.nl en steun de actie van de Nederlandse Woonbond totdat het kwartje valt bij (ver)huurders en bestuurders.

Gesloten