LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurbaas Probleem

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Pino007
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2008 00:53

Huurbaas Probleem

Ongelezen bericht door Pino007 »

Hoi ben nieuw hier en wil jullie graag een probleem voorleggen.

Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn huurbaas, hij heeft mij verzocht om andere woon ruimte te zoeken omdat de stoppen te vaak knappen, ik huur namelijk een woning boven een winkel sinds 1 jaar, bij betreding was alles vrij normaal al waren er wel wat mankementen, ramen die niet goed sluitten, lekkerij, ramen die los in de kozijnen zitten, heb de huurbaas hier toen op aangesproken en hij heeft er tot nu toe niks aan gedaan, en sinds kort heb ik ook een stroom probleem, regelmatig knappen de stoppen bij mijn huurbaas, heb namelijk zelf geen stoppen, stoppen bevinden zig in de winkel waar ik boven woon, als het overdag gebeurt kan ik het aan hem zegge, maar als het s,avonds is heb ik een probleem en dien ik hem te bellen, op 11-04-2008 was het weer zover en heb ik van 13.00 tot 17.00 uur geen stroom gehad, en ben dan alle stroom kwijt, dus koelkast en diepvries doen ook niks meer, op 13-04-2008 heeft hij mij een brief gestuurt met het verzoek om andere woonruimte te zoeken, omdat ik volgens hem de stoppen steeds laat knappen, nu knutsel ik wel eens met elektronica, maar ver oorzaak hier nooit korsluiting mee, nu heb ik heb aangeboden om zelf een stoppen kast te laten aansluiten op mijn kosten, maar dit wou hij niet, er mocht ook niemand komen kijken naar de stroomvoorziening.

Dus nu is mijn vraag aan jullie wat kan ik hier aan doen?

siggy
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2008 10:37

Re: Huurbaas Probleem

Ongelezen bericht door siggy »

contact opnemen met huurcommissie

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Huurbaas Probleem

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Huurdersproblemen?

Nederlandse Woonbond
Nieuwe Achtergracht 17
1018 XV Amsterdam
Telefoon: 020-551 77 00
Telefax: 020-551 77 99
E-mail: [email protected]

Troost je, jouw verhuurder heeft geen poot om op te staan.
Als stoppen regelmatig doorslaan dan is dit voor hem ook een gevaarlijke situatie want ook zijn zaak kan in de fik gaan wegens overbelasting.

Bovendien moet hij voor een verhuurde bovenruimte een aparte stoppenkast (laten) aanbrengen.

En dan een tip!
Koop een uitrolbare brandladder en plaats een rookmelder in de gang!
Ik verwacht namelijk dat je maar 1 uitgang hebt, een smalle gang naar beneden vlak naast die winkel.
Met stoppen die vaak doorslaan is brand een heel serieus gevaar!!

Grootvader

Pino007
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2008 00:53

Re: Huurbaas Probleem

Ongelezen bericht door Pino007 »

okay, bedank, jah heb een opening naast de winkel, rookmelder is al geplaatst, was namelijk bang dat hij mij eruit kon zetten, heb ook telefoonnies contact met hem gehad en hij reageerde vrij bod, mag ik ook iemand in de woonning laten kijken naar de stroom voorziening??

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Huurbaas Probleem

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Woningcontrôle op het gebied van veiligheid.

In de grotere steden zijn er twee instanties die je zou kunnen vragen;

1/ Bouw en Woningdienst

2/ De Brandweer.

Die eerste is meer voor contrôle van de gehele bouwkundige staat van de woning.

De brandweer is er meer voor de veiligheid en de contrôle op electra,afvoer van kachel(s), geyser, en dergelijke.

Geholpen hiermee?

Grootvader

Pino007
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2008 00:53

Re: Huurbaas Probleem

Ongelezen bericht door Pino007 »

sorry voor de late reactie, maar ben nog steeds in conflict met mijn huurbaas, hij heeft mij een brief geschreven dat ik 1 september de sleutel aan heb op dien te leveren.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: Huurbaas Probleem

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Zonder andere passende woonruimte? Wat gemeen :evil: Huur je particulier, of via een woonstichting?

Pino007
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2008 00:53

Re: Huurbaas Probleem

Ongelezen bericht door Pino007 »

particulier

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: Huurbaas Probleem

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Ik denk dat je haast naar het juridisch loket zou moeten gaan, en daar je uitgebreid moet laten informeren, want dit kan natuurlijk niet!

Gesloten