LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurcontract feenstra

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:1. Omdat het niet aan de eisen van een wurgcontract voldoet. (Er is geen sprake van dwang of bedreiging en het contract voldoet aan de wet, ergo geen wurgcontract)
Je weet het blijkbaar beter dan de TrosRadar redactie, die het in de uitzending een wurgcontract noemt.

Mijn conclusie: Je hebt eerder geposte link wiki-pagina wurgcontract nog steeds niet gelezen cq begrepen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door 16again »

stofzuigertje schreef:Zorgeloos huren maar ik zie online nergens de genoemde voorwaarden die nu gelden...
Exemplarisch. Staan ze alleen voor mijn browser klaar?
https://www.feenstra.com/klantenservice/voorwaarden/

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
Nijogeth schreef:1. Omdat het niet aan de eisen van een wurgcontract voldoet. (Er is geen sprake van dwang of bedreiging en het contract voldoet aan de wet, ergo geen wurgcontract)
Je weet het blijkbaar beter dan de TrosRadar redactie, die het in de uitzending een wurgcontract noemt.

Mijn conclusie: Je hebt eerder geposte link wiki-pagina wurgcontract nog steeds niet gelezen cq begrepen.
Haha, dat staat dus gewoon in die link van je.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door kweenie »

Wordt nu Wikipedia gebruikt als wetboek of als basis voor de jurisprudentie? En worden de door Trotsradar wel vaker gebruikte sensatietermen als voldongen feit aangenomen?

Je kunt zeggen wat je wilt, maar Radar heeft een redactie die als er maar ergens een juridisch gaatje is, daar bovenop zal duiken. En dan (terecht) zal eisen dat de contracten worden teruggedraaid, ontbonden of nietig verklaard. Dat dit in deze situatie niet de weg is die Radar bewandelt, heeft al een goede indicatie dat Feenstra formeel gewoon in zijn recht staat. Dat ze de voorwaarden intussen veranderd hebben is daarbij niet zo raar
De hele wereld is immers anders dan een jaar of tien geleden, dus wat toen normaal was wordt nu niet meer geaccepteerd.

Dus even kort samenvatten, het contract van TS is behoorlijk ongunstig en wordt tegenwoordig niet meer zo aangeboden. Maar TS heeft desondanks toentertijd voor deze overeenkomst gekozen. Feenstra zou, als ze dat willen, dat contract natuurlijk kunnen aanpassen ten gunste van TS, maar daar is helemaal geen aanleiding voor.
Laatst gewijzigd door kweenie op 10 feb 2018 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Punt 4 A voorwaarden, (nog bedankt plaatsen link)
We mogen voorwaarden en prijzen aanpassen......????

Ik weet dat je na 12 jaren deze gratis kunt laten ophalen....
Maar de zelf verwijderde omdat zij 2 weken nodig hadden voor ze iemand sturen.....
Als ik de ketel wilde houden was er een afkoop van €200,- maar nergens in contract te vinden.
Ook bij doorgaan komt er €72 per kwartaal voor service en onderhoud, dus redelijk bedrag.....

Maar bij eerder stoppen lees ik niets over hoeveel dat gaat kosten.
Op website na 1 jaar... hier in contract na 2 jaren....??????

Als ik niet Dec 2017 maar jan 2016 dit had laten weghalen.... wat waren dan na 10 jaren dus 2 jaren te vroeg de kosten?
Nergens te lezen of het dan ook gratis demonteren maar ze verliezen omdat oude ketels zelden hergebruikt worden en ook 2 jaren service.
En de nog niet volledig betaalde ketel?

Vele nog lopende willen eerst zekerheid.
Ik was omdat de vorige bewoner/eigenaar in December 2005 een ketel liet plaatsen tot hoge afkoop, ruim €3000,- in Aug 2006 verplicht...
Daarom maar door laten lopen.

Ook de belofte online van perfecte plaatsing, ik begreep dat bij harde storm er niet op dak gewerkt kan worden maar 4 jaren later zag ik nog steeds geen bovenkant op rook kanaal waardoor deze zoveel stoorde!
De uitlaat gassen inademen veroorzaakte de vervuiling en na mijn tip gingen ze het dak pas op...

Ook de luchtpijp iets te diep in 1/2 stuk steken was fout, daarom vaak uitgevallen en ook dat moest ik zelf opzoeken na vele storingen!
Als je kneuzen een kachel laat plaatsen en de monteurs van vakwerk uit gaan krijg je een verliesgevend contract.
Ik heb afgelopen 11 jaren de eerste 5 jaren 14x gebeld met storingen, daarna alleen schoonmaken.

Ja, goede service en kwaliteit beloven maar als handige DHZ weet ik dat mijn zelf geplaatste beter zit!

Verder is elke 2 jaren onderhoud iets later uitvoeren en na ruim 2 jaren hoef je geen 6x maar 5 x terug te komen...
Wel is de nieuwe kachel tot mijn verbazing elke 4 jaren reinigen!
Na lezen contract weet ik nog steeds niet of deze voorwaarden voor iedereen gelden en wat de werkelijke kosten zijn bij eerder weglopen!
Was ooit duur, en dat wist je maar nu??????

Maar 4A is risico, ooit brief gehad wegens gestegen loonkosten iets hoger kwartaal bedrag en daar is weinig zekerheid......
Ik wil bij 12 jaren contract gewoon 12 jaren vaste prijzen!
Als ondernemer wist ik dat na 10 jaren huren er een nieuwe prijs kwam of snel wegwezen!
Daar werd nooit iets verhoogd!

stofzuigertje

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op website; na 1 jaar maandelijks opzegbaar...

voorwaarden na 2 jaren en eerder moet je maandbedragen vergoeden zoals in 8C staat.

Welke is nu geldig als ik toch echt in voorwaarden 2 jaren lees en op website 1 jaar!

stofzuigertje

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

€13,75 voor onderhoud & service...?

Ik moest na 12 jaren €72,- per kwartaal betalen dus bij nieuwe contract was het goedkoper????
En waarom kreeg ik tussentijds die verhoging?

En huren voor €22,- per maand, of is dat zonder die service?????

cpavanriel
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2020 20:16

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door cpavanriel »

nu anno 2020 gebruikt feenstra nog steeds die wurg contracten bij mij zelfs 15 jaar waarvan ik niks wist is ook niet gemeld

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

cpavanriel schreef:
25 nov 2020 20:22
nu anno 2020 gebruikt feenstra nog steeds die wurg contracten bij mij zelfs 15 jaar waarvan ik niks wist is ook niet gemeld
U gaat een overeenkomst aan zonder te weten wat er in staat?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door Brahms »

cpavanriel schreef:
25 nov 2020 20:22
Nu anno 2020 gebruikt Feenstra nog steeds die wurg contracten bij mij zelfs 15 jaar waarvan ik niks wist is ook niet gemeld

Ben zeker geen fan van Feenstra, maar ik krijg het na even zoeken niet voor elkaar een onderhoudscontract af te sluiten voor langer dan 1 jaar.
Welk wurgcontract voor 15 jaren heb je het dan over ?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door scontra »

cpavanriel schreef:
25 nov 2020 20:22
nu anno 2020 gebruikt feenstra nog steeds die wurg contracten bij mij zelfs 15 jaar waarvan ik niks wist is ook niet gemeld
En dit "ik weet van niets en kom van nergens" moet een geloofwaardig gegeven zijn ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door berndv »

cpavanriel schreef:
25 nov 2020 20:22
nu anno 2020 gebruikt feenstra nog steeds die wurg contracten bij mij zelfs 15 jaar waarvan ik niks wist is ook niet gemeld
Ik kan alleen de 5 jarige contracten vinden, dat zijn huurcontracten voor een installatie. Die kan je óf in 1-jarig óf in 5-jarig afsluiten en afhankelijk van de contractduur betaal je een ander tarief. 15 jarige contracten kan ik niet vinden. Ik weet dat er "vroeger" wel huurkoop en leaseconstructies waren voor langere perioden, voordeel van die constructies waren dat de ketel na afloop ook eigendom was, nu bieden ze alleen nog maar huurovereenkomsten aan, waarbij de ketel dus nooi eigendom wordt.

cpavanriel
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2020 20:16

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door cpavanriel »

ann0 2020 nog steeds last van 'n wurg contract van Feenstra dus is er nog steeds

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huurcontract feenstra

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

cpavanriel schreef:
26 nov 2020 21:10
ann0 2020 nog steeds last van 'n wurg contract van Feenstra dus is er nog steeds
Als u die in het verleden hebt afgesloten, dan zit u daar nog aan vast inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat ze nu nog af te sluiten zijn.

Gesloten