LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Hammer1969
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2008 09:23

Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door Hammer1969 »

Wij willen graag binnen dezelfde straat verhuizen naar een zelfde huis maar op een betere plek.
Vesteda eist nu opeens na volledige acceptatie en toewijzing dat wij de huur van ons huidige huis eerst opzeggen voordat wij een huurcontract krijgen voor het andere huis.
Op mijn vraag of dit niet erg vreemd is krijg ik het antwoord dat Vesteda geen 2 huizen aan één persoon mogen verhuren.
Op mijn opmerking dat als ik opzeg ik alle zekerheden voor mijn gezin opgeef en aan hun ben overgeleverd omdat ze dan alsnog kunnen besluiten mij het andere huis niet te verhuren en wij dus op straat staan vind geen gehoor.

Heeft iemand hier suggesties hoe deze impasse op te lossen ??

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kunnen die twee zaken niet vlak na elkaar afgewikkeld worden bij dezelfde medewerker. Dus opzegging tekenen en dan nieuw huurcontract tekenen?

U hebt die toewijzing toch al en zwart op wit neem ik aan?

En normaal gesproken, heeft men toch wel een week of wat twee huizen tegelijkertijd?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door Lowieze »

Maar er zit toch altijd een overlap van 2 of 4 weken als je van het ene huis naar het andere gaat. In principe verhuren ze in die tijd toch al 2 huizen aan 1 persoon?
Ik begrijp niet waarom ze hier zo moeilijk over doen. Ik zou hier zeker nog eens een gesprek over aanvragen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Bij de opzegging moet u standaard een maand opzegtermijn hanteren. U kunt wellicht een brief sturen waarin u onder voorbehoud van toewijzing van de woning gelegen aan adres x door de verhuurder de huur opzegt per datum y.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 26 nov 2019 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/29/hu ... r-a3962059

geen heel fris bedrijf geloof ik. Ik vind het argument wat ze gebruiken regelrechte onzin....Zeker aangezien uit de huurcontracten en bijbehorende correspondentie duidelijk blijkt dat het om een verhuissituatie zal geen.
Willen ze niets zou ik geen risico lopen... of alles regelen tegelijkertijd bij 1 medewerker of dan maar niet... (in ieder geval niet bij deze verhuurder). Zijn er zaken voorgevallen dat men u als lastige huurder beschouwt waar ze wellicht graag van af willen?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar hoe gaat het dan met andere verhuizingen?

Tot nu toe heb ik altijd eerst een huurcontract getekend, en daarna pas de huur van de oude woning opgezegd. Je gooit geen oude schoenen weg alvorens je nieuwe hebt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door tttlocke »

Die overlap van een aantal weken zal niet het probleem zijn.
Dat is maar tijdelijk.
TS wil, terecht, geen oude schoenen weggooien, voor hij nieuwe heeft.
Vesteda wil iets soortgelijks: ze willen niet het risico lopen dat de oude woning helemaal niet wordt opgezegd nadat het contract voor de nieuwe woning getekend is.
De oplossing: gelijk oversteken.
Als Vesteda daaraan niet wil meewerken, kan TS proberen dat (eenzijdig) te bewerkstelligen door een opzegging onder voorbehoud te sturen, zoals StevieNL81 beschrijft.
En dan afwachten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
26 nov 2019 15:33
Maar hoe gaat het dan met andere verhuizingen?

Tot nu toe heb ik altijd eerst een huurcontract getekend, en daarna pas de huur van de oude woning opgezegd. Je gooit geen oude schoenen weg alvorens je nieuwe hebt.
De verhuurder van de oude en van de nieuwe woning is hier dezelfde. En die stelt kennelijk eisen hieraan. Dat mag lijkt mij. Maar 'gelijk oversteken' zou voldoende moeten zijn.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vesteda is overigens geen boevenclub, althans vroeger niet. Het is de verzelfstandigde woningpoot van het ABP.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Huurcontract opzeggen voordat ik een nieuw contract krijg

Ongelezen bericht door sephora30 »

tttlocke schreef:
26 nov 2019 15:48
Die overlap van een aantal weken zal niet het probleem zijn.
Dat is maar tijdelijk.
TS wil, terecht, geen oude schoenen weggooien, voor hij nieuwe heeft.
Vesteda wil iets soortgelijks: ze willen niet het risico lopen dat de oude woning helemaal niet wordt opgezegd nadat het contract voor de nieuwe woning getekend is.
De oplossing: gelijk oversteken.
Als Vesteda daaraan niet wil meewerken, kan TS proberen dat (eenzijdig) te bewerkstelligen door een opzegging onder voorbehoud te sturen, zoals StevieNL81 beschrijft.
En dan afwachten.
Als hun regel is dat ze niet 2 huizen aan dezelfde persoon verhuren is dat toch makkelijk op te lossen door zelf de bewoner de huur aan te zeggen. Lijkt mij dat zij dat van rechtswege gwn kunnen doen.

Gesloten