LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurhuis deels onbewoonbaar door brand, wat doet Ymere?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Huurhuis deels onbewoonbaar door brand, wat doet Ymere?

Ongelezen bericht door Radar »

Het huurhuis van John van der Veer wordt in april 2018 onbewoonbaar door een brand bij de buren. De achterkant van het huis en een slaapkamer liggen in puin. De buitenmuren worden snel hersteld door woningcorporatie Ymere, maar de vloer en binnenmuur van de slaapkamer niet. Het is volgens Ymere niet haar verantwoordelijkheid om deze te herstellen.

Bekijk het fragment van maandag 6 mei 2019 terug.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurhuis deels onbewoonbaar door brand, wat doet Ymere?

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, bij Ymere moet het nu eenmaal op een koopje. Zie ik hier in de flat precies zo.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huurhuis deels onbewoonbaar door brand, wat doet Ymere?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je zou denken: naar de huurcommissie en zo 80% huurverlaging afdwingen. Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn. Ben benieuwd.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huurhuis deels onbewoonbaar door brand, wat doet Ymere?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uhm, volgens mij is dit best logisch? De woningcorporatie hier in het dorp doet dat tegenwoordig ook. Je krijgt nieuwe woningen kaal opgeleverd en moet zelf de muren en vloeren nog doen. Ga je weg, dan dien je alles weer kaal te maken of in overleg met de nieuwe bewoner te gaan als deze het wil laten zitten. Ik weet niet of dat Ymere ook zo werkt, maar dat lijkt me best wel eens mogelijk.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huurhuis deels onbewoonbaar door brand, wat doet Ymere?

Ongelezen bericht door Revoked »

Bedoelen ze de vloerbedekking en het behang? Lijkt me inderdaad geen constructief onderdeel dat door de huiseigenaar hersteld dient te worden.
Maar de beste man kan toch de verzekering er op aanspreken? De buren hebben echt wel een WA.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurhuis deels onbewoonbaar door brand, wat doet Ymere?

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij ging het om een muur die gesloopt en herbouwd moest worden. Behangen en vloerbedekking is inderdaad een kwestie van verzekeringswerk. Eigen verzekering dan, niet die van de buren.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huurhuis deels onbewoonbaar door brand, wat doet Ymere?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij moest er eerst nog iets hersteld worden aan die vloer, voordat er vloerbedekking op kon.

De WA verzekering vande buren heeft hiermee natuurlijk niets van doen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huurhuis deels onbewoonbaar door brand, wat doet Ymere?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een woning zou huren en zo opleverde, dus gehele huis even met mijn boorhamer zo maken en opleveren....
Wat denk je dat ze zullen zeggen, ik verwacht zeker een schade claim.

Dit is niet woon klaar, muur en vloer moeten redelijk opgeleverd worden.
Gewoon huur verlaging aanvragen omdat ze weigeren en als ze te laat zijn loop je gelijk de huurverhoging van 1 juli mis wegens dit achterstallige werk.

Dus dubbel voordeel en ook na herstel , wat meestal maanden duurde blijf je jarenlang met huur op achter lopen....

Gesloten