Huuropzegging terugdraaien?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
26 mei 2022 13:44

.

Hoe mensen het kunnen bedenken te gaan verhuizen zonder ook maar 1 cent op een spaarrekening, erger nog schulden en loonbeslag, is mij een raadsel.
Wat is er mis met kleiner te gaan wonen??? In de post staat ook dat ze daardoor minder kosten hebben.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Zoals Witte Angora al zegt heeft de TS niks aan (ver)oordelen. Als ik het verhaal zo lees lijkt goede begeleiding wel op zijn plek. Als uw ouders willen verhuizen en daadwerkelijk een andere woning beschikbaar hebben zou de huuropzegging niet het grote probleem zijn. Er zijn instanties die kunnen helpen om het oude huis weer terug te brengen in oude staat en ook bij verhuizen kunnen helpen. Maar eerst eens praten met de woningbouw om op papier te krijgen wat de afspraken zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je op dit forum alleen maar iets mag posten dat wat toevoegt, dan kan het halve forum wel deleted worden.

En natuurlijk kan mijn opmerking over 'geen geld' vooral negatief gelezen worden, maar dat zegt dan meer over de lezer(s) dan van mij.
Het enige dat ik daarmee zeg is dat ik het niet begrijp. Niets meer dan dat.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
26 mei 2022 18:43
Als je op dit forum alleen maar iets mag posten dat wat toevoegt, dan kan het halve forum wel deleted worden.
Inderdaad. En het zou het forum enorm ten goede komen.
ZeerPrivé schreef:
26 mei 2022 18:43
En natuurlijk kan mijn opmerking over 'geen geld' vooral negatief gelezen worden, maar dat zegt dan meer over de lezer(s) dan van mij.
Het enige dat ik daarmee zeg is dat ik het niet begrijp. Niets meer dan dat.
Kom op zeg, met zo'n dooddoener... Die opmerking is simpelweg niet nodig omdat de TS er absoluut niet mee geholpen is.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die opmerking is toch helemaal niet zo gek. Je ziet dat de ouders van TS een opeenstapeling van problemen hebben. Voorheen hebben ze ook geen hulp gehad en nu leggen ze het probleem weer bij TS neer. Ik denk ook dat ze misschien helemaal niet open staan voor hulp van buitenaf. En daar zit misschien wel een groter probleem, wat echt niet anders gaat worden met kleiner wonen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb zo het idee dat de discussie een kant op gaat die het helemaal niet op moet gaan. Sterker nog: De TS heeft al een aantal tips gehad waarmee ze aan de gang gaat. Waaronder inderdaad het zoeken van hulp. En wat wij wel of niet denken - we kennen die mensen toch niet? Dingen zijn vaak, heel vaak, totaal anders dan we hier uit een paar berichten kunnen opmaken.

M.i. kan er nu beter een slotje op, tenzij de TS nog vragen heeft of verdere informatie zoekt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij trekt de Ts het probleem van de ouders zelf naar zich toe, omdat hij of zij het niet kan aanzien. Heel begrijpelijk overigens. En komt het niet van de ouders uit.

Maar helaas zijn sommige mensen niet te helpen, of willen niet geholpen worden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als ik het goed begrijp willen uw ouders de huuropzegging alleen maar terugdraaien vanwege de aangebrachte voorzieningen en de kosten voor het verwijderen daarvan.
Dan zou ik de wbv vragen om een schriftelijke bevestiging dat deze woning de komende jaren niet wordt verkocht gaat worden en er geen grote renovaties worden uitgevoerd op voorzieningen die uw ouders hebben moeten verwijderen van de wbv.
Zoals al aangegeven het spel iets harder gaan spelen.

De opzegging terugdraaien lijkt mij niet de juiste oplossing, zeker niet als uw ouders graag weg willen.

Naar mijn mening dient u aan te geven dat uw ouders de wbv best tegemoet wilt komen maar niet op willen draaien voor onnodige kosten puur en alleen omdat de wbv dat wil.
U zou deze kwestie voor kunnen leggen aan de woonbond en eventueel een uitspraak vragen van de huurcommissie.

Waterdrinker
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2022 10:04

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Waterdrinker »

Als ik uw ouders zou adviseren, dan zou ik simpelweg zeggen: ga opnieuw in gesprek met de woningbouw. Leg het probleem voor en vertel hoe het eerdere gesprek was.

Leva66
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2017 15:11

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Leva66 »

Verhuizing terugdraaien zal lastig zijn, zij hebben immers ook de andere woning geaccepteerd. Echter hoe de woning achtergelaten moet worden is een andere kwestie. Je ouders hebben dit als voorwaarde gesteld en de woningcorporatie is daarmee akkoord gegaan. De bewijslast ligt eerder bij de woningcorporatie dan bij je ouders. Het ligt er ook aan hoeveel er ‘hersteld’ moet worden in de woning en hoe hoog de kosten voor herstel zijn. Alleen als die kosten dermate hoog zijn of herstel onmogelijk is en er daadwerkelijk zoveel verbouwd is dat het de verhuurbaarheid of de verkoop van de woning zal schaden, heeft de woningcorporatie een punt. Je kunt altijd nog naar de klachtencommissie die de woningcorporatie heeft en vervolgens ook naar de rechter.

paalke
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2018 16:18

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door paalke »

Beste Goldkiwi,

Ik zou als ik jou was nu toch eerst eens gaan praten met de wbv om het probleem voor te leggen voordat je op allerlei mogelijke scenario’s zorgen gaat maken. Dan weet je waar je staat en kun je van daaruit verder kijken wat het beste is en wat daarvoor moet gebeuren. Een wbv is als het goed is een sociale wbv en daar valt doorgaans best mee te praten. Ik zie soms dat een advertentie voor een woning die te huur staat terug wordt getrokken omdat de vertrekkende huurder zich heeft bedacht. Leg uit wat je allemaal hebt aangegeven in deze discussie en welke problemen dit met zich meebrengt. Het maakt de wbv niet uit wie in die andere huurwoning gaat wonen. En willen ze echt van de huidige woning af door die te verkopen dan mogen ze daar ook zelf best wat voor doen. Als ze hem toch gaan verkopen waarom moet de woning dan in originele staat worden terug gebracht met goedkope standaardkeuken, zeker als ze daar toch al niet veel voor vragen en in de huidige woningmarkt? Ze snappen echt wel dat dit hoge kosten of veel werk met zich meebrengt en kunnen niet verwachten dat de huidige bewoners dit allemaal voor hun rekening nemen al is dit natuurlijk wel het makkelijkste voor hun. Hoeveel heeft de wbv zelf de afgelopen tijd aan de woning gedaan, waarschijnlijk niet veel. Dat er veel aan de woning moet gebeuren blijkt ook al uit de relatief lage aangeboden koopprijs. Als ze het hard spelen sta je waarschijnlijk juridisch niet heel sterk, dus ga er vooral niet met gestrekt been in als je het gesprek aangaat. Probeer je ook in hun standpunt te verplaatsen. Wat er nu precies wel of niet is gezegd doet er nu ook niet meer toe, probeer er samen zo goed mogelijk uit te komen. Overigens is het probleem voor hun wellicht niet opgelost als ze kunnen blijven zitten, want dan blijven ze wonen in een uitgewoonde woning met wellicht slechte isolatie en hoge stookkosten? Dus is verhuizen is misschien helemaal zo slecht nog niet, tenminste als jullie er samen uitkomen. Dat dit dan ook wat werk voor jou met zich meebrengt is dan maar zo, en als ze dan beter af zijn heb je het toch weer mooi voor elkaar gekregen. Waar zouden ze zijn zonder jou? SXS!

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dus het wordt toch verhuizen? Misschien eens bij de gemeente vragen of er een organisatie is die kan helpen bij de verhuizing.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar krijgen je ouders geen verhuisvergoeding dan? De wbv wil dat ze weggaan, en met een bedrag van 6000 euro moet er toch wel wat hulp te regelen zijn denk ik.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
31 mei 2022 20:12
Maar krijgen je ouders geen verhuisvergoeding dan? De wbv wil dat ze weggaan, en met een bedrag van 6000 euro moet er toch wel wat hulp te regelen zijn denk ik.
Ze zijn toch niet verplicht te verhuizen? TS zegt juist dat de verhuurder geen haast heeft met de verkoop.

Plaats reactie