Huuropzegging terugdraaien?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Moneyman »

De grote vraag is natuurlijk of die afspraak met de verhuurder aantoonbaar is. Als dat een onvoorwaardelijke afspraak was, kan de opzichter daar niet achteraf op terugkomen.

Als dat niet zo is, is het van belang om een goed gesprek aan te gaan en te kijken wat de (on)mogelijkheden wederzijds zijn. En als het écht niet anders kan, zou je wellicht iemand kunnen inschakelen om het werk te doen. Dan komt de druk in ieder geval niet bij jou te liggen.

Succes!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die frustratie kan ik me goed voorstellen. Zou een budgetcoach iets kunnen betekenen?

Mbt de casus: laat je ouders proberen het gesprek aan te gaan met dezelfde medewerker die ze vorige keer gesproken hebben (die kan je immers aan zn woord houden).

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien hebt u ook hier nog iets aan?

https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... opzegging/

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Cro »

Ook van belang zal zijn wat er exact is afgesproken, heb je daar de exacte bewoording van?

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een WBV zegt laat alles maar zitten zonder het beoordeeld te hebben. Wat ik me echter wel kan voorstellen is dat ze aangegeven hebben dat alle waardeverhogende aanpassingen na inspectie mogen blijven en dat alleen de zaken die misschien in minder goede staat zijn in originele staat teruggebracht moeten worden.

Kijkende naar de staat van zaken, hoe zou jij de vloer, trap bekleding, inbouwkasten e.d. beoordelen ziet dit er allemaal heel netjes uit, of zou jij zelf ook zoiets hebben van dit is zo niet opnieuw te verhuren zonder dit grondig aan te passen?

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Eén telefoontje naar de verhuurder en je ouders weten of zij de huuropzegging kosteloos kunnen terug draaien. Zolang er geen nieuwe huurder is, lijkt mij dit geen problemen opleveren, maar ik ben de verhuurder niet.

Ik kan me niet voorstellen dat de wbv zonder controle van de woning een dergelijke toezegging heeft gedaan. Zou zo maar een geval van 'selectief luisteren' kunnen zijn.

Overigens, als huurder een woning kopen van de wbv en met winst doorverkopen, was een leuke gedachte maar niet realistisch. De woningbouw neemt namelijk allerlei voorwaarden op in de verkoopovereenkomst om dit te voorkomen. Bijv. het delen van de winst, het verplicht een aantal jaren daar moeten blijven wonen etc. Buiten dat, je ouders zijn op leeftijd en hebben schulden. Ik betwijfel of zij een hypotheek hadden gekregen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als die wbv uw ouders er echt uit willen hebben omdat zij willen verkopen, dan zou ik het ook maar hard spelen en de huuropzegging ongedaan maken.

Het eerste wat kopers doen als ze een woning kopen is de boel inwendig slopen/compleet verbouwen, dus al het eventuele werk van uw ouders is slechts voor het zicht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door moederslink »

@Goldkiwi : ik kan mij goed voorstellen dat de ' zorg ' voor je ouders jou teveel kan worden.
Je kunt misschien een buddy regelen via de Gemeente?
Iemand die meekijkt / meedenkt/ dingetjes regelt.

Ga nu in gesprek met de WBV .
Daar blijven voor je ouders lijkt mij nu toch het beste, temeer daar jouw zieke broer ook nog daar thuis woont.
Laat alles voorlopig bij het oude, zou ik zeggen en wacht af.....

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
25 mei 2022 11:34
Als die wbv uw ouders er echt uit willen hebben omdat zij willen verkopen, dan zou ik het ook maar hard spelen en de huuropzegging ongedaan maken.

Het eerste wat kopers doen als ze een woning kopen is de boel inwendig slopen/compleet verbouwen, dus al het eventuele werk van uw ouders is slechts voor het zicht.
De vraag is of de wbv anno nu nog steeds die woning wil verkopen of dat dit enkele jaren geleden het geval was. Ik heb 2 collega's die een jaar of 10 geleden hun huurwoning van de wbv hadden gekocht, na terug verkoop aan de woningbouw zijn de woningen terug in de sociale huursector gekomen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Anders als ze wel gaan verhuizen , zijn er altijd nog stichtingen die met vrijwilligers werken die ze kunnen helpen( ( gratis). Dat kan je bij je gemeente vragen waar je dat kan vinden.
Meestal zijn dat kerkelijke instanties.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Huuropzegging terugdraaien is heel moeilijk. Wettelijk gezien is dit onmogelijk. Natuurlijk kan je altijd proberen om dit alsnog te regelen.

Hoe de woning achter gelaten moet worden hangt van de situatie af (bijvoorbeeld de datum van begin van de huurovereenkomst). Op www.woonbond.nl/vraagbaak/hoe-moet-ik-m ... pleveren-0 staat beschreven hoe.
Meestal worden afwijkende afspraken op papier gezet. Dit mag alleen gunstiger zijn dan de wet aan geeft
Ook kunt u met de volgende huurders in samenwerking met de woningbouw afspraken maken

Indien huis leeg moet, overleg met je werkgever of je een vrije dag mag opnemen. Dit is je werkgever niet verplicht.

Tot nu toe denk ik dat een goed gesprek met alle partijen de meeste kansen oplevert. Vraag na het gesprek of de tegenpartij (bijvoorbeeld de woningbouw) de afspraken op papier of op de mail zet.
Eventueel kan je contact opnemen met www.juridischloket.nl voor gratis advies.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
25 mei 2022 14:56
Huuropzegging terugdraaien is heel moeilijk. Wettelijk gezien is dit onmogelijk.
Waarom zou dat onmogelijk zijn? De ouders van TS kunnen zich bijvoorbeeld beroepen op dwaling.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar hebben jouw ouders dan idd gelijk een ander huis?
En je broer? Ook?

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je 100% zeker weet dat de wbv het in de verkoop willen gooien, zou ik het zeker ook hard spelen. Ze mogen er wel wat voor over hebben om een woning te kunnen verkopen. Je kunt ze ook een beetje tegemoetkomen (afhankelijk van hoe het gesprek verloopt) en de minst tijdrovende klus(sen) toch zelf doen. Misschien zijn er buren die willen helpen.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Het huis is aan je ouders te koop aangeboden in het verleden. Wat strakst als eerste op het huis komt te staat is " TE KOOP" dus de koper stript het hele huis. Het is totale onzin om het huis in de oude staat terug te brengen. Dit zou alleen in het voordeel van de woningbouw zijn.

thecure
Berichten: 2704
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door thecure »

Maar er zijn drie kinderen (en evt. Partners) , en niet één is in staat om te helpen?
Das ook weer bijzonder

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

op zich lijkt het me geen punt dat ze nu toch blijven waar ze zijn, voor de woningvoorraad maakt het niet uit in welk huis uw ouders wonen!

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Goldkiwi schreef:
25 mei 2022 20:49


Bedankt voor dit nuttige advies. Ik ga kijken wat ik voor ze kan betekenen. Ik zal misschien de communicatie van ze over moeten nemen, want ze weten niet echt wat ze aan het doen zijn. Het zal niet de eerste keer zijn maargoed, zo kan ik toch wat bijdragen.
Als ik dit zo lees, is het dan niet verstandig om het sociaal wijkteam in te schakelen? Het lijkt me dat, ook in de toekomst, uw ouders best wat hulp kunnen gebruiken. Ik begrijp heel goed dat het voor u soms teveel wordt.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door witte angora »

Goldkiwi schreef:
26 mei 2022 11:39
thecure schreef:
25 mei 2022 23:48
Maar er zijn drie kinderen (en evt. Partners) , en niet één is in staat om te helpen?
Das ook weer bijzonder
Ja 3 kids.. waarvan de oudste ziek is en thuis woont, de jongste woont een paar straten verderop en heeft een scoliose waardoor hij wel kan helpen maar geen zwaar werk. Ik (vrouw, 32) werk fulltime na een lang revalidatietraject na kanker anderhalf jaar terug, dus veel energie heb ik niet over. Ik kan er wel geld tegenaan smijten maar dan beloon ik hun ondoordachte keuzes, ten koste van mijzelf, terwijl zij mij in het verleden nooit echt gesteund hebben toen ik een studie wou doen etc. Dus ja de situatie ligt een beetje ingewikkeld.
Begrijpelijk, bij jullie is het puur onmacht. Ik denk inderdaad dat een stukje begeleiding op zijn plaats zou zijn. Er komt sowieso een moment dat er ingrijpende beslissingen genomen moeten worden. Dan is het met name voor je ouders, maar zeker ook voor jullie als kinderen, prettig als er al een vertrouwd stuk ondersteuning in beeld is, snap je, mensen die de weg weten en kunnen doorpakken als het nodig is. Je kunt eventueel bij de huisarts advies inwinnen waar je in jullie gemeente terecht kan.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het is maar de vraag of de ouders wel geholpen willen worden door instanties. Blijkbaar heeft hun handelswijze niets te maken met leeftijd, want zoals ik het begrijp, speelt dit al hun hele leven. Als zij geen inmenging van buitenaf willen, houdt het op.

Hoe mensen het kunnen bedenken te gaan verhuizen zonder ook maar 1 cent op een spaarrekening, erger nog schulden en loonbeslag, is mij een raadsel.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huuropzegging terugdraaien?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat voegt jouw post eigenlijk toe? Ik zie alleen maar oordelen en veroordelen. Laat TS het gewoon proberen. Als je nooit iets probeert weet je zeker dat er niks verandert. :wink:
ZeerPrivé schreef:
26 mei 2022 13:44
Het is maar de vraag of de ouders wel geholpen willen worden door instanties. Blijkbaar heeft hun handelswijze niets te maken met leeftijd, want zoals ik het begrijp, speelt dit al hun hele leven. Als zij geen inmenging van buitenaf willen, houdt het op.

Hoe mensen het kunnen bedenken te gaan verhuizen zonder ook maar 1 cent op een spaarrekening, erger nog schulden en loonbeslag, is mij een raadsel.

Plaats reactie