LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurtoeslag

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
blondemeid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2010 13:00

Huurtoeslag

Ongelezen bericht door blondemeid »

Wie heeft ook schrijven van de Belastingdienst ontvangen waaruit blijkt, dat je nog geen recht zou hebben op de helft van het totaal ontvangen huurtoeslag van een voorgaand jaar?

Ik heb zojuist van de BD dit schrijven ontvangen en of ze even bijna 1000 pingels van me terug mogen.

Alleen volgens de site van de BD blijkt na het berekenen van de huurtoeslag dat ik wel degelijk recht op het volledige bedrag had.

Iemand met succes bezwaar hier tegen gemaakt??????

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door tiptoo »

heb je toevallig inwonende kinderen met een bijbaantje dat zou het verklaren dat je moet terug betalen, verder geen idee, succes.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het staat u vrij bezwaar aan te tekenen!

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door rollertje »

Wat het meest voorkomt bij de huurtoeslag, is dat het inkomen hoger blijkt te zijn dan waarmee gerekend is. Veel mensen hebben eenmalig een inkomen opgegeven en verder geen veranderingen meer doorgegeven. Verder kunnen inwonende kinderen inderdaad inkomen hebben gekregen die meetellen of er is een partner bijgekomen met inkomen welke niet opgegeven is. Ook wordt er nog wel eens een totaal te betalen huurbedrag gebruikt door klanten bij de berekening. Alleen de kale huur en een aantal servicekosten mogen meegenomen worden. Zeker als er stookkosten bij een huurbedrag inzitten, kan dit een verkeerd beeld van het recht op huurtoeslag geven. Je zou ook naar het dichtsbijzijnde kantoor kunnen gaan om te vragen wat de reden is. Anders inderdaad bezwaar indienen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dus de krantenwijk van mijn 14 jarige dochter telt mee voor de huurtoeslag :shock:

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door rollertje »

Ongeveer de eerste 4500 euro van wat je kind verdient telt niet mee.

Gesloten