LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
anthony.van-der-linden
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2020 09:41

Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door anthony.van-der-linden »

Hoi,

mijn woningbouwvereniging heeft ongevraagd zonnepanelen (wat niet erg is) op dak laten plaatsen en gezegd dat er geen huurverhoging komt, maand later komt er een brief waarin staat dat per 1 juli de huur omhoog gaat van bijna 12 euro per maand.
is toch wel heel asociaal.

mvg. Anthony

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door berndv »

Juli is de maand van huurverhoging, daar zit een maximum aan percentage aan vast. Daarnaast geldt er op basis van het puntensysteem ook een maximum die u zou hoeven te betalen voor uw woning. Beide zijn eenvoudig te vinden op internet, daar zou ik als eerste beginnen.

Ik meende dat de maximale verhoging een procent of 5 was voor dit jaar, dus afhankelijk van uw huidige huur is 12 euro verhoging geen onmogelijk iets. Bij een huur van 240 euro is 12 euro 5%, en volgensmij zijn de meeste huurwoningen wel iets duurder.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb geen zonnepanelen bij mij gaat de huur 15 euro omhoog net zoals bij vrijwel alle huurders dan is zo ieder jaar op 1 juli.Neem aan bij jullie ook vorig jaar.Heeft dus niets met de zonnepanelen te maken. Wees blij met de panelen u betaald minder energie kosten dan
iemand in vergelijkbare woning zonder panelen.
Laatst gewijzigd door henk51 op 29 apr 2020 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als het goed is hebt u van uw huisbaas een brief gekregen over de huurverhoging per 1 juli, net als verleden jaar en de jaren daarvoor.

Lees waar die brief aan moet voldoen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... an-voldoen

Lees hoeveel de huur maximaal verhoogd mag worden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ng-in-2020

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is gissen waar topicstarter over praat. De verhuurder heeft precies aangegeven waar die 12 euro verhoging uit bestaat want dat zijn ze wettelijk verplicht. En met die zonnepanelen spaar je die 12 euro weer uit. Het blijft dus onduidelijk wat er asociaal zou zijn.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik zou eerst terugkijken wanneer er huurverhoging plaats hebben gevonden de laatste jaren. Als dat inderdaad iedere keer op hetzelfde tijdstip is, dan heeft het niets met elkaar te maken en is het toeval.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ja is ook behoorlijk a-sociaal van uw verhuurde om GEEN huurverhoging voor de ZP te vragen, u heeft helemaal gelijk!!!!

Arizonakid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Zal gewoon de standaard wettelijk huurverhoging zijn, en niets te maken hebben met de zonnepanelen. Vraag het even aan de verhuurder, zonder te roepen dat het asociaal is. Werkt soms verrassend goed!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoeveel is de huur in eerdere jaren gestegen in juli? Was dat sterk afwijkend van de huidige verhoging?

rocker
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2016 12:53

Re: Huurverhoging na installatie zonnepanelen

Ongelezen bericht door rocker »

Beste TS.

Een woningbouwvereniging zal niet ongevraagd zonnepanelen op een dak neerleggen. Daar zal altijd communicatie met u en uw medehuurders aan vooraf gaan.
Inzake de hoogte van een eventuele huurverhoging kunt u altijd contact opnemen met uw wbv, zij kunnen u informeren over de totstandkoming van dit bedrag. Denk hierbij aan de relatie van de hoogte van uw inkomen versus de huidige huur die u voor uw woning betaald.

Gesloten