Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Gedonder van 1 buur die niet direct naast mij woont is echt niets vergeleken met hier. Woon in de armste wijk van Nederland in een winkelstraat met de nodige overlast van drugs, schietpartijen, overvallen, hangjeugd (allen bijna 24/7, wel iets minder door avondklok) en dit is echt niet overdreven. Als ik de straat zou noemen en je googled snap je mij.

Dus 1 buur in de straat die NIET naast mij woont dan is echt niet schokkend. Daarnaast wordt dit pand verkocht met bewoners aan particulieren waar ik ook niet op zit te wachten.

En wat ik gehoord heb van iemand die daar woont en het verhaal van wb is echt een groot verschil. Ben ook al wezen kijken en was super relaxt. Doodlopende straat, hoekwoning, 1 buur, gespiegelde indeling en heb 1,5 uur bij de buren gezeten. Die dan direct naast mij wonen. Heel fijn en hartelijk ontvangen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door moederslink »

Gab-76 schreef:
14 mei 2021 14:24
Ben idd al wezen kijken en super relaxt! Daarnaast heb ik ook info van iemand die daar woont. En gezien hoe de overlast door woningbouw aangegeven wordt en door iemand die daar woont zit een groot verschil in.
Nou prima! Dan maar in een goed gesprek met de WBV waarom je deze woning dan niet zou mogen hebben.
Ik weet wél dat een persoon met kind niet meer zo 1-2-3 een eengezinswoning kan krijgen met de huidige woningnood.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
14 mei 2021 15:11

Nou prima! Dan maar in een goed gesprek met de WBV waarom je deze woning dan niet zou mogen hebben.
Ik weet wél dat een persoon met kind niet meer zo 1-2-3 een eengezinswoning kan krijgen met de huidige woningnood.



Dat is niet overal zo. ik ken mensen die het alleen krijgen.

TS neem iemand mee naar het gesprek, twee onthouden er meer dan 1

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gab-76 schreef:
14 mei 2021 14:30
Woon in de armste wijk van Nederland in een winkelstraat met de nodige overlast van drugs, schietpartijen, overvallen, hangjeugd (allen bijna 24/7, wel iets minder door avondklok) en dit is echt niet overdreven.
Dan kon daar wel eens het probleem zitten, dat ze bang zijn de ellende van daar te verplaatsen naar waar je nu wil wonen. En dan snap ik ook wel dat ze je bij de gemeente willen natrekken, ook al kan dat niet. Je krijgt dan, denk ik, met de veiligheidsdriehoek te maken. Een wbv kan daar ook af en toe noodgedwongen aan tafel aanschuiven.

De verklaring van de oude wbv dat je van onbesproken gedrag bent en geen overlast hebt veroorzaakt zou voldoende moeten zijn.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Tja... toch hebben zij informatie opgevraagd bij de gemeente zonder schriftelijke toestemming. Gemeente heeft gewoon hun vraagt beantwoordt. En zoals ik hem al gemeld had ben ik van onbesproken gedrag en zullen zij niets vinden. Gemeente heeft dan ook aangegeven geen dossier te hebben over mij.

Ze schrijven in hun mail mogelijk kan de woningbouw onze zorgen wegnemen dat u geen last krijgt van de overlast. Heel gek want ik heb ze als gezegd dat het hier een getto is en ik hier al 15!!! Jaar woon. Dus 1 buur is voor mij echt te overzien en dan ook niet eens naar mij dan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gab-76 schreef:
14 mei 2021 17:43


Ze schrijven in hun mail mogelijk kan de woningbouw onze zorgen wegnemen dat u geen last krijgt van de overlast. Heel gek want ik heb ze als gezegd dat het hier een getto is en ik hier al 15!!! Jaar woon. Dus 1 buur is voor mij echt te overzien en dan ook niet eens naar mij dan.
Als jij dit aankan , dan zou ik zeggen ga voor dat huis.
Vergis je alleen niet , 1 buur kan een bak ellende in een wijk geven.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien snappen ze niet dat de ene PTSS niet de andere PTSS is. Oftewel: dat ze ervan uit gaan dat de 'overlast' van de buur voor jou een trigger is, terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn.

En wat is overlast... inmiddels ben ik er achter dat in het complex waar ik nu zit twee kenaus wonen. Ze leken zo aardig en vriendelijk toen ik ze leerde kennen, intussen weet ik beter. Die twee hebben zo ongeveer met iedereen ruzie. Niemand die zich er verder aan stoort. ;)

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Klopt helemaal. Het is dat ik het nu weet en erg attent, maar dan nog ligt de keuzen bij mij. Als iemand een huis koopt weet je ook vaak niet wat je om je heen hebt wonen. En zo erg als hier lijkt mij sterk.

Echt te erg eigenlijk. Zij denken voor arts te kunnen doorgaan. Kammen iedereen over 1 kant.
Ik ken idd mezelf. Ga me er niet mee bemoeien, geen zin in en zo zit ik ook helemaal niet in elkaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De wijkagent gaat regelmatig langs bij de woningcorporatie. Om te praten met de medewerker wijkbeheer. Huurders gaan zo "over de tong". Privacy is dus een betrekkelijk begrip. Ook tussen gemeente en woningcorporatie heb je dit soort overleg.

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door V045 »

Gab-76 schreef:
14 mei 2021 18:26
Klopt helemaal. Het is dat ik het nu weet en erg attent, maar dan nog ligt de keuzen bij mij. Als iemand een huis koopt weet je ook vaak niet wat je om je heen hebt wonen. En zo erg als hier lijkt mij sterk.

Echt te erg eigenlijk. Zij denken voor arts te kunnen doorgaan. Kammen iedereen over 1 kant.
Ik ken idd mezelf. Ga me er niet mee bemoeien, geen zin in en zo zit ik ook helemaal niet in elkaar.
Als u nu in een achterbuurt woont en heel veel zin heeft in die nieuwe woning, doorgaan met proberen.

Maar probeer wel uw gedachten te verschuiven naar 'de keuze ligt bij hun'. Gebruik het woord discriminatie op geen enkel moment in uw correspondentie of gesprek met de nieuwe wbv.

Voordat u het weet is de woning aan iemand anders vergeven en probeer dan nog maar eens via een rechtszaak de nieuwe bewoner uit die woning te krijgen.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Zeker. Ik ga nergens geen onvertogen woord zeggen. Ik werk tot nu toe volledig mee. Maar werd er zo onzeker van. Vroeg me echt oprecht af of dit mag. Je betaald elk jaar om ingeschreven te staan als woningzoekende en al iemand dan al bijna 11 jaar staat ingeschreven dan lijkt het nog niet te betekenen. En dat stukje is nu dus net waar het om gaat. Ze mogen je niet weigeren behalve als ze echt een heel erg gegronde reden hebben. Als ik niet zo open en eerlijk was geweest had ik het huisje ook gekregen. Puur omdat er niets over mij te vinden is.
Wat wel zo is is dat ik mijn lesje weer geleerd heb. Als ik dit huisje krijg en over tig jaar weer ga verhuizen (hoop hier te blijven wonen tot mijn ventje de deur uit is en ik de tuin niet meer kan onderhouden door ouderdom) zal ik niet meer zo eerlijk zijn als nu.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Kleine update. Voor nu is woning soort van afgewezen tenzij ik zelf zorg dat huidige woningbouw contact met hen opneemt. Ze heeft zelf pas gisteren hen gebeld (was vrije dag van huidige woonconsulent) en omdat ze nog niets gehoord had de voorlopige afwijzing. En ik moet er zelf voor zorgen dat mijn behandelend arts contact met hen opneemt! Iets wat in alle gevallen niet eens gevraagd mag woorden!

Mijn huidige woonconsulent heeft deze kwestie ook intern besproken en bevestigd dat wat er nu gebeurt niet mag en in strijd is met de grondwet. En ook in het passend toewijzen. Ik aan alles voldoe en zij mij de keus moeten laten en niet naar een spelt in een hooiberg moeten zoeken en zeker niet als die er echt niet is.

Advocaat zei gewoon meewerken ondanks dat dit niet mag. Dit omdat ik anders risico loop de woning kwijt te raken doordat zij snel andere zullen uitnodigen.

Ik wel ook al eerder een minister aangeschreven had en gelukkig vandaag een e-mail ontvangen heb met verzoek om mijn telefoonnummer. Dus de zaak ligt nu erg ook op hoog niveau.

Wordt vervolgd!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gab-76 schreef:
21 mei 2021 19:37
Kleine update. Voor nu is woning soort van afgewezen tenzij ik zelf zorg dat huidige woningbouw contact met hen opneemt. Ze heeft zelf pas gisteren hen gebeld (was vrije dag van huidige woonconsulent) en omdat ze nog niets gehoord had de voorlopige afwijzing. En ik moet er zelf voor zorgen dat mijn behandelend arts contact met hen opneemt! Iets wat in alle gevallen niet eens gevraagd mag woorden!
Ik zou inderdaad zo gauw mogelijk de oude wbv laten bellen. Dat zou zomaar een eind kunnen schelen. Toen ik mijn huidige woning kreeg was er wat gedoe met de nodige papieren. Even laten bellen en het was ok dat het later werd ingeleverd. Idem de behandelend arts, al zou ik niet weten wat dat voor meerwaarde heeft.

Hoofddoel is dat je de woning krijgt. De rest is voor het moment even bijzaak.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Woningbouw heeft idd al contact gehad met hen. En hen toch wel duidelijk gemaakt dat dit niet mag wat zij nu doen. (Zij alle papieren al hebben en volgens de wet in passend toewijzen ik aan alles voldoe) Wel tussen de regels door. Zij uitgelegd heeft dat ik echt in een vreselijk straat woon en dit niets vergeleken is als met die ene buur daar bij hen 2 deuren verder dan het huis. Ook dat ik nergens geregistreerd ben of melding is ergens niets.

Zij zei dat als ze alsnog volhouden na haar uitleg over mij en antwoorden van mijn behandelend arts (waar zij ook overgelegde heeft dat dit niet mag) en mij afwijzen dat ik zeker verder moet gaan. Zij allen (heel haar team) graag het eindoordeel wil horen. Ook als ik het huis gekregen heb en alsnog een klacht indien over hoe dit gegaan is. Er zullen nml sancties worden toegepast.

Evenals andere instanties en nu dus ook een minister die het volgt en mogelijk ook zal helpen in deze zaak.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreselijk, dit gedoe. Geen idee hoe je je voelt, maar ik kan me indenken dat dit veel stress oplevert.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Ja ben er niet blij mee, maar de stress is wel te doen. Doordat ik nu van meerdere gehoord heb dat dit in strijd is met de wet geeft het mij rust. Dat men achter mij staat en helpt zodra het echt uit de hand gaat lopen. Wat ik wel erg vervelend vind is dat ik al een vloer uitgezocht had en offertes aangevraagd heb maar door dit gedoe het mij nu 1000 euro meer gaat kosten. In die zin dat de vloeren in de aanbieding zijn tot vandaag en 1 tot maandag as. De woningbouw zei dat dit niet de bedoeling was en ik eerst had moeten wachten tot het definitieve oordeel. Echter ging ik er niet van uit dat men mij de woning niet wilde toewijzen door mijn PTSS. En ik aan alles voldoe. Daarnaast is er door Corona een wachtlijst bij de meeste winkels op leggen van de vloer die minimaal een wachttijd heeft van 2 of meer maanden. Ik uiteraard niet zo lang een dubbele huur kan betalen. En nu door hun getreuzel straks op en een duurdere vloerbekleding uit kom en een nog langere wachttijd op leggen dus kale vloer kom te zitten.

Ik hoop dan ook dat ik de extra kosten bij hen kan gaan verhalen mocht idd blijken dat ik veel duurder uit ben. Maar goed... dat is latere zaak. Kan ik nu niets meer aan veranderen

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat u al vloerbedekking bestelt voordat het huurcontract is getekend, valt de wbv niet aan te rekenen.

kuklos
Berichten: 9724
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door kuklos »

Gab-76 schreef:
21 mei 2021 20:45
Wat ik wel erg vervelend vind is dat ik al een vloer uitgezocht had en offertes aangevraagd heb maar door dit gedoe het mij nu 1000 euro meer gaat kosten. In die zin dat de vloeren in de aanbieding zijn tot vandaag en 1 tot maandag as. De woningbouw zei dat dit niet de bedoeling was en ik eerst had moeten wachten tot het definitieve oordeel.
.................
Ik hoop dan ook dat ik de extra kosten bij hen kan gaan verhalen mocht idd blijken dat ik veel duurder uit ben. Maar goed... dat is latere zaak. Kan ik nu niets meer aan veranderen
Pardon? Er is nog niks definitief getekend, maar jij gaat alvast iets bestellen en wil de kosten nu verhalen? Ik heb best medelijden met jouw situatie en met het feit dat je de woning niet krijgt, maar niet met dit stuk. Het is jouw keuze om te gaan bestellen als er nog niks zeker is.

Gab-76
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 feb 2013 15:26

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door Gab-76 »

Hallo!!! Lezen jullie niet goed of hoe zit dat!

Ik heb NIETS besteld!!! Dus het kost mij nu geen geld!!! Maaaaaar door hun getreuzel door mij al vanaf 27 april zo aan het lijntje houden en de wet overtreden mag ik dit idd bij hen neerleggen. Wel 5 woningzoekende binnen 3 weken afhandelen en bij mij bijna een maand zo laten. Dat kan niet. En nogmaals zeker niet als zij in strijd met de wet handelen! Maar goed.. gelukkig heb ik een advocaat gesproken die er verstand van heeft en mij hierin ook steunt!

kuklos
Berichten: 9724
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huurwoning: willen ze me afschrikken? Mogen ze me alsnog weigeren?

Ongelezen bericht door kuklos »

Dus jij wil dat ze jou het verschil betalen tussen de prijs van de aanbieding en de huidige prijs omdat ze volgens jou eerder hadden moeten reageren. Yeah, good luck getting that through the courts. Zelfs in de VS win je dat niet.

Gesloten