LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurwoningen.nl

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Peter1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2016 15:29

Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Peter1984 »

Ik heb mij in december 2015 ingeschreven bij huurwoningen.nl aangezien wij op zoek zijn naar een andere huurwoning. Nu is het zo dat je bij huurwoningen.nl maandelijks €19.95 moet betalen en dat je dan bezichtigingen kan aanvragen. Na dat wij een paar woningen hadden bekeken besloten wij ons vrij snel weer te laten uitschrijven omdat wij €19.95 in de maand toch best wel veel vinden, aangezien je bij de woningstichting voor bijna het zelfde bedrag voor altijd staat in geschreven.

Nu heb ik in maart van dit jaar weer eens hun website bezocht om te kijken of er wat op de site stond wat voor ons aantrekkelijk was. Ik heb toen 3 woningen gezien en bekeken maar nooit een bezichtiging aangevraagd. Toen ik pardoes eens mijn betaal geschiedenis aan het bekijken was kwam ik er achter dat huurwoningen.nl nog gewoon maandelijks hun geld incasseren terwijl ik allang was uitgeschreven en dit ook per mail bevestigd heb gekregen.

Na een mail achter hun aan te sturen met de vraag hoe dit kon, werd mij verteld dat ik mij weer opnieuw had ingeschreven, en dat er daardoor weer geld word ingehouden. Ik heb toen vermeld dat ik mij nooit meer heb ingeschreven en dat ik ook niet akkoord ga met die incasso's. Vlak na mijn mailtje kreeg ik een brief door de bus van stopdedeurwaarder.nl met de vermelding dat ik mij niet aan mijn betaalplicht heb gehouden en dat er binnen 5 werkdagen €19.95 betaald moest worden anders zouden er proceskosten bij komen.

Direct daarop contact gehad met stopdedeurwaarder.nl en gezegd dat ik het niet eens ben met de manier hoe zij werken en dat ik niet van plan ben dit te betalen. Als antwoord kreeg ik, dat ik contact moet opnemen met huuroningen.nl en dat ik het bij hun neer moest leggen. Zoals gevraagd gedaan en weer contact op genomen met huurwoningen.nl ditmaal telefonisch en natuurlijk een ( 0900 - nummer ) dus weer een dikke rekening.

Na een tijdje wachten een vriendelijke dame aan de lijn gekregen en bij haar het hele verhaal uitgelegd. Deze vriendelijke dame vroeg aan mij dat ik naar aanleiding van mijn verhaal een contactformulier op hun website moest invullen en dat zij het dan zouden uitzoeken. Zoals gevraagd gedaan en het hele verhaal in hun contactformulier vermeld. Nog diezelfde dag kreeg ik een mailtje terug dat op mijn IP-adres is ingelogd en dat er bezichtigingen zijn aangevraagd.

Dus weer met dat verschrikkelijk ( 0900-nummer ) gebeld, en kreeg iemand aan de lijn die toevallig ook mijn mail in behandeling heeft genomen. Ik heb haar verteld dat ik inderdaad die woningen gezien heb, maar mij nooit en dan ook nooit meer heb ingeschreven. In hun voorwaarden staat dat als je je uitschrijft bij hun je gegevens verwijderd word uit hun databank, toen ik haar dit vertelde kon ze mij vertellen dat de gegevens niet verwijderd worden en gewoon in hun bestand blijft staan.

Nu is dus het geval zodra je je op hun site een woning bekijkt en je bent eens ingeschreven geweest bij hun dat je automatisch weer word ingeschreven en zij maandelijks weer het bedrag van €19.95 inhouden. Ik vind dit pure oplichterij en diefstal. Zodra ik mij uitschrijf verwacht ik toch dat mijn gegevens verwijderd worden, en dat als ik op hun site ga kijken en klik een woning aan dat ik niet direct weer sta ingeschreven zonder 1 of andere waarschuwing. De zaak is nog in behandeling dus ik hou jullie op de hoogte van deze zaak.

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Peter,

Een heel bekend verhaal.

viewtopic.php?f=18&p=2236407f=18&p=2236407#p2236407
viewtopic.php?f=18&p=2286569#p2286569

Neem contact op met Autoriteit Consument & Markt
http://www.acm.nl

Succes

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Louise75 schreef:Beste Peter,

Een heel bekend verhaal.

viewtopic.php?f=18&p=2236407f=18&p=2236407#p2236407
viewtopic.php?f=18&p=2286569#p2286569

Neem contact op met Autoriteit Consument & Markt
http://www.acm.nl

Succes
Sorry, maar heb je ook überhaupt gelezen wat het probleem van ts is of kwak je gewoon je eigen topic hier maar neer omdat het om hetzelfde bedrijf gaat. Het probleem van ts is toch echt wel iets anders.

@ts toen u voor de 2e keer in maart weer terugkwam op de site, heeft u zich toen ook ingelogd? En mogelijk (weer) akkoord gegeven voor het heractiveren van je abonnement?

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Berndv,

Ik vind het net zo vervelend als jij dat ik het probleem hier ook neer moet kwakken, maat het helaas het is niet anders.
Het probleem bestaat al jarenen is nog steeds niet opgelost.

Betaal gewoon nooit #huizenwebsites


viewtopic.php?f=18&p=2236407f=18&p=2236407#p2236407

https://www.feedbackcompany.com/NL-NL/r ... et.nl.html

Jaap00
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2016 04:28

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Jaap00 »

Hoe is het afgelopen?

Peter1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2016 15:29

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Peter1984 »

Na enig geouwhoer met huurwoningen.nl heb ik hun een email gestuurd met wij betalen eenmalig €19,95 en de rest van de kosten laten we zo als het is. Na enige weken kregen wij een bericht dat hun akkoord gaan met ons voorstel. Hierop maar met tegenzin het bedrag van €19,95 betaald. Na een week kregen wij een mail of wij de openstaande bedragen nog even wouden betalen, anders gaan ze een deurwaarder inschakelen. Na dit bericht direct contact met hun gehad maar er viel geen woord met ze te voeren. Contact gehad met juridisch loket en na het horen van mijn verhaal sta ik sterk en hoef ik niet bang te zijn dat als het een zaak wordt dit zal gaan verliezen. @Berndy nee ik heb niets geactiveerd en heb ook niks geen gegevens ingevuld.

stofzuigertje

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Controleer je bank binnenkort.

Alle alsnog geboekte bedragen terug halen en eventueel via jou bank laten blokkeren.
Ik vermoed dat ze doorgaan en niet betalen is beste en incasso negeren....

Zij kunnen bij inlog wel weer je gestopte actieveren maar of dat mag?
de hier geplaatste links geven voor mij het gevoel dat ze wel dreigen maar nooit naar de rechter zullen gaan.
Voor maar klein bedrag en kans op verlies en hun reputatie hier maken ze weinig kans.


Ik reken erop dat U nog enkele keren het bedrag moet storneren, en dus het niet over is na deze periode helaas.

Peter1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2016 15:29

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Peter1984 »

Ja we houden het ook zeker in de gaten en storneren direct als het nodig is.

ellenvaartjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2018 11:49

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door ellenvaartjes »

Ik heb afgelopen week aangifte gedaan wegens oplichting en hoop dat meer mensen dit doen want dit moet stoppen

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ellenvaartjes schreef:Ik heb afgelopen week aangifte gedaan wegens oplichting en hoop dat meer mensen dit doen want dit moet stoppen
Waarvan?

Peltrvan
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2020 17:25

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Peltrvan »

Ze sturen rekeningen voor een premium account wat hun zelf geblokkeerd hadden omdat de automatische incasso geweigerd was
Zou lekker zijn een rekening proberen te innen terwijl ze het gebruik hebben geblokkeerd.
Rekening sturen ok maar dan wel als er gebruik kon worden gemaakt van het Premium account, wat hier dus niet het geval was

Even een reactie op jullie reactie.

Wat mij opvalt in al jullie reacties is dat jullie nooit de hand in eigen boezem steken en met een groot slijmverhaal de schuld altijd bij de tegenparty proberen neer te leggen
Het zou jullie sieren om op een eerlijke en open manier jullie zaakjes te regelen
Btw jullie aanbod is zeker niet speciaal want Google maar eens, jullie aanbod staat allemaal ook op bv Jaap.nl en dat helemaal gratis, en zo nog veel meer sites

Btw het meegeleverde referentie nummer is jullie eigen factuurnummer

UPDATE 2

Hun komen nu met een excuus dat ik gebruik heb gemaakt van het Premium account en gereageerd heb op 5 woningen, dat klopt maar op die 5 reacties heb ik totaal 0 reacties terug gehad, lijkt mij als ze geld vragen voor een dienst dat je dan ook wel reacties mag verwachten op het op hun website aangeboden aanbod, per slot van rekening pretenderen hun elke dag het aanbod te controleren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vermoedelijk bieden ze woningen aan die al verhuurd zijn dus je bent altijd te laat.

Duur en Dubieus, nooit zomaar een website aanmelden, eerst goed lezen of zoeken en dan kom je ook hier terecht....

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Huurwoningen.nl

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

ik ga die site eens checken. Het zou kunnen dat ze die woningen niet zelf in portefeille hebben en de vraag is of dat duidelijk wordt aangegeven.

Ik heb even gekeken en kan zo niet zien dat wat ze doen niet rechtmatig zou zijn. Ja indien die woningen al verhuurd zijn is het wat anders.

Je kan gratis gebruik maken maar indien je premium wilt kost dat 19,95 inderdaad. Tsja....

Gesloten