LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand bekent met SOG woonbeheer te Nieuwegein (Utrecht)?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
juliette1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:31

Iemand bekent met SOG woonbeheer te Nieuwegein (Utrecht)?

Ongelezen bericht door juliette1984 »

Hallo mensen,

Hier een oproep!
Zijn er mensen die ooit een woning hebben gehuurd bij SOG woonbeheer te Nieuwegein?
Heb namelijk daar een woning gehuurd maar nooit het huurcontract terug gekregen.
Er zouden wijzigingen worden aangebracht en zou dan het contract netjes terug krijgen. Dit is nooit gebeurd.
Zit nu verwikkeld in een zaak en deze huurbaas heeft een ander contract naar mijn advocaat gestuurd waar die wijzigingen niet meer te zien zijn, en het is niet het originele contract dat ik getekend heb.

Mijn vraag is of er meer mensen problemen hebben gehad met deze meneer, zo ja reageer dan alstublieft!
Deze man is niet te vertrouwen en komt er misschien mee weg ook.
Daarom wil ik weten of er misschien meer mensen zijn die deze problemen hebben ondervonden of soortgelijke problemen.

Dit kan mij helpen om deze huisjesmelker te stoppen voordat er nog meer mensen worden opgelicht.

B.V.D.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Iemand bekent met SOG woonbeheer te Nieuwegein (Utrecht)?

Ongelezen bericht door amelissen »

Heb je geen kopie gehouden van hetgeen je getekend hebt en hebt teruggestuurd?
Als je dat niet hebt, kun je vermoed ik helemaal niets bewijzen, ben ik bang.

juliette1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:31

Re: Iemand bekent met SOG woonbeheer te Nieuwegein (Utrecht)?

Ongelezen bericht door juliette1984 »

Nou we hebben het contract getekend waar hij bij was, toen heeft hij ze mee terug genomen om wijzigingen aan te brengen. Daarna zou hij ze weer terug geven.
Dit heeft hij nooit gedaan!
Wel heb ik een aangetekende opzegbrief verstuurd en die is geweigerd.
Hij beroept zich nu op dat de opzegging naar een verkeerd adres is gestuurd.
Het adres vond ik bij google, want had het contract niet en wist dus niet waar die opzegging heen moest.
Vond een adres en belde daar ook heen, vervolgens kreeg ik zijn voicemail.
Daardoor wist ik zeker dat daar zijn kantoor gevestigd zat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Iemand bekent met SOG woonbeheer te Nieuwegein (Utrecht)?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

juliette1984 schreef:Nou we hebben het contract getekend waar hij bij was, toen heeft hij ze mee terug genomen om wijzigingen aan te brengen. Daarna zou hij ze weer terug geven.
Dit heeft hij nooit gedaan!
Wel heb ik een aangetekende opzegbrief verstuurd en die is geweigerd.
Hij beroept zich nu op dat de opzegging naar een verkeerd adres is gestuurd.
Het adres vond ik bij google, want had het contract niet en wist dus niet waar die opzegging heen moest.
Vond een adres en belde daar ook heen, vervolgens kreeg ik zijn voicemail.
Daardoor wist ik zeker dat daar zijn kantoor gevestigd zat.
Tekenen en daarna wijzigen lijkt me geen logische volgorde.....

juliette1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:31

Re: Iemand bekent met SOG woonbeheer te Nieuwegein (Utrecht)?

Ongelezen bericht door juliette1984 »

Nee eerst zijn de wijzigingen aangebracht met pen en toen heb ik getekend.

Fransiene
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2012 21:35

Re: Iemand bekent met SOG woonbeheer te Nieuwegein (Utrecht)?

Ongelezen bericht door Fransiene »

Beter laat dan nooit...

Ja Juliette1984, ik ben ook slachtoffer van deze malafide huisjesmelker! En de mede bewoners van het huis zitten met hetzelfde probleem als ik.

Tegenwoordig heten ze KSM Nieuwegein ipv S.O.G. Beheer. De huurbaas heeft tegenwoordig niet eens een voicemail meer, dus dit heeft hij ongetwijfeld gedaan omdat S.O.G. Beheer een slechte reputatie heeft opgebouwd. En terecht!

Ik vond een advertentie op marktplaats van een woning uit dezelfde woonwijk in Nieuwegein en daarbij werd nadrukkelijk herhaald dat hij geen borg vooraf vraagt. Dit omdat de meeste particuliere huisbaasjes daarom vragen.

Hmm... Ik heb €1200,- afgetikt in één keer. Omdat ik ook geen huurcontract terug had gekregen (achteraf heel stom) kon ik niet terugvinden waar ik voor had getekend destijds, gelukkig had ik van de vorige bewoonster alle belangrijke informatie gekregen voor het opzeggen en in de brief had ik ook gevraagd om conform afspraak mijn kopie van het huurcontract te retouren. Tevens aangetekend gedaan, wel aangekomen maar die idioot vond het niet nodig om het te bevestigen. Uiteindelijk had ik iemand gevonden die de etage over wilde nemen, pas bij het gesprek met de nieuwe bewoonster en de huurbaas erbij kreeg ik de bevestiging. Duidelijk nog gevraagd om het contract en dat zou hij voor me regelen.

Daarna nog een aantal keren gemaild, gebeld, gesmst, allemaal zonder gehoor... Nu ben ik het zat! De 8 weken zijn verstreken, ik heb me aan alle regels gehouden, mezelf ingedekt door alle stukken die naar hem verzonden zijn ook naar m'n rechtsbijstandsverzekering te sturen op hun verzoek, en nog geeft die irritante huisjesmelker niet thuis!

Ik hoop voor jou dat nu na ruim een jaar je de borg terug hebt en dat je geen ellende hebt overgehouden aan hem.
Ik daarentegen ga het nu hard spelen, die mooie praatjes trap ik niet in want dan kan je lang wachten. Waarschijnlijk verhuisd hij wel weer, verandert ie z'n naam weer van Mario naar James, van James naar iets ander creatiefs, en van KSM weer naar iets anders!? Pffff! Deze man heeft zijn huurders in de afgelopen jaren zo opgelicht met valse voorwendselen, hoge huur, slechte service wat betreft de wasmachine en droger die al ouder dan 20 jaar zijn en iedere keer weer defect is! Van de huur van 4 etages per huis had hij al 20 keer een splinternieuwe kunnen kopen! En het huurcontract niet teruggeven, schandalig! Maar ook grootschalig al voorgekomen.

Één ding... Dit overkomt mij dus niet zo gauw meer, goed vertrouwen wat zaken betreft neh-eh, ALTIJD erop toezien dat je contracten en afspraken op papier terugkrijgt, beter nog een getuige erbij hebben!

Zoals je al aangaf, dit soort mensen moeten even op de kaart worden gezet anders kunnen mensen er nooit wat aan doen en slachtoffers onnodig denken dat ze de enige zijn. En bovendien een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Dus dat ;)

Gesloten