LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Ankh1988
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2017 10:52

Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Ankh1988 »

Een aantal weken geleden heb ik me ingeschreven op woningsite "Wooq". Er stonden twee huur appartementen te Weert op hun website die er erg aantrekkelijk uit zagen. Gezien het feit dat er in mijn omgeving weinig tot geen huurappartementen zijn (of je betaald je blauw of het is een krot) en de lijsten bij woningbouwverenigingen ellenlang zijn, leek me dit een goede oplossing. Ik kwam met Wooq in aanraking via een add op facebook. Ik zag dat er al tientallen mensen hadden gereageerd en elkaar hadden getagged onder deze add. De woningsite vraagt eenmalig €25 euro om je in te schrijven en stuurt je reactie op een woning dan door naar de verhuurder. Het is inmiddels minimaal 2 weken na mijn beide reacties, ik heb 0 respons gehad en wooq adverteert nog steeds met deze appartementen. Wat dus betekent dat ze voor iedere inschrijvende persoon €25 euro ontvangen, terwijl de woningen wellicht allang besproken zijn.

Lijkt me niet helemaal koosjer en ik voel me lichtelijk besodemieterd. Als iemand anders het appartement krijgt, prima, maar speel open kaart en ben duidelijk.

Iemand anders ook zulke ervaringen met Wooq?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 okt 2017 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Vervang allereerst Facebook voor een fatsoenlijke browser. Firefox, Safari of gewoon IE.
En lees voordat u iets doet eens wat meer sites als hetgeen waar u nu uw vraag neerlegt ipv achteraf.
viewtopic.php?t=175367
Scheelt een berg gezeur en geld.

Ankh1988
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2017 10:52

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Ankh1988 »

Bedankt voor je reactie. Dat topic heb ik gelezen vooraf, maar ik was er niet van op de hoogte dat men de adds gewoon liet staan en geld zou vangen. Bovendien stond daar ook een positieve reactie van mensen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met wooq, niet naar goed bedoelde adviezen.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door vlietjvan »

wilhelmima1 schreef:Vervang allereerst Facebook voor een fatsoenlijke browser. Firefox, Safari of gewoon IE.
Beetje off-topic, maar welk gedeelte van de tekst maakt het voor jou duidelijk dat er niet met een fatsoenlijke browser wordt gewerkt?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door arvandongen »

In het kort mijn ervaring
- ingeschreven bij WOOQ i.v.m. woning in een stad waar er weinig woningen beschikbaar zijn.
- men zou voor dat geld direct met de verhuurder in contact gebracht worden.
- echter, het initiatief wordt bij de verhuurder gelaten.
- als je de verhuurders-gegevens opvraagt bij WOOQ, dan zeggen ze dat ze deze niet mogen afgeven ivm privacy afspraken.
- de werkelijke adressen worden ook niet afgegeven.
- ik kon in de genoemde straat niet het huis vinden dat in overeenstemming zou kunnen zijn met de fotos van de site.

Dit was niet de service waarvoor ik meende betaald te hebben. Op mijn verzoek de kosten terug te betalen, hebben ze dat netjes en snel gedaan.

Ik heb nog aangeboden dat ik de inschrijving opnieuw zou betalen, indien een verhuurder contact zou opnemen. Dit is niet meer gebeurd. Het werkelijke adres is mij dus nimmer duidelijk geworden.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

vlietjvan schreef:
wilhelmima1 schreef:Vervang allereerst Facebook voor een fatsoenlijke browser. Firefox, Safari of gewoon IE.
Beetje off-topic, maar welk gedeelte van de tekst maakt het voor jou duidelijk dat er niet met een fatsoenlijke browser wordt gewerkt?
De opmerking via facebook
Verder zie ik in mijn omgeving dat ook op laptops facebook als "browser" wordt gebruikt.

Moneyman
Berichten: 30075
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Moneyman »

wilhelmima1 schreef:
vlietjvan schreef:
wilhelmima1 schreef:Vervang allereerst Facebook voor een fatsoenlijke browser. Firefox, Safari of gewoon IE.
Beetje off-topic, maar welk gedeelte van de tekst maakt het voor jou duidelijk dat er niet met een fatsoenlijke browser wordt gewerkt?
De opmerking via facebook
Verder zie ik in mijn omgeving dat ook op laptops facebook als "browser" wordt gebruikt.
Wat bedoel je met "Facebook als browser gebruiken"?

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij moet je een browser gebruiken om facebook te openen. Behalve als je de app gebruikt. Maar die heeft geen browserfunctie, aangezien je alleen binnen facebook kan zoeken.

Ankh1988
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2017 10:52

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Ankh1988 »

Terwijl er nog steeds berichten worden getikt over het wel of niet gebruiken van een browser, heb ik het advies van arvandongen opgevolgd en heb ook ik een mail gestuurd naar Wooq.

Ik heb verzocht het inschrijfbedrag terug te storten. Ook in Weert zijn geen appartementen te vinden die overeenkomstig zijn met de foto's die getoond worden op de website. Tot op heden nog niets gehoord van enige verhuurder.

ben benieuwd..
Laatst gewijzigd door Ankh1988 op 10 okt 2017 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bonafide verhuursites vragen nooit inschrijfgeld. Malafide sites doen dat wel. Het is een ouwe truuk en mensen blijven er in trappen.

Ankh1988
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2017 10:52

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Ankh1988 »

Update: al snel een reactie terug van WOOQ. Ze storten de inschrijfkosten terug en betreuren het feit dat deze samenloop van omstandigheden geen goed beeld van de service geven. Ik zie geen samenloop van omstandigheden, maar ze storten in ieder geval het bedrag terug.

Het mailtje ziet er wat standaard uit. Er wordt ook niet gereageerd op het feit dat ik heb aangegeven niet te weten waar dergelijke woningen zich in Weert zouden moeten bevinden. Er wordt wel een hele uitleg gegeven over privacy recht. Dat staat mijn in ziens los van het feit dat ze adverteren met onmogelijke foto's en geld blijven innen van niets vermoedende woningzoekenden.

Dus dames en heren, mocht je net als ik op zoek zijn naar een fijne woning en je hebt je ingeschreven bij WOOQ, stuur een mail naar ze.

tjkeller
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2017 12:24

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door tjkeller »

Helaas, het is mij ook gebeurd... Gisteren heb ik ze weer gemaild en ben vandaag gaan Googlen en kwam o.a. dit forum tegen. Ontzettend balen! Ook kwam ik het volgende artikel tegen: https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzi ... oonruimte/. Kan hier aangifte tegen gedaan worden?

JJE
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2017 08:49

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door JJE »

Heeft iemand misschien een mailadres voor mij? Ik wil het inschrijfgeld van mijn dochter terugeisen. De dag na inschrijving kon ze al niet meer op de site. :shock:

Ik las dit: https://www.wijlimburg.nl/nieuws-overzi ... opgelicht/
dus hij betaalt gedupeerden iig terug. Ben benieuwd...

Rick91
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2017 09:04

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Rick91 »

Beste mensen,

Ook ik ben in de praktijken van Wooq getrapt. Hier en daar wat forums in de gaten gehouden voor verdere ontwikkelingen, maar ik kreeg vanmorgen het volgende mailtje, dat ook aan een groot aantal andere gebruikers gericht was:

Beste meneer/mevrouw,

Onlangs wilde u aangifte doen tegen mij,
Ik wil even zeggen dat ik u heel hard uitlach en hoop dat u dit gaat doen. Als u angifte doet zal ik uw auto bekrassen en uw huis vol gooien met eieren, ik weet namelijk waar u woont dus ik zou maar uit kijken met wat u doet.
Ps ik zal er alles aan doen om uw leven kapot te maken

Groetjes


Ik heb zelf nog niet gedreigd met aangifte, maar het lijkt me nu overduidelijk dat de oplichter de boel totaal niet serieus neemt en mensen hiermee hoopt af te schrikken.

Joyce.81
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2017 11:31

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Joyce.81 »

Is er ook een e-mail adres van WOOQ?
Laatst gewijzigd door Joyce.81 op 24 nov 2017 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

DaanDek
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2017 11:46

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door DaanDek »

Ook ik ben de dupe van WOOQ. Enkele dagen na mijn inschrijving is hun site offline gegaan. Toch heb ik nog het een en ander kunnen achterhalen.

Het email adres: [email protected]
en hun voormalige KVK nummer: 69241392
en het ingeschreven adres bijbehorend bij dit KVK nummer: Neringstraat-West 3 5401 GB UDEN

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar dit adres met de vraag om mijn inschrijfgeld terug te storten. Ik ben benieuwd :)

Shrestha
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2017 13:31

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door Shrestha »

Ik ben helaas ook in de misleidende praktijken van wooq getrapt. Inschrijfgeld voldaan en ook mailcontact gehad.
Helaas is de website toen uit de lucht gegaan en heb ik pas daarna een mailtje verstuurd met het verzoek het inschrijfgeld terug te willen.

Zijn er mensen die na 22 november nog een reactie hebben gehad van Wooq of het geld terug hebben gekregen. Zo ja via welk e-mail adres of welke andere weg?

Alvast bedankt!

DYounis
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2018 14:15

Re: Inschrijfkosten huurwoning-site WOOQ

Ongelezen bericht door DYounis »

Weet iemand hoe we de inschrijfkosten kunnen terugkrijgen van Wooq?

Gesloten