LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inschrijven/uitschrijven gemeente: wordt de verhuurder op de hoogte gesteld?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
JPJongeneel
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2019 15:06

inschrijven/uitschrijven gemeente: wordt de verhuurder op de hoogte gesteld?

Ongelezen bericht door JPJongeneel »

Beste forummers,

Binnenkort verhuis ik naar een zelfstandige woonruimte die ik zal gaan huren in een andere gemeente dan de gemeente waarin ik nu woon en huur. Ik wil mij graag laten inschrijven op mijn nieuwe adres en mij daarmee dus laten uitschrijven bij de gemeente waarin ik nu woon. Op het moment huur ik een onzelfstandige woonruimte (kamer). Mijn vraag is: wordt mijn HUIDIGE verhuurder op de hoogte gesteld van deze adreswijziging? Ik ben in de veronderstelling dat dit niet het geval zal zijn, omdat het verstrekken van dergelijke gegevens door de overheid aan derden aan strikte voorwaarden verbonden is. Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: inschrijven/uitschrijven gemeente: wordt de verhuurder op de hoogte gesteld?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat zegt de bewuste gemeente?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: inschrijven/uitschrijven gemeente: wordt de verhuurder op de hoogte gesteld?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De nieuwe gemeente schrijft u in en automatisch wordt u uitgeschreven uit de oude gemeente. De gemeente gaat echt niet opzoeken wie uw verhuurder is geweest.

Benut bang voor deze verhuurder, of lopen er andere zaken dat de verhuurder niet mag weten waar u heen gaat?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inschrijven/uitschrijven gemeente: wordt de verhuurder op de hoogte gesteld?

Ongelezen bericht door kweenie »

De huidige verhuurder zal hier niet direct over worden geïnformeerd. Maar als bijvoorbeeld de verontreinigingsheffing volgend jaar ineens voor 1 persoon is in plaats van voor en meerpersoonshuishouden, dan zal de verhuurder wel vragen kunnen gaan stellen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: inschrijven/uitschrijven gemeente: wordt de verhuurder op de hoogte gesteld?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts moet toch ook de huur van de kamer opzeggen. De huur van de kamer zal niet doorbetaald blijven.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: inschrijven/uitschrijven gemeente: wordt de verhuurder op de hoogte gesteld?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik je bericht lees krijg ik het idee dat je de kamer wil onderverhuren, klopt dat? De gemeente zal je verhuizing niet aan de verhuurder doorspelen, maar er zijn altijd anderen die zichzelf aangesteld hebben als buurtwacht of iets dergelijks.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: inschrijven/uitschrijven gemeente: wordt de verhuurder op de hoogte gesteld?

Ongelezen bericht door Boesta »

kweenie schreef:
30 sep 2019 17:44
De huidige verhuurder zal hier niet direct over worden geïnformeerd. Maar als bijvoorbeeld de verontreinigingsheffing volgend jaar ineens voor 1 persoon is in plaats van voor en meerpersoonshuishouden, dan zal de verhuurder wel vragen kunnen gaan stellen.

De verhuurder heeft helemaal niets te maken met verontreinigingsheffing. Ook zal de gemeente deze informatie nooit delen met de verhuurder. Hoe komt u daarbij...?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inschrijven/uitschrijven gemeente: wordt de verhuurder op de hoogte gesteld?

Ongelezen bericht door kweenie »

Boesta schreef:
09 okt 2019 17:08
De verhuurder heeft helemaal niets te maken met verontreinigingsheffing.
Niet als eigenaar, nee. Maar mogelijk wel als bewoner, of via een andere bewoner. Of als hij als 'inclusief'-verhuurder de post van gemeente en waterschap ongelezen toegestuurd krijgt door de bewoners.
Ook zal de gemeente deze informatie nooit delen met de verhuurder. Hoe komt u daarbij...?
Hoe komt u erbij dat ik zeg dat de gemeente deze informatie deelt met de verhuurder?? Ik zeg juist dat de gemeente dat niet doet.

Gesloten