LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is huurtoeslag mogelijk als medebewoner?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Lelietjevandalen
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2021 17:50

Is huurtoeslag mogelijk als medebewoner?

Ongelezen bericht door Lelietjevandalen »

Hoi,

Zag hierover al een topic staan, maar niet met duidelijke antwoorden. Ik ga samenwonen met mijn vriend. Volgend jaar ben ik 23 en heb ik dus recht op huurtoeslag voor de woning waarin we gaan wonen. Het punt is alleen dat mijn vriend hoofdhuurder is en volgend jaar nog onder de 23 is. Kunnen we dan alsnog huurtoeslag aanvragen ondanks dat ik alleen medebewoner ben? Ik kwam er toch niet helemaal uit. Dank.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Is huurtoeslag mogelijk als medebewoner?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als je staat ingeschreven als medehuurder dan kan dat geloof ik wel. Als zal je dan wel als gezamenlijk huishouden tellen en moeten dus beide inkomens samen onder de grens zitten om in aanmerking te komen voor huurtoeslag.


Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Is huurtoeslag mogelijk als medebewoner?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En als ik het zo lees kun je gewoon huurtoeslag krijgen als je 18 jaar of ouder bent.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is huurtoeslag mogelijk als medebewoner?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de huur nu boven een bepaalde grens is, kan men als onder de 23 jarige geen huurtoeslag krijgen.

Zodra iemand 23 wordt kan er huurtoeslag aangevraagd worden, ook een medebewoner. Maar de huurder vraagt dat aan.

Lelietjevandalen
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2021 17:50

Re: Is huurtoeslag mogelijk als medebewoner?

Ongelezen bericht door Lelietjevandalen »

@witteangora

Dankje, had daar overal al gekeken en berekend maar het werd voor mij gewoon niet helemaal duidelijk dat als je geen hoofdhuurder bent maar medebewoner dat dit alsnog mogelijk was ondanks dat de hoofdhuurder dus geen 23 is en ik wel. Dank.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Is huurtoeslag mogelijk als medebewoner?

Ongelezen bericht door ateurlings »

Belastingdienst: 0800-0543
Ofwel stel je vraag aan die er over gaan

Gesloten