Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
DJ.Stam
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2018 22:37

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door DJ.Stam »

Wij hebben via JSR MAKELAARS een woning gehuurd in hilversum aan de kapittelweg.
Later deed hoofdverhuurder Dela ons MVGM in de maag splitsen.
Na een hectische renovatie aan het winkelcentrum dat onder de appartementen gelegen is.
Hierbij hadden wij letterlijk van 6uur in de ochtend tot 20:00 in de avond overlast van beton hakkende bouwvakkers gevolgd door werklui die ingehuurd waren door de winkeliers zelf want die mochten zich niet daar begeven van het betreffende bouwbedrijf als hun daar aan het werk waren.
Kortom we Zaten tot 2/3uur in de nacht in de herrie. (Erg leuk met een pasgeboren kind)
Als wij ons beklacht deden werd het afgedaan met wij gaan er achteraan en u hoort van ons (nou niet dus)
Daarnaast werd vrolijk de huur verhoogd en heb een een werknemen van dela horen zeggen dat de bouwvakkers de huurders maar moesten negeren want die waren daar alleen om de verbouwing en de winkels te subsidiëren.
Maargoed mvgm nam ondertussen alles waar. En als je er een keer telefonisch iemand te pakken krijgt hoor je vervolgens niks meer.
Emails worden niet beantwoord of soms 2maanden later met een no replay adres

Ondertussen ben ik al een jaar aan het bakkeleien met ze over schimmel in me gehele huis. Wat eerst terug werd gekaatst tot ik tekennen gaf voor de lokale woningbouw te werken en ik de regels erg goed ken en hun in overtreding waren van meerdere regels.
Vervolgens is er iemand langs gestuurd die bevestigde dat de luchtwegen irritatie die mijn vrouw ik en onze dochter ondertussen hadden door de schimmel kwam. Meneer zou 2weken later lang komen om dat op te lossen en scheuren in de muur en een bijna begevene gibo muur te repareren. Dit bedrijf is nooit meer terug gekomen.

Ondertussen zijn wij vorige week verhuist. En kreeg ik een check list met waar de woning aan moest voldoen als ik het verliet.
Ik heb hier heel giftig op gereageerd en deze werd mijn telefonisch kwijt gescholden maargoed Mvgm doet niks per mail bevestigen dus heb je nog niks. Ondertussen moeten wij de sleutels inleveren bij een nacontrolle vd woning. Maar bij wie en wanneer is niemand bekend. Dus ik loop nogsteeds met sleutels van een woning waar ik geen huur voor betaal en niemand geeft thuis bij de vrienden van mvgm.
Echter sturen ze vervolgens wel een aanmaning voor de laatste huur waarover er toch ook is toegezegd deze te verekenen via de borg.

Mvgm is niet meer dan een val waar je niet door of uitkomt dit bedrijf verdient een koude douch netzogoed als dat wij die letterlijk 3jaar lang hadden aangezien het verouderde en verkalkte watersysteem daar niet meer dan 15min warm water geeft en je vervolgens 1,5uur mag wachten tot de volgende 15min warm kan douchen.

Als u de keuze heb ga nooit met dit dievengilde in zee.
En worden ze u opgedrongen zoals bij ons. MAAK DAN DAT JE WEG KOMT!!

janneke.woortmeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2018 06:20

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door janneke.woortmeijer »

Ik ben helaas vanaf oktober overgeleverd aan mvgm. Mijn makelaar Actys heeft verkocht aan hen.

Nu stond er nog een oude onderhoudsklacht over een scheur in het beton van het balkon. Hierover meteen contact gezocht met mvgm, omdat ik wel een idee had hoe grote vastgoed bedrijven met hun klanten omgaan.

Eerst word ik gestuurd naar het bedrijf wat voor Actys onderhoudswerkzaamheden deed. Helaas stuurde zij mij terug naar mvgm. Mvgm beweerd niet op de hoogte te zijn van het onderhoudsprobleem. Overigens, zeggen ze, als Hemubo in 2010 de balkons heeft gerenoveerd dan kunnen ze nu niet meer bij hen aankomen met een enkele klacht over verfbladders. Hmm, ik heb het nooit over verfbladders gehad en ben ook zeker niet de enige met dit probleem. Ik heb letterlijk tegen mvgm gezegt dat er een scheur in het beton van mijn balkon zit. Wat, naar mijn mening een dusdanig ernstige zaak is dat je het wel serieus zou moeten nemen. Er zit immers kans dat er betonrot ontstaat en dan is het balkon niet meer veilig.

Ik ben niet de enige met dit probleem. Meerdere woningen van dezelfde verhuurder zijn in 2010 gerenoveerd en hebben nu last van scheuren.

SCHEUREN IN BETON, niets dat je met een likje verf niet kunt oplossen, aldus mvgm. Schandalig.

Ik laat het hier niet bij zitten. Aan mij zullen ze een harde hebben. Het kost moeite, het kost tijd, maar er zal iemand binnen mvgm zijn die mij probleem serieus gaat nemen. Al moet ik er iemand voor van zijn stoel aftrekken en naar mijn balkon slepen om het probleem te erkennen.

Velen op dit forum zeggen, ga niet in zee met mvgm, maar ik zeg: sta op tegen ze. Zou toch van de zotten zijn als we ons allemaal laten wegpesten?

DeJu
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018 19:47

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door DeJu »

Ik huur ook een woning bij mvgm. Onze woning heeft een aantal gebreken met hoog veiligheidsrisico. Dit meld ik al sinds wij hier wonen, vanaf 01-09-2016, maar er wordt niets gedaan. Afgelopen dinsdag ben ik met mijn dochtertje van de trap gevallen doordat de trapleuning is afgebroken. Deze is verkeerd geplaatst (verkeerde pluggen gebruikt en niet verankerd) nog steeds schuift de mvgm de verantwoording af. Ben benieuwd of er ook mensen zijn die een juridische zaak hebben aangespannen?

DeJu
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018 19:47

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door DeJu »

Ik heb precies hetzelfde! Ik huur een woning bij mvgm, eerst bij Actys. Onze woning heeft een aantal gebreken met hoog veiligheidsrisico (los hekwerk op het dakterras, ontbrekende tegels in het gangpad naar de deur) Dit meld ik al vanaf 01-09-2016 maar er wordt niets gedaan. Afgelopen dinsdag ben ik met mijn dochtertje van anderhalf van de trap gevallen doordat de trapleuning is afgebroken. Deze is verkeerd geplaatst (verkeerde pluggen gebruikt en niet verankerd) nog steeds schuift de mvgm de verantwoording af. Een medewerker van mvgm zei zelfs dat het huurderonderhoud was terwijl de woning per 01-09-2016 nieuw is opgeleverd en het afbreken duidelijk door een constructiefout is ontstaan. Nu heb ik meerdere mensen gesproken die ook van mvgm huren en deze hebben soortgelijke verhalen. Na een beetje googelen zag ik dat dit in heel Nederland voorkomt en nu lees ik ook weer jouw bericht! Hopelijk dat er in de media aandacht aan kan worden gegeven. De val van de trap had heel anders kunnen aflopen. Hopelijk hoeven er niet eerst doden te vallen voordat er aandacht wordt gegeven.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Weleens van de huurcommissie gehoord? Dien daar uw klacht in.

DeJu
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018 19:47

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door DeJu »

De huurcommissie kan alleen helpen bij sociale huur. Wij huren particulier. Heb op advies van mijn advocaat nu een ultimatum gesteld. Voor de trapleuning 1 week sinds het ongeval en 1 maand voor de andere gebreken. Wordt er door mvgm geen actie ondernomen dan huur ik zef een aannemer in om de woning veilig te maken. Het factuurbedrag verreken ik met de huur. Het is belachelijk dat MVGM hier mee weg komt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat bedoelt u met particulier? Vrije sector?

DeJu
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018 19:47

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door DeJu »

Ja klopt. Dan moet je een advocaat inzetten om voor je belangen op te komen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

DeJu schreef:
07 okt 2018 08:07
De huurcommissie kan alleen helpen bij sociale huur.
Kan dat niet terugvinden in hun reglement:

https://www.huurcommissie.nl/procedure/#c633

En zover ik zelf weet is het niet zo beperkt.

DeJu
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018 19:47

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door DeJu »

Ik had de huurcommissie vorige week, onder het mom van niet geschoten altijd mis, ook een mailtje gestuurd. Toevallig heb ik vandaag antwoord gekregen:

"Uit uw mail maken wij op dat u huurt in de vrije sector.

De Huurcommissie heeft als primaire domein de sociale huursector. Met een enkele uitzondering. U kunt op de website van Rijksoverheid (Wanneer schakel ik de Huurcommissie in? | Rijksoverheid.nl) lezen waar u de Huurcommissie voor kunt inschakelen. T.a.v. de vrije sector (geliberaliseerde woningen) geldt dat u de Huurcommissie kunt inschakelen bij een toets op de aanvangshuurprijs. Daarnaast geldt dat dit mogelijk is als u en uw verhuurder dat expliciet hebben afgesproken (bijvoorbeeld hebben opgenomen in de huurovereenkomst).

Bovenstaande informatie is van de Rijksoverheid (1400) en het telefoonnummer 1400 had u deze informatie ook moeten verschaffen. Mogelijk was voor hen niet duidelijk of u huurde in de sociale huursector of in de vrije sector.

Op de website van Rijksoverheid wordt ook gewezen op de mogelijkheid om advies in te winnen bij het Juridisch Loket (https://www.juridischloket.nl/). Wellicht kunnen zij u van advies voorzien op uw vragen.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd."

Maar we zijn nog niet uit gestreden :) Ik hoop alleen dat er van uit de media ook aandacht aan gegeven kan worden, met een dosis negatieve publiciteit zal hun houding tegenover huurders hopelijk veranderen.

TLF3077
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2019 11:05

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door TLF3077 »

Sinds kort Verwey Vastgoed gefuseerd met MVGM Vastgoed.
Als ik zo globaal de reacties van eerdere klachten over MVGM lees dan zal ook ik onderaan de lijst staan vwb reparaties, wachttijden en antwoorden waarvan je denkt, wat moet ik hiermee.
Al een week wacht het extern bedrijf op een goedkeuring van MVGM voor reparatie aan het bedieningspaneel van de wc. waarschijnlijk hak en boorwerk :( . Is toch te gek voor woorden dat ik als bewoner zelf contact moet gaan zoeken om te horen dat je de eerst wachtende bent, om dan een kwartier in de wacht te staan, en vervolgens te gaan uitleggen waarom je belt.. en dan wordt er een notitie gemaakt om alsnog goedkeuring te geven.. ehhhh. Mijn wc staat nu op hape gape

chris.noordermeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2019 20:22

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door chris.noordermeer »

Dag allen,

Wij zijn nu in 2019 ook helemaal klaar met MVGM.

Geen proactiviteit van hun kant, lijkt ze geen moer uit te maken dat het woongenot barslecht is en sturen je van het kastje naar de muur.

Vroegen ons om even geld voor te schieten voor een hoofdaansluiting. Moeten alles zelf regelen en voorschieten. Betalen 1500eu per maand, wat toch aardig is. Horen zij dit niet te regelen? Resultaat: na 4 maanden nog geen wifi of televisie.

Vloerverwarming werkt niet. Afwerking is slecht. Meterkast onvolledig en een enorme rommel. Buren met dezelfde problemen.

Bar en barslecht. Wij huren niet voor niets, maar hebben geen van de voordelen van een huurcontract.

Moedeloos en gestresst.

Klaarmaken van nieuwe woningen in volle gang. Ze innen geld, maar leveren niets. Beloftes krijgen we, maar nakomen? Ho maar.

TonnyRuin
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2021 10:06

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door TonnyRuin »

Ik heb 20 jaar geleden op de bovenste (4e) etage in dit complex gewoond.

Was toen ook drama met de boiler die onvoldoende warm water gaf.
De CV installatie kreeg de flat niet warmer dan 18 graden in de winter. Houtrot, kieren. Schimmel in de slaapkamer, eaarvan werd gezegd dat er niet voldoende geventileerd werd, terwijl constant het bovenlicht openstond.

Ik besloot de servicekosten niet meer te betalen, en niet lang daarna kreeg ik een dwangbevel tot huisuitzetting.

Een jaar daarvoor had ik de huudersvereniging opgericht en had inzage gekregen in de doorbelaste servicekosten

Gelukkig had ik een rechtsbijstandsverzekering

Voor het kantongerecht won ik en Dela moest 2 jaar servicekosten aan mij terugbetalen en het jaar dat ik niet had betaald hoefde ik ook niet te betalen.
Ze gingen in beroep maar verloren dat ook.
De uitspraak van de rechtbank was dat Dela niet kon aantonen dat de kosten voor mij gemaakt waren.
Nadat ik was verhuisd kreeg ik nog een grote afrekening van stookkosten van 2200 gulden. Ik heb toen geschreven dat ik de zaak opnieuw zou aankaarten bij het kantongerecht.
Destijds heel hammet dat de 36 bewoners van het complex niet durvdrn mee te doen
Idrm voor het nagelgen gebouw met 24 woningen.

Et werden allerlei onterechte kosten in rekening gebracht asn de beeoners.
Het meest opvallende was dat het complex dat boven het winkelcentrum ligt een abnormaal hoger gasverbruik had dan het naastgelegen complex met 24 woningen
Voorbeeld: complex 24 woningen verbruikte 1000 m3 gas per woning 24000 m3 totaal
Verwachting is dan voor de 36 woningen dat het 36000 m3 totaal was.
Maar dat was 72000 m3.

Het stookhuis boven verwarmde ook het winkelcentrum. De 36000 m2 extra was natuurlijk voor het winkelcentrum maar werd afgewenteld op de bewoners en ongetwijfeld ook nog doorbelast aan de winkels.

Daarnaast blijven je maar een annuiteit voor de niet functionerende boilers doorberekenen.
Idem voor liftonderhoud.
Aan het rottende hout, schimmel, doorgerotte cv pijpen ook niets

Robertohaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2022 11:54

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door Robertohaas »

Hallo,

Ik huur nu sinds 01-03-2021 een woning via mvgm en het is verschrikkelijk. Ik heb nog nooit zo’n gehorige woning meegemaakt. Ik snap dat we dienen te leven met bepaalde leef geluiden. Maar ik kan letterlijk elk woord opschrijven dat ik hoor van mijn onderburen. Ik hoor zelfs het geluid van de whatsapp berichtjes. Ik heb geprobeerd dit te bespreken met mvgm, maar daar kom je helemaal nergens mee. Er is iemand komen kijken rond een uur of 10. Toen waren mijn buren niet thuis. Kreeg ik naar mijn hoofd dat ik gevoelige oren heb. Ook heb ik verschillende opnames gestuurd waar je gewoon alles hoort wat de buren bespreken. Maar daar krijg ik geen reacties op. Dat ik maar via de gemeente om bemiddeling moet vragen. En zelf willen zij helemaal niks doen. Ook een procedure starten kan niet. Omdat het pand van 1964is dus gelden de normen van toen. Wat ik zwaar belachelijk vind.



Maar ik ga hier helemaal aan onderdoor. Ik kom gigantisch veel slaap te kort. Mijn werk gaat zwaar achteruit en dat terwijl ik eindelijk een leuke passende job heb.

Ik zit er zelfs over na te denken om terug te gaan naar mijn ouders omdat dit niet meer uit te houden is. Maar dan raak ik wel mijn woning kwijt. En wat nieuws vinden dat betaalbaar is dat is er haast niet. Ook dien ik dan ontslag te nemen omdat het te ver weg is.

Ook de huurcommissie kan er niks mee. Ik weet het echt niet meer. Dus als iemand een idee heeft hoor ik dat graag

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat voor vloerbedekking heb je?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Klachten MVGM Vastgoedmanagement

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dit soort dingen zijn heel lastig. Voor zover ik het weet kunt u de verhuurder niet verplichten om hier iets aan te doen. U kunt dit eventueel navragen aan uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Gelukkig bestaan tegenwoordig oordopjes voor bij het slapen, te koop bij opticien, apotheek en drogisterij.

Verder is het accepteren of verhuizen.

Plaats reactie