LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lichtoverlast in studio

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jeroendeb
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2020 22:51

Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door jeroendeb »

Sinds kort heeft mijn verhuurder verlichting gemaakt in de gang van mijn appartementencomplex. Tussen de gang en mijn studio zitten 2 ramen en een deur van glas. De privacy wordt gewaarborgd door plastic dat over het glas hangt.

Helaas is het nieuwe licht enorm fel en hangt recht boven de deur. De gordijnen die ik er zelf heb voorgehangen werken nauwelijks meer.

Is de verhuurder verplicht hier iets aan te doen?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door kokka »

Heb je al met de verhuuder gesproken?
Er zullen best wel regels zijn die de verhuurder verplichten om voor verlichting in de openbare ruimtes te zorgen.
Anders kan je altijd een verduisterend gordijn ophangen natuurlijk

jeroendeb
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2020 22:51

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door jeroendeb »

Bedankt voor je reactie. Heb de verhuurder gemaild ondertussen, ik hoop hier informatie in kan winnen zodat ik een poot heb om op te staan. Het probleem is dat er balken uit het plafond steken waardoor gordijnrails niet ver genoeg kunnen om alles af te dekken. Het licht is zo enorm fel dat het er langs de gordijnen schijnt.

Ik realiseer me dat ik in een drukke stad woon met veel lichtvervuiling van buiten, maar dit gaat gewoon te ver in mijn ogen. Ook heb ik zelf al geïnvesteerd in de gordijnen die er nu hangen, en vind ik dat ze voor 800 euro huur per maand best wel een degelijke studio mogen opleveren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zijn er geen andere huurders in het complex met hetzelfde lichthinder probleem? Het kan gaan om onrechtmatige hinder veroorzaakt door de verhuurder.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door mahadma »

Uit privé ervaring: Koop een stukje stof wat GEEN licht doorlaat en monteer dat op het raam, maar een restantje zijn en kost bijna niks.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

zwart plastic ervoor plakken of een plaatje hardboard geeft ook een goed resultaat als het gaat om verduistering, voor de rest neem kontakt op met de huurder, je moet wel woongenot hebben en op een normale manier van je studio gebruik kunnen maken....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit is voor ons natuurlijk onmogelijk om te beoordelen. Er is vast een beheerder welke u kunt benaderen. Probleem alleen is natuurlijk dat het nu kort donker is, of deze persoon ook nachtdienst heeft ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De beheerder is voor de veiligheid in openbare ruimte voor voldoende licht te zorgen.
Dat hij nalatig was en deze bewoner dat prima vond, helaas gaan de regels van alle bewoners voor.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door Revoked »

Openbare ruimte.. 2 tot 40 lux. Ik denk dat de beheerder een veel blauwere kleur led heeft genomen, dus vraag gewoon om een rustiger kleur verlichting.
Blijft giswerk op zo'n forum....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zeker als ts niet meer terugkomt...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lichtoverlast in studio

Ongelezen bericht door crazyme »

Hij heeft vast het licht gezien...

Gesloten