LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lift in flatgebouw al weken kapot

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zal maar moeten verhuizen, 6 of 8 verdiepingen omhoog zonder lift...

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Cro »

ZeerPrivé schreef:
23 jun 2019 10:19
Lady1234 schreef:
23 jun 2019 10:02
Die huisbaas zou minstens om te beginnen al een uitlaatservice kunnen inschakelen voor bewoners met honden. En ook een boodschappendienst, zodat mensen die slecht ter been zijn zelf niet al die trappen af hoeven strompelen.

Goed plan. En dan wel de boodschappen laten doen door die Enzo Grijseels van MITROS met zijn mond dicht geplakt met ducttape en een kilo of 10 aan enkelgewichten. Kan hij een beetje voelen hoe het is om ademnood te hebben of een bejaarde te zijn.
Treurige reactie, wat kan die beste man er aan doen.....
Eens dat ze het z.s.m. moeten oplossen, maar je kan de "schuld" niet bij individuen leggen...

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er wordt wel vaker een noodlift tegen een pand aangeplaatst.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef:
23 jun 2019 11:43
Het probleem van de defecte lift op mijn bordje neer leggen is niet grappig en doet ook niet ter zake. Ik besef ook wel dat een niet werkende lift ongemakken met zich meebrengt maar als zijnde huurder kun je niet eisen dat de lift ten aller tijden dient te werken. Als de lift regelmatig is onderhouden dan valt een defect zoals deze onder overmacht want er viel geen defect te verwachten dus valt er geen schuldige aan te wijzen. De reparatie is complexer dan verwacht maar Mitros zoekt wel oplossingen voor het probleem en meer kan Mitros niet doen.
Het lijkt wel of jij je aangesproken voelt...
En dan wel de boodschappen laten doen door die Enzo Grijseels van MITROS

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Snuffel 1, lees het met humor... maar als je als puber een huurhuis kreeg, en 40 jaren later met rollator strompelde...
Verhuizen is erg lastig en vooral lager wonen!

Deze vrouw iets adviseren wat er niet is en jaren kan duren?
Vooral mensen die 3 of 4 hoog zonder lift woonde gaan vaak naar 10 hoog!

Verder ontbrak het merk lift en onderhoud bedrijf.

Ook ik zag op Google Maps vele kleine trappen met liften....
Dus mijn idee van reviseren en moderniseren is dan ook een week of 3 traplopen.
Bij een oud kantoorpand die tot 87 woningen waren omgebouwd gaf dat 6 weken regelmatig een file!

En nee, als ik daar wonen dan maar 2 weken geen bier, gewoon Thee drinken na zaklopen.
De rest is een ramp, nu al van auto naar keuken die 8 meters al flink aan gewicht elke week!

En ooit was ik als Puber nog op de Camping de enige die een rollator bij buren leende!
Ja, ik was slim en het was erg heet.... later waren die buren regelmatig zonder rollator en voor hun
haalde we toen ook maar even!

In Rotterdam is een senioren flat, heb ze niet geteld, maar als dit daar zou gebeuren?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Noodlift

Niet elk pand heeft aan voorgevel een plek waar er 11 deuren voor 10 hoog kunnen.
een lift midden in woning is lastiger te doen.
Ook is het plaatsen veel werk en word voor revisie gedaan.

Binnen 2 weken een noodlift plaatsen is vaak daarom niet mogelijk helaas!

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Cro Hij is de woordvoerder van MITROS en hij praat er nogal makkelijk over. Iets begrijpen doe je pas als je het zelf ervaren hebt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eerstvolgende Mitros vergadering op 10 hoog houden, zelf koffie en thee meenemen....
Dan weten ze het ook gelijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Rtvutrecht heeft er al over bericht:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/193589 ... lende.html

J0hnny
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2012 23:01

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door J0hnny »

Ik wilde eigenlijk de media link niet vermelden vanwege privacy redenen. Maar het is goed om te zien dat mensen hierin mee leven.
ik ben zelf niet zo thuis in juridische dingen. Zelf zat ik er aan te denken om een advocaat in te schakelen want dit kan gewoon niet.
maar ja dat geld is er niet! De lift is niet een week kapot, maar weken! En inderdaad de brandweerlieden, ambulance kunnen er nu niet door. Door de tijdelijke lift heeft de doorgang van de trap nu minder dan een halve meter. En volgens mij moet die minstens een meter zijn.

Ik ben hard aan het kijken welke stappen ik nog meer kan ondernemen.
Zo heb ik bijvoorbeeld hart van nederland ook al gecontact.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus er is wel een tijdelijke lift? Toch goed geregeld! Wat wil je met een advocaat?

J0hnny
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2012 23:01

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door J0hnny »

Eerlijk? geen idee. Maar hoopte eigenlijk dat die mij een beetje wegwijs kunnen maken

J0hnny
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2012 23:01

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door J0hnny »

Ik kreeg net te horen dat het contacten van mitros geen nut heeft. Me moeder geeft aan dat ze geen reactie meer geven op haar telefoontjes of whatsapp van de mitros. Nu is de vraag hoe kan je huur verlaging aanvragen als ze niet eens reageren?

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... wat denk je zelf, als je moeder voortdurend aan del lijn hangt om te klagen over iets wat op het moment niet op te lossen is? En denk je nu echt dat een huurverlaging er voor zorgt dat het ontbrekende onderdeel er als bij toverslag alsnog komt? Daarbij, er is nu toch een tijdelijke lift? Probleem provisorisch opgelost.

J0hnny
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2012 23:01

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door J0hnny »

Nee dat is natuurlijk onzin. Ze betaalt zich scheel aan iets wat ze niet eens krijgt. Een beetje service is zeker wel op plaats voor wat ze betaalt. Een tijdelijke lift is leuk maar daarmee is het probleem niet opgelost.. Een stoeltjes lift? Ik weet niet hoor.. Maar hierdoor is de trap smaller geworden en kunnen brandweerliederen en ambulance broeders er amper door!
Verhuur verlaging en/of het tijdelijk bevriezen van de huur is zeker wel op zijn plaats tot het probleem is opgelost!

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door witte angora »

J0hnny schreef:
23 jun 2019 16:05
Nee dat is natuurlijk onzin. Ze betaalt zich scheel aan iets wat ze niet eens krijgt.
Volgens mij valt het onderhoud van een lift onder de servicekosten. Dus een huurverlaging zit er sowieso niet in. Aan de woning zelf is immers geen gebrek die een huurverlaging zou rechtvaardigen.

Het is in ieder geval wel duidelijk waar het hier eigenlijk om gaat: geld.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
23 jun 2019 11:43
Als de lift regelmatig is onderhouden dan valt een defect zoals deze onder overmacht want er viel geen defect te verwachten dus valt er geen schuldige aan te wijzen. De reparatie is complexer dan verwacht maar Mitros zoekt wel oplossingen voor het probleem en meer kan Mitros niet doen.
De kreet overmacht wordt er wel snel bijgehaald. Wellicht wordt er gewoon bespaard op het onderhoudscontract voor de lift, en heeft het nu gecontracteerde bedrijf nauwelijks voorraad van reserve onderdelen. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop...

Voordat ik iets overmacht wil noemen, wil ik toch eerst de vraag stellen of een ander bedrijf dit niet sneller gefixed krijgt.
Doet de verhuurder natuurlijk niet, want zonder contract volgt een extra rekening. En de mensjes ploeteren wel voort op de trap

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
23 jun 2019 16:08
J0hnny schreef:
23 jun 2019 16:05
Nee dat is natuurlijk onzin. Ze betaalt zich scheel aan iets wat ze niet eens krijgt.
Volgens mij valt het onderhoud van een lift onder de servicekosten. Dus een huurverlaging zit er sowieso niet in. Aan de woning zelf is immers geen gebrek die een huurverlaging zou rechtvaardigen.

Het is in ieder geval wel duidelijk waar het hier eigenlijk om gaat: geld.
Onzin, dit staat o.a. in het gebrekenboek van de Huurcommissie: “Qe1. Het veelvuldig voorkomen van ernstige storingen aan de liftinstallatie als gevolg van ouderdom en/of technische gebreken”
Een voortdurend kapotte lift valt onder verstoring van het woongenot, dus ik zou als bewoners zeker eens gezamenlijk contact met de Huurcommissie opnemen voor wat meer informatie.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat voor noodlift is er dan nu?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
23 jun 2019 19:48
Maar wat voor noodlift is er dan nu?
Sommigen noemen het trappenhuis....

Gesloten