LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lift in flatgebouw al weken kapot

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
J0hnny
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 dec 2012 23:01

Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door J0hnny »

Hallo,

ik weet even niet zo goed waar ik terecht moet en dus doe ik het maar even hier.
Mijn moeder die slechte longen en 2 honden heeft waarvan één eigenlijk niet de trap af mag lopen, kunnen de lift niet gebruiken omdat deze al weken kapot is. Het lijkt er op dat Mitros het totaal niet boeit dat mensen die slecht ter been zijn of een slechte gezondheid hebben niet altijd met de trap kunnen. Men wonen in een 10 etages hoge flat. Mijn moeder zelf woont op 5 hoog.
Ik wil graag stappen ondernemen, maar waar moet ik daarvoor zijn? Want op deze manier wonen is natuurlijk niet fijn.

Als iemand tips heeft hoor ik dit graag want we zijn de wanhoop een beetje voorbij.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2019 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat dacht u ervan om eerst de verhuurder te bellen, schrijven per brief en te emailen met een reactietijd van één week?
Na een week een herinnerings email met zeg 3 dagen termijn en de aantekening vervolgstappen naar bijvoorbeeld media .... Lukt dat niet, dan op naar bouw en woning toezicht.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Geen lift hebben op de 10e etage is wat onredelijk en neem aan dat je ook servicekosten betaalt.

Bel gewoon het onderhoudsbedrijf dat normaliter komt. Ik denk dat het dan snel kan worden opgelost. Degene die de lift onderhoud en de verhuurder lopen wel een risico indien de lift het niet doet of niet goed functioneert. Ik vermoed dat de monteur snel zal komen...

Een week wachten is ook onredelijk mijns inziens.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @J0hnny, u schrijft dat de lift al weken kapot is. Dat is absurd in een flat van 10 hoog. Goed dat u het voor uw moeder op wilt nemen.
Mitros geeft aan dat u zelf het onderhoudsbedrijf kunt bellen. In of naast de lift zit een sticker met de contactgegevens van het bedrijf.
Als de sticker in de kapotte lift zit zou u even kunnen kijken bij een pand van Mitros bij uw moeder in de buurt waar de sticker wel bereikbaar is.
Succes.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Lowieze »

U zou eens kunnen informeren bij de huurcommissie wat u het beste hieraan kunt doen.
https://www.huurcommissie.nl/onderwerpe ... -gebreken/

Het noodnummer van het onderhoudsbedrijf bellen heeft als huurder weinig zin, het is namelijk de verhuurder die actie moet ondernemen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door kuklos »

Hallo jOhnny, een vervelende situatie, maar we hebben te weinig informatie. Welke stappen heb je zelf al gezet en wat was daarop de reactie? Op basis daarvan kunnen we gerichter informatie geven.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Verlaging huurprijs zou ik gelijk met bovenstaande aanvragen!

Dan gelijk even briefjes printen voor alle op 2e tot 10e etage om hetzelfde te doen.
Dat kost zoveel regelwerk en geld dat ze met spoed deze herstellen.

Niet alleen maar alle bewoners huurverlaging wegens onredelijke lange tijd niet leveren waarvoor je betaalde!
Huis + lift zijn nu minder waard geworden, zelfs gezonde op 10 hoog zullen je zeker steunen!

Verder lopen nu alle bewoners die dit doen het risico de jaarlijkse huurverhoging van 1 juli mis te lopen.
Dan blijf je nog jarenlang minder huur betalen als ze niet voor 1 juli dit hersteld hebben!


Let op!
Wel vraag ik me af... is deze Lift nu echt al meerdere weken stuk?
Of gaat hij vaker stuk in deze periode en heeft hij tussendoor gewerkt?
Bij lang defect is het huurverlaging aanvragen mogelijk, meerdere storingen achter elkaar niet!

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Verhaal stond op de site van RTV Utrecht https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/193589 ... lende.html

Onbegrijpelijk dat een 10 verdiepingen hoog gebouw blijkbaar maar 1 lift heeft. Dat is toch allang niet meer van deze tijd. Onverantwoord vind ik het zelfs, zeker omdat de mensen steeds langer thuis moeten wonen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ik heb mijn twijfels aan dit topic.... Waar blijft Hart van Nederland als oude besjes moet hun hond zijn afgesloten van de buitenwereld??? Wie van ons kan er nou naar 10 of 5 hoog klimmen???

Weinigen en dus zal de hele flat in opstand moeten komen en daar lees ik niks van... Wat is hier nog meer aan de hand?

Sorry, had het verhaal van Zeerprive nog niet gezien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door moederslink »

Als er een storing is in een pand , welke storing dan ook , bel je niet zelf een monteur.
Dat is beslist niet gebruikelijk!
De verhuurder is de opdrachtgever dus gebruik het online contactformulier vd verhuurder en meldt daar de klacht/ storing.
Het zou handig zijn wanneer meerdere bewoners dit zouden doen.

Welke actie is er tot nu toe door de bewoners zelf ondernomen?

Normaliter wordt zo.n klacht , zeker over de lift of in de winter over een CV , binnen 24 uur opgelost en afgehandeld.


EDIT : heb nu de link van ZeerPrivé gelezen.
Vreselijke situatie , dit kan toch niet? ?
Denk ook aan ambulancediensten , huisartsen , die naar boven moeten kunnen komen

en idd ...honden die moeten worden uitgelaten...., de boodschappen etc etc
Laatst gewijzigd door moederslink op 23 jun 2019 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Alles is al gedaan wat nu kan... Heel vervelend en zou er zeker op aandringen dat er een permanente 2e lift komt, Duur natuurlijk maar dit wil je niet nogmaals meemaken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door moederslink »

ElleFlowers schreef:
23 jun 2019 01:03
Geen lift hebben op de 10e etage is wat onredelijk en neem aan dat je ook servicekosten betaalt.

Bel gewoon het onderhoudsbedrijf dat normaliter komt. Ik denk dat het dan snel kan worden opgelost. Degene die de lift onderhoud en de verhuurder lopen wel een risico indien de lift het niet doet of niet goed functioneert. Ik vermoed dat de monteur snel zal komen...

Een week wachten is ook onredelijk mijns inziens.
wat onredelijk ???
Dit is buitengewoon ongewenst en kan levensgevaarlijk zijn indien er acuut hulp geboden moet worden.
Men belt nooit zelf een onderhoudsdienst , daar zijn online contact/ storingsformulieren voor die men invult.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die huisbaas zou minstens om te beginnen al een uitlaatservice kunnen inschakelen voor bewoners met honden. En ook een boodschappendienst, zodat mensen die slecht ter been zijn zelf niet al die trappen af hoeven strompelen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Deze situatie doet me denken aan die afschuwelijke brand in Londen paar jaar geleden. Belang van de verhuurder weegt zwaarder dan het belang van de huurder. Die flats zijn uit de jaren 60-70, de liften zullen ook wel zo oud zijn, vandaar dat bepaalde onderdelen niet zo maar even op de plank liggen.

Al 10-20 jaar geleden hadden er natuurlijk meer liften geplaatst moeten worden. Twee liften op even verdiepingen en twee liften op oneven verdiepingen. Zo is dat vandaag de dag.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
23 jun 2019 10:02
Die huisbaas zou minstens om te beginnen al een uitlaatservice kunnen inschakelen voor bewoners met honden. En ook een boodschappendienst, zodat mensen die slecht ter been zijn zelf niet al die trappen af hoeven strompelen.

Goed plan. En dan wel de boodschappen laten doen door die Enzo Grijseels van MITROS met zijn mond dicht geplakt met ducttape en een kilo of 10 aan enkelgewichten. Kan hij een beetje voelen hoe het is om ademnood te hebben of een bejaarde te zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als hij zonder plakband 2 kratten bier naar 10 hoog mag brengen, en nee, ik wil geen Bavaria met 12 flesjes!

Gezien het iets ruimere bericht op de link... volgens mijn worden vele flats gesloopt en zou gebruikte ook mogen....
Verder weet je hoeveel liften er zijn en hoor je voldoende op voorraad te hebben!

In Rusland doen ze het al jarenlang, onderdelen van sloop bewaren tot de laatste oude uit 1954 geleverde weg is.
Ja, nog vele gepensioneerde liften van 65 jaren of iets jongere die met sloop delen in werking bleven tot er nieuwe kwam.

En waarom geen andere firma gevraagd die niet in contract Als hij zonder plakband 2 kratten bier naar 10 hoog mag brengen, en nee, ik wil geen Bavaria met staat, je mag onderhoud contract ontbinden als ze niet voldoende voorraad hebben.

Ik vermoed dat er elders dit wel op voorraad is!
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 23 jun 2019 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Lowieze »

snuffel1 schreef:
23 jun 2019 10:31
Als ik het adres in google maps opzoek lijkt het een portiekflat ze zijn met één lift per ingang en redelijk gedateerd. Mitros weet dat de lift defect is en zit er bovenop om de lift weer werkend te krijgen maar de storing van de lift is complex en niet binnen korte termijn te verhelpen. Het portiek is voorzien van een trappenstelsel die bij uitval van de lift gebruikt kan worden en maakt dus niet dat een bewoner geen kant meer op kan en aan huis gekluisterd is. De mevrouw in het filmpje heeft COPD en een hond die geen trappen kan lopen maar sec gezien is dat haar probleem en niet die van Mitros omdat Mitros met de situatie van deze mevrouw geen rekening hoeft te houden. Dat is hard maar huisdieren tellen niet mee en zijn een keuze die de mevrouw zelf gemaakt heeft en daar ook de verzorging voor draagt.
Ook als mevrouw geen COPD en honden had dient de verhuurder voor een werkende lift te zorgen.
Voor veel mensen is het gewoon geen doen al die trappen te gebruiken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Laat snuffel 1 even vandaag even 2 kratten bier naar 10 hoog brengen, en daarna voor alle andere hun boodschappen als hij weer weg gaat!

Ik zou leeg die 10 hoog nog halen maar 1x per dag!
Ook schreven ze van dat er nog andere gelijkwaardige waren dus 5 hoog is maar 1 persoon!

Als gezonde mensen in die regio na 2 weken bereid zijn tegen uurloon betaald door woning eigenaar boodschappen te sjouwen?
Ik verwacht iets meer vergoeding dan de €16,- per uur ZZP prijzen!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snuffel1 schreef:
23 jun 2019 10:31
Als ik het adres in google maps opzoek lijkt het een portiekflat ze zijn met één lift per ingang en redelijk gedateerd. Mitros weet dat de lift defect is en zit er bovenop om de lift weer werkend te krijgen maar de storing van de lift is complex en niet binnen korte termijn te verhelpen. Het portiek is voorzien van een trappenstelsel die bij uitval van de lift gebruikt kan worden en maakt dus niet dat een bewoner geen kant meer op kan en aan huis gekluisterd is. De mevrouw in het filmpje heeft COPD en een hond die geen trappen kan lopen maar sec gezien is dat haar probleem en niet die van Mitros omdat Mitros met de situatie van deze mevrouw geen rekening hoeft te houden. Dat is hard maar huisdieren tellen niet mee en zijn een keuze die de mevrouw zelf gemaakt heeft en daar ook de verzorging voor draagt.
Natuurlijk is er een trappenstelsel. Maar 10 hoog zonder lift? Ik hoop niet dar er een brancard nodig zal zijn voor iemand die zo hoog woont.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Lift in flatgebouw al weken kapot

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dat je nieuwe wasmachine wordt geleverd, kun je wel vergeten. Idem pakketpost.

Gesloten