Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
juliomariner

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door juliomariner » 17 mei 2020 11:36

Dat klopt. Ik zeg alleen dat een gewone lift, dus geen brandweerlift tijdens een brand niet gebruikt mag worden. Een brandweerlift heeft een andere constructie.
Een liftschacht werkt als een schoorsteen en zal bij een brand zeer waarschijnlijk vol rook gaan staan.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 17 mei 2020 12:08

Ik vermoed dat de brandwerende deuren met toch strippen tegen rook gemonteerd zijn die redelijk hitte bestendig horen te zijn.
Dit zijn extra dure liften en met lucht inblazen is de aanwezige rook ook weg te blazen gebouw in.

Ik heb ooit iets gehoord maar laat dat liever aan brandweerman met opleiding en ervaring over.
Vermoedelijk matig gemonteerde sensoren die soms wel en soms niets zien als lift langs komt, veel controle werk op grote hoogte
en de lift moet dan enkele uren uitgeschakeld worden voor inspectie.

omega19

Ongelezen bericht door omega19 » 17 mei 2020 19:51

juliomariner schreef:
17 mei 2020 11:36
Dat klopt. Ik zeg alleen dat een gewone lift, dus geen brandweerlift tijdens een brand niet gebruikt mag worden. Een brandweerlift heeft een andere constructie.
Een liftschacht werkt als een schoorsteen en zal bij een brand zeer waarschijnlijk vol rook gaan staan.
Ja, en ?

In een gebouw van 23 verdiepingen zijn gewone liften niet toegestaan

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 17 mei 2020 20:40

omega19 schreef:
17 mei 2020 19:51
In een gebouw van 23 verdiepingen zijn gewone liften niet toegestaan
Is dat echt zo? In de hoge gebouwen die ik ken is één van de aanwezige liften een brandweerlift (met het hooggeplaatste rode brandweerslot) om de bediening over te nemen; de andere liften zijn gewone liften, zonder noodbediening voor de brandweer.

Plaats reactie