LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Carolien85
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2020 15:40

Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door Carolien85 »

Ik woon in een 23 etage tellend gebouw in Amsterdam met maar 2 liften. Eigenlijk hebben we sinds de oplevering vaker 1 dan 2 liften gehad.
Nu ook al doet de lift het ruim 10 weken niet, terwijl we in corona tijd zitten en dus met meer dan 3 mensen in een lift uit de boze is. Buiten op straat krijg je een boete en wij moeten maar kijken wat we doen.
Elke keer wordt de lift "gemaakt" en doet hij het een paar uur voordat hij weer in storing schiet. Als je de lift gebruikt (wanneer hij het heel soms even doet) maak je soms een vrije val van n paar verdiepingen of stopt hij tussen 2 verdiepingen en moet je er ongeveer uit springen. Er is iets structureel mis dus. De verhuurder MVGM neemt dit totaal niet serieus en blijven maar zeggen, hij wordt gemaakt. Terwijl de lift storingsdienst nu aangeeft dat er waarschijnlijk iets mis is in de liftschacht. De kans dat we dus nog een bruikbare lift hebben de rest van het jaar (met hoe serieus MVGM het neemt) is zeer klein. 1 lift voor 23 etages in corona tijd is echt een drama. En nu is het inmiddels het geval dat die ene lift (die wordt nu zoveel gebruikt) ook steeds in storing schiet. Vandaag weer!
Hoe kom ik nog boven (woon op de 23e etage) met een kind van 16 maanden en 30 weken zwanger, ik kan niet met de trap. En ondertussen hebben we wel een flinke huurverhoging te pakken per 1 juli van MVGM. Dit kan toch gewoon niet meer?

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dien een officiële klacht bij ze in met zoveel mogelijk medebewoners. De lift is een noodzakelijk onderdeel van uw woongenot, dus uw verhuurder pleegt gewoon een wanprestatie.
Mvgm is zelfs 24 op 24 telefonisch bereikbaar voor spoedmeldingen, zoals een liftstoring, staat op hun website.

Storing melden bij MVGM

Voor spoedmeldingen zijn we 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar. Spoedmeldingen zijn reparaties die niet kunnen wachten tot de volgende dag of tot na het weekend. Denkt u hierbij aan een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek of een verstopte hoofdriolering in een appartementencomplex of flat, een ernstige daklekkage of een liftstoring.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door Jablan »

@Breien: vind je je reactie niet een beetje ernaast? Mevrouw geeft aan, dat ze zwanger is.

Heb je AT5 al gebeld? Kan zomaar effectief zijn.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door omega19 »

je bent niet goed. 23 verdiepingen lopen als zwangere vrouw of met een klein kind.

Ik woon zelf ongeveer op dezelfde hoogte, maar als er iets is met de lift bel ik gelijk Kone of Otis. ( nummer staat vast ergens in de lift, en anders via internet ). Die hebben een spoedservice, is nog niet echt spoed, maar binnen een halve dag zijn ze er wel.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door omega19 »

Ja en, TS kiest voor een appartement met een lift ...

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door Radar »

Zo, laten we het verder even bij constructieve bijdragen houden. Dank!

Groet, Radar^SK

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Doet mij denken aan die klassieke film "De Lift" Hier een link naar die film mocht U hem niet kennen.

Moderator: *knip*
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2020 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Iedereen kan die film binnen drie seconden vinden, maar het is en blijft auteursrechtelijk beschermd materiaal, dus de link heb ik verwijderd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik wilde ook het sportschool alternatief noemen maar kom zelf ook alleen naar beneden zonder....
Omhoog zal uren duren, maar als je ambulance belde... die gaan echt niet hoog.

Ik denk dat huurverlaging wegens vele storingen en huurcommissie vragen.
Met slechts 2 liften moet het betrouwbaar zijn, en 1x per maand is al veel.
En nu melden, als niet voor eind deze maand opgelost is geen verhoging......

Verder , veel succes en 2 kinderen zijn hard nodig in Vergrijzend Nederland.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door omega19 »

Sorry hoor, maar dit is weer voorbeeld van het afzeiken van een nieuw forumlid met een reeel probleem.
Dat de liften in een gebouw van 23 verdiepingen het doen is echt een serieus probleem

Pluim voor de verhuurder dat de lift kapot is zegt een vast forumlid, en die bijdrage mag gewoon blijven staan.
Wow, hoe wil je met dit soort onzin bijdragen een serieus forum exploiteren.

Verwacht de moderatie nu echt dat dit nieuwe forumlid nog zal reageren???
Enfin, ik zal voor deze reactie wel een ban voor krijgen maar dit is echt niet normaal

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

breien schreef:
16 mei 2020 16:53
Waarschijnlijk is de zwangerschap niet te wijten aan de verhuurder.
TS kiest er toch zelf voor om op de 23ste etage te wonen.
TS kiest en betaald voor een appartement met een werkende lift. Je betaald hier veelal ook servicekosten voor. De verhuurder is gewoon ingebreke.

Al komt een lift die verdiepingen naar beneden valt als erg ongeloofwaardig over. Dit is technische vrijwel uitgesloten en zou duiden op een zeer ernstig defect in de beveiliging van de lift zelf. Hierdoor zou hij nooit door enige keurig komen.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door juliomariner »

TS heeft hier misschien wat overdreven maar het mag duidelijk zijn dat ze recht hebben op werkende en veilige liften.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het doorschieten is een sensor missen, bekend probleem, en dan moet je klimmen of springen om erin of uit te komen, halverwege een etage, ik herken dat probleem.

Alleen vraag ik me af, telkens dezelfde stuk of om en om...
1 lift is andere betrouwbaar maar krijg hier de indruk dat alle 2 gelijk eruit ook kan.

Ook voor jonge gezonde topsporters is 23 etages open erg zwaar, en ik denk aan huurverlaging, na zoveel storingen hadden
ze eerder een goede oplossing moeten bieden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het zal ongetwijfeld vrije sector zijn, zodat je niet naar de huurcommissie kan. En dat weten ze bij MVGM ook.

Voor sociale huur: https://www.woonbond.nl/nieuws/wat-kun- ... ds-uitvalt

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door crazyme »

Jablan schreef:
16 mei 2020 16:43
@Breien: vind je je reactie niet een beetje ernaast? Mevrouw geeft aan, dat ze zwanger is.
Natuurlijk is de reactie van breien niet serieus bedoeld. Denk even na voordat je reageert.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door cherokee »

peter17111962 schreef:
16 mei 2020 17:25
Doet mij denken aan die klassieke film "De Lift" Hier een link naar die film mocht U hem niet kennen.

Moderator: *knip*
Moderator met zwarte humor? Lift zei ook *knip* als ik me goed herinner.......... :roll:

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door omega19 »

Ik kan alleen zeggen dat ik niet gewond ben omdat de liften in onze woontoren gelukkig wel normaal functioneerden .

In januari 2020 is er brand uitgebroken in de toren, en zijn wij door de brandweer van de 22ste verdieping geevacueerd.
Dat kon alleen omdat de brandweerliften het gewoon deden, want de autoladders komen niet zo hoog, en het trappenhuis stond vol rook

Dus behalve het comfot-aspect is er ook nog de veiligheid

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een gewone lift mag bij brand niet gebruikt worden

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door omega19 »

Een brandweerlift, welke verplicht is voor woontorens, wordt door de brandweer overgenomen tijdens een brand

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat klopt. Ik zeg alleen dat een gewone lift, dus geen brandweerlift tijdens een brand niet gebruikt mag worden. Een brandweerlift heeft een andere constructie.
Een liftschacht werkt als een schoorsteen en zal bij een brand zeer waarschijnlijk vol rook gaan staan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lift in gebouw met 23 etages doet het vaker niet dan wel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vermoed dat de brandwerende deuren met toch strippen tegen rook gemonteerd zijn die redelijk hitte bestendig horen te zijn.
Dit zijn extra dure liften en met lucht inblazen is de aanwezige rook ook weg te blazen gebouw in.

Ik heb ooit iets gehoord maar laat dat liever aan brandweerman met opleiding en ervaring over.
Vermoedelijk matig gemonteerde sensoren die soms wel en soms niets zien als lift langs komt, veel controle werk op grote hoogte
en de lift moet dan enkele uren uitgeschakeld worden voor inspectie.

Gesloten