LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag de verhuurder opzeggen na de minimum contractsduur?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
nkaber
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2018 15:34

Re: Mag de verhuurder opzeggen na de minimum contractsduur?

Ongelezen bericht door nkaber »

Heb nog meer advies ingewonnen bij een jurdisch bureau. De huurbaas mag niet opzeggen om deze reden, de zin van evaluatie is nietig alswel de verkoopreden in het contract. Het is een contract van 4 jaar die minimaal 1 jaar moest duren, de verhuurder mag niet om die reden opzeggen, zelfs niet vanwege die zin omdat er dwingend rechtelijke bepalingen zijn.

Dit is uiteraard juridisch advies, geen uitspraak van de rechter.

Ik ga geen kort geding meer starten, de verhuurder moet dit doen omdat ik niet akkoord ben gegaan met de beëindiging. Dit scheelt mij ook risico en kosten.

De verhuurder heeft ook niet binnen 6 weken reactie gegeven op mijn aangetekende brief (en mail), dus mocht er toch om een buiten gewone reden een beëindiging tot stand treden gaat opnieuw de wettelijke opzeg termijn in (dwz 3 maanden).

Als hij dus toch een ontruiming organiseert 1 juli, is hij aansprakelijk voor alle schade.

Lang verhaal kort, mogen er eigenlijk niet veel (bijna geen) aanvullingen in een huurcontract staan, zoals in dit geval die evaluatie tot wederzijdse tevredenheid.

stofzuigertje

Re: Mag de verhuurder opzeggen na de minimum contractsduur?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor 1 juli de Politie inlichten en als hij komt ontruimen is dat huisvredebreuk omdat hij geen uitspraak rechtbank heeft.

De rechtbank is meestal enkele maanden dus zelfs als je na de eerste brief had geweigerd en hij gelijk was gegaan was het na 1 juli geweest.
Gewoon toegang woning weigeren en eventuele schade van open gebroken deur of gebruik achter gehouden sleutel gewoon slot vervangen... en dat mag je met de huur verrekenen... wel op tijd de volgende maand betalen want dan moet hij terug storten geld en als hij dat niet doet is de termijn ook verlengt.

Gesloten