LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minieme eigen keus bij renovatie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door Oblomova »

Over smaak valt niet te twisten en woningcorporaties kunnen het bij renovatie niet iedereen naar de zin maken. Dat begrijp ik. Bij de renovatie van badkamer en toilet die komend jaar zal plaatsvinden in een aantal huurwoningen waarvan o.a. de mijne, worden er m.i. echter zulke smakeloze keuzes geboden, dat ik me afvraag of woningcorporaties daarmee weg mogen komen. Ik heb het zelf al bij ze aangekaart, maar vind daar geen gehoor. Slikken of stikken is het, wat ook geldt voor de wijkcommissie, die overigens niet in de betrokken woningen is gevestigd en die het misschien eerder de corporatie naar de zin wil maken dan de huurders. Maar laat ik de keuzes even voorleggen met de vraag of ik misschien te veel eisend ben.
Beide vertrekken worden tot aan het plafond toe op alle vier de wanden van tegels voorzien, met een kleur keuze tussen hagelwit, roomwit, grijs of beige voor slechts 1 van die wanden. Voor de overige 3 is er alleen de keus tussen hagelwit en roomwit.
Volgens mij had op z'n minst de keuze moeten zijn om niet alle muren geheel met tegels te bedekken, maar tot de helft vanaf de vloer, behalve in de douche ruimte en dat de kleurkeuze voor alle vier de wanden zou moeten gelden. Het lijken mij nu zulke steriele isoleercellen waarvan niets leuks meer te maken is.
Hierbij ook nog even vermeld dat die renovatie 26 jaar op zich heeft laten wachten. Andere bewoners die ik ken laten zich er niet over uit of nemen de renovatie tegen eigen kosten zelf ter hand.
Mijn verweer lijkt in ieder geval uitgeschakeld.
Laatst gewijzigd door Oblomova op 08 jan 2012 13:31, 3 keer totaal gewijzigd.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door Oblomova »

vogels schreef: Vind ik van wel, ja. Als je luxere tegels wilt, kun je dat voor eigen rekening laten doen. Aan jou de keuze.
Daar willen ze het misschien op aan sturen. Dan zijn zij immers goedkoper uit.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door ciske »

wat is er mis met roomwit? trouwens je ken niet iedere huurder het naar de zin maken, wij kregen groene deuren terwijl ik blauw heel mooi vind.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het is trouwens veel hygiënischer om wanden tot het plafond toe te tegelen.
Dit maakt makkelijker schoon dan een gestuct muurtje.
Keuze uit vier kleuren is niet gek.
Dat er dan zelfs nog een wand als accent gekozen kan worden, vind ik weer luxe.
Die keuze had ik niet.
Overigens kun je van een beige/witte/crème badkamer nog zat maken.
Gekleurd douchegordijn, gekleurde potten met een plantje erin en kleurige handdoeken/kleedje kunnen veel ophalen.
Mijn hele huis is heel kleurig, maar de badkamer heb ik heel rustig gehouden.
Ook omdat als ik er ooit uit ga, de (misschien mannelijke) bewoner die er na mij inkomt niet zit te wachten op roze tegels.
Dus heb ik witte tegels op de muur en zwarte op de vloer.
Verder knalroze accesoires en het is een heel gezellige badkamer geworden.
En 26 jaar voor een badkamer is niet gek hoor.
Mijn moeder haar flat is in 1984 gebouwd en daar is eind vorig jaar gerenoveerd.
Dus ja, u bent een beetje veeleisend en niet erg realistisch.
Bedenk maar zo: een badkamer hoort functioneel te zijn, hoe vaak ben je daar nu per dag?
Dat de woonkamer 100% naar uw zin is, is veel belangrijker.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door sephora30 »

Onze huizen worden ook medio dit jaar gerenoveerd en je kon je bij de woningbouw aanmelden als brainstormer om mee te beslissen over hoe de renovatie eruit gaat zien.

Uiteraard kunnen ze niet iedereen tevreden stellen, en bij ons gaat het om een grote renovatie dus van het hele huis en misschien ook de tuinen en schuren, maar het is wel fijn dat wij inspraak hebben.

Ik heb me aangemeld, ben benieuwd.

Voor wat betreft jullie keuze, die is gewoon standaard.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door ciske »

maar het is wel fijn dat wij inspraak hebben
dat wel , hadden wij ook , maar toch zijn de deuren groen geworden, (meerderheid)

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Volkomen eens met Violetprue.

Je hebt in ieder geval nog een keuze, hoe beperkt ook. Voor hetzelfde geld had je alleen maar de keuze uit steriel wit.

Hier heb ik een soort gewolkt beige op alle muren van de badkamer en in de wc en in de keuken achter het aanrecht, heel luxe, het boeit me ook niet echt eigenlijk, maar je wordt ineens zeer beperkt in de kleurkeuze van je handdoeken en accesoires. Tenminste, als je daar gevoelig voor bent. Maar hier hadden we niks te kiezen.

Met roomwit kun je veel en veel meer kanten op.

En ja, ik kan me heel goed voorstellen dat de woningbouw zo neutraal mogelijk wil zijn in de kleur, als degene die de keuze gemaakt heeft weer vertrekt, moet de woning daarna ook weer verhuurbaar zijn.

Daarbij: er kan altijd een tegeltje breken, links of rechts. Door slechts een beperkte keuze te bieden, kan de woningbouw een voorraadje tegels in het magazijn leggen voor reparatiedoeleinden. Als iedere woning een apart soort tegel krijgt, dan krijg je ook een onnoemlijk grote hoeveelheid stapeltjes in allerlei kleuren en maten, en hoeveel van elk moet je op voorraad houden?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door ciske »

TS ken ook overleggen of zelfgekochte tegels gezet worden op het moment van de renovatie, kost wel eigen geld.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door bprosman »

maar je wordt ineens zeer beperkt in de kleurkeuze van je handdoeken
Wat heeft dat met de muren te maken ? :? Een handoek is toch om je lijf af te vegen niet om in te lijsten ? :?
Of is dat een mannengedachte ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef: Wat heeft dat met de muren te maken ? :? Een handoek is toch om je lijf af te vegen niet om in te lijsten ? :?
Of is dat een mannengedachte ?
:lol: nee , ik ben een vrouw en ben het met je eens :mrgreen:

dat heeft er inderdaad niks mee te maken, of je zou je er aan moeten storen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je witte tegels neemt past elke kleur handdoek erbij :D

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
maar je wordt ineens zeer beperkt in de kleurkeuze van je handdoeken
Wat heeft dat met de muren te maken ? :? Een handoek is toch om je lijf af te vegen niet om in te lijsten ? :?
Of is dat een mannengedachte ?
Je moet het wel even in zijn geheel quoten:
het boeit me ook niet echt eigenlijk, maar je wordt ineens zeer beperkt in de kleurkeuze van je handdoeken en accesoires. Tenminste, als je daar gevoelig voor bent.
Mijzelf boeit het dus niet zo. Sterker nog, mijn hele inrichting is een samengeraapt zooitje, en het is nog gezellig ook. Omdat het leeft. Omdat er achter sommige dingen een verhaal zit. Omdat ik om die reden sommige dingen nooit weg zal doen.

Maar als je naar al die woonprogramma's kijkt dan schijnt het verschrikkelijk belangrijk te zijn dat alles perfect op elkaar is afgestemd. Dat is dus wat ik er mee bedoel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door ciske »

Maar als je naar al die woonprogramma's kijkt dan schijnt het verschrikkelijk belangrijk te zijn dat alles perfect op elkaar is afgestemd.
die woonprogramma's vind ik juist saaie keukens hebben.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Het enige waar ik altijd jaloers op ben is hoe opgeruimd het altijd is in die "design woningen". Waarom lukt dat bij ons niet :( .
Zal ook wel weer met "mannenhuishouden" te maken hebben.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Waarom lukt dat bij ons niet :( .
Zal ook wel weer met "mannenhuishouden" te maken hebben.
:lol: Hier moet ik je gelijk in geven, mannen zijn vaak laks. :mrgreen:

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door Snertjong »

Dat vindt ik nou jammer Cis , wij hadden toch zoveel vertrouwen in je :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door bprosman »

@Ciske,

Nee dat heet "Andere prioriteiten" :wink: , maar nu gaan we wel erg off-topic.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:@Ciske,

Nee dat heet "Andere prioriteiten" :wink: , maar nu gaan we wel erg off-topic.
Tenzij badkamers met witte en roomwitte tegels makkelijker op te ruimen zijn dan badkamers met gekleurde tegels. Dan zijn we nog steeds on-topic. :wink:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:Het enige waar ik altijd jaloers op ben is hoe opgeruimd het altijd is in die "design woningen". Waarom lukt dat bij ons niet :( .
Zal ook wel weer met "mannenhuishouden" te maken hebben.
Omdat er in die designwoningen niet geleefd wordt. Dat zijn showrooms zonder dat er wat te zien is. :?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Minieme eigen keus bij renovatie

Ongelezen bericht door Miepje1 »

ciske schreef:
bprosman schreef:Waarom lukt dat bij ons niet :( .
Zal ook wel weer met "mannenhuishouden" te maken hebben.
:lol: Hier moet ik je gelijk in geven, mannen zijn vaak laks. :mrgreen:
Nou... de mijne heeft anders de hele inrichting gedaan hoor. En het is bij ons erg gezellig, vinden wij beiden. Iedereen die op visite komt roept er ook altijd over. En ja, het is ook erg opgeruimd. We houden gewoon niet van troep. Troep niet verwarren met gezellige accessoires hier en daar.
Overigens hadden wij in dit huurhuis de keuze uit 6 kleurpatronen voor keuken/badkamer. We hebben gekozen voor een grijze keuken en voor een witte badkamer met 1 rand zwarte tegels en een grijze vloer. Juist omdat je dan het geheel elke keer kan opleuken met andere kleuren handdoeken/kleedjes/gordijn.
Wat er in die designhuizen altijd ontbreekt, zijn bijvoorbeeld planten! Planten zijn relatief goedkoop en geven een huis heel veel sfeer.

Gesloten