Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Radar »

Saloua heeft last van muizen in haar woning van corporatie Alwel. Ze is niet de enige: buurtbewoners spreken zelfs van een muizenplaag, een plaag die de wijk al jaren teistert.

Woningcorporatie Alwel weigert om Fons te woord te staan. Maar daar laat hij het niet bij zitten…

Meer zie je in het volgende fragment van Radar: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... noverlast/

Heb jij ook weleens muizen gehad in je huurhuis? Reageer!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel eens muizen gehad in mijn huurhuis. Mijn toenmalige kat wist daar uitstekend raad mee. Dag en nacht.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Muizen maken geen verschil tussen huur of koop hoor. :D
Zag er ooit eentje uit de tuin via open deur het huis in scharrelen, en vond hem nooit meer terug.
Maar hoorde maandenlang af en toe wel geritsel over het plafond.
Heb via-via verkregen professionele rattegif (die roze haverkorrels) neergezet, toen werd het rustig.
Mijn buren in die tijd hadden toen vogels, en morsten voerzaad. Vinden muizen heel lekker.
Vogelzaad is nu niet meer in de buurt.

Maar afgelopen zomer scharrelde er toch een veldmuis in mijn tuin die energiek bepaalde bessen snoepte.
Waar ik bij stond nog wel, brutaal beest!
Ben toen wel even op gaan letten dat ik de tuindeuren dicht hield. Eenmaal binnen kom je er dus moeilijk van af.
Heb hem na een paar dagen niet meer terug gezien, waarschijnlijk gevangen door een kat (die ik eigenlijk niet in m'n tuin wil hebben).
Een muisje in de tuin kan ik billijken, maar een kat... da's vies.

Onlangs ook een plat dak vervangen met schuimisolatie.
Ook daarin zaten lange gangen gevreten. Moeten muizen hebben gedaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lijkt me toch dat de woningbouw dit netjes moet oplossen. Uit de reportage begreep ik dat de kwestie nu bij de huurcommissie ligt.
r. het bestrijden van ongedierte, voor zover daaraan geen noemenswaardige kosten verbonden
zijn en voor zover de aanwezigheid van dit ongedierte geen gevolg is van de bouwkundige situatie
van de woonruimte;
https://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/2003-08-01

Het welles-nietesverhaal heeft betrekking op de leistenen gevelbekleding waar de muizen doorheen kruipen. Bouwkundig gebrek.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Als ze er 130 heeft gevangen moeten het er veel zijn. Waar leven die muizen dan allemaal van?
Ik zie op het filmpje zogenaamde muizenvallen met een hoop voer er voor.
Misschien bedoeld als dodelijk gif, maar daar kom je als particulier niet zo maar aan.
Ís het misschien iets diervriendelijks???? Of oud onwerkzam spul? Ik zie dat veel rattegif na 2015 niet meer zonder licentie verkocht mag worden.
Dan moet je stoppen met voeren!
Haal er een professionele gifmenger bij.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 25 jan 2021 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lang geleden hebben we ook eens muis als onderhuurder gehad. Hij had een eigen opgang (naast onze tuindeur) en kwam nooit binnen. We begrepen nooit waarom de katten 's avonds soms gebiologeerd naar de tuindeur keken, tot we, toen we op zekere zomeravond in de tuin zaten, hem schielijk zijn onderkomen zagen verlaten: een piepkleine opening onder de betimmering naast de tuindeur.

Sindsdien legden we wel eens een versnapering voor hem neer, een klein stukje kaas of vleeswaar. Zodra hij 's avonds op pad ging, werden wij (en de katten!) beloond met een enthousiast gepiep.

Het was een keurige commensaal, "Zo rustig en beleefd / En die nooit dàt beschadigd heeft". Er lag nooit iets in het trapportaal, wil ik maar zeggen.

Wat de reportage in de uitzending betreft: die woningcorporatie heeft nog wel wat stappen te maken in klantgerichtheid, klantvriendelijkheid, communicatie in het algemeen en public relations in het bijzonder. Wat een prutsers.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onze kat bracht de muizen aan boord, heel vervelend, want daar konden ze geen kant uit.

Op een gegeven moment kwam de kat weer met een muis in zijn bek in het gangboord, kon op tijd de deur dichtschuiven , waarvan de kat schrok en de muis uit zijn bek viel. Muis wilde aan de kant springen, maar dat was te ver, dus hij ging te water. De beschoeiing van het kanaal waren superglad, dus hij kon er zelf niet uitkomen. Alle moeite gedaan om hem uit het water te vissen en op de kant te zetten, wat gelukkig lukte.

torance
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2010 14:00

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door torance »

Alwel doet erg zijn best met allerlei beloftes, maar die komen ze niet na. Als je er zo van de buitenkant tegenaan kijkt is Alwel een gedegen organisatie, maar als je een probleem hebt of een conflict dan geven ze niet thuis. Had een conflict aangaande huurverhoging vrije sector, Rob van Son ws erg dwars en heeft uiteindelijk mijn vraag niet kunnen of willen beantwoorden. Het is voor de derde keer dat Alwel negatief op tv komt ook eerder al bij "wordt u al geholpen" van meester Visser. En maar in de media preken dat jullie zo begaan zijn met de huurders in corona tijd, problemen met de huur betaling geen probleem we houden de incasso bureau tegen, niet dus dat gaat gewoon door. Schande Alwel. Ik ken het bedrijf toen het nog een Gemeentelijke Sociale Verhuurder was, maar na de privatisering is alles mis gegaan. En van Aramis naar Alwel gaat het verder mis. Medewerkers op cruciale posten zijn niet capabel. Of je nu 6500 wonen onder beheer hebt Aramis of ruim 25.000 Alwel dat scheelt nogal wat.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit gaat dus over muizenoverlast, maar ik weet dus uit ervaring dat de ene wbv bepaald niet de andere is. In het westen, dan praat je over de Bollenstreek en Leiden, gaat het erg goed. Woningen daar worden over het algemeen goed onderhouden en keurig opgeleverd. Maar hier in de regio Utrecht? Ik heb van de omgeving nog de minst slechte geloof ik.

Het 'sociale' is voor sommige bestuurders enkel sociaal naar zichzelf toe. De huurders mogen stikken. Daar komen ze toch niet op de koffie.


J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
26 jan 2021 07:47
Het 'sociale' is voor sommige bestuurders enkel sociaal naar zichzelf toe. De huurders mogen stikken. Daar komen ze toch niet op de koffie.
Als je de hooghartige manier waarop die Rob van Son meent om te moeten gaan met kritiek beziet is de enige conclusie die je kunt trekken dat we hier te maken hebben met de zoveelste overbetaalde manager die het enige werk wat hem interresseert is het naar boven likken en naar beneden schoppen.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door luna01 »

Ja ooit een keer, helemaal in het begin van een huurhuis. En ja, ook ik had toen al een kat, maar die gingen gezellig bij elkaar zitten.

Het was echt niet leuk meer, trok ik een la open zat er wel een muis in. Ik was nog jonger en kon er soms zelfs wel om lachen. De woningbouw heeft dit via een bedrijf op de een of andere manier weten te bestrijden. Het kwam van buren met een duivenhok. Ben blij dat ik niet eens weet waarom ze opeens weg waren.

Heb heel veel zelf gevangen en aan de rand van het bos uitgezet....

Maar tegenwoordig hoor ik veel over rattenplagen. Heb er zelf goddank nog nooit mee te maken gehad. Hoor wel verhalen dat er helemaal niets aan wordt gedaan. Wil niet stom overkomen, maar corona is dan ook een excuus en de bewoners krijgen ongelijk. Alles in orde met de riolering. Zonder daar überhaupt eens naar te kijken? Dat gaat er bij mij niet in.

Dat is in de gemeente Enschede, waar ik godzijdank niet woon...

Dit mag best wel in de aandacht van Radar vind ik. Stel je gaat naar de wc en ....???

Ik schrijf dit voor een vriend die toch al met zijn gezondheid kwakkelt. En ik weet niet voor wie nog meer daar...blergh.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Muizenoverlast, en woningcorporatie geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Revoked »

Muizen, ratten, Duitsers.. allerlei ongedierte gehad op het erf van ons koophuis. Maar als we een huurhuis hadden zou dat beperkt zijn gebleven tot alleen muizen?
Ik hoorde trouwens van een bekende uitvinder dat hij nogal last had van autorijdende muizen en scheldende eenden, daar in Duckstad...

Gesloten