LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe buren. Direct problemen.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
20 jul 2020 10:59
Vanavond een BBQ een laatste stukje vergeten en laten verbranden.... vet erbij en laat hun maar uitroken.
Als zij de Politie bellen, kun je jou verhaal vertellen dat uitroken de enige manier was voor deze overlast.

Als je ramen dicht en rook gaat omhoog weet, dus zelf ruik je en eigen kind vrijwel niets meer....
Deze tijd is dagelijkse BBQ gewoon legaal en vele blijven nu thuis met vakantie.

En als zij gaan schreeuwen? Gewoon jou Radio ietsje harder.
Als zij dan in gesprek willen, gewoon weigeren want zelfde terug doen, daar houden ze niet van.
Achterlijke en gevaarlijk advies. Er ligt een baby in die woning waarvan jij advisseert om die met opzet uit te roken. Heb je gevaarlijke en strafbare advies gemeld

PANTAMusic
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jul 2020 19:26

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door PANTAMusic »

Komkommertijd schreef:
20 jul 2020 10:59
Vanavond een BBQ een laatste stukje vergeten en laten verbranden.... vet erbij en laat hun maar uitroken.
Als zij de Politie bellen, kun je jou verhaal vertellen dat uitroken de enige manier was voor deze overlast.

Als je ramen dicht en rook gaat omhoog weet, dus zelf ruik je en eigen kind vrijwel niets meer....
Deze tijd is dagelijkse BBQ gewoon legaal en vele blijven nu thuis met vakantie.

En als zij gaan schreeuwen? Gewoon jou Radio ietsje harder.
Als zij dan in gesprek willen, gewoon weigeren want zelfde terug doen, daar houden ze niet van.
Als het via woorden niet kan, is dit voor mij wel de laatste poging om te proberen. Alleen wel risico is dat dan het treiteren gaat beginnen. Het is te overwegen, als 'last resort'.

PANTAMusic
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jul 2020 19:26

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door PANTAMusic »

Hoe dan ook, ik dank allen voor het mee denken! Het geeft me veel stof om over na te denken. Ik probeer op iedereen te reageren, maar probeer vanaf nu even de discussies niet meer aan te gaan. En kan zelf niet heel veel meer toevoegen. Dat, en ik zie dat vele antwoorden vaker worden geopperd. Wie weet heeft iemand nog een ander advies, dan hoor ik het heel graag. Nogmaals allemaal bedankt, super!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

PANTAMusic schreef:
20 jul 2020 11:10
Als het via woorden niet kan, is dit voor mij wel de laatste poging om te proberen. Alleen wel risico is dat dan het treiteren gaat beginnen. Het is te overwegen, als 'last resort'.
Je begaat dan in tegenstelling tot je bovenburen een strafbaarfeit. Met enorme risico's.

En dit soort achterlijke acties hebben nooit het gewenste resultaat. Enige wat je bereikt is dat jezelf in een aso woning terecht komt of op straat.

Lekker voorbeeld ben je dan voor je 5 jarige!!!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

sylvesterb schreef:
20 jul 2020 11:17


Je begaat dan in tegenstelling tot je bovenburen een strafbaarfeit. Met enorme risico's.

En dit soort achterlijke acties hebben nooit het gewenste resultaat. Enige wat je bereikt is dat jezelf in een aso woning terecht komt of op straat.

Lekker voorbeeld ben je dan voor je 5 jarige!!!
Flauwe kul, TS hoeft niet alles te pikken. Ook komt TS niet in een aso woning, hij hoeft nogmaals niet alles te pikken . En iemand er uit zetten dat is echt een hele lange weg, die meestal niet doorgaat. Tenzij je de huur niet betaalt of dat je een hennepkwekerij hebt.

Hou het bij feiten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door moederslink »

PANTAMusic schreef:
20 jul 2020 11:10
Als het via woorden niet kan, is dit voor mij wel de laatste poging om te proberen. Alleen wel risico is dat dan het treiteren gaat beginnen. Het is te overwegen, als 'last resort'.
Dit soort " adviezen " daar heeft niemand wat aan, dus verlaag je niet tot aso niveau. :!:
Vraag de buurvrouw met baby op een rustig moment op de koffie , zeg gewoon waar je last van hebt en probeer er gezamenlijk uit te komen.
Wil ze niet komen dan bel daar aan en zeg dat je even wilt komen praten .
Wil ze dat allemaal niet? Dan houdt het gewoon op.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

PANTAMusic schreef:
20 jul 2020 11:10
Als het via woorden niet kan, is dit voor mij wel de laatste poging om te proberen. Alleen wel risico is dat dan het treiteren gaat beginnen. Het is te overwegen, als 'last resort'.

Dus als jij je zin niet krijgt, wil je dergelijke acties wel overwegen?
Feit is dat de buren
- op balkon mogen roken
- op balkon mogen praten
- bezoek mogen ontvangen
- logé's mogen hebben
- niet verplicht zijn mee te gaan met jouw voorstellen (lees: eisen) of gesprekken aan te gaan.

Blijft voor jou over
- situatie accepteren
- verhuizen

HansdenVB

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Gewoon de gemeente inlichten over de 2 heren die daar hele dagen zijn en kennelijk geen werk dus een uitkering hebben wat betekend dat ze niet aan de voorwaarde voor de uitkering voldoen want dit geld als niet op je eigen adres woonachtig zijn en dan worden ze gekort en verdwijnen vanzelf.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

ZeerPrivé schreef:
20 jul 2020 11:56
PANTAMusic schreef:
20 jul 2020 11:10
Als het via woorden niet kan, is dit voor mij wel de laatste poging om te proberen. Alleen wel risico is dat dan het treiteren gaat beginnen. Het is te overwegen, als 'last resort'.

Dus als jij je zin niet krijgt, wil je dergelijke acties wel overwegen?
Feit is dat de buren
- op balkon mogen roken
- op balkon mogen praten
- bezoek mogen ontvangen
- logé's mogen hebben
- niet verplicht zijn mee te gaan met jouw voorstellen (lees: eisen) of gesprekken aan te gaan.

Blijft voor jou over
- situatie accepteren
- verhuizen
Uitstekende samenvatting van wonen in de sociale woningbouw in Nederland.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mag dat allemaal dan niet in de “vrije sector”?

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door witte angora »

DeZevendeHenk schreef:
20 jul 2020 12:10
ZeerPrivé schreef:
20 jul 2020 11:56
PANTAMusic schreef:
20 jul 2020 11:10
Als het via woorden niet kan, is dit voor mij wel de laatste poging om te proberen. Alleen wel risico is dat dan het treiteren gaat beginnen. Het is te overwegen, als 'last resort'.

Dus als jij je zin niet krijgt, wil je dergelijke acties wel overwegen?
Feit is dat de buren
- op balkon mogen roken
- op balkon mogen praten
- bezoek mogen ontvangen
- logé's mogen hebben
- niet verplicht zijn mee te gaan met jouw voorstellen (lees: eisen) of gesprekken aan te gaan.

Blijft voor jou over
- situatie accepteren
- verhuizen
Uitstekende samenvatting van wonen in de sociale woningbouw in Nederland.
Vergeet niet erbij te vermelden dat met de huidige wacht/inschrijftijden verhuizen een no-go is.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lady1234 schreef:
20 jul 2020 12:13
Mag dat allemaal dan niet in de “vrije sector”?
Overlast kun je overal hebben en maak je borst maar nat bij koophuizen want dan heb je nóg minder middelen om het aan te pakken maar het venijn zit in de kans. De kans op overlast in de (a)sociale sector is vele vele malen groter.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vergeet niet erbij te vermelden dat met de huidige wacht/inschrijftijden verhuizen een no-go is.
Er zijn ook nog koopwoningen en vrije sector huurwoningen. Bovendien kan hij de straal waar hij wil wonen verruimen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
20 jul 2020 11:29
sylvesterb schreef:
20 jul 2020 11:17


Je begaat dan in tegenstelling tot je bovenburen een strafbaarfeit. Met enorme risico's.

En dit soort achterlijke acties hebben nooit het gewenste resultaat. Enige wat je bereikt is dat jezelf in een aso woning terecht komt of op straat.

Lekker voorbeeld ben je dan voor je 5 jarige!!!
Flauwe kul, TS hoeft niet alles te pikken. Ook komt TS niet in een aso woning, hij hoeft nogmaals niet alles te pikken . En iemand er uit zetten dat is echt een hele lange weg, die meestal niet doorgaat. Tenzij je de huur niet betaalt of dat je een hennepkwekerij hebt.

Hou het bij feiten.
De bovenburen doen niets strafbaars zover we nu de feiten kennen.

Een woning vol rook zetten, terwijl er een baby ligt is dit wel!

Bij dergelijke situaties zal de WBV wel ingrijpen omdat er een gevaarlijke situatie ontstaat. Hou je dus zelf aan de feiten.

Blijf het absurt vinden dat mensen dit advies aanmoedigen en zelfs verdedigen als een oplossing.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door omega19 »

HansdenVB schreef:
20 jul 2020 12:09
Gewoon de gemeente inlichten over de 2 heren die daar hele dagen zijn en kennelijk geen werk dus een uitkering hebben wat betekend dat ze niet aan de voorwaarde voor de uitkering voldoen want dit geld als niet op je eigen adres woonachtig zijn en dan worden ze gekort en verdwijnen vanzelf.
Hou je bij de feiten. Dit slaat ergens op.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

omega19 schreef:
20 jul 2020 15:16
HansdenVB schreef:
20 jul 2020 12:09
Gewoon de gemeente inlichten over de 2 heren die daar hele dagen zijn en kennelijk geen werk dus een uitkering hebben wat betekend dat ze niet aan de voorwaarde voor de uitkering voldoen want dit geld als niet op je eigen adres woonachtig zijn en dan worden ze gekort en verdwijnen vanzelf.
Hou je bij de feiten. Dit slaat ergens op.
Nergens.

PANTAMusic
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jul 2020 19:26

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door PANTAMusic »

Ik ga, helaas, de mods vragen om er een slotje op te zetten. Het is onvoorstelbaar hoe persoonlijk men kan worden. Er wordt geen advies meer gegeven, maar men wordt afgezeikt. En ik dacht dat ik het hoog had zitten...

Nogmaals, iedereen bedankt die waardevol en neutraal inzicht bood. Van de laatste opmerkingen zie ik geen toegevoegde waarde meer.

PANTAMusic
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jul 2020 19:26

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door PANTAMusic »

PANTAMusic schreef:
20 jul 2020 11:10
Komkommertijd schreef:
20 jul 2020 10:59
Vanavond een BBQ een laatste stukje vergeten en laten verbranden.... vet erbij en laat hun maar uitroken.
Als zij de Politie bellen, kun je jou verhaal vertellen dat uitroken de enige manier was voor deze overlast.

Als je ramen dicht en rook gaat omhoog weet, dus zelf ruik je en eigen kind vrijwel niets meer....
Deze tijd is dagelijkse BBQ gewoon legaal en vele blijven nu thuis met vakantie.

En als zij gaan schreeuwen? Gewoon jou Radio ietsje harder.
Als zij dan in gesprek willen, gewoon weigeren want zelfde terug doen, daar houden ze niet van.
Als het via woorden niet kan, is dit voor mij wel de laatste poging om te proberen. Alleen wel risico is dat dan het treiteren gaat beginnen. Het is te overwegen, als 'last resort', pas als verhuizen ook niets wordt, en praten niets wordt en uitzichtloos is.

Edit: Uitroken doe ik uiteraard niet. Maar wij BBQen in de zomer allemaal hier. En dat is ook toegestaan. Normaliter houden we dan rekening met elkaar door de BBQ een beetje uit de wind te zetten. Met met een buurvrouw als deze, zou ik geen reden vinden om met haar rekening te houden. Ook zij kan de ramen dichtdoen als ze last van mij heeft, toch? Ik hoef helemaal geen baby uit te roken, ben je mal! Maar nogmaals ik zit niet te wachten om te treiteren of getreiterd te worden. Maar ik laat mij uiteindelijk niet op de kop jagen, als niets meer werkt. Heel veel overdreven reacties na de oorspronkelijke reactie, maar ik snap Komkommertijd wel.


Zo en dan nu een slotje... Ik snap het nu wel.


HansdenVB

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door HansdenVB »

verhuurder
Samenwonen en bijstandsuitkering

Samenwonen met een bijstandsuitkering kan gevolgen hebben voor uw recht op bijstand. Als u bijstand ontvangt, dan controleert de gemeente of u niet samenwoont. Heeft u een uitkering en een vriend(in) of logees, dan kan dit voor de gemeente reden zijn om uw uitkering in onderzoek te nemen. Feitelijk schort de gemeente dan de uitbetaling van uw uitkering op om te onderzoeken of uw vriend(in) of logees niet te vaak bij u logeren. Of dat u juist zelf weinig thuis bent, waarbij de gemeente het vermoeden heeft dat u samenwoont met uw vriend(in) en geen recht meer heeft op een bijstandsuitkering. U moet oppassen als u een bijstandsuitkering en een relatie heeft. Als de gemeente uw relatie als samenwonen kwalificeert, dan wordt uw bijstandsuitkering stopgezet. Het komt regelmatig voor dat de gemeente voor uw deur gaat posten, de buren ondervraagt of onverwachts bij u thuis langskomt en in uw koelkast kijkt, door uw wasmand gaat, uw tandenborstels telt, uw waterverbruik controleert enzovoort. Er is zelfs een voorbeeld dat een gemeente een bijstandsgerechtigde op drie verschillende dagen en tijdstippen oproept om langs te komen bij de gemeente, waarbij er dan voor de deur van de woning van de bijstandsgerechtigde wordt gepost, om te bezien of zij wel vanuit haar eigen woning vertrekt om naar de gemeente te gaan. De gemeente heeft zeer veel bevoegdheden om te kunnen vaststellen of er sprake is van samenwonen met een bijstandsuitkering. Als de gemeente een vermoeden heeft van samenwonen, dan stelt de sociale recherche van de gemeente een onderzoek naar u in. U bent verplicht om aan een dergelijk onderzoek van de gemeente mee te werken, anders kan uw uitkering gelijk worden stopgezet. De sociale recherche mag u ondervragen. Ze kunnen uw vriend(in) vragen om een verklaring af te leggen. Ze kunnen uw pintransacties onderzoeken (of u regelmatig in een andere stad heeft gepind). En de sociale recherche mag op elk moment uw woning betreden voor onderzoek. Als u de gemeente niet binnenlaat in uw woning en uw kasten niet opent, dan is dat al reden genoeg om uw bijstandsuitkering stop te zetten. Soms wil de sociale recherche de woning van uw vriend(in) betreden, om te controleren of er niet veel persoonlijke spullen van u liggen.
Regels uitkering en vriend(in)

In de rechtspraak zijn regels geformuleerd over het hebben van een uitkering en een vriend(in). Als er sprake is van een gezamenlijke huishouding, dan mag de gemeente uw bijstandsuitkering stopzetten vanwege samenwonen of langdurige logees. Of er sprake is van een gezamenlijke huishouding op basis waarvan de uitkering wordt gestopt, wordt bepaald aan de hand van objectieve criteria. Uw eigen redenen die tot het samenwonen hebben geleid (bijvoorbeeld mantelzorg of hulp bij ziekte) en de aard van uw onderlinge relatie (bijvoorbeeld puur platonisch, of kinderen samen), zijn niet van belang. Dit komt erop neer dat u eigenlijk geen ‘goede reden’ kunt aanvoeren om het samenwonen met een uitkering naar de gemeente recht te praten. Als de gemeente vindt dat er sprake is van een gezamenlijke huishouding (al had u voor u zelf een goede reden), dan mag de bijstandsuitkering worden stopgezet. Ook als u en uw vriend(in) officieel op verschillende adressen wonen, betekent niet dat uw relatie niet als ‘samenwonen’ is aan te merken. Wanneer u de ene week op uw eigen adres verblijft en weer andere dagen in de woning van uw vriend(in), maakt dat er volgens de Participatiewet sprake kan zijn van het voeren van een gezamenlijke huishouding.
omega19 schreef:
20 jul 2020 15:16
HansdenVB schreef:
20 jul 2020 12:09
Gewoon de gemeente inlichten over de 2 heren die daar hele dagen zijn en kennelijk geen werk dus een uitkering hebben wat betekend dat ze niet aan de voorwaarde voor de uitkering voldoen want dit geld als niet op je eigen adres woonachtig zijn en dan worden ze gekort en verdwijnen vanzelf.
Hou je bij de feiten. Dit slaat ergens op.

HansdenVB

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Geld dus ook voor bezoek wat niet weggaat en als je de hele dag zit te blowen heb je zeker weten geen werk.

Gesloten