LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe buren. Direct problemen.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
PANTAMusic
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jul 2020 19:26

Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door PANTAMusic »

Wij wonen op dit moment al 9 jaar in een appartementencomplex. (Mijn vrouw en dochter van 5) Het bevalt ons hier goed. Begane grond en we hebben zelfs vanaf het balkon toegang tot het grasveld dat achter het complex ligt.

Zo'n kleine 3 maanden geleden zijn er nieuwe bovenburen komen wonen. Een mevrouw met baby en een Stafford hond. De verhuizing zelf, gaf al niet een al te beste eerste indruk. Ze hebben ongeveer een maand gedaan over de verhuizing. Het verhuizen zelf werd enkel gedaan in de late uren. En met laat, bedoel ik steevast elke avond na 22:00. Met een hoop gebonk en kabaal was het elke avond raak tot net na middennacht. Na 2 weken, hebben wij een briefje bij hun in de bus gedaan.

Daarop hebben wij hun welkom geheten, en uitgelegd dat i.v.m. de afwezigheid maar ook de corona we dit even via een briefje wilden doen. We hebben ze ook beleefd, zonder ze ergens de schuld van te geven uitgelegd dat deze woningen erg gehorig zijn. En dat ik uiteraard begrijp dat bij een verhuizing geluid komt. Wel vroeg ik of ze dan rekening met de tijd wilden houden, meer niet. Al diverse avonden werd mijn dochter wakker van de knallen en de bonken. Hier werd niets op gedaan

Een maand lang, woonde de mevrouw met haar baby alleen thuis. Af en toe visite van haar zeer luidruchtige ( De man kon alleen maar schreeuwend praten ) vermoedelijke vader, maar daar bleef het bij.

Nu is het de laatste maand wel erg raak. Het lijkt wel alsof er twee jonge mannen bij haar in zijn komen trekken. Van 07:00 tot 22:00 zitten er steeds een hoop mannen hard te praten op het balkon. Ze zijn amper binnen, zelfs als het regent. Ik kan meegenieten van hun telefoongesprekken. Gezien dat ze er elke dag zijn, van ochtend tot laat in de avond, vraag ik mij zeer af of ze ergens anders wonen.

Dit was al een behoorlijke ontwenning met wat ik al die jaren heb gehad. Maar het ergste van het alles is: Ze blowen de godganse dag. Wij kunnen onze deuren en ramen niet meer open houden. Met lekker weer betekent het dat we binnen kunnen blijven. Waar onze dochter van 5 eerst heerlijk op het veldje kon spelen met de schuifdeur open, voelt het nu niet meer fijn aan om haar daar naar buiten te doen in de wietlucht terwijl er allemaal mannen onder invloed op het balkon zitten te praten, te vloeken etc.

Zodra we een raam open hebben voor frisse lucht, komen de wietgeuren naar binnen en worden we allemaal misselijk, laat staan dat de geuren in de kamer van mijn dochter blijven hangen. En het hangt er dan een paar uur. De ramen aan de andere kant open, is ook niet fijn. Nogmaals we wonen op de begane grond en dat is de straatkant. Deze is al meer lawaaierig, maar is ook niet bepaald frisse lucht. Dat is dus geen optie.

Hierop heeft mijn vrouw zo'n anderhalf week geleden een briefje door de bus gedaan. Inmiddels voelden we ons niet meer veilig en hadden wij absoluut geen zin in een weerstandgesprek. We gaven het idee om anders aan de andere kant te gaan zitten op het balkon, als ze willen blowen. (voorkant/straatkant)

Hier werd wederom niets mee gedaan. Uiteindelijk heb ik ze vorige week aangesproken vanaf de balkon, en onze zorg opnieuw gedeeld. Ik vond dat ik het best netjes deed.

De twee heren keken me aan alsof ze me gingen vermoorden. ( Als blikken konden doden. ) En de dame in kwestie riep meteen "Nee, gaan we niet doen." Op mijn vraag waarom, kwam de reden dat ze alle recht hadden om te doen wat ze wilden op het balkon. Toen ik opperde dat het gaat om rekening houden met elkaar en dat recht nemen nou niet bevordelijk is voor beide leefomgevingen, kreeg ik het verwijt dat ik briefjes stuurden. Ik had maar aan moeten kloppen. Toen ik zei dat ik er stond, gaf ze aan dat het nu te laat was. Met andere woorden, mevrouw had gewoon absoluut geen zin om mee te denken en verzon nu gewoon redenen om dwars te liggen.

Ik heb hierna contact gehad met de woningbouw. De woningbouw heeft vervolgens de buurtbeheerder / bemiddelaar terug gebeld, maar gaf aan dat wietoverlast helaas geen 'zware overlast is'. Hij kon geen antwoord geven waarom in het huurovereenkomst gemeld werd dat bijv. hondenpoep en vuilnis wel onder overlast viel, maar ongezonde wietrook in mijn huis niet. Wel opperde hij om langs te gaan. Dit zou vorige maandag zijn gebeurd. Dit heeft niet geholpen.

Nu geeft hij aan dat ik een logboek moet gaan maken. En overlast moet blijven melden, totdat het urgentie krijgt. Wellicht dan, kunnen ze er iets aan doen

Wij zijn nu al bezig met zoeken naar andere woning. Maar na 9 jaar ingeschreven te staan, komen we steeds maar op plek 30 terecht, dus dit kan ook nog lang duren. Maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat we hierdoor moeten gaan verhuizen.
De woningbouw ziet liever trouwe huurders vertrekken die nooit overlast hebben veroorzaakt en netjes betalen, dan huurders die net 2 maanden wonen en nu al een rapport van overlast aan het opmaken zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Beste antwoord
Gekozen door PANTAMusic

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

door moederslink » 18 jul 2020 13:56

Wietgeuren? Nou vergeet het maar, je mag ook heroïne spuiten op je balkon, zuipen en pillen slikken, sigaretten roken op je balkon , in je blote kont lopen in je eigen flat mag allemaal :evil:
Wat niet mag is herrie/kabaal maken na 22.00uur en, ik meen, niet vóór 08.00uur.
En mensen er op aanspreken helpt ook geen bal.
Dat er de hele dag bezoek luidkeels op het balkon zit te praten , mag ook.

Het is te gek voor woorden !
Het enige nog is dat u beiden deze buurvrouw met baby eens uitnodigt en het eea vertelt over de overlast die u ervaart en of het allemaal alsjeblieft wat minder luidruchtig mag !

Er is verder weinig aan te doen vrees ik. U kunt wel een dagboek gaan bijhouden , maar zolang het overdag is valt er door de WBV ook niet zoveel aan te doen.

Ervaren meerdere buren dit ook , dan is mogelijk de oplossing een gezamenlijke brief sturen met alle handtekeningen van hen naar de WBV.

De baby wordt ook groter, ze hebben een hond dus al met al is het woongenot voor het grootste deel nu wel weg voor u.
Maar na 22.00uur is het blijkbaar rustig , dus dat is winst.

Ga het gesprek gewoon eens aan , persoonlijk , en probeer tot wat afspraken te komen.
Ik wens u succes hiermee!
JulianaButler
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2020 13:57

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door JulianaButler »

Als volgens de buurvrouw, zij het recht hebben om alles te doen op hun balkon, dat heeft u dit toch ook in uw tuin? Genoeg dingen die omhoog gaan qua geluid of geur. En dit alles niet op een agressieve, extreem luidruchtige, manier, maar gewoon "onnozel en los uit de pols". Laat horen of weten dat u er ook bent. Ik denk dat gaan verhuizen niet de oplossing is; ik lees wel over ergere burenoverlast. De buurvrouw woont er pas, heeft een baby die straks over de grond gaat kruipen en lopen, dus zal het huishouden nog meer gericht zijn op het kind; wie weet gaat het mettertijd beter. Blijf vriendelijk, maar niet meer zo onderdanig (...) en probeer niet al teveel begrip te kweken. Soms zijn er mensen die onredelijk gedrag vertonen en niet voor rede vatbaar zijn. Een logboek maken, buren mobiliseren, continue klagen bij de woningbouw, kan altijd nog. Dit is waar u nu mee te maken hebt, niet wat u gewend bent, maar het kan écht altijd nog veel erger (bijvoorbeeld wanneer uw nachtrust er onder te lijden heeft). En wie weet als uw vrouw 1-op-1 contact met de buurvrouw zoekt; op een vriendschappelijke manier - bijvoorbeeld kindjes samen spelen of in een badje in de tuin of een uurtje op de baby passen - want uw buurvrouw is de huurster en daar moet u het mee doen (en haar bezoekers zou ik verder niet confronteren).

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door peter17111962 »

wiet geuren?? Dan is de oplossing simpel. Stuur een anonieme mail via Meld Misdaad anoniem of via 0800-7000
Nu weet ik ook wel dat ze daar niet reageren op 1 telefoontje of 1 mailtje, maar als U andere buren en bekenden
ook zover krijgt om ook een melding te doen, zodat ze een flink aantal meldingen krijgen met ongeveer gelijke
inhoud, dan wordt er wel degelijk actie ondernomen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Een heel verhaal, maar: Zou je zelf dingen anders kunnen doen om de sfeer te verbeteren? Ik zal een paar dingen noemen.
De verhuizing zelf, gaf al niet een al te beste eerste indruk. Ze hebben ongeveer een maand gedaan over de verhuizing.
Wat is hiervan het probleem? Doorgaans heb je een opzegtermijn van een maand, dus zo vreemd is dat niet.

Het verhuizen zelf werd enkel gedaan in de late uren. En met laat, bedoel ik steevast elke avond na 22:00. Met een hoop gebonk en kabaal was het elke avond raak tot net na middennacht.
Ik ken die mevrouw natuurlijk niet, maar kan het zijn dat ze overdag aan het werk was, of wat anders?

Na 2 weken, hebben wij een briefje bij hun in de bus gedaan.
Hebben jullie eerst kennis gemaakt? Dat maakt het een stuk vriendelijker en persoonlijker, snap je. Misschien kom je er meteen achter wat de reden is dat er zo laat gewerkt wordt.

Nu is het de laatste maand wel erg raak. Het lijkt wel alsof er twee jonge mannen bij haar in zijn komen trekken. Van 07:00 tot 22:00 zitten er steeds een hoop mannen hard te praten op het balkon. Ze zijn amper binnen, zelfs als het regent. Ik kan meegenieten van hun telefoongesprekken. Gezien dat ze er elke dag zijn, van ochtend tot laat in de avond, vraag ik mij zeer af of ze ergens anders wonen.
En dan wonen ze er, wat dan nog? Is dat verboden door de gemeente en/of de woningbouw? Ze houden zich in ieder geval keurig, tot op de minuut, aan de grenzen die je ze eerder schriftelijk hebt opgelegd, nietwaar? Dat is toch een pluspunt?

Dit was al een behoorlijke ontwenning met wat ik al die jaren heb gehad.
Ik moet er ook niet aan denken dat er weer iemand komt wonen die permanent overlast veroorzaakt, dat snap ik wel.

Maar het ergste van het alles is: Ze blowen de godganse dag. Wij kunnen onze deuren en ramen niet meer open houden. Met lekker weer betekent het dat we binnen kunnen blijven. Waar onze dochter van 5 eerst heerlijk op het veldje kon spelen met de schuifdeur open, voelt het nu niet meer fijn aan om haar daar naar buiten te doen in de wietlucht terwijl er allemaal mannen onder invloed op het balkon zitten te praten, te vloeken etc.
Ik snap je punt, maar in hun eigen huis mogen mensen doen en leven zoals ze het zelf willen. Dat hou je echt niet tegen.

Hierop heeft mijn vrouw zo'n anderhalf week geleden een briefje door de bus gedaan. Inmiddels voelden we ons niet meer veilig en hadden wij absoluut geen zin in een weerstandgesprek. We gaven het idee om anders aan de andere kant te gaan zitten op het balkon, als ze willen blowen. (voorkant/straatkant)
Weer dat briefje... waarom niet gewoon een vriendschappelijk gesprek aangaan?

Uiteindelijk heb ik ze vorige week aangesproken vanaf de balkon, en onze zorg opnieuw gedeeld. Ik vond dat ik het best netjes deed.
Netjes was het geweest als je ze uit had genodigd voor een kop koffie en een kennismaking, en dan eens kijken of het anders kon.

De twee heren keken me aan alsof ze me gingen vermoorden. ( Als blikken konden doden. ) En de dame in kwestie riep meteen "Nee, gaan we niet doen." Op mijn vraag waarom, kwam de reden dat ze alle recht hadden om te doen wat ze wilden op het balkon. Toen ik opperde dat het gaat om rekening houden met elkaar en dat recht nemen nou niet bevordelijk is voor beide leefomgevingen, kreeg ik het verwijt dat ik briefjes stuurden. Ik had maar aan moeten kloppen.
Dat is dus precies wat ik je zeg.

Het is niet om je af te vallen of zo, maar snap je dat er van beide kanten wat aanpassingen nodig zijn? Daarom hou ik je een spiegel voor.

Je hebt het er over dat je zou willen verhuizen. Misschien is dat ook wel een betere optie: een eengezinswoning met een eigen tuin. Hier hebben we ook wel eens stelletjes gehad die kinderen kregen of ze al hadden. Sommigen gingen hier weg omdat ze zelf vonden dat hun appartement niet geschikt was; anderen heb ik de suggestie mondeling (dus niet schriftelijk) gegeven. Die zijn inderdaad verhuisd naar een betere woning, en intussen zijn ze ziels- en zielsgelukkig met waar ze nu zitten.

Mijn advies is:
- kijk samen eens of er manieren zijn om de communicatie te verbeteren: nodig ze eens uit voor een kop koffie;
- overweeg eens of het voor jullie een optie is om een andere woonplek te vinden.

Maar zelfs al zouden jullie besluiten te gaan verhuizen: tot het zover is zul je er met de bovenburen samen uit moeten komen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door moederslink »

Wietgeuren? Nou vergeet het maar, je mag ook heroïne spuiten op je balkon, zuipen en pillen slikken, sigaretten roken op je balkon , in je blote kont lopen in je eigen flat mag allemaal :evil:
Wat niet mag is herrie/kabaal maken na 22.00uur en, ik meen, niet vóór 08.00uur.
En mensen er op aanspreken helpt ook geen bal.
Dat er de hele dag bezoek luidkeels op het balkon zit te praten , mag ook.

Het is te gek voor woorden !
Het enige nog is dat u beiden deze buurvrouw met baby eens uitnodigt en het eea vertelt over de overlast die u ervaart en of het allemaal alsjeblieft wat minder luidruchtig mag !

Er is verder weinig aan te doen vrees ik. U kunt wel een dagboek gaan bijhouden , maar zolang het overdag is valt er door de WBV ook niet zoveel aan te doen.

Ervaren meerdere buren dit ook , dan is mogelijk de oplossing een gezamenlijke brief sturen met alle handtekeningen van hen naar de WBV.

De baby wordt ook groter, ze hebben een hond dus al met al is het woongenot voor het grootste deel nu wel weg voor u.
Maar na 22.00uur is het blijkbaar rustig , dus dat is winst.

Ga het gesprek gewoon eens aan , persoonlijk , en probeer tot wat afspraken te komen.
Ik wens u succes hiermee!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik heb nu al medelijden met de volgende bewoners als de vraagsteller verhuisd is.
Leven en laten leven, maar er kan kennelijk niet met de bewoners / bezoekers van "boven" gepraat worden. Wellicht een gevalletje Rijdende Rechter?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Allereerst is het natuurlijk mogelijk nog even een briefje in de bus te gooien met de uitleg dat, i.v.m. Corona normaal contact niet mogelijk was maar u toch graag e.e.a. wenst te bespreken.
Maar, als ze voor communicatie absoluut niet (meer) open staan, dan kunt u ook hun methodes en gedrag spiegelen.
Als ze wiet roken en dat geeft ernstige overlast, dan kunt u toch ook even roken?.
Dan zou ik een goed rokende B.B.Q. aansteken en deze onder het balkon zetten.

Als ze mogen roken zonder rekening te houden met anderen dan denk ik dat de boodschap snel begrepen zal worden.
Uiteraard is de allereerste optie, de beste. Maar dan moet er wel goede wil zijn aan twee kanten.

HansdenVB

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Gewoon bij meld misdaad anoniem of via het meldingsformulier van de politie melden dat er zoveel wiet word gerookt dat er een sterk vermoeden van een kwekerij is krijgen ze in elk geval een legertje politie op bezoek en daarna letten ze meestal wel op.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door peter17111962 »

moederslink schrijft:

Wietgeuren? Nou vergeet het maar , je mag ook heroïne spuiten op je balkon, zuipen en pillen slikken, sigaretten roken op je balkon ,
in je blote kont lopen in je eigen flat ____ mag allemaal :evil:

Op zich klopt het dat vrijwel alles mag wat "moederslink" schrijft. iedereen mag zelf weten wat hij of zij zichzelf aandoet,
Echter wietgeuren van buren is en blijft drugsoverlast, en dat is iets waar streng tegen opgetreden dient te worden.
Moeten toestaan dat er wietgeuren van een ander in mijn huis binnen waaien? Nooit of te nimmer

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij stijgt warme rook meestal op, dus hoe die wietrook op dat veldje terechtkomt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door moederslink »

peter17111962 schreef:
18 jul 2020 14:25
Echter wietgeuren van buren is en blijft drugsoverlast, en dat is iets waar streng tegen opgetreden dient te worden.
Moeten toestaan dat er wietgeuren van een ander in mijn huis binnen waaien? Nooit of te nimmer
Hetzelfde geldt voor sigarettenrook en BBQ rook en houtkachelstook.
Wiet is , helaas, nog een softdrug en wordt overal gedoogd.
Je mag op je eigen balkon een sigaretje of een jointje roken.
Ik moet het ook niet ruiken , eerlijk gezegd , en er zal wel geen plantage in dat flatje zijn.
Het zijn de bezoekers daar die blowen en dan niet binnen bij de baby.
Je kunt uiteraard aangeven dat je misselijk wordt van die lucht, maar hen verbieden te roken op hun balkon gaat hem niet worden denk ik.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wietgeuren? Nou vergeet het maar , je mag ook heroïne spuiten op je balkon, zuipen en pillen slikken, sigaretten roken op je balkon , in je blote kont lopen in je eigen flat ____ mag allemaal :evil:
Gelukkig maar, zou ik zeggen.

@peter1711: Voor een jointje roken op je balkon komt ook echt de politie niet, dat is namelijk helemaal niet verboden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Na 22.00 uur mag je geen burengerucht meer verspreiden. Iedereen weet dat toch? Deze mensen lappen dat aan hun laars door na 22.00 uur te verhuizen. Daar gaat het al mis.

En verder: verwacht niets van je verhuurder of medebewoners. Die kijken liever weg en laten jou de kastanjes uit het vuur halen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 18 jul 2020 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
18 jul 2020 14:47
Na 22.00 uur mag je geen burengerucht meer verspreiden. Iedereen weet dat toch? Deze mensen lappen dat aan hun laars door na 22.00 uur te verhuizen. Daar gaat het al mis.
Zelfs geboren en getogen Nederlands weten dat vaak niet, laat staan statushouders, Oost-Europeanen enz.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat kan zijn, maar dan bestaat er als "vangnet" nog zoiets als "zelf nadenken", "empathie", "rekening houden met", "redelijkheidheid en billijkheid". Enzovoorts enzoverder.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
18 jul 2020 14:54
Dat kan zijn, maar dan bestaat er als "vangnet" nog zoiets als "zelf nadenken", "empathie", "rekening houden met", "redelijkheidheid en billijkheid". Enzovoorts enzoverder.

Dat telt ook voor topicstarter, zou ik zeggen. Zie daarvoor reactie van @WA.

Ik vind trouwens de reactie van @moederslink om kwaad te worden omdat mensen op hun balkon of in hun tuin mogen roken en drinken enz. ook onredelijk.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door omega19 »

Het probleem is er zeker, maar u moet wel een beetje ballen hebben om op normale wijze te communiceren. ( ook al zijn ze dan afrikaans ogend en roken ze wiet, volgens u )

Eerst al na 2 weken een briefje en dan nog een keer een briefje. Lekker makkelijk
Vervolgens vanaf uw balkon naar het balkon van de bovenburen. Ik probeer me voorstellen hoe u vanaf balkon BG de aandacht trekt van de mensen die boven u op het balkon zitten. Dit kan volgens mij alleen door te schreeuwen.

Enfin, dat u het weerstandsgeprek weigert zegt genoeg. U kunt inderdaad beter verhuizen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
18 jul 2020 14:59
Ik vind trouwens de reactie van @moederslink om kwaad te worden omdat mensen op hun balkon of in hun tuin mogen roken en drinken enz. ook onredelijk.
Nou sorry, het kwam er ietwat te stellig uit :oops: ,
ik word sowieso niet gauw kwaad , maar als je er echt luchtweg klachten door hebt/ krijgt is dit echt niet tof, maar ik schreef immers ook dat een sigaretje of een jointje op je balkon roken gewoon mag? Dat valt niet te verbieden, maar als blijkt dat jij er als buur echt last van hebt moet dit toch wel enigszins te communiceren zijn.
Zo niet dan vind ik dat wel te gek voor woorden.
Communicatie is belangrijk, open staan voor een ander en voor de overlast die hij ervaart is toch het minste dat je mag verwachten?
Laatst gewijzigd door moederslink op 18 jul 2020 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je staat met je rug tegen de muur in dit soort situaties. Het is voor mij zó herkenbaar. Het aso tokkievolk wordt beschermd en jij kan vertrekken als gedupeerde. Want geloof me: geen enkele instantie gaat hier zijn vingers aan branden. Woningcorporaties kunnen en willen niet ingrijpen want zij moeten met een dossier naar de kantonrechter.

Dit is een groot maatschappelijk probleem. Zie het weblog van Prof. dr. M. Vols die is gepromoveerd op woonoverlast. Interessant leesvoer.

http://www.openbareorderecht.nl/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe buren. Direct problemen.

Ongelezen bericht door moederslink »

Helemaal waar, Bob.
Tegen degene met de grootste b**** en het asogedrag valt niet op te boksen, behalve zelf vertrekken.
Het is een groeiend probleem in vele buurten/ wijken in steden.

Gesloten