LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door alfatrion »

Student90 schreef:Er wordt niet 's nachts verbouwd. TS heeft nachtdiensten.
Klopt, ik ga er vanuit dat Snuffel s'nachts slaapt

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door reggie2 »

snuffel1 schreef: Ts weet zoals ik het lees nog niets over het verloop enkel maar dat de renovatie in de planning staat. Wie weet komt er een wel een noodtoilet en een kleine vergoeding voor de overlast maar dat laatste durf ik te betwijfelen.

Dus , omdat jij iets niet hebt laten doen, moet TS ook maar zo denken? Over het algemeen is onderhoud verplicht. Zelden komt het voor dat je "nee bedankt " kan zeggen.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door alfatrion »

snuffel1 schreef:De WBV kan niet weten of Ts nachtdiensten draait en kan daar vanwege de planning ook geen rekening mee houden.
De WBV kan dat natuurlijk onderzoeken en TS kan dat aangeven, dan weet de WBV dat.

Maar het punt is dat de aard, de ernst en de duur van de hinder bepalend is of dit gezien wordt als een gebrek in de zin van artikel 7:204 BW. Verstoring van het slaapgenot is tamelijk ernstig. Dat wordt niet anders als de WBV daar redelijkerwijs geen rekening mee kan houden dat sommige mensen nachtdiensten draaien. De voor de hand liggende oplossing is dan dan ergens anders gaat slapen en dat TS een vergoeding krijgt.

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door martine81 »

"Dus , omdat jij iets niet hebt laten doen, moet TS ook maar zo denken? Over het algemeen is onderhoud verplicht. Zelden komt het voor dat je "nee bedankt " kan zeggen."

Nou precies, ik heb dat ook ooit (toen ik nog in een huurhuis woonde) gehad, was aan het bevallen van een tweeling (in het ziekenhuis) toen mijn badkamer eruit gesloopt werd, ik kan jullie vertellen, dat is niet lekker thuiskomen...Geen toilet, geen douche, geen warm water, hoop bouwvakkers die door mijn huis renden, mijn toenmalige man en ik waren compleet oververmoeid, de tweeling was helemaal van de kaart, kraamverzorgster was woedend. Kon ik ook gaan douchen in een andere woning, met twee net geboren baby's, ik in een rolstoel samen met de kraamverzorgster..... Verhuurder heb ik nooit iets van gezien of gekregen in termen van vergoeding. Wel nog hele leuke teddybeer gekregen van de bouwvakkers!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik lees dit met aandacht. Ten eerste heb ik gelukkig wél een goede ervaring. In 2000 betrok ik een huurhuis waar badkamer & keuken volledig gerenoveerd moesten worden. Ik woonde nog in mijn oude huis (3 straten verderop) maar heb tóch 14 dagen huur teruggekregen...
Het waren andere tijden toen ;-)

En verder: onze achterbuurman is 80+. Die 'kreeg' een nieuwe vloer in in zijn benedenverdieping, en de muren binnen werden geverfd. Het huis is 60 jaar oud en had erge natte voeten. Het stonk er ook. Afijn, die man heeft 14 dagen op zijn bovenverdieping moeten leven, terwijl ook wc en douche beneden zijn. Hij moest maar een beetje over de zooi heenklimmen... Zijn meubilair en alle losse spullen moesten zo lang maar in de tuin, met plastic er overheen.
Mijn wederhelft heeft intussen de elektra beneden helemaal vernieuwd want het was door al het gewerk (alles losgetrokken) niet meer verantwoord. Overigens ook al 60 jaar oud maar blijkbaar doet de woningbouw daar niets aan. Zaterdag gaan we samen grondig schoonmaken want die man, die altijd best goed voor zichzelf zorgt, is helemaal van slag. Hij is gewoon de kluts kwijt door de drukte en het vuil.
Volgende week gaan we samen met hem naar de woningbouw om te kijken of hij hiervoor een vergoeding kan krijgen. Ik vind het gewoon schandalig zoals ze gehandeld hebben. Een vergoeding zou hij kunnen gebruiken voor een nieuw zeiltje op de vloer, want ze hebben het oude vieze gewoon teruggelegd...

Maar: deze huizen waar inderdaad af en toe nog heel oude huurders in zitten, worden zodra ze leegkomen verkocht voor de hoofdprijs. Zestig jaar oud, geen isolatie, natte vloeren, vaak nog geen badkamer maar alleen een iets later ingebouwde badcel.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door 16again »

Miepje1 schreef:Volgende week gaan we samen met hem naar de woningbouw om te kijken of hij hiervoor een vergoeding kan krijgen.
Is het niet handiger om de deur voor de bouwvakkers gesloten te houden, totdat er overeenstemming is over een vergoeding? En dit ruim vooraf communiceren aan verhuurder.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nee, dat is het juist, ze zijn klaar! Tijdens het hele gebeuren hebben wij de buurman maar een of twee keer gesproken en zijn niet binnen geweest. We hebben wel zijn spullen zien staan in de tuin en hoorden/zagen de bouwers maar we wilden hem niet lastig vallen. Pas de dag nadat ze weg waren, maar er nog niets aan opruimen was gedaan, zagen we hoe erg het was.

vogeltje123
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2016 12:23

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door vogeltje123 »

Hallo beste mensen daar was ik weer!
Bedankt voor de reacties.

Ik heb iets meer duidelijkheid over de werkzaamheden. Deze zijn niet correct naar mij gecommuniceerd in mijn opinie.

-In het complex gaan ze meerdere woning aanpakken. De douche en toilet worden geheel vervangen. Tegeltjes, vloer etc.
-De start is begin april, en mij komen ze in mei doen. Dan zijn ze 10 dagen bij mij binnen bezig.

+Nu kreeg ik enkele dagen geleden een brief waarin stond dat ze bezig gaan met hak en voegwerkzaamheden aan de gevel, en dat deze geheel wordt vervangen. Hierover is niet eerder gecommuniceerd. Ze gaan hier morgen al mee bezig.
Er staat niet bij hoelang ze er mee bezig zijn, ze hebben het over een aantal dagen.

Ik kreeg vandaag een brief van een derde partij die zegt dat ze het enkel-glas mogen vervangen. Ze willen graag morgen komen om de boel op te meten.

De werkzaamheden zijn dus:
Toilet en douche
Hak- en voegwerkzaamheden gevel. De gevel wordt geheel vervangen.
Enkel-glas wordt vervangen

Ik denk dat ik z'on twee maanden geluidsoverlast heb, aangezien er meerdere bewoners wonen in dit complex.

vincenza.van-dalen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2017 15:16
Contacteer:

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door vincenza.van-dalen »

BL2 schreef:
snuffel1 schreef:Vogeltje de Ts is al gevlogen want er geen reactie meer gekomen. Waarom zouden we dan nog discussiëren want het is ons probleem niet.
En we worden het toch niet eens met elkaar :D

-Huurders willen hun ondervonden overlast gecompenseerd zien in geld (want maakt gelukkig).
-Woningeigenaren moeten de verbouwing altijd zelf betalen en krijgen nooit een vergoeding voor de overlast....

De renovatie bij een huurwoning is niet vrijwillig, maar verhoogd wel het woongenot, echter ook bij een koopwoning kan een renovatie niet vrijwillig zijn, als het fors achterstallig is of ruim over de "houdbaarheid".
Dus dat maakt weinig uit.....

En dat gedeelte over vergoeding kattenhotel is natuurlijk gewoon onzin.......
En wat u verkondigd is ook onzin.. dan had je maar beter op moeten letten bij de koop van de woning? Ik onderga ook deze aanpassing in de woning en wij accepteren ook een huurverhoging.. en je hebt er zelf voor gekozen om de toestand te laten verpieteren bij een eigen woning. Ik loop al tig jaar te vragen om dakisolatie, en daar werd geen gehoor aan gegeven. Nu moeten huurwoningen vanuit Europa aan een bepaald energie label voldoen en kan het wel. Ik vraag mij af of ik deze aanpassing wel gekregen had als deze regels niet aangescherpt zouden zijn..

vincenza.van-dalen
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2017 15:16
Contacteer:

Re: Ongemakkenvergoeding groot onderhoud huurwoning

Ongelezen bericht door vincenza.van-dalen »

Julie4444 schreef:
BL2 schreef:En vele krijgen helemaal geen belasting aftrek, maar hebben wel een koopwoning.

Deze groep betaald alleen maar belasting en krijgt nooit iets terug.
Dat geldt ook als je hypotheekrente kan aftrekken. Dat bedrag is namelijk minimaal en is al zo goed als afgeschaft. Ondertussen beuren huurders gewoon huur- en zorgtoeslag... en overal maar financiële vergoedingen voor willen eisen. Dat krijg je als je zelf geen dingen hoeft te betalen, dan heb je ook geen idee wat allerlei dingen allemaal wel niet kosten.
Ik weet heel goed wat alles kost hoor. Ik moet namelijk elk dubbeltje 2 keer omdraaien voordat ik het uitgeef. Dus dit is echt een belachelijke opmerking.. ik kan er niets aan doen dat jij een zeer goed betaalde baan hebt.. daarbij moet ik wel 30euro per maand meer huur betalen straks..

Gesloten