LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte servicekosten?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Arno Durkstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:21

Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door Arno Durkstra »

Krapte op de markt geeft veel problemen, en ook waar niet gelijk te verwachten !

Ik had oogje op huurwoning, al lekker aan de prijs ruim 960 Euro per maand, en PLUS 90 Euro serv kosten.
Echter er zijn geen gemeenschappelijke ruimtes aanwezig, geen garage of berging en ook geen trappenhuis oid.
Verhuurder gevraagd waar deze Serv/kosten op stoelen : Volgens verhuurder is dit voor schilderwerk en schoonmaak/onderhoud CV.
Volgens mij zit dit reeds in de huur en dit dus aan verhuurder ook zo gezegd. Reactie was prijs is prijs (niet zeuren zogezegd).

Ben ik abuis met de Serv/Kosten en is het geen verkapte oplichting ?
Ben er van overtuigd dat dit in huurprijs zit, echter alles is steeds aan veranderingen onderhevig.......

Hoop dat er eensluidend antwoord op is, maar huurder valt door de mand in mijn optiek - als ik eerlijk ben.


Groeten/Arno

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Arno Durkstra schreef:Krapte op de markt geeft veel problemen, en ook waar niet gelijk te verwachten !

Ik had oogje op huurwoning, al lekker aan de prijs ruim 960 Euro per maand, en PLUS 90 Euro serv kosten.
Echter er zijn geen gemeenschappelijke ruimtes aanwezig, geen garage of berging en ook geen trappenhuis oid.
Verhuurder gevraagd waar deze Serv/kosten op stoelen : Volgens verhuurder is dit voor schilderwerk en schoonmaak/onderhoud CV.
Volgens mij zit dit reeds in de huur en dit dus aan verhuurder ook zo gezegd. Reactie was prijs is prijs (niet zeuren zogezegd).

Ben ik abuis met de Serv/Kosten en is het geen verkapte oplichting ?
Ben er van overtuigd dat dit in huurprijs zit, echter alles is steeds aan veranderingen onderhevig.......

Hoop dat er eensluidend antwoord op is, maar huurder valt door de mand in mijn optiek - als ik eerlijk ben.


Groeten/Arno
Via de volgende link kun je vinden wat allemaal als service kosten berekend mag/kan worden:

https://www.huurcommissie.nl/fileadmin/ ... i_2018.pdf

Dit is ruimer dan je denkt en het is lastig te stellen dat jouw verhuurder geen servicekosten mag berekenen. Je kunt eventueel na het huurcontract aangegaan te zijn alsnog naar de huurcommissie stappen om je gelijk te halen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schilderwerk, ik neem aan buiten, en onderhoud cv is voor rekening van de huisbaas.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door Boesta »

De verhuurder is wettelijk verplicht elk jaar een afrekening te geven van alle gemaakte servicekosten. Hierdoor kunt u zien waar het aan besteed word. Hier zijn allemaal wettelijke regels voor. Indien er iets niet klopt als u de afrekening heeft gehad kunt u daarmee verhaal gaan halen en eventueel e.e.a. laten corrigeren zodat het wel volgends de regels is...

Arno Durkstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:21

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door Arno Durkstra »

Bedankt voor alle input, en uiteraard schilderwerk voor buiten,

Is een kleine verhuurder, voor belegging dus, en heb zodanige slechte smaak in de mond van dit dat ik er niet eens meer aan wil gaan beginnen !
Wacht wel op een andere die in verhuur komt en niet deze 'Lade-lichter', achteraf bij deze figuur je geld retour heb ik n hard hoofd in.
Zeker ook geen zin in al dit gezever, zijn er kosten OK - dan ook betalen zo niet dan ook geen extra willen uitpersen van je huurders.

Groet/Arno

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je klinkt als stofzuiger!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door Revoked »

Theotrucker schreef:Je klinkt als stofzuiger!
Nee, stofzuigen moet jezelf doen. Zit niet in de servicekosten.

Arno Durkstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:21

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door Arno Durkstra »

Nou klinkt als stofzuiger...... Eerder de verhuurder die de laatste centen uit de plinten wil stofzuigen !

Nee het klink meer als een zak (stofzuiger-zak ??) met munten, die leeg gegooid wordt.

stofzuigertje

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn bedrijfspand waar ik 28 jaren gewerkt hebt is nu verhuurd aan kopers van mijn bedrijf....
maar de boven woningen / kamers hebben Geen Zure Vis Kosten!
Ja, de Vishandel zit beneden dus grapje mag!

Ik reken geen service kosten voor de gezamenlijke trap/ingang maar mag wel.
De verlichting en schoonmaak moeten ze zelf doen.
Ook verf werk buiten is voor mijn, net als de 8 CV ketels die ik wegens diploma eis na Juli 2019 niet meer zelf mag doen!

Dit gespiltste bedrijfspand met 5 bedrijfjes en 8 woningen is mijn pensioen en service kosten hoef ik niet.
Zelfs dit jaar de jaarlijks toegestane verhoging vergeten!

Gezien de huidige waarde zou ik graag Pleur Op roepen maar met 13 huurders lukt dat niet.
Gewoon vast inkomen en genoeg is genoeg....
kreeg nog mail waar de verhoging bleef, en gaf antwoord dat vrijwillige extra bijdrage mag.. maar te laat is leuk voor hun!

De contact persoon is bereid om voor €50,- korting per maand.,zolang hij het goed uitvoerde de gezamenlijke ruimte schoon te houden en de verlichting met inmiddels Led lampjes... Een commercieel persoon inhuren is duurder en werkt minder!

U weet nu gelijk waarom ik in 2017 maar liefst 3x naar Ikea ging voor nieuwe keuken en zo renovatie kosten uitspaarde en de huurders mogen zelf uitzoeken en plaatsen... welke huurder heeft alle gewenste inbouw zooi?
We hebben dan als verhuurder en huurders beide groot voordeel en een goed onderhouden waardevaste woon/werk ruimte!

Helaas voor deze Topic starter maar pas in Juli 2019 komen er Misschien weer 2 extra luxe studenten kamers vrij geschikt voor 2 personen onder voorbehoud behalen Masters!
Deze ooit waardeloze oude zooi gekocht in 1990 , via opbod belastingdienst heeft nu een iets andere waarde!

Arno Durkstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:21

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door Arno Durkstra »

Ja zo kan het dus ook ! Leuke verhuurders bestaan dus wel.

Heel wat anders dan Serv Kosten, zonder gezamenlijke toegang of enige verlichting / oid.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onterechte servicekosten?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je alles van stofzuiger gelooft.

Gesloten