LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oude deurbel kapot word niet vervangen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Cro »

Zonder dat TS hier ingaat op wat haar contract of de voorwaarden van haar wbv vermeld heeft het weinig zin te speculeren. De site van de overheid is mijn inziens vrij duidelijk, in de basis is een deurbel voor rekening van de huurder. Hier kan echter natuurlijk altijd van afgeweken worden in het voordeel van de huurder. Dit zal zal echter in het contract en / of de daarbij horende papieren staan.

Een paar euro voor een nieuwe deurbel zal mijn inziens trouwens niet onder noemenswaardige kosten vallen. Erover bakkelijen kost al meer.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Snuffel1, juist als je zelf niet zo handig bent kun je beter een onderhoudsabonnement bij je verhuurder afsluiten.
Ik heb er zelf al veel gebruik van mogen maken, hoef ik niet moeilijk te doen om iets gerepareerd te krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Klaas Jan schreef:
01 mar 2020 08:58
tttlocke schreef:
01 mar 2020 03:18
Waarom zo eigenwijs?
Ik geef info waaruit blijkt dat die deurbel door de verhuurder vervangen moet worden als die versleten is.
En onderbouw dat.
Dat u dat 'eigenwijs' noemt is niet zo chique.
Jammer hoor.
Dat een organisatie afwijkt van de geldende regels wil niet zeggen dat die afwijkende regels voor iedereen gelden. Een bedrijf mag afwijken van een wet, mits dit in het voordeel van de consument is. Het door uw genoemde bedrijf verhuurd complete pakketten. Een compleet ingericht huis en neemt daarbij ook de kosten van een deurbel op zich. Daar veranderd de wet en regelgeving niet van.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij mijn huidige verhuurder zit ik ook op rozen, als ik het vergelijk met hoe sommige verhuurders in de regio Utrecht hun woningen verhuren. Het is maar net hoe een bedrijf in elkaar steekt. Wat is het beleid, welke mensen werken er, is er geld voor 'extra' dingen, enzovoorts.

Een nieuwe bel, dus het ding waar geluid uit komt, hoeft niet zo duur te zijn. Dat begint al bij een tientje. Kun je er weer 50 jaar tegen aan. Dat de TS kennelijk weinig geld heeft (in de OP had ze het er over dat een maandelijks abbo vn 5 euro van haar eten af gaat) maakt het misschien wel lastig, maar dat wil niet zeggen dat er niks kan of dat de rekening dan maar bij de verhuurder gelegd moet worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door berndv »

snuffel1 schreef:
01 mar 2020 10:36
Een deurbelschakelaar is niet zo kostbaar maar als het om de transformator en de bel ansich gaat lopen de kosten wel op.
Het is maar net wat je oplopende kosten vindt. Een beldrukker koop je voor een euro of 5, een beltrafo heb je voor zo'n 15 euro en een gong ook vanaf een gelijk bedrag. Afhankelijk van wat er kapot is, vallen de kosten nog wel mee.
snuffel1 schreef:
01 mar 2020 10:36
Daarbij is niet iedereen even handig om zelf te repareren maar een schroef vastdraaien lukt de meesten nog wel en daar gaat het bij kleine reparaties om.
Maar daarvoor bieden ze dus ook die servicecontracten aan. Voor de mensen waar de handigheid ophoudt bij het vastdraaien van een schroefje.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn wasmachinetrekschakelaar is stuk. Ben benieuwd of ik daar ook een serviceabo voor af moet gaan sluiten.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
02 mar 2020 11:53
Mijn wasmachinetrekschakelaar is stuk. Ben benieuwd of ik daar ook een serviceabo voor af moet gaan sluiten.
Er moet natuurlijk niks :D

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt ook googlen en dan op de bovenste link klikken. Dan komt er vast wel iemand.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Cro »

Bob Schurkjens schreef:
02 mar 2020 11:53
Mijn wasmachinetrekschakelaar is stuk. Ben benieuwd of ik daar ook een serviceabo voor af moet gaan sluiten.
Een abonnement afsluiten zal niet verplicht zijn. Wil je zonder verdere kosten geholpen worden of ben je zelf niet handig is het echter mogelijk wel aan te raden.

Kijk ik hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning
Dan lijkt namelijk een trekschakelaar voor rekening van de huurder kijkende bij onderdelen en bestandelen woonruimte.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door berndv »

Cro schreef:
02 mar 2020 12:46
Kijk ik hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning
Dan lijkt namelijk een trekschakelaar voor rekening van de huurder kijkende bij onderdelen en bestanddelen woonruimte.
ligt er aan waar je kijkt. Daar staat het inderdaad bij genoemd, maar iets verderop bij het kopje "Technische installaties binnen de woning" staat dat reparaties, controle en vervanging weer voor rekening van de verhuurder zijn. Als de link aanklikt omtrent Technische installaties dan valt elektra daar ook onder.

Buiten het feit dat een defecte schakelaar iets anders is dan een loszittende schakelaar zou ik voor het vervangen van een trekschakelaar niet graag een leek aan het werk hebben.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Cro »

berndv schreef:
02 mar 2020 13:05
Cro schreef:
02 mar 2020 12:46
Kijk ik hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning
Dan lijkt namelijk een trekschakelaar voor rekening van de huurder kijkende bij onderdelen en bestanddelen woonruimte.
ligt er aan waar je kijkt. Daar staat het inderdaad bij genoemd, maar iets verderop bij het kopje "Technische installaties binnen de woning" staat dat reparaties, controle en vervanging weer voor rekening van de verhuurder zijn. Als de link aanklikt omtrent Technische installaties dan valt elektra daar ook onder.

Buiten het feit dat een defecte schakelaar iets anders is dan een loszittende schakelaar zou ik voor het vervangen van een trekschakelaar niet graag een leek aan het werk hebben.
Ik vraag me alleen af of een schakelaar onder de electrische installatie valt, gezien deze zaken expliciet benoemd worden onder "Onderdelen en bestanddelen woonruimte", lijkt mij eigenlijk van niet, als het namelijk onder de technische installaties zou vallen hoeft het niet benoemd te worden onder een ander kopje. Bij de electrische installatie an sich denk ik eerder aan de groepenkast en dergelijke.

Dat je geen leek aan het werk wil hebben lijkt me logisch, echter maakt dat wanneer de kosten voor de huurder het nog niet dat er direct door een leek gewerkt moet worden. Een huurder kan ook gewoon iemand vragen deze zaken voor hem op te lossen wanneer hij of zij zelf niet kundig genoeg is.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het gaat er natuurlijk niet alleen om wat de Rijksoverheid hiervan zegt, maar belangrijker is wat er in je huurcontract staat.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Cro »

Lowieze schreef:
02 mar 2020 13:14
Het gaat er natuurlijk niet alleen om wat de Rijksoverheid hiervan zegt, maar belangrijker is wat er in je huurcontract staat.
Dat is uiteraard deels zo, echter mag een huurcontract enkel positief afwijken voor de consument. In dat opzicht is uitgaan van wat de rijksoverheid aangeeft dus best zinvol zolang de bepalingen in het huurcontract niet bekend zijn.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Cro schreef:
02 mar 2020 13:31
Lowieze schreef:
02 mar 2020 13:14
Het gaat er natuurlijk niet alleen om wat de Rijksoverheid hiervan zegt, maar belangrijker is wat er in je huurcontract staat.
Dat is uiteraard deels zo, echter mag een huurcontract enkel positief afwijken voor de consument. In dat opzicht is uitgaan van wat de rijksoverheid aangeeft dus best zinvol zolang de bepalingen in het huurcontract niet bekend zijn.
Tuurlijk, en daar 3 pagina’s mee vullen zonder dat het de TS ook maar iets interesseert

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door berndv »

Lowieze schreef:
02 mar 2020 13:33
daar 3 pagina’s mee vullen zonder dat het de TS ook maar iets interesseert
sowieso heeft ts niet eens meer ingelogd om ook maar 1 antwoord te zien.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door Lowieze »

berndv schreef:
02 mar 2020 13:35
Lowieze schreef:
02 mar 2020 13:33
daar 3 pagina’s mee vullen zonder dat het de TS ook maar iets interesseert
sowieso heeft ts niet eens meer ingelogd om ook maar 1 antwoord te zien.
Dat is een misverstand, je hoeft niet ingelogd te zijn om de antwoorden te lezen.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: oude deurbel kapot word niet vervangen

Ongelezen bericht door witte angora »

In ieder geval gaat dit topic langzamerhand weer alle kanten op. Ik druk mijn snor. Inclusief baard. Antwoorden zijn al gegeven, de meningen zijn en blijven verdeeld. Of de TS er nog wat aan gaat hebben?

Gesloten