LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door Costnix »

U bent één van de 3 procent van de Nederlandse bevolking, die leidt aan hyperacusis, overgevoeligheid voor geluid:
http://www.kno.nl/index.php/patienten-i ... peracusis/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hyperacusis

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
stofzuigertje schreef:Als ik het zo lees, de 60% korting lijkt belangrijker dan de oplossing!
De bedoeling van die 60% is, dat de verhuurder een oplossing gaat zoeken. Zodra luidruchtige buren zijn uitgezet , kan volle huur weer gerekend worden

En reken maar dat de verhuurder nu wel in actie gaat komen. Minder inkomsten voor hun zullen ze niet fijn vinden.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door 16again »

Costnix schreef:U bent één van de 3 procent van de Nederlandse bevolking, die leidt aan hyperacusis, overgevoeligheid voor geluid
Waar is deze diagnose op gebaseerd?
Leidt (of beter lijdt) iedereen met overlast gevende buren aan hyperacusis ?
Is TS 1% van de bevolking ?

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

ik zie veel reacties over mijn topics waarvan ik merk dat de meeste die een reactie geven niet de situatie waarin ik in leef ken maar wel een oordeel hebben, ik wil iedereen zeggen dat ik in de vier jaar dat ik hier woon, alleen maar geduldig ben geweest en iedereen die hier naast, boven mij woont de kans gegeven om zich aan te passen w.b. de leefgeluiden, ik ben pas na anderhalf jaar gaan klagen omdat ik van meerdere mensen hoorde dat de geluiden niet binnen de norm vallen en ik een geluidsonderzoek moest gaan eisen, ik heb een perfecte woonplek en wil helemaal niet verhuizen en ook is de uitspraak huurverlaging nooit mijn intentie geweest, ik zocht naar oplossingen maar die zijn mij niet geboden door verhuurder vandaar dat ik een procedure ben gestart en naar mijn mening met succes. ik wordt nu in ieder geval gehoord door verhuurder.
ik heb een doktersverklaring waarin staat dat verhuizen goed is voor mijn gezondheid, die heb ik al anderhalf jaar in bezit. verhuurder laat dat koud.
ik sta al anderhalf jaar ingeschreven voor een andere woning bij meerdere verhuurders maar tot op heden nog geen succes.
ik heb de verhuurder en bovenburen constant gevraagd te komen luisteren naar de geluiden die door buren worden geproduceerd maar de verhuurder is nog niet 1 keer bij buren geweest en heeft nooit de moeite genomen om bij mij in huis te komen luisteren naar al deze geluiden. ook buren nemen niet de moeite om te komen luisteren, zij zeggen het wel te begrijpen maar rekening ermee houden, ho maar. nee juist de knelpunten die ik heb aangegeven worden misbruikt en gaan buren expres juist daar lawaai maken van de punten die ik heb aangegeven.
de huurcommissie was het dan ook met mij eens dat daarin de verhuurder slecht heeft gehandeld en dat heft meegespeeld met de uitspraak, ik had liever gezien dat ik door de verhuurder gehoord werd vanaf het begin van mijn terecht geklaag.
dan had ik in alle vrede met hun willen zoeken naar een oplossing, maar omdat dat niet is gebeurd en omdat buren ook niet meewerken aan een beter woongenot ben ik na zoveel jaar, er wel een keer klaar mee en zoek ik mijn recht via een andere weg en ik ben blij dat ik die weg heb bewandeld.

en luidruchtige buren kun je niet uitzetten, het is de bedoeling dat de verhuurder de klachten gaat verhelpen wat inhoud dat er een betere geluidsisolatie dient te komen, gebeurt dat niet dan blijft de huurprijs dus 60 procent lager dan normaal.
in het geluidsrapport wat door een proffesioneel bedrijf is gemaakt, staat in dat de contactgeluiden binnen een norm van 4/5 moet vallen om als normaal bestempeld te worden, bij mij is gemeten en die norm valt binnen 2/3 dus is niet normaal en dat dient de verhuurder recht te zetten.
ook afvoer wc/douche valt niet binnen de norm, ook daarin is reparatie/vervanging nodig.
kost al met al de verhuurder meer geld om de boel te fixen dan mij een vergoeding plus een andere woning te geven.

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

huurcommissie vond in het geluidsrapport dat de metingen niet voldoen aan de eisen, dus het feit ligt hier dat er wel degelijk een overlast aan contactgeluid is.
en dat zeg ik al meer dan vier jaar.... daarom zeg ik ook, aanhouder wint. en terecht dat de verhuurder mij huurverlaging geeft al is het daar nooit om te doen geweest.
ik heb een mooi plekje om te wonen, echt fantastisch, mooie tuin, ideale indeling woning voor 1 persoons huishouden. ik zou hier graag willen blijven wonen mocht ik dus de contactgeluiden in mindere mate zou moeten aanhoren.
ibijna iedereen die gereageerd heeft, kan niet oordelen over hoe en wat contactgeluiden zijn die ik hoor, ik ben niet autistisch of overgevoelig voor geluid, wat ik steeds heb gezegd is dat dit geluid niet normaal is. en daarin krijg ik nu mijn gelijk, gelukkig.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik ben blij voor je dat je gelijk hebt gekregen. Nu het 60 procent lager gaat worden, zullen ze van de woningstichting heus wel wat gaan ondernemen.

Maak je niet druk om sommige reacties dat moet je gewoon naast je neerleggen. Mensen snappen dit soort dingen pas , als ze het zelf ondervinden.

Ik hoop voor jou dat er snel een eind komt aan de overlast.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door gosewijn »

alleen maar geduldig ben geweest en iedereen die hier naast, boven mij woont de kans gegeven om zich aan te passen w.b. de leefgeluiden, ik ben pas na anderhalf

Hoezo aan u aanpassen ?.

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

omdat het hier lawaaierig is ben ik niet meteen naar buren gegaan om daarover te gaan zeuren, laat ze dat eerst zelf maar ondervinden. al had ik na anderhalf jaar erg veel lawaai moeten aanhoren, vond ik het wel genoeg en ben daar wat va gaan zeggen op een normale manier, later ben ik pas gaan klagen omdat buren na de wetenschap dat het hier erg lawaaierig is nog steeds bleven doorgaan met hun lawaaimakerij, en nu na vele keren klagen maken ze expres misbruik van de knelpunten en halen ze mij uit mijn slaap, en houden ze mij wakker tot diep in de nacht.
nu zijn bovenburen boos op mij zodra ik normaal door mijn huis heen loop, wat een stampend geluid maakt.
dan maken buren nog meer expres lawaai. echt je zou hier eens moeten komen luisteren en zelf oordelen, dit is echt niet normaal hoe bovenburen met de woning omgaan waarvan ze weten dat het veel lawaai maakt. dat is ook bewezen in het geluidsrapport, plus dat bovenburen een ondervloer hebben die niet aan de eis voldoet, ook dat weten ze.
dus moet ik mij dan aanpassen of moeten de buren zich daarop aanpassen.....

Mucha

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door gosewijn »

zodra ik normaal door mijn huis heen loop, wat een stampend geluid maakt.

Dus u vindt het normaal dat u stampend geluid maakt als u loopt . Doen de buren het dan mag het niet , begrijp ik het goed zo ?.

stofzuigertje

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik nu alles nalees, U heeft een perfect gehoor, zelfs de licht knopjes horen!

Maar ik zie niets over de woning zelf, een oude met houten vloeren of dik beton?
Ook geen info over de bewoners, mijn moeder stampte meer als mijn vader die zwaarder was,
en ik leerde in mijn oude huis de zijkant van de trap te gebruiken omdat de treden dan niet meer of nauwelijks kraakten in ons oude huis.

Verder heb ik de keuze uit harde slippers die geluid maken maar lang mee gaan of zachte pantoffels die geruisloos zijn.
Maar op de laatste mag ik niet buiten want elk stukje grind kan in de zool prikken en mee naar binnen gaan...
Verder nog de keuze uit zwevende laminaat of zachte tapijt en veel zuigen.

Je kunt je buren niets verplichten maar ik weet dat zacht tapijt heerlijk is maar snel vuil word en veel geld koste.
Laminaat, ik hou daar van, even vegen en schoon.
Ik vermoed dat U een oud huis huurde in de binnenstad met houten vloeren en dan krijg je dit soort klachten.
Vraag of denk eens aan een geluidsarme woning, soms is met hulp van verhuurder ruilen mogelijk.
Zij besparen kosten van aanpassen en U heeft een betere woning.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mucha schreef: Tja, als buren zo asociaal zijn om lichtknopjes in the drukken als het donker wordt..... Ze moeten rekening houden met TS en in het donker blijven zitten. Sommige buren willen dat blijkbaar niet. :(

Ik vraag mij af, waarom zo blijven doorgaan. TS heeft aan het langste eind getrokken en terecht. Huurcommissie geeft iemand niet voor niks gelijk.

TS , ik snap niet dat jij jezelf steeds maar blijft verdedigen hier, Je hebt gelijk gekregen en de woningstichting zal nu een stukje sneller lopen want ze krijgen minder geld. Wacht nu gewoon af wat zij gaan doen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik zou die uitspraak van de huurcommissie wel eens willen zien - lezen.

atlas1302

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door atlas1302 »

gosewijn schreef:Ik zou die uitspraak van de huurcommissie wel eens willen zien - lezen.
IK OOK, want dat betekent dat alle bewoners van dat gebouw recht hebben op 60 procent.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door reggie2 »

gosewijn schreef:Ik zou die uitspraak van de huurcommissie wel eens willen zien - lezen.

Waarom?? Dat is privé en daar heeft TS niks aan.
TS heeft hier zijn/haar stukje gezet en nu is de beurt aan de woningstichting,

Je zal vast wel lezen hoe de afloop is.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waarom?? Dat is privé en daar heeft TS niks aan.

Omdat ik het hele verhaal met 2 korreltjes zout neem. Ze heeft last van geluiden van lichtschakelaars , Afvoer douce - wc. loopgeluiden , etc.

Heb ruim 5 jaar in de Jordaan gewoond ,daar hoor je elke voetstap en niezen van de buren . verhuist naar nieuwbouwwoning 1976 , als de buurvrouw ging koken hoorde je pollepels aan de muur rammelen . Als ze naar de beneden wc gingen hoorde je buren plassen .

Dat zou dus betekenen de° uitspraak° dat alle huizen van 1945 tot 1985 zo snel mogelijk afbreken ,wegens zeer ernstige geluidsoverlast, of gratis wonen.

DUS daarom.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jij mag het met een korreltje zout nemen, daar heeft TS geen boodschap aan. Snap dan überhaupt niet waarom je dan gaat reageren in dit topic.

De ene mens kan meer verdragen dan de andere mens , wist je dat niet?

Ik woon in een stad, er zijn mensen die gek zouden worden om in een stad te wonen.

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

atlas1302 schreef:
gosewijn schreef:Ik zou die uitspraak van de huurcommissie wel eens willen zien - lezen.
IK OOK, want dat betekent dat alle bewoners van dat gebouw recht hebben op 60 procent.
ik kan hem hier niet met een foto op gaan zetten, en wat de rest van dit appartement en bewoners betreft, die moeten zelf maar gaan procederen maar alle andere bewoners van dit appartementen complex hebben geen overlast, dit weet ik door het navragen. en ik ga buren niet informeren over de uitspraak commissie en daarmee de kans lopen dat de verhuurder het mij moeilijkere gaat maken. ik heb voor mijzelf mijn gelijk willen halen, ik ben het slachtoffer in dit verhaal dus waarom zou ik de andere bewoners hierover gaan inlichten zodat zij ook gaan procederen en ik daardoor mijn kansen verspeel om met verhuurder te onderhandelen voor een betere woonplek plus verhuiskosten oid.

ik stamp niet in mijn woning, ik loop op mijn tenen omdat ik weet dat het stampende geluid irritant kan zijn voor buren, dus verwacht ik dat buren ook daarin rekening houden. het zit hem in mijn woonplek, ik denk dat het bouwtechnisch niet oke is, want anders stond er in het geluidsrapport niet dat het NIET binnen de geluidsnorm valt, dat staat dus ook in de uitspraak van de commissie

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou zelfs heel simpel kunnen zijn. Hier in de flat hebben we ook een buurvrouw die alles hoort van haar buren beneden. Inclusief het produceren van nieuwe kindertjes zogezegd. Praat je over een geïsoleerd complex uit 2008. Ik heb de benedenburen tussen neus en lippen door (omdat beneden weer over boven liep te zaniken) gevraagd of het laminaat soms tegen de muren aan ligt, dus zonder tussenruimte. Want dan hoor je boven inderdaad alles omdat het via de muren gaat. Ineens viel het gesprek stil...

maxlion
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 mar 2017 10:14
Locatie: emmen

Re: Overlast bovenburen, klagen helpt niet meer

Ongelezen bericht door maxlion »

Sinds 4 dec 2017 heb ik een andere woning, dit doordat ik dus de procedure heb gewonnen en ik mij niet heb neergelegd met het voorstel van de verhuurder namelijk een isolatie van plafond, nee ik vond dat te risicovol want de andere overlast geluiden dan?
Ik heb geist dat ze mij een andere woning gingen aanbieden en verhuisgeld mee.
na lang zeuren en dreigen dat ik anders naar de rechter zou gaan heeft de verhuurder doen beslissen mij maar gelijk te geven en mij dat te geven waar ik om gevraagd heb.
dus na de uitspraak van de commissie heb ik met de verhuurder uiteindelijk in goed overleg datgene gekregen waar ik om vroeg.
ik kreeg elke maand een lijst met huuropzeggingen en ik kreeg daaruit eerste keus, plus dat ik 3500,- verhuis geld meekreeg.

[Ongefundeerd taalgebruik verwijderd door moderatie]

Als je strijd om je gelijk te halen omdat jij vind dat je in je recht staat heeft dus wel degelijk zin, ik ben hiervan het bewijs.
mij is onrecht aangedaan door de verhuurder die mij huur liet betalen voor een woning die dus niet aan alle eisen voldeed, en het feit dat ze mij in alle opzichten niet wilden helpen, pas nadat ik ben gaan dreigen met een rechter enzo toen is besloten om mij te helpen, dus zij wisten wel dat ze fout zaten.
ook naar de buren toe moet ik hard lachen want ik heb nu een mooie woning met goede buren en heb van de verhuurder geld gekregen om dat in te richten naar wens, hahaaa ik lach iedereen uit die ook maar enigzins commentaar had op mijn manier van handelen.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jun 2018 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerd taalgebruik verwijderd door moderatie

Gesloten