LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlast van buren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat heb ik nu ook gedaan, maar ik verwachtte veel en veel meer oranje/rode en zeker grotere gebieden.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
05 aug 2020 22:46
Ben ook een keer achter zo'n dealertje aangegaan. Ik kreeg toen een schriftelijke waarschuwing van de Alliantie (verhuurder) dat ik de privacy van mijn buren schond. Ik viel zijn bezoek lastig. Het is maar een voorbeeld van de vele bizarre "omdraaiingen".
Je wil niet weten wat ik hier achter de kiezen heb... Het zijn de buren die de boel omdraaien. Ze weten dat ze fout zitten, maar door het om te draaien wordt de focus op de ander gelegd, en er wordt dan nog serieus op gereageerd ook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik de laatste lees, een ander huis kan nog enkele jaren duren gezien de wachtlijsten.....

En eigen rechter spelen mag niet
maar ik denk dat ik niet de enige zou zijn die een Judo demo zonder mat ging geven voor zowel deze
bewoner als de visite die net zo erg is.

Als Verhuurder, Burgemeester en Politie niet handhaven en vooral weg kijken of later komen als 't weer iets rustiger is?

Zodra Skadir 10 weg is en andere woning heeft zal dit bij de volgende weer zelfde verhaal worden, je laat de goede weg gaan en wat houd je voor een buurt over?

Vooral als je weet dat ik de Reclasering op bezoek kreeg, ze zochten werk en huisvesting voor die vrij kwamen....
en een bedrijfspand met bovenwoning als rommel opslag.....
Prima harde werkers die blij waren met huis & werk.....

Dit wetende, die doen graag iets terug, ook jaren nadat ik gestopt ben dus vrienden met een fout verleden.....
Als ik terug wilde naar Nederland en toevallig de Ex woning van Skadir 10 zou krijgen?
Denk dat dit niet goed zou aflopen!

Als er ooit een persoon komt wonen met foute vrienden...die helpen gelijk en vragen niets!
Net als Bob ook dit heeft meegemaakt....
Je lost met verhuizen niets op maar verplaatst probleem naar onschuldige volgende!

Als mensen niet normaal kunnen wonen, er staan nog gevangenissen leeg die gesloopt moesten zijn....
Daar opsluiten en we voorkomen slachtoffers zoals Bob hier eerder over schreef.

Dat andere niets durven, 1 foute nieuwe bewoner en wie is dan fout?
Ze moeten deze foute bewoner gewoon opsluiten om te voorkomen dat een onschuldige straks nieuwe bewoner door 't lint ging!

Net als de BBQ man in OSS en de motor rijder die naast de Kiosk in reed ook thuis de boel......
2 probleem gevallen niet helpen, en word dit straks nr 3?

Slap beleid en niets doen, dat zal ooit nogmaals een voorpagina halen van alle kranten!
Gelukkig geen huurhuis nodig maar wel zo gek als een doorgedraaide draaideur!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door reggie2 »

Komkommertijd schreef:
06 aug 2020 10:10

Je lost met verhuizen niets op maar verplaatst probleem naar onschuldige volgende!

Voor jezelf wel hoor, ik zou dat advies toch net als Bob aan TS willen geven.
Je kan een dossier opbouwen maar de wbv doet er niks mee en jij zit in de ellende.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
06 aug 2020 11:34
Je kan een dossier opbouwen maar de wbv doet er niks mee en jij zit in de ellende.
Wellicht kun je de WBV in beweging krijgen, als je de huursom deels niet betaalt.
30% korting is niet onredelijk bij verhuurder die niet meewerkt
Verhuurder verschaft immers niet het overeengekomen huurgenot

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
06 aug 2020 12:01
Wellicht kun je de WBV in beweging krijgen, als je de huursom deels niet betaalt.
30% korting is niet onredelijk bij verhuurder die niet meewerkt
Verhuurder verschaft immers niet het overeengekomen huurgenot
[/quote]
Dan kom je alleen maar verder in de rottigheid, dat mag namelijk niet.

Vervelende is dat bijna in elke wijk er wel toestanden zijn. Vooral ook van mensen die begeleid wonen en geen begeleiding krijgen.
ja ze moeten ook ergens wonen , maar je zou het maar treffen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door omega19 »

Bob Schurkjens schreef:
05 aug 2020 22:46
De buurt heb ik zorgvuldig gekozen op
https://www.leefbaarometer.nl/kaart/?#kaart

waar de statistiek "veiligheid" flink in het groen staat.
Interssante kaart
Ik woon prima, maar mijn buurt er wel felrood op. Zal ook uitmaken in welke straat je precies woont

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, zoek de Klipspringerdreef maar eens op. Dan kun je inderdaad zien dat het per straat verschilt. Die zit op -0.46

Heb er een beetje een hobby van gemaakt: zoek de onveiligste straat.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door omega19 »

Bob Schurkjens schreef:
06 aug 2020 18:24
Nou, zoek de Klipspringerdreef maar eens op. Dan kun je inderdaad zien dat het per straat verschilt. Die zit op -0.46

Heb er een beetje een hobby van gemaakt: zoek de onveiligste straat.
nu dan valt nog mee zit op - 0.38

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door marnix »

edit
Laatst gewijzigd door marnix op 07 aug 2020 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door marnix »

Ik vrees geen prettig advies voor u te hebben,
Wegwezen!
Ik heb rond 2005 hetzelfde meegemaakt, zgn exjunk kreeg met voorrang een woning in het rustige hofje in Utrecht waar ik woonde,
Woningbouw liet ons weten alles te doen aan de overlast maar dat meneer als tweedekanser niet meer in aanmerking zou komen voor een andere woning als hij hier ook weer uit moest, dus of wij wat coulance wilden betrachten.
We waren met best veel actiebereide buren maar uiteindelijk zijn we allemaal vertrokken omdat je geen moer bereikt, en de woningbouw interesseert het geen zier want de wachtlijsten zijn groot.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ marnix,

Een Ex Junk is totaal geen probleem, heb vele ex gedetineerde gehad die nog gebruikte maar gewoon goed werk leverden,
en totaal geen overlast...
maar dit rustige hofje had gewoon massaal huur verlaging moeten aanvragen.
Het gaat niet om Ex Junk maar zijn gedrag... en dat is iets anders...


Door verhuizen met allen los je niets op want de nieuwe bewoners die er kwamen zullen ook weer verhuizen, of er komen juist meerdere Junks wonen en het word een echt Getto!

Naast Huurders is in mijn buurt ooit een koper geweest... dit komt zelden voor maar ook die kregen we er wel uit.
Door 1 groep te vormen die niet weg wilde, hij verkocht snel zijn huis en was blij dat hij daar weg was.

Dat die kopers jonge buren waren en na een gestoorde gek via WC raampje even een giertank had geleegd!
Ik zal geen namen noemen maar dat mag zeker niet maar was voor deze Aso koper voldoende om tegen elke prijs dit huis te dumpen na maanden lang met iedereen Ruzie gehad te hebben.

Deze jonge pas getrouwde kopers bleven wel nog enkele weken bij hun ouders slapen.
Ze hielden wel weken lang Open huis voor deze SHITterende en betaalbaar geworden woning en gehele buurt hielp met reinigen!

Na laten zien stempels paspoort boekje en KLeM tickets als bewijs dat ik het niet persoonlijk heb gedaan....
Ik heb bewijsbaar niets gedaan en schone handen!
Maar een huis wat 11 maanden later €90.000,- voordeliger is aangeboden is toch leuk voor starters op de woningmarkt die al jarenlang wachten op een betaalbare huurwoning!

Het leukste kwam na afloop zitting rechtbank, hij zag dat ik een nummerplaat houder van hem gemonteerd had!
Ja, ik vind pesten leuk, en elke koper van zijn voertuigen mag die weg geven!
Ook die garage is nu vele KM verder heropend.... op slechts 28 km van mijn nieuwe huidige woning!

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Man, man, wat een gezwets weer. Heeft toch allemaal niets met het onderwerp van doen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Overlast is zo wel opgelost... die autohandelaar had erg veel voertuigen in zijn straat en dat was handel... en als je elke avond een paar straten verder moet parkeren en grote bek kreeg....

Die was zo Aso dat ik 3 straten verder buren kreeg omdat meneer aan 2 plekken op oprit niet genoeg had.....
Met soms meer dan 20 van hem op straat.... en als koper mag je dat doen....
Ook kopers die komen en zoeken en nog parkeren, naast een kleine werkplaats had hij elders moeten gaan verkopen en niet in een woonwijk een mooie woning kopen.... en als Politie & Gemeente niets doen, iedereen mag zelf bepalen hoeveel auto's je voor je huis zet, en dan heeft een vriendje iets gedaan wat ik pas later hoorde.

Als een bedrijf aan huis omdat werkplaats te krap is.... dan krijg je boze buren en dit soort tegenwerking....
Maar ik was voor oplossen probleem dus overlastgever en vooral niet gaan verhuizen.

Deze handelaar heeft nu een oude boerderij gekocht en daar is ruimte zat, nog steeds....

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja. Het houdt niet op. Niet vanzelf.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Erthanax schreef:
07 aug 2020 13:16
Tja. Het houdt niet op. Niet vanzelf.
Ik of die overlast,
wilde auto kopen, kom je je oude ex buurman tegen, snel wegwezen!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

heb hetzelfde gehad, al een 30 tal jaar terug en ik heb dus prcs gedaan wat komkomer schrijft, ik heb in de ochtend (5 uur) toen ik naar mijn werk ging de boxen tegen de muren gezet en de stereo voluit gezet en toen naar mijn werk gegaan....

resultaat, buurman kwam kwaad praten waarom ik dat toch deed, ik hem uitgelegd dat dat precis was wat ik hoorde als ik in de avond naar bed ging en ik wel wilde slapen omdat ik er om 4.30 uit moest, heb ze nog 1x gehoord, ben heengegaan en het was over....

bij mijn broer jaren later hetzelfde, bovenstaande hielp niet genoeg, hij ons opgebeld en we zijn toen emt een paar man naar binnen gegaan en de geluidsboxen meegenomen, gelijk afgelopen....

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door omega19 »

Hawk-Eye schreef:
07 aug 2020 14:34
bij mijn broer jaren later hetzelfde, bovenstaande hielp niet genoeg, hij ons opgebeld en we zijn toen emt een paar man naar binnen gegaan en de geluidsboxen meegenomen, gelijk afgelopen....
Ja, ik begrijp dat als je de geluidsboxen meeneemt de geluidsoverlast afgelopen is.
Echter in gewoon Nederlands heet dit toch gewoon inbraak

theakemna
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2005 16:06

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door theakemna »

Wij hebben 5enhalf jaar ontzettende last gehad en ook alle instantie lieten ons vallen!!! De Gemeente, Politie, woningbouwver. en noem maar op!!!! Na vijf jaar de verhoging van de huur geweigerd te betalen i.v.m het niet verlenen van woongenot en toen werden we uitge-
nodigd voor een gesprek en werd ons verteld dat we beter konden verhuizen i.v.m mindersociale omstandigheid van de veroorzaker.
We kregen door hun bemiddeling een urgentieverklaring voor een andere woning en een bedrag voor de verhuiskosten van de Gemeente waar we woonden(alleen daarover mochten we met niemand spreken) Maar we zijn toch verhuisd en hebben daarna weer een rusti leven gehad hetgeen heel wat waard is, want we hebben financieel heel veel moeten inleveren, maar rus hebben is heel wat waard!!!!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overlast van buren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Hawk-Eye ,

5.00 uur is erg vroeg, van 20.00 uur tot 7.00 uur horen kinderen te kunnen slapen.

Maar als je geen uurtje mag snipperen begrijp en gedoog ik in dit geval het wel...
Gedogen is dus geen goedkeuring....

Maar Boxen weghalen, dat is iets te ver.....
Vrienden van mijn hebben ook niets weg gehaald, alleen maar bezorgd....en ik hoorde dat achteraf en vond dat SH...itterend...

Gesloten