Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Cas_sie »

reggie2 schreef:
23 nov 2021 20:40
Heftig om op deze manier te wonen
Ik wens jou sterkte, hopelijk gaat het meevallen.
Het is zeker onprettig. Ik zit al de hele avond te janken vanwege stress. Maja, wat kan je eraan tegen doen?

Hopelijk heb ik volgend jaar een nieuwe woning.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door 16again »

Cas_sie schreef:
23 nov 2021 21:24
Het is zeker onprettig. Ik zit al de hele avond te janken vanwege stress. Maja, wat kan je eraan tegen doen?
Je niet gek laten maken
Cas_sie schreef:
23 nov 2021 21:24
Hopelijk heb ik volgend jaar een nieuwe woning.
Dat hoopt je huisbaas ook, dan heeft hij zijn zin.

Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Cas_sie »

Ik heb wel enorme pech. Een weekje geleden ontdekte ik een lekkage in mijn keuken aan de afvoer. De afvoer zit achter het keuken blok, dus het is wel groot onderhouds werk. Gelijk de verhuurder geinformeerd (ook al wilde ik hem niet spreken). Een tijdje niks gehoort. Krijg vandaag te horen dat ik het zelf mag repareren (of betalen daarvoor) en hij beweerd dat het door mij komt, terwijl de oorzaak helemaal niet is onderzocht.

De man snapt gewoon niet dat, tja, een lekkage kan voorkomen in een woning door bijv slijtage, en dat onderhoudswerk ook gewoon bij hoort bij het verhuren voor een woning. Dus ik kan de wasbak in de keuken nu niet gebruiken.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Cas_sie schreef:
01 dec 2021 22:46
Ik heb wel enorme pech. Een weekje geleden ontdekte ik een lekkage in mijn keuken aan de afvoer. De afvoer zit achter het keuken blok, dus het is wel groot onderhouds werk. Gelijk de verhuurder geinformeerd (ook al wilde ik hem niet spreken). Een tijdje niks gehoort. Krijg vandaag te horen dat ik het zelf mag repareren (of betalen daarvoor) en hij beweerd dat het door mij komt, terwijl de oorzaak helemaal niet is onderzocht.

De man snapt gewoon niet dat, tja, een lekkage kan voorkomen in een woning door bijv slijtage, en dat onderhoudswerk ook gewoon bij hoort bij het verhuren voor een woning. Dus ik kan de wasbak in de keuken nu niet gebruiken.
Gelijk een advocaat inschakelen of het Juridisch Loket. Praten en overleg voeren met deze verhuurder gaat niet meer lukken.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door witte angora »

Of een klacht indienen bij de huurcommissie, kun je gelijk al het andere meenemen.

Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Cas_sie »

witte angora schreef:
01 dec 2021 23:13
Of een klacht indienen bij de huurcommissie, kun je gelijk al het andere meenemen.
Na die dreigementen van hem had ik gelijk een klacht ingediend. Maar het is afwachten nu. Die man wil het ook gaan "bespreken" met mij, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in aangezien zijn houding.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Cas_sie schreef:
01 dec 2021 23:20
witte angora schreef:
01 dec 2021 23:13
Of een klacht indienen bij de huurcommissie, kun je gelijk al het andere meenemen.
Na die dreigementen van hem had ik gelijk een klacht ingediend. Maar het is afwachten nu. Die man wil het ook gaan "bespreken" met mij, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in aangezien zijn houding.
Als u het gesprek aangaat zorg dan dat u niet alleen bent en neem het gesprek op.

Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Cas_sie »

Uiteindelijk heb ik zelf iemand komen laten kijken. Goed nieuws is dat het probleem waarschijnlijk minder ernstig is. Het is waarschijnlijk wat kitwerk dat versleten is, en het druipte via de achterkant van het keukenblok.

Dus dat is (goedkoop) opgelost, maar het blijft vervelend dat als er telkens een probleem is, de verhuurder hier heel naar op reageerd en niet eerst de oorzaak goed uitzoekt.

En die man heeft trouwens zijn geheugen verloren of zo. Vandaag belde hij mij en beweert die dat hij mij niet heeft bedreigd. Ook niet dat hij mij er uit zal krijgen en dat ik problemen zal krijgen. En ook niet dat ik in januari eruit hoeft. Volgens hem heb ik het verkeerd begrepen. Waarschijnlijk is hij nu bang omdat hij weet dat ik een melding over hem hebt gedaan bij de politie.

Wel vervelend dat hij zo liegt en dat ik het toen der tijd niet heb opgenomen, maar iig zal hij minder agressief zijn in de toekomst.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moet u wel een drijfnat aanrecht hebben als daar lekkage door uitgedroogd kitwerk door ontstaat.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door reggie2 »

Huurcommissie duurt vrij lang, beter naar het juridisch loket of inderdaad een advocaat nemen.

Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Cas_sie »

Lady1234 schreef:
02 dec 2021 17:45
Dan moet u wel een drijfnat aanrecht hebben als daar lekkage door uitgedroogd kitwerk door ontstaat.
Waarschijnlijk was het drijfnat toen ik aan het schoonmaken was. Het "lekkage" was ook eenmalig omdat ik daarna de afwasbak in de keuken niet durfde te gebruiken tot vandaag.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Cas_sie schreef:
02 dec 2021 17:51
Lady1234 schreef:
02 dec 2021 17:45
Dan moet u wel een drijfnat aanrecht hebben als daar lekkage door uitgedroogd kitwerk door ontstaat.
Waarschijnlijk was het drijfnat toen ik aan het schoonmaken was. Het "lekkage" was ook eenmalig omdat ik daarna de afwasbak in de keuken niet durfde te gebruiken tot vandaag.
Dat is in ieder geval goed nieuws maar registreer het desondanks als een weigering van de verhuurder, al is het alleen maar voor de dossiervorming.

Rosa-18
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jun 2020 11:49

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Rosa-18 »

Pfff wat een verhaal Cas_sie. Ik ben blij dat ik altijd via woningbouwverenigingen heb gehuurd als ik dit zo lees. Zo'n man kan je leven echt zuur maken. Vooral als je ook nog eens veel thuis bent om te werken/studeren moet dat echt een plek zijn waar je je thuis voelt. Mijn enige tip zou dus ook vooral zijn: leg een dossier aan. Zorg dat je hem niet spreekt als je alleen bent of als je niet in de gelegenheid bent om het op te nemen. Communiceer zoveel mogelijk schriftelijk met hem. Laat je niet uit de tent lokken zodat het voor iedereen duidelijk is dat de schuld niet bij jou ligt. Succes!

Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Cas_sie »

Die man verzint elke week wel wat zeg. Vandaag gebeld door hem: contract eindigt op 31 januari. Reden: Ik heb een huisdier, dat is volgens huurcontract niet toegestaan.

Ik had het contract goed doorgenomen bij het aanschaf van mijn hondje, er staat niks over in het huurcontract. Ook vandaag nog een keer doorgelezen. Er staat helemaal niks.

Ook beweert die dat mijn hond voor veel overlast zorgt. Ik heb mijn hond al bijna 3 jaar, nooit klachten gekregen van oude buren.

Ik erger me ook aan dat hij mij telkens belt in plaats van schriftelijk contact. Volgens mij weet die man dat hij niks kan doen en probeert hij mij gewoon te treiteren en probeert die geen bewijs achter te laten door her allemaal mondeling te doen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een klier. Gewoon niet meer telefonisch te woord staan. Hij heeft geen (honde)poot om op te staan.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hun kunnen beoordelen en je adviseren of helpen wat het beste is. In sommige gevallen (afhankelijk van je contract) kan je naar www.huurcommissie.nl voor een bindend uitspraak. Indien dat niet kan dan kan je altijd naar de rechter.

Als huisdieren toegestaan is lijkt mij een duidelijke zaak. Tevens moet er bewijs worden van overlast, anders dan normale leefgeluiden.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door kuklos »

Cas_sie schreef:
06 dec 2021 17:18
Ik erger me ook aan dat hij mij telkens belt in plaats van schriftelijk contact. Volgens mij weet die man dat hij niks kan doen en probeert hij mij gewoon te treiteren en probeert die geen bewijs achter te laten door her allemaal mondeling te doen.
Klopt. Het is precies zoals je zegt, bewust en intimderen en treiteren. Schriftelijk is er een paper trail waarmee hij nat gaat.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Cas_sie schreef:
06 dec 2021 17:18
Die man verzint elke week wel wat zeg. Vandaag gebeld door hem: contract eindigt op 31 januari. Reden: Ik heb een huisdier, dat is volgens huurcontract niet toegestaan.

Ik had het contract goed doorgenomen bij het aanschaf van mijn hondje, er staat niks over in het huurcontract. Ook vandaag nog een keer doorgelezen. Er staat helemaal niks.

Ook beweert die dat mijn hond voor veel overlast zorgt. Ik heb mijn hond al bijna 3 jaar, nooit klachten gekregen van oude buren.

Ik erger me ook aan dat hij mij telkens belt in plaats van schriftelijk contact. Volgens mij weet die man dat hij niks kan doen en probeert hij mij gewoon te treiteren en probeert die geen bewijs achter te laten door her allemaal mondeling te doen.
Bevestig elk gesprek middels een mail met uw opmerkingen. Op deze manier kunt u zijn mondelinge gesprekken altijd reproduceren. Mogelijk beseft de verhuurder dat alles wat hij zegt of doet wordt geregistreetd.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Erthanax »

Belt hij op uw mobiele nummer? Neem de telefoongesprekken dan op.
Dat u een gesprek opneemt, hoeft u niet vooraf of achteraf te melden; dat geldt trouwens ook voor een lijfelijk gesprek. U mag de opname niet zomaar openbaar maken ("op internet zetten"), maar u kunt opnames indien nodig wel inbrengen in een rechtszaak.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Het kan nog gekker.. mijn buren hebben er 2 jaar over gedaan en gelukkig niet in het weekend. Toen het klaar was logeerde de dochter er met een kleine die moest een middagdutje doen. Mijn man en kinderen waren naar het strand en ik lekker even alleen thuis..met muziek op 10. Komt de dochter aan de deur , waarom het zo hard moest. Toen ben ik verschrikkelijk uit mijn slof geschoten. Zij naar huis en ik door met muziek...De grap is dat wij nu ruim 38 jaar geleden het huis van de buren hebben gekocht....Een heerlijk hoek huis met grote tuin.

Gesloten