LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plotseling verkoop huurwoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Plotseling verkoop huurwoning

Ongelezen bericht door juliomariner »

Volgens mij heeft u gewoon huurbescherming en zal u voor u weinig veranderen (alleen andere huurbaas)

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Plotseling verkoop huurwoning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In principe hoeft u dus helemaal niets te doen. U hebt huurbescherming. Ook mag de huur door die verkoop niet verhoogd worden.

Let er wel op dat als u eventueel borg betaald hebt aan uw huidige huisbaas, dat ook overgedragen wordt aan de nieuwe.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Plotseling verkoop huurwoning

Ongelezen bericht door scontra »

Mocht de nieuwe eigenaar andere plannen hebben met de door u bewoonde etage, dan moet hij bij de rechter aantonen dat hij deze woning echt nodig heeft voor eigen gebruik en geen enkel ander alternatief daarvoor hebben.
Mocht de rechtbank hiermee instemmen, dan dient de eigenaar er voor te zorgen dat u een minstens gelijkwaardige woning aangeboden krijgt.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Plotseling verkoop huurwoning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Plus dat hij een verhuiskostenvergoeding moet betalen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Plotseling verkoop huurwoning

Ongelezen bericht door sjohie »

Magdanium schreef:
01 aug 2019 18:22
lieve allen, ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, ik woon boven een kapperszaak, die nu al een tijdje failliet is, nou was deze kapperszaak van mijn huisbaas, en vandaag kwam hij bij me om te zeggen dat hij het gehele huis zal verkopen omdat hij dit niet meer kan betalen. dus ook de bovenwoning waar ik in zit. ik woon hier inmiddels al 6 jaar en betaal netjes mijn 800 euro huur elke maand.

juridisch sta ik niet zo sterk in mijn schoenen, dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het beste is dat ik kan doen.
Als je enig bewijs hebt van de huur, een huurcontract, of tenminste een aantal bankafschriften waarop de overgemaakte huur duidelijk te herkennen is, dan sta je volgens mij juridisch even sterk als elke andere huurder, en dat is behoorlijk sterk. Hier kan je bijvoorbeeld een uitspraak van de Hoge Raad, het hoogste rechtsorgaan in ons land, lezen. En daarin is de positie van de huurder zelfs nog versterkt bij een faillissement.

Als je elk maand cash betaald, je verhuurder wat hielp met de wietplantage in de achterkamer van zijn kapperszaak, en nog ingeschreven staat bij je ouders, ja dán heb je niet zoveel rechten om op terug te vallen. :wink:

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Plotseling verkoop huurwoning

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Sjohie, dat zijn wel erg veel aannames

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Plotseling verkoop huurwoning

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat de Ts met “niet juridisch ster sterk” bedoelt dat zij niet precies weet wat haar rechten als huurder zijn, als het pand verkocht wordt.

Niet dat zij daar iets illegaals doet, of daar illegaal woont.

Gesloten